یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

 

این خیلی پیچیده به نظر می رسد. در اینجا یک مثال است که به روشن  اصول برنامه نویسی پایتون  شدن آن کمک می کند. فرض کنید در حال ساختن یک برنامه هستید و یک کلاس FrontEnd دارید تا داده ها را به صورت دوستانه به کاربران نمایش دهید. برنامه در حال حاضر داده های خود را از یک پایگاه داده دریافت می کند، بنابراین کد زیر را دریافت می کنید:

در این مثال، کلاس FrontEnd به کلاس BackEnd و اجرای دقیق آن بستگی دارد. می توان گفت که هر دو کلاس کاملاً با هم مرتبط هستند. این جفت می تواند منجر به مشکلات مقیاس پذیری شود. به عنوان مثال، بگویید که برنامه شما به سرعت در حال رشد است و می خواهید برنامه بتواند داده ها را از یک  اصول برنامه نویسی پایتون  REST API بخواند. چگونه می خواهید انجام دهید؟

 

ممکن است به فکر اضافه کردن یک روش جدید به BackEnd برای بازیابی اطلاعات از REST API باشید. با این حال، این همچنین از شما می‌خواهد که FrontEnd را تغییر دهید، که باید مطابق با اصل بسته بودن باز باشد.

 

برای رفع این مشکل، می‌توانید اصل وارونگی وابستگی را اعمال کنید و کلاس‌های خود را به جای پیاده‌سازی عینی مانند BackEnd، به انتزاعات وابسته کنید. در این مثال خاص،   اصول برنامه نویسی پایتون می توانید یک کلاس DataSource را معرفی کنید که رابطی را برای استفاده در کلاس های بتن شما فراهم می کند:

 

# app_dip.py

 

از abc import ABC، abstractmethod

 

کلاس FrontEnd:

     def __init__(خود، منبع_داده):

         self.data_source = منبع_داده

 

     def display_data(self):

         data = self.data_source.get_data()

         چاپ ("نمایش داده ها:"، داده)

 

منبع داده کلاس (ABC):

     @abstractmethod

     def get_data(self):

         عبور

 

پایگاه داده کلاس (منبع داده):

     def get_data(self):

         برگرداندن "داده ها از پایگاه داده"

 

کلاس API (منبع داده):

     def get_data(self):

         برگرداندن "داده ها از API"

در این طراحی مجدد کلاس های خود، یک کلاس DataSource را به عنوان ی  اصول برنامه نویسی پایتون ک انتزاع اضافه کرده اید که رابط مورد نیاز یا متد ()get_data را ارائه می کند. توجه داشته باشید که چگونه FrontEnd اکنون به رابط ارائه شده توسط DataSource بستگی دارد که یک انتزاع است.

 

سپس کلاس Database را تعریف می کنید، که یک پیاده سازی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  مشخص برای مواردی است که می خواهید داده ها را از پایگاه داده خود بازیابی کنید. این کلاس به انتزاع DataSource از طریق وراثت بستگی دارد. در نهایت، کلاس API را برای پشتیبانی از بازیابی داده ها از REST API تعریف  اصول برنامه نویسی پایتون  می کنید. این کلاس به انتزاع DataSource نیز بستگی دارد.

 

در اینجا نحوه استفاده از کلاس FrontEnd در کد خود آورده شده است:

 

>>> از app_dip import API، پایگاه داده، FrontEnd

 

>>> db_front_end = FrontEnd(پایگاه داده())

>>> db_front_end.display_data()

نمایش داده ها: داده ها از پایگاه داده

 

>>> api_front_end = FrontEnd(API())

>>> api_front_end.display_data()

نمایش داده ها: داده ها از API

در اینجا، ابتدا FrontEnd را با استفاده از یک شی پایگاه داده و سپس دوباره   اصول برنامه نویسی پایتون با استفاده از یک شی API مقداردهی اولیه می کنید. هر بار که .display_data() را فراخوانی می کنید، نتیجه به منبع داده مشخصی که استفاده می کنید بستگی دارد. توجه داشته باشید که می توانید منبع داده را به صورت پویا با تخصیص مجدد ویژگی .data_source در نمونه FrontEnd خود تغییر دهید.

 

 

حذف تبلیغات

نتیجه

شما چیزهای زیادی در مورد پنج اصل SOLID یاد گرفته اید، از جمله نحوه شناسایی  اصول برنامه نویسی پایتون  کدهایی که آنها را نقض می کند و چگونه می توانید کد را مطابق با بهترین شیوه های طراحی تغییر دهید. مثال های خوب و بد مربوط به هر اصل را دیدید و یاد گرفتید که استفاده از اصول SOLID می تواند به شما در بهبود طراحی شی گرا در پایتون کمک کند.

 

در این آموزش، شما یاد گرفتید که چگونه:

 

معنی و هدف هر اصل SOLID را درک کنید

طراحی کلاس هایی را که برخی از اصول SOLID در پایتون را نقض می کنند، شناسایی کنید

از اصول SOLID برای کمک به بازسازی کد پایتون و بهبود OOD آن استفاده کنید

با این دانش، شما یک پایه قوی از بهترین شیوه های تثبیت   اصول برنامه نویسی پایتون  شده دارید که باید هنگام طراحی کلاس های خود و روابط آنها در پایتون استفاده کنید. با اعمال این اصول، می‌توانید کدی ایجاد کنید که قابل نگهداری، توسعه‌پذیرتر، مقیاس‌پذیرتر و آزمایش‌پذیرتر باشد.

 

پاداش رایگان: برای دانلود کد نمونه اینجا را کلیک  Principles of Python programming کنید تا بتوانید کلاس های تمیز و قابل نگهداری را با اصول SOLID در پایتون بسازید.

 

 

 

 

 

 

  • ۰۳/۰۲/۰۳
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی