یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

آنجلا لی داکورث، روانشناس، یک بار در یک فواید برنامه نویسی برای کودکان  سخنرانی TED در مورد ارزش پشتکار گفت: "داده های ما نشان می دهد که بسیاری از افراد با استعداد به سادگی به تعهدات خود عمل نمی کنند." در واقع، در داده‌های ما، قدرت معمولاً با معیارهای استعداد ارتباطی ندارد یا حتی نسبت معکوس دارد.»

گریت، همانطور که داکورث و روانشناسان همکارش تعریف کرده اند، به توانایی نادر برای تداوم شکست مکرر گذشته اشاره دارد. موفق ترین افراد در زندگی کسانی نیستند که از شکست اجتناب می کنند، بلکه آنهایی هستند که به آن به عنوان یک سیگنال مفید نگاه می کنند.

وقتی بچه ها برنامه نویسی را شروع می کنند، یاد می گیرند که شکست گذرا است و لازم نیست ناامید کننده یا مانع پیشرفت باشد. حتی موفقیت‌های کوچک می‌تواند تشویقی را برای بچه‌ها فراهم کند تا مشکلات برنامه‌نویسی خود را برطرف کنند. با گذشت زمان، این پشتکار می‌تواند قدرت کودک را تقویت کند - و به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت تحصیلی و شغلی آینده آنها باشد.

برنامه نویسی می تواند به کودک شما کمک کند تا ذهنیت رشد خود را توسعه دهد: فلسفه ای که در آن می توان توانایی فرد برای یادگیری را بهبود بخشید، در صورت نیاز تنظیم کرد و در برابر شکست های تضعیف کننده محکم ایستاد. یک کودک در اوایل زندگی چه ذهنیت بهتری می تواند اتخاذ کند؟

منابع اضافی:

گریت: قدرت اشتیاق و پشتکار - TEDچگونه کدنویسی انعطاف‌پذیری فواید برنامه نویسی برای کودکان  را توسعه می‌دهد - Tynkerکدنویسی می تواند هدیه ای به دانش آموزانی باشد که در حال مبارزه هستند. بیایید آن را به آنها بدهیم - EdSurge

4. کدنویسی خلاقیت را می آموزد

خلاقیت، خلاقیت، خلاقیت؛ این چیزی است که همه مربیان و والدین اولیه به طور کامل به آن توجه دارند، و با این حال، این کیفیتی است که برای اکثر بزرگسالان شاغل مورد توجه قرار نمی گیرد.

تحقیقات تیمی از روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا برکلی نشان می دهد ایرانیان سایبر که با افزایش سن، خلاقیت کاهش می یابد. این ضرب المثل درست است - بزرگسالان نسبت به کودکان خلاقیت کمتری دارند. زمانی که به سال‌های غروب خورشید می‌رسیم، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی را به‌طور مؤثر «بیاموز» کرده‌ایم.

«افراد خلاق واکنش‌های سریع و مؤثری دارند که به آنها کمک می‌کند تا به اهداف زندگی خود برسند و به آنها اجازه می‌دهد از سفر لذت ببرند... [این] هم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و هم یک ساختار شخصیتی منحصربه‌فرد است که در دوران کودکی ایجاد شده و در نوجوانی به‌خوبی تنظیم شده است. دوایران اوکانر، محقق نوتردام، زمانی اشاره کرد.

بنابراین، چگونه می‌توانیم مهارت‌های  فواید برنامه نویسی برای کودکان خلاقانه کودک را با افزایش سن حفظ کنیم؟

کارشناسان پیشنهاد می کنند که بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند. به عنوان یک عمل، کدنویسی، توسعه دهندگان را به عنوان "خالق" یا "سازندگان جهان" در یک محیط برنامه نویسی قرار می دهد - طبق تعریف، این رشته به تفکر خلاق و یک ذهنیت تجربی نیاز دارد.

با برنامه نویسی، بچه ها دائماً به آزمایش ترغیب می شوند. هنگامی که آنها عملکردهای اساسی را درک کردند، می توانند به طور مداوم از خود بپرسند، اگر من این کار را امتحان کنم چه می شود؟ آیا این کار می کند?

رایانه ها بازخورد زنده را ارائه می دهند، که بیشتر برنامه نویسان جوان را تشویق می کند فواید برنامه نویسی برای کودکان  تا راه حل های قابل اجرا برای هر چالشی که با آن روبرو هستند بیابند. پروژه های برنامه نویسی متناسب با سن کودکان را تشویق می کند تا داستان بگویند، شخصیت ها را متحرک سازید و برنامه های منحصر به فردی ایجاد کنند که به آنها قدرت می دهد تا تفکر منطقی و سیستماتیک خود را با یادگیری خلاقانه، هنری و شهودی ترکیب کنند.

نتیجه؟ دسترسی به مهارت های خلاقیت مادام العمر!

منابع اضافی:هنر، فناوری و کدنویسی: چرا کودکان به آموزش  فواید برنامه نویسی برای کودکان هایی نیاز دارند که با خلاقیت و دانش فنی ازدواج کند — مجله بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی