یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزاران تم و افزونه وردپرس، قالب های وب،  آموزش برنامه نویسی برای کودکان عناصر رابط کاربری و موارد دیگر را با عضویت در Envato Elements دانلود کنید. دسترسی نامحدود به یک کتابخانه رو به رشد به میلیون ها دارایی خلاقانه و کد داشته باشید.

 

قالب های طراحی اپلیکیشن

نقطه شروع عالی برای طراحی اپلیکیشن موبایل بعدی شما.

قالب های اپلیکیشن اندروید

برنامه اندروید بعدی خود را با 5k+ الگوهای همه کاره شروع کنید.

کیت های UX و UI

کیت های UX و UI به آموزش برنامه نویسی برای کودکان  راحتی قابل تنظیم برای الهام بخشیدن به پروژه بعدی شما.

بلوک های حرکتی

بلوک های حرکتی همان چیزی است که برای قرار دادن اسپرایت های خود روی صحنه یا حرکت دادن آنها استفاده می کنید. آبی تیره هستند. شما فقط می توانید از بلوک های حرکتی با اسپرایت استفاده کنید، نه با صحنه.

بلوک های حرکتی بلوک های حرکتی شامل انواع حرکت زیر است: جن های متحرک چرخاندن جن.

نشان دادن اسپرایت ها در جهت معین آموزش برنامه نویسی برای کودکان  یا به سمت یکدیگر.

حرکت دادن اسپرایت ها به نقطه معینی از صحنه، به اسپرایت دیگر یا اشاره گر ماوس. این حرکت می تواند با استفاده از go to blocks فوری یا با استفاده از بلوک glide تدریجی باشد.

تغییر مختصات x و y اسپرایت روی صحنه، یا با تغییر آن از مقدار فعلی آن (تغییر x/y توسط) یا با تنظیم آن به مقدار ثابت (تنظیم x/y به).

در صورتی که اسپرایت به لبه صحنه برخورد کند، پرش می کند.

تغییر سبکی که اسپرایت با آن می چرخد.

تنظیم مختصات x یا y اسپرایت یا جهتی که در آن حرکت می کند تا روی صحنه نمایش داده شود.

اینها بسیار ساده به نظر  آموزش برنامه نویسی برای کودکان می رسند، اما پایه و اساس بسیاری از بازی ها و انیمیشن ها هستند. بعداً در این سری از بلوک‌های حرکتی در یک پروژه نمونه استفاده خواهیم کرد.

 

بلوک ها را نگاه کنید

بلوک‌های ظاهر به رنگ بنفش هستند و کنترل می‌کنند که جن‌ها و پس‌زمینه شما چگونه به نظر می‌رسند، چقدر بزرگ هستند، و اینکه آیا در جلو یا پشت دارایی‌های دیگر نمایش داده می‌شوند. بلوک‌های Looks همچنین شامل بلوک‌هایی هستند که به شما امکان نمایش متن را می‌دهند.

 

بلوک ها را نگاه کنید

بلوک‌های Looks را می‌توان با sprites و پس‌زمینه استفاده کرد، اگرچه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  تعدادی از آنها وجود داردفقط برای جن ها اعمال می شود. انواع اصلی بلوک Looks عبارتند از:

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

استفاده از بلوک ها آموزش برنامه نویسی برای کودکان  در اسکرچ

برای استفاده از یک بلوک، به سادگی دارایی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس آن را به قسمت اسکریپت خود بکشید.

در تصویر زیر می توانید پروژه ای که در قسمت آخر ایجاد کردم را مشاهده کنید. این پروژه دارای چند اسپرایت است اما هنوز هیچ اسکریپتی وجود ندارد.

 

Sprites بدون اسکریپت

برای شروع ایجاد یک اسکریپت، روی دارایی مورد نظر برای اعمال (اعم از مرحله یا اسپرایت) کلیک کنید و سپس بلوک‌های مربوطه را در قسمت اسکریپت به سمت راست بکشید. برای افزودن چندین بلوک به یک اسکریپت، بلوک‌های جدید را به مکانی در اسکریپت که می‌خواهید نمایش داده شوند بکشید. می توانید بلوک های جدید را در بالا یا پایین بلوک های موجود اضافه کنید.

برای افزودن چند اسکریپت، کافیست یک بلوک جدید را روی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  صفحه اسکریپت ها بکشید اما از اسکریپت(های) موجود دور شوید.

 

برای حذف یک بلوک از یک اسکریپت، کافی است آن را به سمت چپ و به دور از صفحه اسکریپت بکشید. توجه داشته باشید که فقط می‌توانید این کار را برای بلوک پایینی یک اسکریپت یا بلوکی که به تنهایی است انجام دهید: اگر یک بلوک را از صفحه اسکریپت‌ها که بلوک‌های دیگری در زیر آن وصل شده است دور کنید، همه بلوک‌های زیر آن نیز حذف خواهند شد. . اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بلوکی را بلافاصله زیر بلوکی که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید و آن را از اسکریپت دور کنید. سپس بلوکی را که می‌خواهید حذف کنید (یعنی بلوک پایین) را از قسمت اسکریپت‌ها دور کنید و بلوک‌هایی را که جابه‌جا  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کرده‌اید به جای خود بکشید.

 

همچنین می‌توانید با استفاده از منوی میانبر بلوک‌ها را حذف کنید، که با کلیک راست روی یک بلوک به آن دسترسی پیدا می‌کنید. همان چیزی است که در مورد کشیدن بلوک ها به دور اعمال می شود: اگر بلوکی را حذف کنید که بلوک های دیگری در زیر آن وجود دارد، آن بلوک ها نیز حذف خواهند شد.

 

حذف بلوک ها

همچنین می‌توانید از منوی میانبر  آموزش برنامه نویسی برای کودکان برای افزودن نظرات به اسکریپت‌های خود، کپی کردن آن‌ها یا دریافت راهنمایی در مورد بلوکی که روی آن راست کلیک کرده‌اید، استفاده کنید.

انواع بلوک در اسکرچ

Scratch ده دسته بلوک را در اختیار شما قرار می دهد که هر کدام شامل تعدادی بلوک است که می توانید از آنها برای انجام کارهای مشابه استفاده کنید. اینها هستند:

 

حرکت - جنبش

به نظر می رسد صدا خودکار داده ها مناسبت ها کنترل حس کردن اپراتور بلوک های ایجاد شده توسط کاربر (یا بلوک های بیشتر)

بیایید نگاهی بیندازیم که هر یک از این دسته بندی ها شامل آموزش برنامه نویسی برای کودکان  چه مواردی می شود.

بیش از 2 میلیون تم و پلاگین وردپرس، قالب های وب و ایمیل، کیت های رابط کاربری و موارد دیگر

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

چه منابعی برای یادگیری اسکرچ  آموزش برنامه نویسی برای کودکان در دسترس است؟

اگر تازه شروع کرده اید، یک راهنمای گام به گام در داخل Scratch موجود است. برای مروری بر منابع Scratch، صفحه ایده ها را ببینید.

انجمن آنلاین اسکرچ چیست؟

هنگام شرکت در انجمن آنلاین Scratch، اعضا می توانند با سایر اعضای Scratch از هر پیشینه، سن و علایق، در یک جامعه یادگیری باز کاوش و آزمایش کنند. اعضا می توانند کار خود را به اشتراک بگذارند، بازخورد دریافت کنند و از یکدیگر بیاموزند.

 

رهنمودهای انجمن آموزش برنامه نویسی برای کودکان  آنلاین اسکرچ چیست؟

تیم اسکرچ با جامعه کار می کند تا محیطی دوستانه و محترمانه برای افراد در هر سن، نژاد، قومیت، مذهب، گرایش های جنسی و هویت جنسی حفظ کند. می‌توانید با مرور دستورالعمل‌های انجمن به فرزندتان کمک کنید تا نحوه مشارکت را بیاموزد. از اعضا خواسته می‌شود نظر سازنده داشته باشند و با گزارش دادن هر محتوایی که از دستورالعمل‌های انجمن پیروی نمی‌کند، به حفظ وب‌سایت دوستانه کمک کنند. تیم Scratch هر روز برای مدیریت فعالیت در سایت و پاسخ به گزارش‌ها با کمک ابزارهایی مانند فیلتر ناسزاگویی CleanSpeak کار می‌کند.

سیاست حریم شخصی شما چیست؟

برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان، آنچه را که در طول فرآیند ثبت‌نام جمع‌آوری می‌کنیم و آنچه را در وب‌سایت عمومی می‌کنیم محدود می‌کنیم. ما اطلاعات حساب را به کسی نمی فروشیم یا اجاره نمی دهیم. می توانید درباره صفحه سیاست  آموزش برنامه نویسی برای کودکان حفظ حریم خصوصی ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

آیا راهی برای استفاده از Scratch بدون شرکت آنلاین وجود دارد؟

بله، برنامه Scratch به شما امکان می دهد پروژه های Scratch را بدون اتصال به اینترنت ایجاد کنید. می‌توانید برنامه اسکرچ را از وب‌سایت اسکرچ یا فروشگاه برنامه دستگاهتان دانلود کنید. در قسمت آخر این مجموعه، ما به دارایی‌های Scratch مانند پس‌زمینه، اسپرایت، لباس و صدا نگاه کردیم. پس از ایجاد برخی از دارایی ها، باید آنها را وادار به انجام کاری کنید، جایی که بلوک ها وارد می شوند.

 

بلوک‌ها خطوط یا بلوک‌هایی از کد هستند  آموزش برنامه نویسی برای کودکان که برای ایجاد یک اسکریپت به پروژه خود می‌کشید. هر دارایی می‌تواند بیش از یک اسکریپت مرتبط با خود داشته باشد و هر اسکریپت می‌تواند به تعداد مورد نیاز بلوک داشته باشد.

همانطور که با Scratch تجربه بیشتری می کنید و شروع به ساخت پروژه های پیچیده تر می کنید، متوجه می شوید که اسکریپت های شما می توانند بسیار طولانی و پیچیده شوند، بنابراین یافتن کارآمدترین راه برای ایجاد اسکریپت ها و کارآمدترین بلوک های ممکن مهم است. اگر از Scratch به عنوان نقطه شروع برای آموزش کدنویسی به خود یا دیگران استفاده می کنید، این مهارت خوبی است، زیرا نوشتن کد مرتب و کارآمد مهم است.

 

بعداً در این مجموعه، هر دسته از بلوک ها را با جزئیات بیشتری آموزش برنامه نویسی برای کودکان  پوشش خواهم داد، و استفاده از آنها را از طریق پروژه ها نشان خواهم داد، اما در این پست به شما یک نمای کلی از انواع مختلف بلوک ها و کارهایی که می توانید با آنها انجام دهید ارائه خواهم کرد.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

این معنی است که یک Scratcher (شخصی که از Scratch استفاده  آموزش برنامه نویسی کودکان می کند) یک کپی از پروژه ای که قبلاً توسط شخصی در جامعه ساخته شده است تهیه می کند و عناصر و تغییرات خود را اضافه می کند. تیم اسکرچ می گوید که این یک راه عالی برای یادگیری و ایجاد ایده های خلاقانه در فردی است که تازه شروع به کار کرده است. حتی تغییرات جزئی نیز یک ریمیکس در نظر گرفته می شود. با این حال، Scratcher باید اعتبار لازم را به خالق اصلی بدهد.

درک خراش

رابط کاربری اسکرچ بسیار ساده است و درک آن برای بچه ها آسان تر است. چهار عنصر اصلی وجود دارد -

 

منطقه مرحله - مکانی که تمام آموزش برنامه نویسی کودکان  نتایج نمایش داده می شود.

Sprite - شخصیت اصلی پروژه ایجاد شده توسط Scratcher. هر sprite با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است

بلوک پالت - تعداد بلوک های با دستورات موجود در سمت چپ صفحه.

منطقه کدگذاری - جایی که بلوک ها از پالت Block کشیده می شوند. در اینجا کد پروژه نوشته می شود.

انواع مختلفی از بلوک ها در پالت بلوک ها برای برنامه نویسی sprite وجود دارد. از آنها برای ایجاد کد استفاده می شود. هر نوع بلوک شکل خاص خود را دارد و مانند یک پازل جا می شود. این به جلوگیری از خطاهای نحوی کمک می کند. انواع مختلف بلوک ها با توجه به شکل آنها شامل بلوک کلاه، بلوک C، بلوک گزارشگر، بلوک بولی، بلوک درپوش و آموزش برنامه نویسی کودکان  بلوک پشته است.

 

وقتی چندین بلوک در یک سری به هم متصل می شوند، تبدیل به یک اسکریپت می شود. در آخرین نسخه Scratch، ده دسته بلوک موجود است. اینها شامل حرکت، ظاهر، صدا، رویداد، کنترل، حسگر، اپراتورها، متغیرها، فهرست و بلوک‌های من است.

 

انجمن اسکرچ چیست؟

برنامه‌نویسی اسکرچ برای بچه‌ها وقتی یادگیرندگان و مربیان گرد هم می‌آیند تا پیشرفت و دانش خود را به اشتراک بگذارند، جامعه بزرگی دارد. همه فراگیران اسکرچ به انجمن آنلاین اسکرچ دسترسی دارند. شرکت در چنین مکالماتی می تواند به بچه ها کمک کند پروژه های مختلف یادگیرندگان را کشف کنند، ایده های جدید دریافت کنند، آموزش برنامه نویسی کودکان  آزمایش کنند و در یک محیط دوستانه بیاموزند.

 

این جامعه دارای اعضایی با سنین مختلف، علایق و پیشینه است. این یک جامعه یادگیری مشارکتی و باز است که در آن دانش آموزان در مراحل مختلف فرآیند یادگیری پیشرفت و ایده های خود را به اشتراک می گذارند در حالی که مربیان در پلت فرم بازخورد را به اشتراک می گذارند.

 

این به بچه ها کمک می کند تا در یک محیط یادگیری همتا به همتا رشد کنند و به آنها در برقراری ارتباط بهتر کمک می کند. قرار گرفتن در معرض تنوع افراد و ایده های آنها به بچه ها کمک می کند تا دیدگاه ها و راه حل های مختلف را برای یک سؤال تشخیص دهند. در عین حال، به آنها در ایجاد مهارت های انتقادی کمک می کند.

 

تیم اسکرچ MIT مشارکت ایمن همه اعضای خود را تضمین می کند.  آموزش برنامه نویسی کودکان هر عضوی باید به دستورالعمل‌های انجمن آنلاین پایبند باشد، زیرا آنها یک خط مشی رازداری سختگیرانه دارند.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

در خانواده ما روی iPad بود. چند تست  آموزش برنامه نویسی کودکان روی Fire HD 10 با Scratch Jr. و Codespark انجام دادم. Kodable برنامه ای برای Fire ندارد، اگرچه می توان از آن در مرورگر Amazon Fire استفاده کرد.

 

اسکرچ جونیور

Scratch Jr توسط دانشگاه Tufts، PBS Kids و MIT Media Lab توسعه داده شد و شاخه ای از برنامه محبوب Scratch است. در حالی که Scratch برای کودکان هشت سال به بالا در نظر گرفته شده است، Scratch Jr برای کودکان کوچکتر از سنین پنج تا هفت ساخته شده است. اسکرچ جونیور ظاهر/احساس مشابهی با اسکرچ دارد و بر اساس همان ایده خلق داستان های تعاملی است.

 

اسکرچ جونیور به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا تابلوهای  آموزش برنامه نویسی کودکان هنری و داستان‌هایی با شخصیت‌هایی بسازند که می‌توانند صحبت کنند و در اطراف تخته هنری حرکت کنند. اسکرچ جونیور بچه ها را در معرض هیچ کد واقعی قرار نمی دهد. در عوض، مفاهیم کدگذاری را از طریق استفاده از قطعات پازل (برنامه نویسی کشیدن و رها کردن) تقویت می کند که به بچه ها اجازه می دهد شخصیت خود را کنترل کنند. هر قطعه پازل یک عمل یا حرکت متفاوت را مشخص می کند. بچه ها نه تنها می توانند ترتیب حرکات شخصیت خود را انتخاب کنند، بلکه می توانند از حلقه ها و توابع برای تکرار اعمال استفاده کنند.

 

بچه‌ها می‌توانند تقریباً تمام جنبه‌های قابل تصور برای این داستان‌ها را تغییر دهند، از لباس‌ها و رنگ‌های شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا ضبط‌های صوتی و زیرنویس‌های متنی برای افزودن به داستان‌ها. Scratch Jr. حس خلاقانه تری دارد و به اندازه دو برنامه دیگر احساس «علم رایانه» ندارد، و این چیز بدی نیست. این واقعاً به اهداف شما به عنوان والدین و آنچه فرزندتان از آن لذت  آموزش برنامه نویسی کودکان می برد بستگی دارد. اگر کار یا چالش‌ها بیش از حد طاقت‌فرسا شوند، فرزند شما به سرعت کنار می‌رود، بنابراین عامل سرگرمی ضروری است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، تابلوی هنری می تواند کمی شلوغ باشد مخصوصا برای بچه های کوچکتر. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که معرفی این برنامه ها به فرزندان شما واقعاً باید یک تلاش مشترک بین شما و فرزندتان باشد. در ابتدا، ممکن است لازم باشد که شناور را نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در حین کاوش کردن. برنامه نویسی اسکرچ برای بچه ها چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر رویداد است که ایده آل برای کودکان بین 8 تا 16 سال است. Scratch که توسط MIT Media Lab و شرکت Playful Invention توسعه داده شده است توسط برایان سیلورمن، پائولا بونتا و میچل رسنیک بنیانگذاری شده است.

 

اولین بار در سال 2003 با هدف آموزش کدنویسی به  آموزش برنامه نویسی کودکان روشی ساده و ابتدایی به بچه ها توسعه یافت. با این حال، امروزه افراد در هر گروه سنی از Scratch برای شروع سفر کدنویسی خود استفاده می کنند. Scratch در بیش از 150 کشور استفاده می شود و به بیش از 60 زبان ترجمه شده است. دانش‌آموزان از همه زمینه‌ها و رشته‌ها (ریاضی، هنرهای لیبرال، علوم اجتماعی) کدنویسی را در اسکرچ یاد می‌گیرند، زیرا آنها را قادر می‌سازد تا مهارت‌های مناسب مورد نیاز برای قرن بیست و یکم را ایجاد کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا در حین کار، یادگیری و همکاری در تیم‌ها به روشی خلاقانه فکر کنند.

 

نام Scratch از فرآیندی به نام Scratching گرفته شده است که توسط دی جی ها استفاده می شود که در آن رکوردها برای ایجاد انواع مختلف جلوه های صوتی با هم ترکیب می شوند. درست مانند دی جی ها که انواع مختلف صدا را برای ایجاد موسیقی، زبان برنامه نویسی، ترکیب می کنند، Scratch نیز گرافیک و صدا را برای ایجاد بازی های ویدئویی و انیمیشن ها ترکیب می کند.

 

شعار این تیم "تصور کن، برنامه ریزی کن، به اشتراک بگذار" جامعه یادگیرندگان آموزش برنامه نویسی کودکان  را به اشتراک گذاری و استفاده مجدد از کدها، ایده ها و پروژه ها تشویق می کند. این تیم به یادگیرندگان تاکید می کند که پروژه های دیگران را "ریمیکس" کنند. این به سادگی به

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

Jr توسط دانشگاه Tufts، PBS Kids و MIT Media Lab توسعه داده شد  آموزش برنامه نویسی کودکان و شاخه ای از برنامه محبوب Scratch است. در حالی که Scratch برای کودکان هشت سال به بالا در نظر گرفته شده است، Scratch Jr برای کودکان کوچکتر از سنین پنج تا هفت ساخته شده است. اسکرچ جونیور ظاهر/احساس مشابهی با اسکرچ دارد و بر اساس همان ایده خلق داستان های تعاملی است.

 

اسکرچ جونیور به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا تابلوهای هنری و داستان‌هایی با شخصیت‌هایی بسازند که می‌توانند صحبت کنند و در اطراف تخته هنری حرکت کنند. اسکرچ جونیور بچه ها را در معرض هیچ کد واقعی قرار نمی دهد. در عوض، مفاهیم کدگذاری را از طریق استفاده از قطعات پازل (برنامه نویسی کشیدن و رها کردن) تقویت می کند که به بچه ها اجازه می دهد شخصیت خود را کنترل کنند. هر قطعه پازل یک عمل یا حرکت متفاوت را مشخص می کند. بچه ها نه تنها می توانند ترتیب  آموزش برنامه نویسی کودکان حرکات شخصیت خود را انتخاب کنند، بلکه می توانند از حلقه ها و توابع برای تکرار اعمال استفاده کنند.

 

بچه‌ها می‌توانند تقریباً تمام جنبه‌های قابل تصور برای این داستان‌ها را تغییر دهند، از لباس‌ها و رنگ‌های شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا ضبط‌های صوتی و زیرنویس‌های متنی برای افزودن به داستان‌ها. Scratch Jr. حس خلاقانه تری دارد و به اندازه دو برنامه دیگر احساس «علم رایانه» ندارد، و این چیز بدی نیست. این واقعاً به اهداف شما به عنوان والدین و آنچه فرزندتان از آن لذت می برد بستگی دارد. اگر کار یا چالش‌ها بیش از حد طاقت‌فرسا شوند، فرزند شما به سرعت کنار می‌رود، بنابراین عامل سرگرمی ضروری است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، تابلوی هنری می تواند کمی شلوغ باشد مخصوصا برای بچه های کوچکتر. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که معرفی این برنامه ها به فرزندان شما واقعاً باید یک تلاش مشترک بین شما و فرزندتان باشد. در ابتدا، ممکن است لازم باشد که شناور را نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در حین کاوش کردن. من هم مانند بسیاری از شما یک کدنویس با بچه های خانه هستم. چه زمانی آموزش برنامه نویسی کودکان  بهتر برای آشنا کردن فرزندانمان با شغلی که همه فکر می کنیم شگفت انگیز است! به نظر شما برنامه نویسی شگفت انگیز است، درست است؟ 😀 خب، حتی اگر این کار را نکنید، کدنویسی اصول منطق را به بچه ها می آموزد و آنها را تشویق می کند که به طور انتزاعی فکر کنند. اجازه دهید با آن روبرو شویم، فناوری با گذشت زمان فراگیرتر می شود، بنابراین حتی اگر فرزندان شما لوله کش، پزشک یا معلم شوند، احتمالاً مجبور خواهند شد در شغل مورد نظر خود با فناوری ارتباط برقرار کنند.

 

قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شوید که انتظارات خود را در مورد آنچه فرزندتان از این برنامه‌ها به دست می‌آورد تعدیل کنید. هیچ یک از این برنامه‌ها به کودکان شما کدنویسی را آموزش نمی‌دهند، بلکه اولین قدم در سفر به سمت درک منطق، تحلیل و طراحی اولیه هستند. اینها بلوک های سازنده کدگذاری و درک پیچیده تر از سیستم های اطلاعاتی و پردازش هستند. مهمتر از همه هدف نهایی لذت بردن است!

 

برای اینکه ببینم چه چیزی برای بچه ها در دسترس است، من (و دخترم) سه برنامه برنامه نویسی - Scratch Jr.، Codespark و Kodable - را بررسی کردیم، اگرچه بسیاری از برنامه های دیگر آموزش برنامه نویسی کودکان  برای انتخاب وجود دارد. دختر من شش ساله است و تازه کلاس اول را شروع کرده است. برای هر یک از این برنامه ها، ابتدا خودم آنها را دانلود کردم و روی تعدادی از چالش ها کار کردم. سپس آنها را به شکلی غیر تهدیدآمیز به دخترم ارائه کردم. مانند «هی، این برنامه جدیدی را که پیدا کردم را بررسی کن» و در حالی که او تماشا می‌کرد، روی یک چالش کار می‌کردم. اگر بچه دارید، می‌دانید که فقط ده ثانیه طول می‌کشد تا آن‌ها این کار را ببینند، قبل از اینکه بگویند «بگذار امتحان کنم!» سپس به او اجازه دادم «بازی» کند و فقط زمانی که درخواست کمک کرد یا به‌طور آشکاری از یک سطح یا وظیفه ناامید شد، وارد آن شدم. پس از این مرحله، من بیشتر می‌نشستم و یادداشت می‌کردم که آیا او به تنهایی به برنامه برمی‌گردد یا نه.

 

در حین آموزش در خانه، من و شریکم تصمیم گرفتیم در ساعات آموزش برنامه نویسی کودکان  کاری تلویزیون یا بازی نداشته باشیم، بنابراین اگر روی یک کار آموزشی خاص کار نمی‌کردیم، به دخترم می‌گفتم: «می‌توانی از صفحه نمایش استفاده کنی، اما باید آموزشی باشد». علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه های آموزشی دیگر، او همچنین گزینه ای برای بازی در برنامه های برنامه نویسی دارد. بیشترین استفاده

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

1x1 پیکسل بسته هدیه Agent Asha - سرگرمی برنامه نویسی بدون برنامه نویسی کودکان  صفحه بسته هدیه نماینده Asha41.99 دلار با احتساب حمل و نقل سن: 7-11

خس... به شما نگفتم، درست است، اما آژانس جاسوسی کودکان (CSA) یک محصول کدنویسی جدید ارائه کرده است، و ماموریت آن این است که بچه ها را به برنامه نویسی و علوم کامپیوتر و همچنین تبدیل شدن به متفکران انتقادی تبدیل کند.

بسته هدایای آژانس جاسوسی کودکان (برای سنین 7 تا 11 سال) یک کتاب ماجراجویی جاسوسی و بسته فعالیت با بازی آشا جوشی است که یک کدنویس 11 ساله و مامور مخفی آژانس جاسوسی کودکان است.

Agent Asha به بچه ها می آموزد که چگونه مخفیانه (ایمنی اینترنت)، طراحی ابزارها (برنامه نویسی کامپیوتری)، اجتناب از بدهای تشنه داده (سواد دیجیتال)، تجزیه و تحلیل اطلاعات (اخبار جعلی)  برنامه نویسی کودکان و موارد دیگر را آموزش دهند.

این یک راه داستان محور و بدون صفحه برای ورود به برنامه درسی محاسبات KS1 و KS2 است. این کتاب نحوه شکستن کدها را نشان می‌دهد و اصول کدنویسی را آموزش می‌دهد و پر از الگوهای مختلف و مقدار مشخصی از طنز توالت است.

ایده بزرگ این است که همه بچه ها را برای یک دآینده مجازی: اخبار جعلی، نظارت جمعی، خواهر و برادر واقعا آزاردهنده و غیره.

نویسنده سوفی دین در کد کلاب،  برنامه نویسی کودکان در کنار گوگل و وزارت آموزش بریتانیا، برای کمک به معرفی برنامه درسی کدنویسی جدید در مدارس ابتدایی کار می کرد.

بسته هدیه Agent Asha از Bright Little Labs (خالق Detective Dot) شامل همه چیزهایی است که برای راه اندازی یک واحد CSA محلی نیاز دارید:کتاب داستان ماجراجویی Agent Asha: Mission Shark Bytes (منتشر شده توسط Walker Books)دعوت شخصی به آژانس جاسوسی کودکان (CSA)شش فعالیت آموزشی جاسوسی STEMنقشه دیواری مامور مخفی کارت  برنامه نویسی کودکان عضویت مامور مخفی CSAکارت های ابزار CSAبرچسب های رسمی CSAدسترسی به دنیای آنلاین همهجانبه CSA (برنامه iOS/Android)

همچنین یک بسته نرم افزاری جدید Ultimate Spy Coder (34.99 پوند) وجود دارد که شامل همه چیزهای موجود در بسته هدیه Agent Asha به همراه سه کتابچه راهنمای آموزشی CSA (هویت جاسوسی، پایگاه ایرانیان سایبر های جاسوسی + ارتباطات جاسوسی - معمولاً هر کدام به قیمت 5.99 پوند به فروش می رسد).

همه توسط کارگران با حقوق نسبتاً پایدار چاپ و ساخته می شوند.1x1 پیکسلآزمایشگاه کد - کدگذاری دستی الکترونیککیت کدگذاری فراگیر آزمایشگاه کد199.99 دلارسن: 8+

بسیاری از اسباب‌بازی‌ها و کیت‌های کدنویسی از تماس نزدیک با رایانه‌های واقعی اجتناب می‌کنند، اما Code Lab برد مدار را در مرکز آموزش کدگذاری STEAM قرار می‌دهد.

برای کودکان 8 سال و بالاتر، Code Lab دارای یک برد مدار بزرگ برای برنامه‌ریزی کودکان با 50 پیکسل مینی LED است. دارای LED های بزرگ، بلندگو، دکمه های آرکید و سنسورهای نور، صدا و دما است.

برد به رایانه متصل است (نه رایانه لوحی یا تلفن)، که برنامه دسکتاپ مانند مرورگر (ویندوز، مک و کروم بوک) را روی آن دانلود کرده اید.

بچه‌ها 100 پروژه را با توضیحات ویدئویی و برنامه‌های نمونه با سرعت خودشان دنبال می‌کنند و کدگذاری C++ را بدون تجربه قبلی می‌آموزند.1x1 پیکسلimagiCharm - بهترین برای دختران نوجوان (و پسران)imagiCharm79 دلار

imagiLabs یک استارت‌آپ سوئدی کاملاً زن است (منشأ گرفته از Google برای استارت‌آپ‌ها و کمپ کارآفرینی اپل) با هدف پر کردن شکاف جنسیتی در کدنویسی با imagiCharm، یک دستگاه کوچک اما هوشمند برنامه نویسی کودکان  که می‌توان آن را از نظر بصری با کدنویسی در یک برنامه تلفن همراه (iOS و Android) شخصی‌سازی کرد. ).

این هدف برای دختران نوجوان است، اما به همان اندازه برای پسران خلاق و ذهن باز که علاقه مند به یادگیری اصول اولیه کدنویسی هستند، مرتبط است.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

بسیاری پایتون را بهترین تقویت کننده عملکرد  آموزش برنامه نویسی کودکان برای خودکارسازی تست نرم افزار نیز می دانند. کارهای زیادی وجود دارد که ما هر روز انجام می دهیم مانند مرتب کردن نامه ها، کپی و چسباندن متن از یک فایل به فایل دیگر و غیره - همه اینها را می توان با کمک پایتون خودکار کرد.

جامعه فوق العاده حامی

اگر فکر می کنید برنامه نویسی یک ورزش انفرادی است، مطمئن باشید که در پایتون اینطور نیست. جامعه توسعه دهندگان پایتون بسیار فعال و حامی است. ابزارها، منابع و اسناد آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

نه فقط این، اگر با مشکلاتی مواجه شدید یا با مشکلاتی در توسعه مواجه شدید، انجمن پایتون به هر شکل ممکن به شما کمک می کند یا از شما پشتیبانی می کند. بدون شک یکی از آموزش برنامه نویسی کودکان  فعال ترین جوامع زبان برنامه نویسی است.

پشتیبانی شرکتی

شرکت های بزرگی مانند فیس بوک، گوگل، کوورا و نتفلیکس نیز از پایتون برای توسعه محصولات خود استفاده می کنند. در واقع، خیلی ها نمی دانند که گوگل از همان ابتدا از پایتون استفاده کرده است.

غول استریم موسیقی Spotify در درجه اول از پایتون برای تجزیه و تحلیل داده ها و پشتیبانی پشتیبانی استفاده می کند. همانطور که همه ما می دانیم، Spotify توصیه های آهنگ یا لیست پخش را به کاربران خود ارائه می دهد و این کار با کمک تجزیه و تحلیل انجام می شود.

برای این کار، Spotify از یک ماژول پایتون به نام Luigi استفاده می کند که به اجرای هزاران کار به روشی ساده تر کمک می کند. این به وضوح نشان می دهد که چرا پایتون انتخاب برتر چندین شرکت بزرگ در جهان است.

پایتون قابل حمل و  آموزش برنامه نویسی کودکان توسعه پذیر است

مزیت بزرگ دیگر این است که پایتون روی پلتفرم های مختلفی ایرانیان سایبر مانند ویندوز، لینوکس و macOS کار می کند. به عنوان مثال، اگر کد پایتون را برای سیستم ویندوز خود نوشته‌اید، اگر می‌خواهید آن را در مک اجرا کنید، نیازی به تغییر آن ندارید. نه تنها این، پایتون را می توان با C/C++ نیز ترکیب کرد و در برنامه های دیگر جاسازی کرد. این بدان معناست که پایتون را می توان به زبان های دیگر گسترش داد.

افزایش تقاضا برای پایتون

به خوبی شناخته شده است که تقاضا برای Python به طور مداوم در حال افزایش است و آینده قطعا امیدوار کننده به نظر می رسد. به نوعی می توان گفت پایتون برای ماندن آمده است. این بسیار کاربر محور و یک زبان منبع باز است. تنها دلیل تقاضای آن این است که معنی دار و ساده و حتی تنظیم آن ساده است.

علاوه بر همه اینها، پایتون به دلیل منطقه محلی غول پیکر خود نیازهای توسعه دهندگان را نیز برآورده می کند. همچنین یکی از پرجستجوترین زبان های مورد تقاضا و همچنین زبانی قابل اعتماد و سازنده است. نه تنها این، حتی آموزش برنامه نویسی کودکان  توسعه دهندگان پایتون نیز به دنبال آن هستند، زیرا زبان برنامه نویسی و کدنویسی پایتون در حال حاضر پاسخی در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

بدون شک، خیلی زود است که بگوییم فرزندتان چه شغلی را دنبال خواهد کرد. صرفنظر از این، پایتون به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر کاری که می‌خواهند در آن برتری داشته باشند، بهتر شوند.از این رو، مطمئناً یک سرمایه گذاری عالی است.بچه ها با پایتون چه چیزی می توانند بسازند؟

علاوه بر توسعه یک بازی یا کار با انیمیشن، چندین کار وجود دارد که فرزندان شما با استفاده از برنامه نویسی پایتون قادر به انجام آن خواهند بود. هنگامی که فرزندان شما بر اصول برنامه نویسی مسلط شدند، آموزش برنامه نویسی کودکان  می توانند از پایتون برای مقابله با مشکلات پیشرفته مانند هوش مصنوعی، علم داده، محاسبات ابری و زیست شناسی محاسباتی استفاده کنند. پروژه های پایتون خلاق، آموزشی و سرگرم کننده هستند.

  • javad salehi