یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

Scratch یک نرم افزار برنامه نویسی رایگان است که  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که مایل به یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر به روشی سرگرم کننده و تعاملی هستند طراحی شده است. در ویندوز، macOS و اندروید موجود است.

 

روش های مختلفی برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 وجود دارد و Scratch یکی از کاربردی ترین راه حل ها برای کودکان و مبتدیان است. این ابزار برنامه نویسی از یک رابط بصری مبتنی بر بلوک های کد برای جمع آوری استفاده می کند تا به کاربران کمک کند تا نحوه کار یک برنامه را کشف و یاد بگیرند.

 

می توان از آن برای برنامه ریزی بازی ها، داستان های تعاملی یا انیمیشن ها استفاده کرد. Scratch همچنین به شما این امکان را می دهد که خلاقیت های خود را با سایر کاربران نرم افزار به اشتراک بگذارید.

 

Scratch کاملا رایگان برای Windows، macOS و Android وجود دارد. برای کسانی که مایل به نصب آن بر روی دستگاه خود نیستند، امکان استفاده مستقیم از نرم افزار به صورت آنلاین از  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 طریق وب سایت آن نیز وجود دارد. این نرم افزار به بیش از 50 زبان از جمله فرانسوی ارائه می شود.

 

برای کوچکترین (5 تا 8 سال) راه حل سرگرم کننده تری در دسترس است: ScratchJr.

 

چرا از Scratch استفاده کنیم؟

چه به کامپیوتر علاقه مند باشید چه نباشید، این امکان برای دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  شما و فرزندانتان وجود دارد که به لطف Scratch این دنیا را کشف کنید. این ابزاری عالی برای معرفی فرزندتان (یا شما) به این دنیا بدون گذراندن مراحل خسته کننده یادگیری زبان های کامپیوتری و کدنویسی با متن است.

 

در عوض، Scratch یک رابط رنگارنگ و بصری ارائه می دهد که با آن می توانید برنامه های ساده ای را با کشیدن و رها کردن بلوک های کد ایجاد کنید. این روش درک مفاهیم اولیه برنامه نویسی را آسان تر می کند و در عین حال یادگیری را سرگرم کننده تر و لذت بخش تر می کند.

 

علاوه بر این، Scratch توسط جامعه ای از  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 کاربران پرشور پشتیبانی می شود که امکان به اشتراک گذاری آثار آن با آنها وجود دارد. اعضا می توانند نظر بدهند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. آنها همچنین این فرصت را دارند که از خلاقیت های دیگران برای بهبود برنامه های خود الهام بگیرند.

 

مزیت دیگر Scratch چند زبانه بودن آن است. اگر فرزند شما با زبان انگلیسی خیلی راحت نیست، این فرصتی است که برنامه نویسی را به زبان مادری خود بیاموزد.

 

چگونه از Scratch استفاده کنیم؟

باید با دانلود نسخه Scratch که مناسب دستگاه شماست (ویندوز، macOS یا اندروید) با استفاده از لینک مستقیم ما شروع کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توانید با باز کردن آن از هر مرورگر وب، از نسخه آنلاین نیز استفاده کنید. امکانات ارائه شده در تمامی نسخه ها یکسان است.

 

هنگامی که نصب کامل شد (یا سایت باز شد) می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید، اما این برای استفاده از Scratch اجباری نیست. با این حال، اگر می خواهید پروژه های خود را ذخیره کرده و با اعضای انجمن به اشتراک بگذارید، این حساب ضروری است. به علاوه، کاملا رایگان است.

 

همانطور که برای کودکان و مبتدیان در نظر گرفته شده است، Scratch یک رابط کاربر پسند را در قالب سه قسمت ارائه می دهد. در سمت چپ منطقه برنامه نویسی است که از سه زبانه  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  (کد، لباس و صداها) تشکیل شده است تا کاراکترها را عملی کند، جلوه ها، پس زمینه و غیره را اضافه کند. هر تب به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد. به عنوان مثال، در تب کد، به سادگی بلوک های کد از پیش تعریف شده را در قسمت میانی بکشید و رها کنید تا دنباله ای از اقدامات ایجاد شود.

 

در سمت راست دو منطقه دیگر هستند. یکی در بالا پیش نمایشی از نتیجه برنامه نویسی را در یک پنجره از نوع ویدئو ارائه می دهد، در حالی که یکی در پایین به شما امکان می د دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 هد پس زمینه و جن ها (شخصیت ها، اشیاء) را انتخاب کنید.

 

برای مشاهده نتیجه برنامه نویسی خود، دکمه پخش نیز موجود است. سپس می‌توانید شخصیت‌های خود را با توجه به بلوک‌هایی که در قسمت سمت چپ قرار داده‌اید متحرک کنید.

 

Scratch کتابخانه های خاص خود را از صداها، تصاویر و  Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3 گرافیک دارد که می توانید آزادانه به آثار خود اضافه کنید. اما این شما را از استفاده از تصاویر یا صداهای خود با آپلود آنها در نرم افزار باز نمی دارد.

 

  • ۰۲/۱۱/۱۱
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی