یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

استفاده از Scratch در کلاس درس

 

 

آیا با شروع آموزش کدنویسی با Scratch در کلاس درس،  آموزش اسکرچ به کودکان به دنبال حمایتی هستید؟ به خواندن این وبلاگ مفید ادامه دهید تا منابع خارق العاده معلم ساخته و درس های کدنویسی Scratch را بیابید که برای از بین بردن استرس ناشی از آموزش جنبه علوم کامپیوتر برنامه درسی محاسبات در مدرسه ابتدایی طراحی شده اند.

 

محاسبه CTA

 

اگر تا به حال از ایده آموزش کدنویسی به کودکان غرق شده اید آموزش اسکرچ به کودکان ، پس تنها نیستید. مانند بسیاری از موضوعاتی که در چند سال گذشته به شدت توسعه یافته اند، درس های محاسبات یا همان طور که زمانی ICT شناخته می شد، مطمئناً پیشرفت هایی داشته است.

 

به همین دلیل است که در Twinkl ما یک تیم محاسباتی اختصاصی  آموزش اسکرچ به کودکان داریم که مشتاق هستند به همه کسانی که این موضوع را آموزش می دهند کمک کنند تا در درس های خود اطمینان داشته باشند. هدف ما این است که کودکان بیشتری را تشویق کنیم تا در مهارت‌هایی مانند پردازش کلمه، برنامه‌نویسی، واقعیت افزوده و خیلی چیزهای دیگر از طریق محتوای تحقیق‌شده و به‌روز، حتی افراد غیرمتخصص نیز با استفاده از آن احساس اعتماد به نفس کنند.

 

کد نویسی چیست؟

کدنویسی یک فرآیند خلاقانه است که از زبان های برنامه نویسی آموزش اسکرچ به کودکان  مختلف برای صحبت با کامپیوتر استفاده می کند و به آن دستور می دهد تا کارهای خاصی را با استفاده از یک الگوریتم انجام دهد.

 

Psst… یک الگوریتم مجموعه ای از دستورالعمل ها است که کامپیوتر باید دنبال کند!

اسکرچ چیست؟

Scratch یک ابزار برنامه نویسی آنلاین رایگان برای کودکان آموزش اسکرچ به کودکان  است که به آنها کمک می کند تا کدنویسی مبتنی بر بلوک را یاد بگیرند. زبان برنامه نویسی استفاده شده ساده است و رابط کاربری آسانی دارد، بنابراین کودکان می توانند بازی ها، انیمیشن ها و داستان های بصری خود را بسازند. کاربران می توانند در وب سایت Scratch ثبت نام کنند که به آنها امکان می دهد فایل های خود را به صورت آنلاین ذخیره کنن

 

دارایی وبلاگ محاسباتی (4)

 

مزایای استفاده از کد نویسی Scratch در کلاس درس چیست؟

آموزش کدنویسی با Scratch در کلاس درس بسیار مفید است، زیرا به کودکان کمک می کند تا موارد زیر را توسعه دهند:

 

تفکر محاسباتی؛

مهارت حل مسئله؛

خلاقیت؛

ابراز وجود؛ و

برابری را در محاسبات ترویج می کند.

تفاوت بین Scratch و ScratchJr چیست؟

 

Scratch برای کودکان بین 8 تا 16 سال طراحی شده است و ScratchJr به کودکان 5 تا 7 ساله اجازه می دهد تا از یک نسخه ساده شده استفاده کنند.

 

 

دارایی وبلاگ محاسباتی (4)

 

6 کد نویسی برتر با منابع Scratch

یکی از مزایای اصلی آموزش کدنویسی با Scratch این است که می توانید از آن در سراسر برنامه درسی استفاده کنید. کودکان می توانند از آن برای ساختن یک ارائه برای نشان دادن یادگیری خود در تاریخ، علم و موارد دیگر استفاده کنند!

 

کاربرگ های گام به گام موجود  آموزش برنامه نویسی پیشرفته از Twinkl می توانند برای پشتیبانی از کدنویسی استفاده شوند، در حالی که دانش آموزان شما از Scratch آنلاین استفاده می کنند. این کاربرگ ها مضامین زیادی دارند و به کودکان اجازه می دهند تا تمرین کنند و مهارت های کدنویسی خود را تثبیت کنند.

 

فعالیت‌های Scratch ما برای KS2 همچنین به کودکان شما کمک می‌کند مهارت‌های کلیدی مانند خواندن، درک مطلب و نوشتن را تمرین کنند و توسعه دهند. بنابراین در کنار عنصر عملی یادگیری کد نویسی و برنامه نویسی، فرزندان شما می توانند مهارت های تحصیلی خود را به شکلی لذت بخش و به یاد ماندنی کار کنند.

 

 

 

1. کاربرگ ناپدید شدن اژدهای خراش

در این فعالیت کدگذاری خلاقانه، دانش آموزان یاد  Teaching scratch to children می گیرند که جن ها را به صحبت وادار کنند، ظاهر خود را تغییر دهند و ناپدید شوند. این منبع شامل دستورالعمل های گام به گام ساده، همراه با تصاویر بلوک، برای کودکان می باشد. این یک منبع عالی برای استفاده برای محاسبات مستقل و یا برای پشتیبانی از کدگذاران با اعتماد به نفس کمتر است.

  • ۰۲/۰۹/۱۴
  • javad salehi

نظرات (۱)

  • اگزوز مرکزی
  • آموزش برای بچه ها...؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی