یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

خوبه به دنبال چگونگی آموزش یا یادگیری برنامه نویسی نوجوان هستید؟

سالها پیش ، وقتی در مایکروسافت به عنوان مبلغ فنی کار می کردم ، پستی در مورد نحوه تشویق بچه ها به یادگیری برنامه نویسی نوشتم و دوست دارم این اطلاعات را با ارائه مختصری از فن آوری های مختلف از شرکت های مختلف ، گسترش دهم.

اصول برنامه نویسی نوجوانان و منطق محاسباتی

آلیس: نرم افزار آموزشی برای یادگیری برنامه نویسی در یک محیط سه بعدی.

Bitbloq: بستر آموزشی طراحی شده توسط BQ براساس Scratch. کیت های ما کاملاً با این سیستم عامل سازگار هستند.

ساعت کد: ابتکار سازمان غیردولتی code.org است که بچه ها را به دنیای توسعه نرم افزار نزدیک کند. در وب سایت خود ، چندین بازی با افراد مشهور دارد تا برنامه نویسی را براساس روش Scratch بیاموزند.

Scratch: پروژه ای از گروه کودکستان های مادام العمر آزمایشگاه رسانه ای MIT است. شما می توانید داستان ها ، بازی ها و انیمیشن های تعاملی خود را به لطف بلوک های کد برنامه ریزی کرده و کارهای خود را با دیگران در انجمن آنلاین به اشتراک بگذارید

SmallBasic: معرفی خوبی برای برنامه نویسی گرافیکی با الگوهای هندسی است.

 

App Inventor: توسط MIT ایجاد شده است و مبتنی بر برنامه نویسی بلوک برای ایجاد برنامه های تلفن همراه برای Android است.

Stencyl: بدون برنامه نویسی برای بازی ها برای iPhone ، iPad ، Android ، Flash ، Windows و Mac ایجاد کنید.

Touch Develop: محیط توسعه مبتنی بر وب و ویژه طراحی شده برای اجرا در دستگاههای لمسی یا هر دستگاهی با اتصال اینترنت.

 

html_logo

HTML را به لطف سیستم عامل های آموزشی مانند CodeAcademy و Codeschool بیاموزید.

الکترونیک و رباتیک

آرمونو-آرم

 

آردوینو - یکی از بزرگترین سیستم عامل های یادگیری و توسعه الکترونیک و رباتیک در جهان است. پروژه منبع آزاد با محیط توسعه و میکروکنترلرهای خاص خود. کیت های ما مبتنی بر این سیستم عامل هستند و کاملاً با خانواده شما سازگار هستند.

Rasberry Pi - یک سنگین وزن دیگر از دنیای الکترونیک خانگی و آموزشی.

Scratch4Arduno: اصلاح Scratch برای برنامه ریزی بردهای Arduino با این سیستم عامل. کیت های ما کاملاً با این پلتفرم سازگار هستند.

 

بازی ویدیویی

ساخت 2: ویرایشگر بازی 2D مبتنی بر HTML5. به شما امکان می دهد برای سیستم عامل های مختلف بازی ایجاد کنید.

Kodu Game Lab: محیط 3D برای ایجاد بازی های ویدیویی ساده.

Minecraft: بازی شناخته شده برای ایجاد دنیای خود از طریق بلوک ها.

 

https://www.flexbot.es/programacion-para-adolescentes/

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

برنامه نویسی فرایندی است که در آن فرد می تواند با استفاده از زبانهای مختلف پروژه ای را انجام دهد ، که به آنچه در حال توسعه است بستگی دارد (C ++ ، Java ، Python ، و غیره)

 

از طریق آن ، ایده ها و اقدامات لازم برای انجام یک پروژه مانند تهیه ماشین آلاتی انجام می شود که وظایف خاصی را در زمان و روش دلخواه انجام دهند. علاوه بر این ، برنامه نویسی از نزدیک با محاسبات ارتباط دارد ، زیرا پایه ای برای توسعه نرم افزار و ایجاد برنامه ها و بازی های ویدیویی است.

 

برنامه نویسی برای چیست؟

این مبنای ساخت برنامه های دیجیتالی است که هر روز از آن استفاده می کنیم.

با تشکر از همه کارهای رسانه الکترونیکی او.

این هسته اصلی چیزهایی است که همه ما هر روز از آنها استفاده می کنیم.

صفحات وب به لطف آن کار می کنند.

چرا گفته می شود برنامه نویسی یک زبان است؟

مانند هر زبان ، برنامه نویسی مجموعه ای از نشانه ها ، قوانین ، عبارات و دستورات را دارد که هدف آنها برقراری ارتباط یک عمل یا دستورالعمل است. در این حالت ، با هدف کنترل رفتار فیزیکی یا منطقی یک سیستم رایانه ای.

 

4 زبان برنامه نویسی پرکاربرد:

1. جاوا: برای برنامه های تلفن همراه ، ابزارهای یادگیری ، صفحات گسترده و غیره استفاده می شود.

 

2. زبان برنامه نویسی C: معمولاً در برنامه های دسک تاپ استفاده می شود.

 

3. Python: این یک زبان برنامه نویسی چند پلت فرم است ، به این معنی که می تواند برای اهداف مختلفی مانند برنامه نویسی شی گرا و برنامه نویسی کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

 

4. C ++ و C #: اینها تحولات زبان C فوق الذکر هستند. C ++ برای توسعه برنامه کاربرد دارد ، معمولاً برای توسعه برنامه های طراحی گرافیکی و C # یا "C Sharp" زبانی است منحصرا برای برنامه نویسی شی گرا .

 

چه چیزی در دوره های برنامه نویسی برلیتز ارائه می شود؟

دوره های برنامه نویسی برلیتز به گونه ای طراحی شده اند که کودکان و جوانان اصول اساسی زبان برنامه نویسی را درک می کنند که به آنها امکان می دهد بازی ها ، برنامه ها و وب سایت های خود را از ابتدا توسعه دهند.

 

مهارت های اضافی:

کودکان نه تنها در مورد برنامه نویسی یاد می گیرند ، بلکه مهارت هایی را نیز به دست می آورند که در بسیاری از مراحل زندگی آنها به خوبی خدمت خواهد کرد.

درک دنیای خود:

برنامه نویسی در بسیاری از فعالیت هایی که به صورت روزانه انجام می شود وجود دارد. درک نحوه کار به آنها امکان می دهد دنیایی که با آنها تعامل دارند را بهتر درک کنند.

معلمان خبره در این زمینه:

دوره های برنامه نویسی توسط متخصصان این رشته و در آموزش عملی برای کودکان و جوانان تدریس می شود.

یاد گرفتن از طریق انجام دادن:

ما در برلیتز ، آموزش آنچه را که در کلاس می آموزند با تمریناتی که برای دستیابی به اهداف در هر بلوک می آموزند ، در اولویت کودکان و جوانان قرار می دهیم.

 

چرا فرزند خود را در یک دوره برنامه نویسی ثبت نام کنید؟

مزایای یادگیری برنامه نویسی در سنین پایین فراتر از فرصت هایی است که در یک محیط کاری آینده به دست می آید ، زیرا تقویت تفکر انتقادی روند استدلال شما را در مقابل هر سناریویی که با آن روبرو هستید تقویت می کند. علاوه بر این ، برنامه نویسی ابزاری است که به کودک شما کمک می کند تغییرات دائمی فناوری را در جامعه امروز درک کند.

دیگر صبر نکنید و امروز فرزند خود را در دوره ای ثبت کنید که واقعیت او را تغییر دهد.

 

httpswww.berlitz.comes-mxblogque-es-programacion

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

یک سال تحصیلی جدید همیشه باعث ایجاد دریایی از احساسات در کودکان می شود. اکنون ، با بحران جهانی ویروس کرونا ، ما باید بیش از هر زمان دیگری از آنها حمایت کنیم تا عملکرد خوبی داشته باشند و در این مرحله جدید مدرسه احساس آرامش کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به کودکان در کلاسهای مجازی و نحوه اجرای صحیح مدرسه در خانه آورده شده است:

درک اوضاع باشد

تحصیل در خانه می تواند باعث اضطراب در کودکان شود. فقدان جامعه پذیری ، انباشت اطلاعاتی که آنها دریافت می کنند و سرعت لازم برای یادگیری استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی چالشی بزرگ برای کودکان است. همانطور که معلمان می آموزند کلاسهای خود را بصورت آنلاین مدیریت کنند ، کودکان همچنین در مدرسه در خانه نیز یاد می گیرند که درس بخوانند.

یک تقویم ایجاد کنید

براساس برنامه ای که در مدرسه برای شما تعیین می شود ، یک تقویم با هم ایجاد کنید که به شما امکان می دهد تاریخ ها و مهلت های مهم را برنامه ریزی و برنامه ریزی کنید. یک ایده جالب این است که تولد دوستان و معلمان خود را در تقویم خود بنویسید.

ایجاد یک تقویم به شما امکان می دهد زمان خود را کنترل کنید ، به طور کلی فعالیت های سال را مشاهده کنید و همزمان مهارت های برنامه ریزی را توسعه دهید.

برنامه فعالیت ها را تنظیم کنید

یک برنامه زمانی درست کنید و آن را در مکانی قابل مشاهده برای فرزند خود قرار دهید. در داخل آن ، شامل فعالیتهای روزمره مانند: مدرسه ، توالت ، غذا ، کارهای خانه ، تعطیلات ، تمرینات ، مطالعه ، بازی و اوقات فراغت است. ما توصیه می کنیم این کار را همراه با فرزند خود انجام دهید تا فعالیت هایی را که وی بیشتر دوست دارد ، در آن بگنجانید.

او را عادت دهید که همزمان با خوابیدن و بیدار شدن از خواب که در کلاسهای حضوری شرکت می کند. مهم است که صبحانه بخورید و قبل از شروع مطالعه آنلاین آماده شوید. به او بیاموزید که به زمان های اختصاص یافته به هر فعالیت احترام بگذارد.

فضای بهینه ایجاد کنید

مکانی را انتخاب کنید که دارای نور مناسب ، منظم و بدون حواس پرتی باشد. اگر این امکان را دارید ، فضایی را اختصاص دهید که فقط برای کلاسهای مجازی استفاده می شود. برای کمک به یادگیری بهینه ، شبیه سازی محیط مدرسه در خانه ضروری است.

وسایل مورد نیاز را حتماً تهیه کنید

برای اینکه بتوانید بدون جلب توجه خود از کلاس های آنلاین استفاده کنید ، نباید چیزی را از دست بدهید. ببینید که او تمام مطالب لازم را برای موضوع دارد. نه به این دلیل که شما در یک م physicalسسه فیزیکی شرکت نمی کنید ، به این معنی است که به مواد پشتیبانی مانند دفتر ، کتاب و وسایل مدرسه احتیاج نخواهید داشت.

وقفه های فعال را اجرا کنید

برای کمک به رشد جسمی و تقویت خلاقیت آنها ، مهم است که آنها تمرینات ، بازیها و فعالیتهای تفریحی ساده را انجام دهند. این وقفه ها به شما کمک می کند ذهن خود را در فضای بسته پاک کنید.

به او کمک کنید تا معاشرت کند

برای اینکه کودکان ارتباط خود با دوستان و خانواده بیرون را قطع نکنند ، با تماس ویدیویی به آنها کمک کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنند. این فضاهای اجتماعی به آنها کمک می کند تا با استرس کنار بیایند و همچنین روابطشان را با افراد مهم برای آنها تقویت می کند.

به او انگیزه دهید

همیشه راهنمای آنها باشید ، به یاد داشته باشید که قرار نیست جای معلمان باشید بلکه باید آنها را در یادگیری حمایت کنید. ماموریت شما به عنوان والدین در این مرحله این است که فرزندان خود را همیشه راهنمایی و همراهی کنید.

در برابر هر گونه س questionsال و نظر وی باز باشید و به او کمک کنید تا با صبر و همدلی پاسخ خود را پیدا کند. گرایش مثبت شما به آنها انگیزه ای برای ادامه کار می دهد.

ما در برلیتز دوره های آنلاین آنلاین انگلیسی را برای کودکان برگزار می کنیم که در آن ما از روش 100٪ مکالمه برای افزایش مشارکت آنها با کودکان دیگر و مفهوم گیمیفیکیشن استفاده می کنیم که آنها برای یادگیری آنها از طریق بازی ها و چالش ها ترغیب می شوند. درباره این برنامه بیشتر بیاموزید و آینده آن را تقویت کنید.

 

 

منبع

https://www.berlitz.com/es-mx/blog/como-ayudar-a-tu-hijo-en-las-clases-virtuales

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

لوپ در برنامه نویسی

حلقه ها

 یکی دیگر از مفاهیم رمزگذاری مشترک Loop نام دارد. در این مثال ، یک "while loop" به طور مداوم یک دستور را انجام می دهد در حالی که یک شرط خاص درست است و هنگامی که شرط دیگر درست نیست ، دستور را قطع می کند.

در این حلقه while ، تا زمانی که شرایط Daytime درست باشد ، محصولات در بازی رشد می کنند.

برنامه نویسی برای کودکان راهنمای نهایی برای والدین

موارد بالا فقط شامل چند نمونه از مهارتهایی است که دانش آموزان می توانند در قالب گیمیفیکیشن فرا بگیرند. در بخش بعدی ، من در مورد بهترین زبان برنامه نویسی که بچه ها باید یاد بگیرند بحث خواهم کرد.

اگرچه قبل از ادامه کار ... در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که شما باید به آنها توجه کنید تا کودکان خود را در سنین پایین با برنامه نویسی آشنا کنیم:

علوم رایانه ای در زمینه های مختلفی از جمله ریاضیات ، علوم ، حل مسئله ، کار گروهی ، یادگیری مبتنی بر پروژه ، هنرهای خلاق و غیره مهارت ایجاد می کند. همانطور که استیو جابز به طور مشهور اظهار داشت ، "برنامه نویسی به شما می آموزد که چگونه فکر کنید."

یادگیری برنامه کامپیوتری دقیقاً مانند یادگیری زبان خارجی است. هرچه زودتر شروع کنید ، راحت تر است.

در سال 2020 ، به دلیل کمبود مهندسین واجد شرایط ، تقریباً 1 میلیون شغل تکمیل نشده فنی در ایالات متحده وجود خواهد داشت.

مشاغل مربوط به رایانه بیش از 60٪ مشاغل جدید پیش بینی شده در STEM (علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات) را تشکیل می دهد.

برنامه نویسی رایانه ای مهارت هایی را آموزش می دهد که بلافاصله در بازار کار امروز مرتبط هستند.

تقریباً هر صنعت از آموزش و پرورش تا کشاورزی ، از قانون تا تجارت و از ساخت و ساز تا پزشکی قدرت محاسبات را دارد.

مشاغل مهندسی کامپیوتر در رده پردرآمدترین فارغ التحصیلان قرار دارند.

کدگذاری جدیدترین هنر لیبرال است. (هنرهای لیبرال به طور سنتی برای آماده سازی افراد برای زندگی مدنی و کمک به دانش آموزان در درک جهان پیرامون طراحی می شدند. فقط زمان لازم است که در برنامه های اصلی درج شود)

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

اشتیاق مسری است. بسیاری از دانش آموزانی که با رباتیک و کدگذاری درگیر می شوند ،آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان نه تنها خودشان به آن پایبند هستند ، بلکه اشتیاق را به دیگران نیز گسترش می دهند. برنامه رباتیک و اولین مسابقه CoderZ کم آغاز شد. سال بعد به حدی رسیده بود که می دانستیم به یک اتاق اختصاصی برای کار دانشجویان احتیاج داریم - یک اتاق بدون سر و صدای پس زمینه یا حواس پرتی دیگر. سالن مجبور شد سال بعد حتی بیشتر گسترش یابد تا همه شرکت کنندگان در آن جای بگیرند. دیدن علاقه دانشجویان ما به STEM که سال به سال در حال رشد است بسیار سرگرم کننده است.

 

از یادگیری از راه دور پشتیبانی می کند. از آنجا که دانش آموزان و معلمان می توانند از هر کجا به پلتفرم کدگذاری دسترسی داشته باشند ، در خاموش شدن مربوط به COVID و عدم اطمینان بعدی در مورد اینکه آیا به کلاس برمی گردیم (یا نمی خواهیم) بسیار خوب کار شده است. من مطمئن هستم که در این سال تحصیلی معلمانی در مسابقات کدگذاری اینترنتی و رباتیک CoderZ League خواهیم داشت و بسیاری از دانش آموزان ما در مسابقات رباتیک زنده شرکت می کنند. از آنجا که آنها نمی توانند به طور حضوری در کلاس باشند ، من فکر می کنم که شاهد رشد عمده ای در تعداد بچه های شرکت کننده در فضای مجازی هستیم - چه به صورت باشگاهی و چه به وقت خودشان.

 

نیازی به بارگیری نیست. ما حدود چهار سال است که منطقه Google هستیم و دانشجویان ما از Chromebook استفاده می کنند. اینها ماشین های محکمی هستند که دانش آموزان می توانند واقعاً از طریق زنگ تلفن قرار دهند ، اما نمی توانید برنامه ها را روی آنها بارگیری کنید.ایرانیان سایبر از آنجا که بستر برنامه نویسی ما تحت وب است ، ما قادر به استفاده از آن برای یادگیری از راه دور هستیم. متأسفانه ، COVID همچنین برخی از شکافهای مهم بین دانشجویان دارای فناوری و دانشجویانی را که در خانه فناوری ندارند ، برطرف کرد ، اما ما با همکاری Cox Cable همکاری کرده ایم تا دستگاههای Wi-Fi را به دانش آموزان فاقد دسترسی به اینترنت در خانه هایشان انتقال دهیم.

 

این یادگیری مبدل به بازی است. مدتی طول کشید تا یاد بگیرم که چگونه کدگذاری بلوک را انجام دهم ، اما دانشجویان ما خیلی سریع آن را برداشتند. به این دلیل که پلت فرم ما یادگیری را به عنوان بازی درآورده و کل تجربه را سرگرم کننده و جذاب می کند. از طریق گیمیفیکیشن ،فواید آمورش برنامه نویسی دانش آموزان اغلب حتی نمی فهمند که آنها مهارت های ارزشمندی را که برای ادامه تحصیلات STEM و مشاغل خود نیاز دارند ، می آموزند. در این راه ، آنها همچنین مهارت های ریاضی را می آموزند. تفکر فضایی و انتقادی؛ و همکاری

در طول چند سال گذشته ، ما یک فشار بزرگ برای ورود CTE به مدارس راهنمایی مشاهده کرده ایم ، و سیستم عامل رباتیک و کدگذاری ما یک تسهیل کننده عالی در تحقق این امر بوده است. ما نه تنها می توانیم دانشجویان بسیار جوانتر را به CTE علاقه مند کنیم ، بلکه آنها را با مهارتهایی که برای موفقیت در آن برنامه ها - و در زندگی نیاز دارند ، تجهیز می کنیم.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

1. پایتون

Python یک زبان برنامه نویسی است که مانند گفتار عادی خوانده می شود. به ندرت می توان نظراتی را به کد اضافه کرد زیرا کد پایتون که به اندازه کافی خوب نوشته شده است ، به گونه ای خوانده می شود که گویا نظرات از قبل در کد گنجانده شده است. اگر بچه ها یا دانش آموزان شما قصد دارند چیزی مانند کدنویسی را یاد بگیرند ، پس شما می خواهید که آنها درک اساسی در مورد چگونگی فکر کردن مانند یک برنامه نویس داشته باشند. با استفاده از پایتون ، دانش آموزان در مورد یادگیری نحوه برنامه نویسی موانع بسیار کمی دارند. آنها می توانند بیاموزند که چگونه ایده های برنامه نویسی را در ذهن خود بسازند و سپس بر انتقال این ایده ها به دستورالعمل هایی که ماشین می تواند آنها را تفسیر کند تمرکز می کنند. پایتون همچنین دارای یک فلسفه "شامل باتری" است ، که به مقدار عظیمی اشاره دارد که می توان فقط با تحقیق و استفاده از کتابخانه های اصلی پایتون انجام داد. بسیاری از ویژگی های مشترک مورد نیاز برنامه نویسان از قبل در زبان برنامه نویسی وجود دارد که این زبان را به زبان خوبی برای یادگیری بچه ها تبدیل می کند.

 

2. یاقوت

روبی بیشترین نحو خواندن را برای برنامه نویسان مبتدی دارد. به جای اینکه وقت زیادی را برای توضیح کدی که دانش آموزان در ماشین تایپ می کنند بگذرانند ، بسیاری از آنها برای خودشان توضیح داده خواهد شد. این یک عامل واقعا مهم برای کودکانی است که هنوز مفاهیم برنامه نویسی را یاد می گیرند. در پایان روز ، کودکان برای نوشتن متن های خوب نیاز به یادگیری مفاهیم دارند. روبی یک زبان بسیار قوی است و در اصل برای ایجاد توییتر استفاده شده است ، بنابراین می توانید بلافاصله به دانش آموزان نشان دهید که این برنامه ابزاری است که در سیستم عامل های محبوب مورد استفاده قرار می گیرد.

دانش آموزان کدنویسی با CoderZ را یاد می گیرند

3. جاوا

بدون شک یادگیری جاوا از Ruby یا Python کمی دشوارتر است ، اما انتخاب جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی برای اولین بار یادگیری هر زبان بعدی را برای دانشجویان کمی آسان می کند. بسیاری از دانشجویان قبلاً در مورد ایجاد برنامه ها یا وب سایت های خود فکر کرده اند اما به سادگی نمی دانند از کجا شروع کنند. جاوا دو دهه است که وجود دارد و منابع آنلاین ، جعبه ابزارها و آموزشهای زیادی وجود دارد که تقریباً با استفاده از جاوا می توان همه چیز را از ابتدا ایجاد کرد. برای غلبه بر چند مانع اولیه وجود دارد ، مانند نصب JDK و درک نحوه کار نحوها ، اما راه اندازی شی گرایانه زبان برنامه نویسی پیشرفت دانشجویان را آسان می کند. جاوا شبیه C و C ++ است ، اما قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد ، در نتیجه دانش آموزان را قادر می سازد تا برنامه های قوی تری ایجاد کنند.

4. C ++

بسیاری از کارشناسان و توسعه دهندگان علوم کامپیوتر نظرات مختلفی در مورد اینکه آیا دانش آموز باید با C ++ شروع کند یا خیر ، نظرات مختلفی دارند. این زبان برنامه نویسی می تواند کمی شبیه ریاضیات باشد و ممکن است دانش آموزان ایده یادگیری کدگذاری را کنار بگذارد. با فهم اصول اساسی برنامه نویسی ، C ++ می تواند درهای زیادی را به دنیای برنامه نویسی باز کند. بسیاری از موفق ترین برنامه نویسان امروز یادگیری کدگذاری با C یا C ++ را شروع کردند.

 

5. scratch

اگر کلاس بچه ای دارید که علاقه مند به ایجاد انیمیشن ، داستان های تعاملی ، هنری یا موسیقی هستند ، پس Scratch یک زبان برنامه نویسی است که می تواند به صورت آنلاین و بصورت آنلاین یاد بگیرد. در حالی که این زبان برای کودکان به اندازه کافی ساده است ، امکانات و گزینه های کافی وجود دارد که حتی برنامه نویسان باتجربه از این زبان استفاده می کنند.

Scratch همچنین دارای یک انجمن آنلاین بسیار تعاملی است که در آن افراد آثار هنری و بازی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند ، که می تواند دانش آموزان شما را بیشتر درگیر کند.

برنامه نویسی برای هر کسی مهارت مفیدی است. این به شما می آموزد که درباره نحوه کار یک فرآیند فکر کنید. این به شما می آموزد که درباره مراحلی که برای ایجاد یک فرآیند لازم است و چگونگی حل مشکلات فکر کنید.

به عنوان یک معلم یا مربی که در حال بررسی گزینه های مختلف است ، مهم است که بدانید هر زبان مزایا و معایب خود را دارد. نکته مهم این است که دانش آموزان شما مفاهیم پشت برنامه نویسی را یاد بگیرند ، مانند منطق نوشتن کد ، نحوه استفاده از ساختارها و ترفندهای تجاری. CoderZ یک محیط یادگیری آنلاین است که برای آموزش بچه ها از 10 تا 18 سال برای یادگیری نحوه کدگذاری روبات های مجازی و واقعی طراحی شده است. درباره CoderZ توسط Intelitek بیشتر بدانید.

با سایر معلمان ، متخصصان STEM و دوستداران STEM صحبت کنید. افکار خود را به اشتراک بگذارید و بخشی از گفتگو باشید. برای حرفه ای های STEM ، برنامه نویسی و رباتیک به این انجمن آنلاین بپیوندید.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

هنگام برنامه نویسی با اسکرچ ، بلوک ها به طور منطقی با هم زنجیر می شوند ، همانطور که در این تصویر مشاهده می شود: وقتی اتفاقی می افتد ، اعمال خاصی انجام می شود.

Scratch به گونه ای طراحی شده است که کودکان بدون دانش برنامه نویسی می توانند به سرعت با Scratch به موفقیت برسند. بنابراین ، از یک رابط کاربری گرافیکی استفاده شده است ، به عنوان مثال "ماژول" های جداگانه را می توان کنار هم قرار داد و هیچ کد منبع نباید نوشت - مطابق با شعار "بدون تایپ ، بدون خطاهای نحوی".

اسکرچ: با بلوک های ساختمانی توسعه دهید

برای توسعه از بلوک های اسکرچ استفاده کنید

این رویکرد اکتشافی با طراحی و نامگذاری پشتیبانی می شود: کودکان باید به کشف و تلاش تشویق شوند. به عنوان مثال در Scratch ، "مرحله" ای وجود دارد که برنامه در آن اجرا می شود ، یا لباس های مختلف به عنوان طرح وجود دارد. غالباً نیازی به اندیشیدن درباره عملکردهای فردی نیست ، اما می توان از آنها بصری و صحیح استفاده کرد.

برای برنامه نویسی واقعی ، ماژول های برنامه نویسی مختلفی موجود است که در رنگ های مختلف دسته بندی می شوند. به عنوان مثال سنگ های آبی برای اعمال حرکتی هستند ، سنگ های صورتی برای صدا و بلوک های قرمز نارنجی می توانند داده ها را پردازش کنند.

برنامه نویسی یک ربات با Scratch

ترکیبی از محصولات خراشیده و فیزیکی نیز بسیار عالی است ، زیرا برنامه نویسی را می توان در اینجا تجربه و تجربه کرد. بنابراین ربات LEGO Boost (در اینجا در اینجا بررسی می شود) (از حدود 110 یورو) وجود دارد که می تواند با Scratch برنامه ریزی شود. یک برنامه اسکرچ برای این وجود دارد که می تواند برای Mac ، Windows و Android بارگیری شود - و سپس بلوک های منطقی کوچکی برای ربات وجود دارد: برای مثال می توان از این برنامه برای کنترل موتور استفاده کرد.

 

کیت آزمایش برای شروع کار با Scratch

به عنوان یک گزینه جایگزین برای LEGO Boost ، کدگذاری آسان KOSMOS نیز وجود دارد (در اینجا در تست): با استفاده از این کیت ، دنیای سخت افزار به طرز سرگرم کننده ای با نرم افزار مرتبط می شود - و این قیمت حدود 60 یورو است. در اینجا مفهوم پیرامون Scratch بسیار عالی توضیح داده شده و مراحل اول ذره ذره توضیح داده شده است.

نام خراش از کجا آمده است؟

نام Scratch از "خراش" سوابق ناشی می شود ، مانند DJ ، و هدف آن تشویق "رمیکس کردن" است: با استفاده از Scratch ، برنامه ها و بازی های موجود نیز باید تغییر ، گسترش و ترکیب شوند تا چیز جدیدی ایجاد کنند. ماژول ها را می توان با استفاده از کشیدن و رها کردن جابجا کرد ، مرتب کرد و ترکیب کرد ، که امکان انعطاف پذیری عالی و تغییرات آسان را فراهم می کند.

اولین قدم ها با Scratch: فوراً شروع کنید!

اگر می خواهید با Scratch شروع کنید ، بهتر است مستقیماً به وب سایت Scratch - https://scratch.mit.edu/ - بروید و برنامه ای را انتخاب کنید. پروژه های مختلفی در صفحه شروع ارائه شده است که می توان آنها را بازی کرد و امتحان کرد.

 

نکته ما: ابتدا یک بازی را امتحان کنید ، زیرا سرگرمی اجتناب ناپذیر است. در اینجا می توانید به سادگی به پروژه های مختلف در وب سایت Scratch اشاره کنید. اگر یکی از این پروژه ها را به ویژه هیجان انگیز می دانید ، می توانید با استفاده از دکمه "نگاه به داخل" "کد منبع" را فراخوانی کرده و آن را درک کنید یا مستقیماً تغییر دهید.

 

تجربه نشان داده است که اگر بتوانید از پروژه های موجود درس بگیرید و چیزهایی را برای خود بیاموزید بسیار کمک می کند. با Scratch این تنها با 3 کلیک امکان پذیر است: شروع صفحه ، مشاهده پروژه ، "نگاهی به داخل".

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

چرا باید فکر کنید که STEM و طراحی وب را در برنامه درسی بگنجانید؟ آیا واقعاً دانش آموزان باید بدانند که چگونه صفحات وب بسازند؟ پس از همه ، چقدر احتمال دارد که آنها شغل هایی در علوم کامپیوتر یا مشاغل مورد نیاز این مهارت ها را انتخاب کنند؟ اگر طراح وب شدن یک هدف آینده نباشد ، درک از طراحی وب چه فایده ای دارد؟

STEM و طراحی وب

یادگیری نحوه ایجاد یک صفحه وب دارای ارزش اساسی است. دانش ساخت وب سایت و تصمیماتی که باید در ایجاد آن گرفته شود ، دانشجویان را توانمند می کند. در زیر برخی از مزایای آموزش STEM و طراحی وب آورده شده است.

یک مخاطب معتبر ارائه می دهد

وقتی دانش آموزان وب سایتی درست می کنند و آن را در دامنه عمومی منتشر می کنند ، می دانند که فقط معلم یا همکلاسی های آنها نتایج آنها را مشاهده نمی کنند. هرکسی در دنیا قادر به دیدن آن خواهد بود. آنها انگیزه دارند تا با داشتن تعداد نامحدودی بیننده قانونی و واقعی ، بهترین کیفیت کار خود را ارائه دهند. این انگیزه قوی برای تلاش بیشتر آنها در خلاقیت هایشان است.

شهروندی دیجیتال ایجاد می کند

در طراحی یک صفحه وب ، دانشجو تولید کننده اطلاعات می شود. با این قدرت مسئولیت همراه است. این وب سایت باید کمک قابل توجهی به شبکه جهانی وب داشته باشد. برای دستیابی به این هدف ، دانشجویان باید از راهبردهای جستجوی اینترنتی برای پیوند دادن به منابع معتبر اطلاعات استفاده کنند. آنها همچنین باید در مورد استفاده از رسانه به قوانین کپی رایت احترام بگذارند. علاوه بر این ، آنها باید محتوایی ایجاد کنند که مورد احترام دیگران باشد. این فعالیت ها شهروندی دیجیتال را ارتقا می بخشد زیرا در هنگام آنلاین بودن رفتارهای مناسب را از آنها می طلبد.

آگاهی از رسانه را توسعه می دهد

در نظر گرفتن دیدگاه مخاطبان مهارت مهمی در طراحی صفحه وب است. در برنامه ریزی انتشار یک نشریه آنلاین ، دانش آموزان ابتدا باید در مورد مخاطبان خود تأمل کنند. خواه گروه همسالان آنها باشد ، هم بچه های کوچکتر یا به طور کلی افراد ، وب سایت باید مناسب باشد. تصمیم گیری در مورد متن ، انواع گرافیک و مناسب بودن هایپر لینک ها تحت تأثیر نوع بیننده است. یک سیستم ناوبری واضح از طریق سایت ، اطلاعات مسدود شده در عناوین سازمان یافته ، تصاویر جذاب و پیوندهای کاری و آموزنده همه به یک سایت جذاب برای مصرف کننده کمک می کند. درک آنچه مخاطبان آنلاین را درگیر خود می کند ضروری است.

مهارت های شغلی STEM را تقویت می کند

تعداد بسیار کمی از دانشجویان طراح واقعی صفحات وب می شوند. با این حال ، بخش بسیار زیادی از دانش آموزان شغل مربوط به مهارت های فنی را دنبال می کنند. خواه آنها به بازاریاب آنلاین ، وبلاگ نویسان ، برنامه نویسان ، توسعه دهندگان نرم افزار ، دانشمندان ، تحلیل گران سیستم یا مهندسان تبدیل شوند ، آینده به نفع جوانان بالغی است که مهارت های بنیادی دارند. ایجاد یک وب سایت می تواند علاقه مند به دنبال کردن سایر مناطق STEM باشد.

هنرهای خلاق را ترویج می کند

STEM به STEAM اصلاح شده است تا ارزش هنرها را در آن بگنجاند. هنگام انتشار یک صفحه وب ، باید تصمیمات خلاقانه اتخاذ شود: مضامین پس زمینه ، طرح بندی ، انتخاب نوع و نوع تصویر ، نوع متن و قالب بندی متن و شکل ظاهری صفحه. این انتخاب ها همه درگیر نگه داشتن بیننده هستند. وب سایت های چشم نواز و زیبا از نظر زیبایی توجه بیننده را به خود جلب و جلب می کنند.

مهارت های ارتباطی م anثر بخشی جدایی ناپذیر در بسیاری از ارسال مهارت های شغلی STEM است. این یک حرفه نادر است که نیازی به مهارت در کار گروهی ندارد. و ایجاد وب سایت به صورت جداگانه انجام نمی شود. قبل از انتشار ، سایتی باید برای نظرات و انتقادات سازنده به همتایان ارسال شود. کار گروهی کتبی یا گفتاری بین طراح و آزمایش کنندگان یک م componentلفه اصلی در توسعه یک پروژه موفق است.

TechnoSite برای آموزش STEM و طراحی وب با استفاده از Google Sites

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

به عنوان یک معلم ، من دائماً به خودم قدرت می دهم تا از جدیدترین راههای تعامل خانواده و دانش آموزانم با مفاهیم قرن 21 استفاده کنم. تحقیقات اخیر کدگذاری را در خط مقدم مشاغل آینده قرار داده است. بنابراین ، چگونه ما می توانیم کدگذاری را به فرزندان خود یاد بگیریم و بیاموزیم ، و این چرا اینقدر مهم است؟ مهمتر از همه ، ما چرا آموزش کودکان خود را شروع می کنیم؟

5 دلیل مهم آموزش برنامه نویسی برای ذهن کودکان و نوجوانان
1) برنامه نویسی زبان دیگری است.
زبان نحوه برقراری ارتباط را به کودکان می آموزد و تفکر منطقی را آموزش می دهد. زبان همچنین مهارت های کلامی و نوشتاری را تقویت می کند. کودکان باید در سنین پایین در معرض زبان های مختلف قرار بگیرند. به آنها کمک می کند دنیای اطراف خود را بهتر درک کنند. کدگذاری زبان کاملاً خاص خود است. هر حرف در حروف الفبا فرمول خاصی از 0 و 1 دارد که آن را نشان می دهد. این 0 و 1 ها به فناوری اطراف ما جهت عملکرد را می دهند. چه راهی بهتر از این که فرزندان ما بفهمند چرا و چگونه فناوری اطراف خود را درک می کنند از یادگیری کدگذاری و صحبت با فناوری اطرافشان.

2) برنامه نویسی باعث رشد خلاقیت می شود.
با آزمایش ، کودکان مغز خود را یاد می گیرند و تقویت می کنند. حتی وقتی اشتباه می کنند یاد می گیرند. کودکان می توانند خلاق باشند و خلاقیت تشویق می شود. خلاقیت بخشی از فرآیند است و همیشه محصول نیست.

3) کدگذاری به کودکان با مهارت ریاضی کمک می کند.
کدگذاری به کودکان کمک می کند تا بتوانند مفاهیم انتزاعی را تجسم کنند ، به آنها اجازه می دهد ریاضیات را در موقعیت های واقعی اعمال کنند و ریاضیات را سرگرم کننده و خلاقانه می کند. کدگذاری در بسیاری از برنامه های STEM امروز وجود دارد.

4) آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ، نوشتن عملکرد علمی را بهبود می بخشد.
کودکانی که کدنویسی را یاد می گیرند نحوه برنامه ریزی و سازماندهی افکار را می فهمند. این می تواند به مهارت های نوشتاری بهتری منجر شود که می تواند با توسعه مهارت های کدگذاری با گذشت زمان ایجاد شود.

 

5) برنامه نویسی به کودکان کمک می کند تا با اعتماد به نفس در حل مسئله باشند.
همانطور که یاد می گیرند کدگذاری و راهنمایی کنند ، می فهمند که هیچ راهی برای انجام کاری وجود ندارد و حتی اگر راه آنها کارساز نباشد. آنها می توانند کاری را که قبلاً انجام داده اند بهبود دهند بدون اینکه نگران شکست باشند. کدگذاری یک سواد اساسی در عصر دیجیتال است و برای بچه ها مهم است که بتوانند فن آوری اطراف خود را درک کنند و بتوانند با آنها کار کنند و آنها را درک کنند.

داشتن یادگیری کدگذاری در سنین پایین توسط کودکان ، آنها را برای آینده آماده می کند. کدگذاری به کودکان در برقراری ارتباط ، خلاقیت ، ریاضی ، نوشتن و اعتماد به نفس کمک می کند.


گروه بسیار هیجان زده بودند که دیدند دوست جدیدمان که ما در کلاس خود استفاده می کنیم کیست. آنها کاملا عاشق بوتلی هستند !! همه به نوبت یک کد در آن قرار دادند و سپس همه کدها را کنار هم قرار دادیم. سپس هر دانش آموز باید 5 کد را به انتخاب خود وارد کند. این یک انفجار بود که تماشا می کرد این مهد کودک ها بدون جهت خاصی کار می کنند. اکنون که آویزان بوتلی شده ایم ، همه بازی ها و قطعات دیگری را که همراه او است ، جستجو خواهیم کرد. من مطمئن نیستم که چه کسی بیشتر هیجان زده است ، من یا بچه ها !! تنها چیزی که می توانم بگویم این است که این معلم عاشق بوتلی است و اینکه چگونه به کلاس STEM من در یادگیری کدگذاری کمک می کند.

آیا کلاس شما بوتلی دارد؟ برای درگیر کردن دانشجویان قرن 21 خود در اینجا فعالیت ها و الهاماتی پیدا کنید!

  • javad salehi