یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

  [تصویر ویژه] یک دانش آموز هدفون با دو لپ تاپ و ی زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف   ک مانیتور پشت میز می نشیند و روی برنامه نویسی کار می کند. یک دیوار تخته سیاه در سمت راست آنها وجود دارد.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) نرخ رشد 25 درصدی را برای توسعه دهندگان نرم افزار، تحلیلگران تضمین کیفیت و آزمایش کنندگان بین سال های 2022 تا 2032 پیش بینی کرده است. این نرخ بسیار سریعتر از میانگین 8 درصدی برای همه مشاغل است [1].

 

با این حال، همه مشاغل در این زمینه به مجموعه مهارت زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف  ها و دانش یکسانی نیاز ندارند. با یادگیری زبان های برنامه نویسی مناسب و گسترش دانش خود در مورد زبان هایی که از قبل می فهمید، می توانید رزومه خود را ارتقا دهید و از سایر نامزدها متمایز شوید.

 

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2024

فهرست زیر تعدادی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را  زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف  در میان توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان نشان می دهد [2].

 

1. جاوا اسکریپت

طبق تحقیقات Statista، جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برای یادگیری است. جاوا اسکریپت (JS) یک زبان برنامه نویسی است که برای تعامل بیشتر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه استفاده می شود. همچنین معمولاً برای ساخت بازی استفاده می شود. جاوا اسکریپت به دلیل توانایی خود در زنده کردن وب سایت ها با افزودن  زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف  عناصری مانند انیمیشن ها، منوهای کشویی و دکمه های تغییر رنگ مشهور است.

 

بیشتر بخوانید: زبان های اسکریپت چیست؟ (و چرا باید یکی یاد بگیرم)

 

آیا باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید؟

اگر برای تعیین اینکه جاوا اسکریپت برای شما مناسب است به کمک نیاز دارید، ویژگی‌های بخش زیر را در نظر بگیرید. به طور کلی، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی عالی برای توسعه دهندگان فرانت اند برای یادگیری است. W3 Techs گزارش می دهد که جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی جلویی برای تقریباً 98 درصد  زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف  از تمام وب سایت ها استفاده می شود [3].

 

بیشتر بخوانید: یک توسعه دهنده Front-End چه کاری انجام می دهد؟

 

ویژگی های کلیدی جاوا اسکریپت

نمونه‌هایی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه محبوب که با جاوا اسکریپت توسعه یافته‌اند عبارتند از Google، Facebook، YouTube و Twitter. در اینجا چند دلیل برای یادگیری این زبان برنامه نویسی محبوب وجود دارد:

 

جاوا اسکریپت سریع است. بلافاصله در یک مرورگر وب ا زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف   جرا می شود و زمان بارگذاری را کاهش می دهد.

 

 

 

جاوا اسکریپت آسان است. JS نه تنها زبانی نسبتاً آسان برای برنامه نویسان برای یادگیری است، بلکه محبوبیت آن نیز تشخیص و پیاده سازی آن را آسان می کند.

 

 

 

جاوا اسکریپت تعاملی است. JS عناصر قابل توجه و پاسخگو زبان برنامه نویسی اپلیکیشن های معروف  مانند قابلیت های زوم و منوهای کشویی را به وب سایت ها اضافه می کند. این عناصر تجربه کاربر را افزایش می دهند و JS را به یک افزونه مورد تقاضا برای توسعه وب سایت تبدیل می کنند.

 

 

 

جاوا اسکریپت با سایر زبان های برنامه نویسی همراه م آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  ی شود. به عنوان یک زبان اصلی وب، JS با CSS و HTML (زبان‌های اصلی دیگری که برای ساخت وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند) همسو است. همچنین دارای چارچوب‌ها و کتابخانه‌های مختلفی است که برنامه‌نویسان می‌توانند مهارت‌های خود را به صورت تخصصی بیاموزند.

 

بیشتر بخوانید: جاوا در مقابل جاوا اسکریپت: تفاوت چیست؟

 

شروع کار با جاوا اسکریپت

آیا برای یادگیری جاوا اسکریپت آماده اید؟ هنگام یادگیری آنلاین از یک دانشگاه معتبر با تخصص جاوا اسکریپت برای مبتدیان از دانشگاه کالیفرنیا دیویس، گواهی رزومه خود را در نظر بگیرید:

 

 

 

 

 

 

2. HTML/CSS

پنجاه و پنج درصد از توسعه دهندگان نرم افزاری که در نظرسنجی Statista شرکت کردند اظهار داشتند که از HTML/CSS استفاده می کنند. مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS برای توسعه front-end استفاده می شود. HTML مخفف Hyper Text Markup Language است. این زبان برنامه نویسی استاندارد برای اسناد طراحی شده برای نمایش مرورگر وب است. CSS یا Cascading Style Sheets یک زبان مبتنی بر قانون است. تعیین می کند که چگونه عناصر خاص باید در سندی که به زبان نشانه گذاری نوشته شده است (مانند HTML) نمایش داده شود.

 

آیا باید HTML/CSS را یاد بگیرید؟

اگر شما یک توسعه دهنده وب مشتاق هستید یا فردی هستید که به دنبال انتقال به توسعه وب از یک نقش مرتبط هستید، می توانید از یادگیری HTML و CSS بهره مند شوید. آنها به عنوان دو فناوری اصلی برای توسعه وب در نظر گرفته می شوند. برای تعیین اینکه آیا HTML/CSS انتخاب مناسبی برای شماست، از بخش زیر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: یک توسعه دهنده وب چه کاری انجام می دهد (و چگونه می توانم یکی شوم)؟

 

ویژگی های کلیدی HTML/CSS

HTML ساختار یک صفحه را ارائه می دهد، در حالی که CSS طرح بصری را دیکته می کند. آنها با هم پایه توسعه وب را تشکیل می دهند.

 

HTML و CSS کاربر پسند هستند. این دسترسی آنها را به گزینه ای عالی برای مبتدیان در توسعه نرم افزار تبدیل می کند.

 

HTML مستقل از پلتفرم است. این برنامه بر روی یک مرورگر اجرا می شود، به این معنی که شما می توانید آن را با تقریباً هر دستگاهی با یک سیستم عامل ساده (OS) استفاده کنید.

 

شروع کار با HTML/CSS

اگر برای شروع در HTML و CSS آماده هستید، با یک دوره آنلاین مانند طراحی وب برای همه: مبانی توسعه وب و تخصص کدنویسی، اصول اولیه را یاد بگیرید. نه تنها نحوه طراحی و ایجاد وب سایت با HTML/CSS را یاد خواهید گرفت، بلکه درک درستی از جاوا اسکریپت نیز خواهید داشت. شما می توانید دThe programming language of famous applications ر این دوره آنلاین ثبت نام کنید که گواهی قابل اشتراک گذاری از دانشگاه M را به شما می دهد

  • ۰۳/۰۲/۱۱
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی