یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

همانطور که فناوری همچنان در تمام جنبه های زندگی ما نفوذ  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان می کند، یادگیری نحوه کدنویسی برای کودکان هرگز مهم نبوده است. خوشبختانه، منابع زیادی برای کمک به کودکان در یادگیری اصول برنامه نویسی در دسترس است، از جمله کتاب کار کدنویسی Scratch برای کودکان.

 

کتاب کار کدنویسی اسکرچ برای کودکان یک دوره تعاملی است که برای آموزش اصول اولیه کدنویسی با استفاده از زبان برنامه نویسی اسکرچ به کودکان طراحی شده است. مجموعه ای از پروژه های سرگرم کننده و جذاب را ارائه می دهد که به بچه ها یاد می دهد چگونه از Scratch برای ایجاد خلاقیت های  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان دیجیتالی خود استفاده کنند.

 

دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از Scratch انیمیشن، بازی، آزمون و موارد دیگر ایجاد کنند.

 

 

 

اهداف یادگیری:

 

 

زبان برنامه نویسی Scratch و ویژگی های آن را بشناسید

با استفاده از Scratch داستان ها، انیمیشن ها، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  بازی ها و آزمون های تعاملی ایجاد کنید

پروژه‌های Scratch را اشکال‌زدایی و آزمایش کنید تا مطمئن شوید که طبق برنامه کار می‌کنند

بخش 1: شروع به کار

 

 

مقدمه ای بر اسکرچ و ویژگی های آن

 

آیا آماده اید تا سفری هیجان انگیز به دنیای برنامه نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  و بیان خلاقانه را آغاز کنید؟ بیشتر از Scratch نگاه نکنید! Scratch که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، یک زبان برنامه نویسی مبتدی است که به شما امکان می دهد داستان های تعاملی، بازی ها، انیمیشن ها و غیره بسازید. Scratch با رابط رنگارنگ و سیستم کدگذاری مبتنی بر بلوک بصری، به افراد در هر سنی این امکان را می‌دهد تا ایده‌های خود را زنده کنند و آنها را با یک جامعه آنلاین پر جنب و جوش به اشتراک بگذارند.

 

خراش عالی است زیرا:

 

خراش رایگان است.

درک و یادگیری آن بسیار آسان است.

این رابط گرافیکی دارد که کار با آن را سرگرم  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کننده می کند.

این به شما امکان می دهد بخش های مختلف یک برنامه را آزمایش کرده و بازی کنید.

بیایید برخی از ویژگی‌های کلیدی را بررسی کنیم که Scratch را به یک پلتفرم فوق‌العاده برای آزادسازی خلاقیت شما تبدیل می‌کند.

 

  کدنویسی بصری با بلوک:

 

سیستم برنامه نویسی مبتنی بر بلوک Scratch برای کودکان، برنامه نویسی را در دسترس و سرگرم کننده می کند. به جای تایپ کردن خطوط کد، می توانید بلوک های رنگارنگ را که مفاهیم مختلف برنامه نویسی را نشان می دهند، کنار هم بچسبانید. این بلوک‌ها مانند قطعات پازل جا می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که اسکریپت‌ها را با چیدن و چیدمان آنها در توالی‌های منطقی ایجاد کنید. این رویکرد بصری درک و آزمایش مفاهیم کدنویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  را بدون غرق شدن آسان می کند.

 

 

 

در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای راهنمایی شما در ایجاد یک بازی در Scratch آمده است

 

 

 

از https://scratch.mit.edu در مرورگر وب بازدید کنید. روی دکمه Join Scratch در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان است. شما می توانید برنامه های Scratch را بدون حساب ایجاد کنید اما داشتن حساب Scratch به شما امکان می دهد برنامه های خود را به صورت آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  آنلاین ذخیره کنید. سپس می توانید بعداً از هر رایانه ای که به اینترنت متصل است به کار روی آنها ادامه دهید!

 

 

 

 

 

 

 

بیایید نگاهی به پنجره Scratch بیندازیم و با اجزای مختلف Scratch آشنا شویم.

 

 

 

 

 

عناصر اصلی Scratch را می توان با یک نمایش تئاتر مقایسه کرد.

 

1) صحنه - این شبیه به صحنه در یک نمایش است. اینجاست که همه چیز اتفاق می افتد. صحنه می تواند پس زمینه های مختلفی داشته باشد. پس‌زمینه‌ها پس‌زمینه‌هایی هستند که صحنه‌ای را برای اجرای اسپرایت‌های شما تشکیل می‌دهند.

 

روی دکمه «انتخاب پس‌زمینه از کتابخانه» کلیک کنید و آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  پس‌زمینه مناسبی را برای بازی انتخاب کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه "Paint new backdrop" پس زمینه خود را ایجاد کنید.

 

درست مثل یک نمایشنامه روی صحنه می‌توانیم داستان‌ها را تماشا کنیم، بازی کنیم و پروژه‌های Scratch را اجرا کنیم. در سمت چپ بالای Stage، دو دکمه را خواهید دید:

 

 

 

 

 

پرچم سبز: برای شروع اجرای پروژه Scratch.

 

دکمه توقف: برای توقف اجرای پروژه Scratch.

 

 

 

2) Sprites - اینها شخصیت ها یا اشیاء پروژه هستند که می توانند حرکت کنند، برقصند و با کاربر تعامل داشته باشند. شما می توانید از یک کتابخانه از sprites آماده استفاده انتخاب کنید یا شخصیت های سفارشی خود را ایجاد کنید. اینها می توانند افراد، حیوانات و غیره باشند. Sprites برای انجام کاری در Scratch برنامه ریزی شده اند.

 

با مجموعه ای غنی از اسپرایت ها و پس زمینه ها، می توانید پروژه های متنوع و جذابی ایجاد کنید.

 

3) اسکریپت - این به بازیگران می‌گوید که چه چیزی بگویند یا انجام دهند. هر اسپرایت با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.

 

 

 

4) پالت بلوک - اینها عناصری هستند که برای برنامه ریزی اسپرایت برای انجام یا گفتن چیزی استفاده می شوند. ما از عناصری از اینجا برای ساخت اسکریپت خود استفاده می کنیم. Sprites باید طوری برنامه ریزی شوند که هر عملکردی را که می خواهید انجام دهند، انجام دهند.

 

در اسکرچ می توانید از ماوس برای کشیدن و رها کردن بلوک های کد  Learning how to work with the Scratch program for children استفاده کنید و تایپ بسیار کمی مورد نیاز است. در اینجا نمونه ای از بلوک های کد snap-together آورده شده است

 

 

 

 

 

 

 

  • ۰۲/۱۲/۱۹
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی