یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش اسکرچ 2

کدنویسی، درست مانند هر زبان دیگری، آموزش اسکرچ  در سنین پایین به بهترین شکل یاد می‌شود. راه های زیادی برای آموزش برنامه نویسی وجود دارد، با این حال، چالش اصلی این است که چگونه مفاهیم ریاضی انتزاعی مانند محور، پارامترها و متغیرها را برای کودکان خردسال توضیح دهیم. Scratch، یک زبان برنامه نویسی که توسط MIT توسعه داده شده است، از پس این چالش برمی آید. از انیمیشن های رنگارنگ برای کمک به نشان دادن مفاهیم دشوار استفاده می کند و دری را به دنیای شگفت انگیز کد باز می کند.

این دوره مقدماتی از بچه ها دعوت می کند تا بازی ها، ویدیوها و داستان ها را بسازند، در حالی که اصول کدنویسی را یاد می گیرند تا نیازی به تجربه قبلی نباشد. بچه‌ها با محیط یادگیری Scratch، شخصیت‌های متحرک دوستانه و ابزارهای طراحی گرافیک جالب آن آشنا می‌شوند. آنها با کشیدن و رها کردن بلوک های کد داخلی بازی های سرگرم کننده ای ایجاد می کنند که به آنها کمک می کند منطق و ساختار داخلی برنامه نویسی را پیاده سازی کنند.

دوره های ما از  آموزش اسکرچ چه زمانی شروع می شود؟

ما چند تاریخ شروع داریم، بنابراین می‌توانید کلاسی را انتخاب کنید که با برنامه فرزندتان مطابقت دارد. کلاس بعدی ما یکشنبه 23 جولای ساعت 16:05 شروع می شود. اگر به یکی از کلاس های ما علاقه مند هستید، روی برنامه زمانی زیر کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام شروع شود. بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

در حالی که Scratch ممکن است برای توسعه دهندگان جوان طراحی شود، اما زبان بسیار بصری و ساده ای را نشان می دهد که می تواند به شما کمک کند بدون منحنی یادگیری شیب دار سنتی وارد توسعه برنامه شوید.

با این حال، بسیاری از آموزش‌های آنلاین برنامه‌نویسی Scratch برای بچه‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است از روندهای توسعه وب مدرن استفاده نکنند که اگر توسعه‌دهنده برنامه‌های وب پیشرفته هستید، مناسب باشند.

در نتیجه، من بهترین دوره های برنامه نویسی Scratch را به صورت آنلاین گردآوری کرده ام که به شما کمک می کند Scratch را برای پیشرفت حرفه ای نیز یاد بگیرید.

این بررسی شامل آموزش اسکرچ آنلاین است که برای یادگیرندگان آموزش اسکرچ  جوان، معلمان و توسعه دهندگان پیشرفته نیز عالی است، بنابراین مطمئن هستید که برنامه آموزشی ایرانیان سایبر مناسب را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خاص خود پیدا خواهید کرد.

در این راهنما، من شما را از طریق بهترین دوره های برنامه نویسی اسکرچ به صورت آنلاین در سال 2023 راهنمایی می کنم که شما را به یک متخصص اسکرچ تبدیل می کند که می تواند برنامه های دو بعدی و سه بعدی بسازد.

آیا دوست دارید Scratch را بهتر آموزش دهید؟

اگر چنین است، ممکن است بخواهید Scratch 3.0 for Teachers | را امتحان کنید آموزش کدنویسی با بازی و اسکرچ توسط کریس مال، که به طور ویژه طراحی شده است تا به شما کمک کند کدنویسی را به طور موثرتر به کلاس خود آموزش دهید.

با این حال، Scratch فقط برای مخاطبان و معلمان جوان نیست، به همین دلیل است که خواهید دید که این بررسی از بهترین دوره های برنامه نویسی اسکرچ آنلاین گزینه های  آموزش اسکرچ زیادی برای توسعه دهندگان حرفه ای نیز دارد.

اگر مایلید وارد توسعه حرفه ای بازی شوید، می توانید دوره برنامه نویسی Full Scratch 3.0: Beginner to Advanced توسط Nat C را امتحان کنید.

این آموزش Scratch همچنین مفاهیم برنامه نویسی جهانی را به شما آموزش می دهد که در هنگام ورود به طرح های پیشرفته برنامه مفید خواهد بود.

پایتون همچنین یکی دیگر از زبان های عالی برای توسعه وب است. بنابراین حتما نگاهی به این بررسی که در مورد دوره های برنامه نویسی پایتون نوشتم نیز بیندازید، که به شما کمک می کند وارد توسعه پیشرفته تر شوید. جزئیات در مورد آموزش ها و دوره های رایگان Scratch

می خواهید اسکراچ را یاد بگیرید؟ این  آموزش اسکرچ لیست دوره های رایگان اسکرچ است که به صورت آنلاین در دسترس است. از این لیست، می توانید در هر یک از دوره های اسکرچ شرکت کنید تا اسکرچ را با جزئیات یاد بگیرید و استاد اسکرچ شوید.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

Symbolab یک ابزار حل ریاضی هوش مصنوعی بسیار مورد هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی  توجه است که برای کمک به کاربران در حل طیف وسیعی از مسائل ریاضی طراحی شده است. این نرم افزار از پیشرفته استفاده می کندالگوریتم‌ها و پایگاه داده وسیعی از دانش ریاضی برای کمک به کاربران برای یافتن سریع و دقیق راه‌حل‌های مشکلاتشان.

ابزار Symbolab Math Ai

از نظر عملکرد، Symbolab با اجازه دادن به کاربران برای تایپ عبارات ریاضی، معادلات، یا حتی مشکلات کلمه کامل کار می کند. سپس برنامه از الگوریتم ها و پایگاه داده خود برای تجزیه و تحلیل ورودی و ارائه راه حل های گام به گام، با توضیحات و تجسم در صورت لزوم استفاده می کند. این باعث می شود تا کاربران درک کنند که چگونه راه حل به دست آمده است و از فرآیند یاد بگیرند.

یکی از نکات جالب هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی  در مورد Symbolab این است که در دو نسخه رایگان و پولی موجود است. نسخه رایگان ابزار دسترسی به مجموعه محدودی از ویژگی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در حالی که نسخه پولی دسترسی به طیف گسترده‌تری از عملکردها، از جمله امکان دسترسی به راه‌حل‌ها به صورت آفلاین، دریافت پاسخ فوری به مشکلات و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. صرف نظر از اینکه کدام نسخه را انتخاب می کند، Symbolab یک انتخاب عالی برای هر کسی است که به دنبال ابزار هوش مصنوعی است که بتواند به آنها کمک کند مسائل ریاضی را به راحتی حل کنند.

5. ماشین حساب MyScript

MyScript Calculator App AI

MyScript Calculator یک ابزار حل ریاضی هوش مصنوعی بسیار نوآورانه است که راهی کارآمد و موثر برای حل مسائل ریاضی را به کاربران ارائه می دهد. این نرم افزار از پیشرفته ترین فناوری تشخیص دست خط استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد معادلات ریاضی را همانطور که روی یک تکه کاغذ انجام می دهند بنویسند. هنگامی که معادله نوشته شد، برنامه از الگوریتم  هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی های پیشرفته برای پردازش مسئله و ارائه یک راه حل گام به گام استفاده می کند.

یکی از مزایای کلیدی MyScript Calculator سهولت استفاده از آن است ایرانیان سایبر. برخلاف برنامه‌های ماشین‌حساب سنتی، کاربران نیازی به یادگیری روش‌های ورودی خاص یا میانبرهای صفحه کلید ندارند. تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که مشکلی را که می‌خواهند حل کنند با استفاده از قلم یا انگشت خود بنویسند و برنامه بقیه موارد را بر عهده می‌گیرد.

از نظر هزینه، MyScript Calculator به عنوان یک برنامه رایگان در فروشگاه App و Google Play در دسترس است. همچنین طیف وسیعی از ویژگی های برتر را ارائه می دهد که با پرداخت هزینه در دسترس هستند. صرف نظر از اینکه کاربر استفاده از نسخه رایگان یا پریمیوم را انتخاب کند، به ابزار بسیار کارآمد و موثری  هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی دسترسی خواهد داشت که می تواند به او کمک کند مسائل ریاضی را به راحتی حل کند.

6. AIRMATH

Airmath بهترین ابزار هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی

AIRMATH یک ابزار هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی است که پاسخ های سریع و دقیقی به مسائل ریاضی دانش آموزان ارائه می دهد. ویژگی ها و مزایای کلیدی استفاده از AIRMATH شامل توانایی آن در حل مسائل ریاضی در عرض سه ثانیه، در دسترس بودن 24/7 و تطبیق پذیری آن در رسیدگی به موضوعات مختلف ریاضی مانند هندسه، جبر و حساب دیفرانسیل و انتگرال و همچنین مسائل کلمه ای است. این برنامه به عنوان یک برنامه تلفن همراه و یک برنامه افزودنی وب در دسترس است و برای دانش آموزانی که از تلفن های هوشمند یا لپ تاپ/رایانه های رومیزی استفاده می کنند قابل دسترسی است.

AIRMATH از فناوری تشخیص هوش مصنوعی معتبر استفاده می کند که به آن امکان می دهد مسائل ریاضی را از اسکن عکس بخواند و تشخیص دهد و استفاده از آن را برای دانش آموزان آسان می کند. استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی  این برنامه رایگان است و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای دانش آموزانی تبدیل می کند که برای انجام تکالیف ریاضی یا آمادگی آزمون به کمک نیاز دارند. به طور کلی، AIRMATH راهی کارآمد و بدون دردسر برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا در مسائل ریاضی کمک بگیرند و آن را به منبعی ارزشمند برای دانش‌آموزانی که با تکالیف ریاضی دست و پنجه نرم می‌کنند تبدیل می‌کند.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

اما برخی از کارشناسان گمان می‌کنند هوش مصنوعی برای انجام تکالیف  که ربات‌هایی مانند ChatGPT نیز می‌توانند کمک بزرگی به فراگیران و کارگران در همه جا باشند. مانند ماشین‌حساب‌های ریاضی یا گوگل برای حقایق، یک چت ربات هوش مصنوعی چیزی را که زمانی زمان و تلاش می‌گرفت، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازد. با استفاده از این ابزار، هر کسی می‌تواند جملات و پاراگراف‌هایی را که به خوبی شکل گرفته‌اند تولید کند - حتی تمام قطعات نوشتاری.

چگونه ابزاری مانند این می تواند نحوه آموزش و یادگیری ما را تغییر دهد؟

خوب، بد و عجیب

ChatGPT کاربران خود را شگفت زده کرده است. آوانی رائو می گوید: «این بسیار واقعی تر از آن چیزی است که من فکر می کردم یک ربات می تواند باشد. این دانش آموز دوم دبیرستان در کالیفرنیا زندگی می کند. او از ربات برای انجام تکالیف استفاده نکرده است. اما برای سرگرمی، او را وادار به گفتن چیزهای خلاقانه یا احمقانه می کند. او از آن خواست که به عنوان مثال، با صدای یک شرور شرور،  هوش مصنوعی برای انجام تکالیف اضافه کردن را توضیح دهد. پاسخ آن بسیار سرگرم کننده است.

ابزارهایی مانند ChatGPT می‌تواند به ایجاد دنیای عادلانه‌تری برای افرادی که سعی در کار به زبان دوم دارند یا با نوشتن جملات مشکل دارند کمک کند. دانش آموزان می توانند از ChatGPT مانند یک مربی برای کمک به بهبود نوشتار و دستور زبان خود استفاده کنند. یا می تواند موضوعات دشوار را توضیح دهد. وگلسینگر، که یک دانش آموز را با هیجان از اینکه ChatGPT به وضوح مفهومی را از کلاس علوم ترسیم کرده است، می گوید: «این واقعاً به شما آموزش می دهد.

معلمان می‌توانند از ChatGPT برای کمک به ایجاد طرح‌ها یا  هوش مصنوعی برای انجام تکالیف فعالیت‌های درسی استفاده کنند - برنامه‌هایی که بر اساس نیازها یا اهداف دانش‌آموزان خاص هستند.

چندین پادکست ChatGPT را به عنوان "مهمان" در برنامه داشته اند. در سال 2023، دو نفر آر مانند یک وکیل از یک چت ربات مجهز به هوش مصنوعی استفاده می کنم. به آنها می گوید که در طول حضورشان در دادگاه راهنمایی و رانندگی چه بگویند. شرکتی که ربات را توسعه داده است به آنها پول می دهد تا فناوری جدید را آزمایش کنند. چشم انداز آنها جهانی است که در آن کمک حقوقی ممکن است رایگان باشد.

وقتی کیسی فیزلر از ChatGPT برای حل یک مسئله ایرانیان سایبر ریاضی کمک خواست، ربات اشتباه کرد. فکر کرد 8 + 5 برابر است با 15. بعداً در گفتگو، فیزلر پاسخ صحیح را به آن گفت و عذرخواهی کرد. گفت: متاسفم، اما شما درست می گویید و من اشتباه کردم.

Xiaoming Zhai ChatGPT را آزمایش کرد  هوش مصنوعی برای انجام تکالیف تا ببیند آیا می تواند یک مقاله دانشگاهی بنویسد یا خیر. ژای متخصص آموزش علوم در دانشگاه جورجیا در آتن است. او از این که چگونه خلاصه کردن دانش و تولید نوشتار خوب با استفاده از این ابزار آسان بود، تحت تأثیر قرار گرفت. او می گوید: «این واقعاً شگفت انگیز است.همه اینها عالی به نظر می رسد. با این حال، برخی از مشکلات واقعا بزرگ وجود دارد.

از همه نگران کننده تر، ChatGPT و ابزارهایی مانند آن گاهی اوقات کارها را بسیار اشتباه می کنند. در تبلیغی برای Bard، چت بات ادعا کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین عکس از یک سیاره فراخورشیدی را گرفته است. این دروغ است. در گفتگویی که در توییتر منتشر شد، ChatGPT گفت سریعترین پستاندار دریایی شاهین شاهین است. البته شاهین یک پرنده است و در اقیانوس زندگی نمی کند.

کیسی فیزلر می گوید که ChatGPT می تواند "با اطمینان اشتباه باشد". او خاطرنشان می کند که متن آن می تواند حاوی "اشتباهات و اطلاعات بد" باشد. او متخصص اخلاق فناوری در دانشگاه کلرادو بولدر است. او چندین ویدیوی TikTok در مورد مشکلات ChatGPT ساخته است.همچنین، در حال حاضر، تمام داده های آموزشی ربات مربوط به قبل از تاریخ 2021 است. بنابراین دانش آن قدیمی است.

در نهایت، ChatGPT منابعی برای اطلاعات خود ارائه نمی دهد. اگر از منابع خواسته شود، آنها را تشکیل می دهد. این چیزی است که فیزلر در ویدیوی دیگری فاش کرد. ژای دقیقاً همین موضوع را کشف کرد. هنگامی که او از ChatGPT برای نقل قول ها درخواست کرد، منابعی به او داد که درست به نظر می رسیدند. در واقع آنها جعلی بودند.

ژای این ابزار را به عنوان یک دستیار می بیند. او اطلاعات هوش مصنوعی برای انجام تکالیف  آن را دوباره بررسی کرد و تصمیم گرفت که چگونه مقاله را ساختار دهد. همه کارشناسان می گویند اگر از ChatGPT استفاده می کنید، در مورد آن صادق باشید و اطلاعات آن را تأیید کنید.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

5. آموزش: هوش مصنوعی در سیستم‌های یادگیری آموزش هوش مصنوعی برای کودکان شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود که با نیازها و سبک‌های یادگیری فردی دانش‌آموزان سازگار است. چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی نیز در آموزش برای پاسخ به سوالات دانش آموزان و ارائه پشتیبانی استفاده می شوند.

6. سرگرمی: هوش مصنوعی در سیستم های توصیه برای فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و موسیقی به عنوان سرگرمی استفاده می شود. چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی نیز در صنعت بازی برای ارائه پشتیبانی از بازی و پاسخ به سوالات بازیکنان استفاده می شوند.

7. کشاورزی: هوش مصنوعی در کشاورزی دقیق برای بهینه سازی بازده محصول، کاهش مصرف آب و بهبود مدیریت منابع استفاده می شود.

‌ii) بازار کار آینده

اهمیت هوش مصنوعی در بازار کار آموزش هوش مصنوعی برای کودکان آیندهاهمیت روزافزون هوش مصنوعی (AI) در بازار کار، نیاز به آموزش هوش مصنوعی را به کودکان نشان می دهد، که می تواند آنها را به دانش و مهارت های مورد نیاز برای مشاغل آینده در این حوزه مجهز کند.

در اینجا چند راه وجود دارد که یادگیری هوش مصنوعی می تواند برای بچه ها از نظر آماده سازی آنها برای بازار کار آینده مفید باشد:

1. تقاضای بالا برای مهارت های هوش مصنوعی: هوش مصنوعی زمینه ای است که به سرعت در حال رشد است و تقاضا برای مهارت های هوش مصنوعی در حال افزایش است.

با یادگیری هوش مصنوعی در سنین پایین، بچه ها می توانند در هر زمینه ای موفق شوند و تقاضای روزافزون متخصصان هوش مصنوعی در بازار کار را برآورده کنند.

2. طیف گسترده ای از آموزش هوش مصنوعی برای کودکان فرصت های شغلی: هوش مصنوعی در طیف گسترده ای از صنایع، از مراقبت های بهداشتی و مالی تا حمل و نقل و خرده فروشی استفاده می شود.

با یادگیری هوش مصنوعی، بچه ها می توانند مهارت هایی ایرانیان سایبر را توسعه دهند که در بسیاری از مشاغل مختلف قابل استفاده است و به آنها فرصت های شغلی وسیع تری برای انتخاب می دهد.

3. مشاغل پردرآمد: مشاغل هوش مصنوعی اغلب پردرآمد هستند و حقوق آنها بسیار بالاتر از میانگین ملی است.

با توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی، بچه‌ها می‌توانند خود را برای مشاغل پردرآمدی که ثبات و امنیت مالی ارائه می‌دهند، قرار دهند.

4. افزایش رقابت در بازار کار: با رواج بیشتر هوش مصنوعی در بازار کار، این احتمال وجود دارد که مهارت های هوش مصنوعی به یک نیاز برای بسیاری از مشاغل تبدیل شود.

با یادگیری هوش مصنوعی در سنین پایین، بچه ها می توانند خود را به عنوان آموزش هوش مصنوعی برای کودکان نامزدهای رقابتی در بازار کار قرار دهند و شانس خود را برای رسیدن به شغل رویایی خود افزایش دهند.

5. فرصت‌های کارآفرینی: هوش مصنوعی همچنین باعث نوآوری و کارآفرینی می‌شود و بسیاری از استارت‌آپ‌ها بر راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند.

با یادگیری هوش مصنوعی، بچه ها می توانند مهارت هایی را توسعه دهند که می تواند به آنها کمک کند استارتاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را راه اندازی کنند و کارآفرین شوند.

‌iii) خلاقیت و مهارت های حل مسئلهچگونه هوش مصنوعی به خلاقیت و مهارت های حل مسئله کمک می کند

هوش مصنوعی (AI) نه تنها یک ابزار مفید است، بلکه می‌تواند یک آموزش هوش مصنوعی برای کودکان ابزار آموزشی ارزشمند نیز باشد که می‌تواند به کودکان در توسعه خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله کمک کند.در اینجا چند راه وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند این مهارت ها را به کودکان آموزش دهد:

  • javad salehi