یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

نمونه از هوش مصنوعی در آموزش

آینده هوش مصنوعی در آموزش

پتانسیل استفاده از هوش مصنوعی در آموزش  هوش مصنوعی در آموزش مدرسه برای تقویت یادگیری، کمک به معلمان و تقویت یادگیری فردی مؤثرتر هیجان انگیز است، اما کمی هم دلهره آور است. حتی برای داشتن یک مکالمه هوشمندانه در مورد هوش مصنوعی در آموزش، ابتدا باید سناریوهای علمی-تخیلی خیالی رایانه ها و ربات ها را به فرزندانمان آموزش دهند، جایگزین معلمان شوند و عنصر انسانی را از آنچه اساساً یک فعالیت انسانی است کاهش دهیم.

 

یکی از نویسندگان برجسته در مورد مزایای هوش مصنوعی در آموزش، متیو لینچ ("چشم انداز من برای آینده هوش مصنوعی در آموزش")، مراقب است تا مشکلات احتمالی را در کنار مزایای آن بررسی کند و نوشته است که "استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش  هوش مصنوعی در آموزش مدرسه از برخی جهات ارزشمند است، اما ما باید در نظارت بر توسعه آن و نقش کلی آن در دنیای ما بسیار هوشیار باشیم.

 

ملاحظات اخلاقی عمیق است، همانطور که در مورد استفاده  هوش مصنوعی در آموزش مدرسه از هوش مصنوعی در هر نوع محیطی وجود دارد. هوش مصنوعی فاقد یک به اصطلاح "قطب نمای اخلاقی" است. بنابراین، با نگاهی به آن، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی «به اندازه توسعه‌دهنده‌اش اخلاقی است»، طبق مقاله TowardsDataScience، در مقاله‌ای درباره اخلاق هوش مصنوعی که دو توصیه مهم را برای حرکت رو به جلو تجویز می‌کند:

 

ما باید اخلاقیات را در این ایده داشته باشیم که هوش مصنوعی در آموزش مدرسه  چرا یک تکه فناوری خاص مجهز به هوش مصنوعی در حال توسعه است.

برای درک کامل رفتار آن و اطمینان از اینکه آن قطب‌نمای اخلاقی (انسانی) ما را نقض نمی‌کند، باید نتایج آن تکه فناوری خاص را نظارت/بررسی/پلیس کنیم.

بحث های قوی در سراسر جامعه فناوری و فراتر از آن در هوش مصنوعی در آموزش مدرسه  مورد اخلاق در هوش مصنوعی وجود دارد و اکثر برنامه های تحصیلی دانشگاهی در حال ادغام دوره های مربوط به اخلاق هوش مصنوعی در برنامه درسی خود هستند. در آنجا، اکنون که فیل اخلاقی را در اتاق شناسایی کردیم، بیایید در مورد امکانات هیجان انگیز هوش مصنوعی در آموزش صحبت کنیم.

 

مزایای بالقوه هوش مصنوعی در آموزش

لینچ در EdAdvocate می نویسد، در حالت ایده آل، «هوش مصنوعی از آموزش کلاس درس کم نمی کند، بلکه آن را از بسیاری جهات تقویت می کند». او پنج مزیت بالقوه جذاب ادغام هوش مصنوعی در آموزش را خلاصه می کند:

 

شخصی‌سازی: «برای یک معلم می‌تواند بسیار دشوار باشد که چگونه نیازهای هر دانش‌آموز را در کلاس درس خود برآورده کند. سیستم‌های هوش مصنوعی به راحتی با نیازهای یادگیری هر دانش‌آموز سازگار می‌شوند و می‌توانند آموزش را بر اساس نقاط قوت و ضعف آن‌ها هدف قرار دهند

 

تدریس خصوصی: سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند «سبک یادگیری دانش‌آموز و دانش از قبل موجود را برای ارائه هوش مصنوعی در آموزش مدرسه  پشتیبانی و آموزش سفارشی اندازه‌گیری کنند».

 

درجه بندی: مطمئناً، هوش مصنوعی می تواند به امتحانات با استفاده از کلید پاسخ کمک کند. اما همچنین می‌تواند «داده‌هایی را درباره نحوه عملکرد دانش‌آموزان جمع‌آوری کند و حتی به ارزیابی‌های انتزاعی‌تر مانند مقاله‌ها نمره دهد».

 

بازخورد در مورد کیفیت دوره: به عنوان مثال، اگر بسیاری از دانش‌آموزان به سؤالی نادرست پاسخ می‌دهند، «هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات یا مفاهیم خاصی را که دانش‌آموزان از دست داده‌اند به صفر برساند، بنابراین مربیان می‌توانند پیشرفت‌های هدفمندی را در مواد و روش‌ها ارائه دهند

 

بازخورد معنی دار و فوری به دانش آموزان: برخی از دانش آموزان ممکن  ایرانیان سایبر است از ریسک کردن یا دریافت بازخورد انتقادی در کلاس خجالتی باشند، اما "با هوش مصنوعی، دانش آموزان می توانند احساس راحتی کنند که اشتباهات لازم برای یادگیری را هوش مصنوعی در آموزش مدرسه  مرتکب شوند و بازخورد مورد نیاز خود را برای بهبود دریافت کنند."

 

بسیاری از پتانسیل های پیش بینی شده برای هوش مصنوعی در مراکز آموزشی در کاهش زمان صرف شده توسط معلمان برای کارهای خسته کننده برای آزاد کردن زمان برای کارهای معنی دار تر است.

 

خودکارسازی وظایف اداری همچنین یکی از پنج مزیت بالقوه ای است که توسط برنارد مار، نویسنده، آینده پژوه و مشاور فناوری که به ارقام پیش بینی رشد 47.5 درصدی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش در ایالات متحده از سال 2017 تا 2021 اشاره کرده است.

 

در ویدئویی در مورد پتانسیل هوش مصنوعی در آموزش، مار توضیح می‌دهد که چرا هوش مصنوعی را «تاثیر عظیم» در آموزش می‌داند – با تأکید بر این که «هوش مصنوعی تهدیدی برای معلمان نیست. این برای جایگزینی معلمان نیست، بلکه برای ارائه آموزش بهتر به فرزندانمان است. او یک مدل ترکیبی آینده را پیش بینی می کند که برای «بهترین بهره را از سیستم های مجهز به هوش مصنوعی و معلمان ما» طراحی کرده است. مار پتانسیل هوش مصنوعی را برای کمک به آموزش ما در ارائه ارتقاء شرح می دهد:

 

یادگیری متمایز و فردی

اتوماسیون وظایف اداری

تدریس خصوصی و پشتیبانی خارج از کلاس

دسترسی همگانی برای همه دانش آموزان

43 نمونه از هوش مصنوعی در آموزش

متیو لینچ با الهام از چالش «یک معلم مدرسه قدیمی که فکر می‌کند هوش مصنوعی آموزش را خراب می‌کند»، طیف گسترده‌ای از موضوعات را در مقاله‌ای با عنوان «26 روشی که هوش مصنوعی آموزش را برای بهتر شدن تغییر می‌دهد» مرور می‌کند. مثلا:

 

یادگیری تطبیقی: "برای آموزش مهارت های پایه و پیشرفته Artificial intelligence in school education  به دانش آموزان با ارزیابی سطح مهارت فعلی آنها و ایجاد یک آموزش هدایت شده استفاده می شود.

  • ۰۲/۰۹/۱۴
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی