یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۴ مطلب در دی ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

 

ents

مربیان اسکرچ می توانند شخصاً در جلسات آموزشی برنامه اسکرچ  اسکرچ جمع شوند. در این گردهمایی ها، مربیان Scratch از یکدیگر یاد می گیرند و ایده ها و استراتژی هایی را به اشتراک می گذارند که از خلاقیت محاسباتی پشتیبانی می کند.

 

در ماه مه هر سال یک "روز خراش" اعلام می شود. اعضای  برنامه اسکرچ انجمن تشویق می‌شوند تا در این روز یا در حوالی این روز، رویدادی بزرگ یا کوچک را میزبانی کنند که Scratch را جشن می‌گیرد. این رویدادها در سراسر جهان برگزار می‌شوند و فهرست آن را می‌توانید در وب‌سایت Scratch Day پیدا کنید.

 

تاریخ

گروه مادام العمر مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت شرکت مشاوره مستقر در مونترال، شرکت Playful Invention، که توسط برایان سیلورمن و پائولا بونتا تأسیس شد، با هم اولین نسخه دسکتاپ Scratch را در سال 2003 توسعه دادند. به عنوان یک زبان برنامه نویسی اولیه، بدون دسته بندی  برنامه اسکرچ برچسب دار و بدون پرچم سبز شروع شد. Scratch با هدف آموزش کدنویسی به بچه ها ساخته شد.

 

فلسفه Scratch به اشتراک گذاری، استفاده مجدد و ترکیب کد را تشویق می کند، همانطور که توسط شعار تیم، "تصور، برنامه، اشتراک گذاری" نشان داده شده است. کاربران می توانند پروژه های خود را بسازند یا ممکن است پروژه شخص دیگری را "ریمیکس" کنند. پروژه‌هایی که با Scratch ایجاد و بازسازی می‌شوند تحت مجوز Creative Commons Attribution-Share Alike مجوز دارند. Scratch به طور خودکار به کاربری که برنامه اسکرچ  پروژه و برنامه اصلی را در قسمت بالایی ایجاد کرده است اعتبار می دهد

 

Scratch بر اساس تعامل مداوم با جوانان و کارکنان در Computer Clubhouses توسعه یافته است. استفاده از Scratch در کلاب‌های کامپیوتری به‌عنوان مدلی برای سایر مراکز بعد از مدرسه عمل کرد که نشان می‌دهد چگونه تنظیمات یادگیری غیررسمی می‌تواند از توسعه تسلط فناوری پشتیبانی کند.

 

صفحه اصلی Scratch.mit.edu

پوسته صفحه اصلی 2.0 Scratch

Scratch 2.0 در 9 می 2013 منتشر شد. این به روز رسانی ظاهر برنامه اسکرچ  سایت را تغییر داد و شامل یک ویرایشگر پروژه آنلاین و یک ویرایشگر آفلاین بود. اکنون می‌توان بلوک‌های سفارشی را در پروژه‌ها به همراه چندین پیشرفت دیگر تعریف کرد. ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 را می‌توان برای ویندوز، مک و لینوکس مستقیماً از وب‌سایت Scratch دانلود کرد، اگرچه بعداً پشتیبانی از لینوکس حذف شد. نسخه غیر رسمی موبایل باید از انجمن های Scratch دانلود می شد.

 

صفحه اصلی MIT را خراش دهید

پوسته صفحه اصلی Scratch 3.0

Scratch 3.0 برای اولین بار توسط تیم Scratch در سال 2016 معرفی شد. چندین نسخه آلفای عمومی بین آن زمان تا ژانویه 2018 منتشر شد و پس از آن نسخه‌های پیش‌نمایش پیش‌بتا منتشر شد برنامه اسکرچ . نسخه بتا Scratch 3.0 در 1 آگوست 2018 برای استفاده در اکثر مرورگرها منتشر شد. به استثنای قابل توجه اینترنت اکسپلورر.

 

Scratch 3.0، اولین نسخه انتشار 3.x، در 2 ژانویه 2019 منتشر شد.

 

فرمت های فایل

در نسخه 1.4. یک فایل .sb فرمت فایل مورد استفاده برای ذخیره پروژه ها بود.

 

یک فایل .sb به چهار بخش تقسیم می شود:

 

"header"، این هدر 10 بایتی شامل رشته ASCII 'ScratchV02' در  برنامه اسکرچ نسخه های بالاتر از 1.2 و 'ScratchV01' در نسخه های 1.2 و پایین تر است.

"infoSize"، طول infoObjects پروژه را رمزگذاری می کند. یک  ایرانیان سایبر عدد صحیح هندی بزرگ با طول چهار بایت، 32 بیتی.

"infoObjects"، بخش داده با فرمت فرهنگ لغت. این شامل: "تصویر کوچک"، یک تصویر کوچک از مرحله پروژه. "نویسنده"، نام کاربری سازنده پروژه؛ "نظر"، یادداشت های پروژه. "تاریخچه"،  برنامه اسکرچ گزارش ذخیره و آپلود؛ "scratch-version"، نسخه‌ای از Scratch که برای ذخیره فایل استفاده می‌شود.

"contents"، یک جدول شی با Stage به عنوان ریشه. تمام اشیاء در برنامه در اینجا به عنوان مرجع ذخیره می شوند.

نسخه 2.0 از فرمت فایل .sb2 استفاده می کند. این فایل‌های فشرده حاوی یک فایل json. و همچنین محتویات پروژه Scratch از جمله صداها (ذخیره‌شده به‌عنوان wav.) و تصاویر (ذخیره‌شده به‌عنوان png.) هستند. هر نوع فایل، به استثنای project.json، به عنوان یک عدد ذخیره می شود که از 0 شروع می شود  برنامه اسکرچ و با هر فایل اضافی شمارش می شود. فایل تصویری با برچسب '0.png' همیشه یک تصویر سفید 480x360 است، اما '0.wav' همچنان اولین فایل حذف نشده خواهد بود.

 

نسخه آزمایشی ScratchX از فرمت فایل .sbx استفاده می‌کرد.

 

Scratch 3.0 از فرمت .sb3 استفاده می کند که بسیار شبیه به .sb2 است.

 

نسخه های قدیمی تر

Scratch 2.0 صفحه پیش فرض

محیط توسعه Scratch 2.0 و حوزه های مختلف آن در راه اندازی

اگرچه وب سایت اصلی Scratch اکنون فقط نسخه فعلی (3.0) را اجرا می کند، ویرایشگرهای آفلاین برای Scratch 2.0 (و نسخه قبلی 1.4) هنوز برای دانلود در دسترس هستند و می توان ا برنامه اسکرچ ز آنها برای ایجاد و اجرای بازی ها به صورت محلی استفاده کرد. همچنان می‌توانید پروژه‌ها را از راه‌انداز 2.0 آپلود کنید.

 

فن آوری

Scratch 2.0 برای نسخه آنلاین به Adobe Flash و برای ویرایشگر آفلاین Adobe AIR متکی بود. اینها از بین رفته اند و Adobe در پایان سال 2020 پشتیبانی از آنها را کنار می گذارد.

 

رابط

سلام جهان را خراش دهید

اسکریپتی که به اسپرایت اجازه می‌دهد Hello, World! سپس اسکریپت را در Scratch 2.0 متوقف می کند

در Scratch 2.0، ناحیه مرحله در سمت چپ است، با پالت بلوک های برنامه نویسی در وسط منطقه کدگذاری در سمت راست. برنامه‌های افزودنی در بخش «بلوک‌های بیشتر» پالت قرار دارند.

 

پالت بلوک‌ها در Scratch 2.0 از بخش‌های مجزا ساخته شده  Scratch program است که از یکی به دیگری قابل پیمایش نیستند. جدول زیر نشان می دهد

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

نحوه استفاده از Scratch

 

Scratch یک ابزار آموزشی عالی  دانلود اسکرچ است که توسط MIT توسعه یافته است. تقریباً هر کسی را قادر می‌سازد تا اصول اولیه هنر برداری، انیمیشن و توسعه بازی را آزمایش کند. می‌توانید پروژه‌هایی را خودتان ایجاد کنید یا می‌توانید به صورت آنلاین با دیگر سازندگان همکاری کنید. این wikiHow نحوه استفاده از Scratch را به شما آموزش می دهد.

 

در یک مرورگر وب به scratch.mit.edu/ بروید. این صفحه وب برای Scratch است. می‌توانید مستقیماً از وب‌سایت به Scratch دسترسی پیدا کنید، یا می‌توانید ویرایشگر آفلاین را برای Windows، macOS، Android و Chromebook دانلود کنید.

مرحله 2 روی Join Scratch کلیک کنید.

2

روی Join Scratch کلیک کنید. در گوشه  دانلود اسکرچ سمت راست بالا قرار دارد. برای ایجاد یک حساب کاربری Scratch روی این گزینه کلیک کنید.

برای استفاده از Scratch نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید، اما به شما امکان می دهد پروژه ها را به صورت آنلاین ذخیره کنید و کار خود را به اشتراک بگذارید. روی Create در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا ویرایشگر Scratch بدون ایجاد حساب کاربری باز شود. همچنان می توانید کار خود را در رایانه خود ذخیره کنید.

 

مرحله 3 یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید و روی Next کلیک کنید.

3

یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید  دانلود اسکرچ و روی Next کلیک کنید. از فیلد بالا برای وارد کردن نام کاربری مورد نظر خود استفاده کنید. شما می توانید از هر چیزی به عنوان نام کاربری خود استفاده کنید ، اما از نام واقعی خود استفاده نکنید. سپس از دو قسمت بعدی برای ایجاد رمز عبور استفاده کنید. حتماً در هر دو قسمت همان رمز عبور را وارد کنید. بعد از اتمام کار روی Next کلیک کنید.

مرحله 4 کشور خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

4

کشور خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. از منوی کشویی برای انتخاب کشور خود استفاده کنید. اگر نمی خواهید کشور خود را به اشتراک بگذارید ، "قطب جنوب" را انتخاب کنید. روی دکمه نارنجی دانلود اسکرچ  که بعد از اتمام کار بعدی می گوید ، کلیک کنید.

مرحله 5 تولد خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

5

تاریخ تولد خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. برای انتخاب ماه و سال تولد خود از منوهای کشویی استفاده کنید. روی دکمه نارنجی که می گوید بعد از اتمام کار ، کلیک کنید.

مرحله 6 جنسیت خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

6

جنسیت خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. روی گزینه رادیویی کنار گزینه جنسیتی مورد نظر خود کلیک کنید و روی  دانلود اسکرچ دکمه نارنجی که می گوید بعدی کلیک کنید. شما می توانید "مرد" ، "زن" ، "غیر باینری" ، "جنس دیگری [مشخص کنید در کادر]" یا "ترجیح دهید نگوید" را انتخاب کنید.

مرحله 7 آدرس ایمیل خود را وارد کرده  آموزش برنامه نویسی مقدماتی و روی ایجاد حساب من کلیک کنید.

7

آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی ایجاد حساب من کلیک کنید. از فیلد برای وارد کردن یک آدرس ایمیل معتبر استفاده کنید. سپس بر روی دکمه نارنجی که می گوید پس از اتمام حساب من ایجاد کنید. شما به صورت دانلود اسکرچ  خودکار وارد سیستم ویرایشگر Scratch می شوید.

همچنین می توانید ویرایشگر آفلاین را از https://scratch.mit.edu/download دانلود کنید. برای انجام این کار، روی Windows، macOS، ChromeOS یا Android کلیک کنید. سپس روی دانلود مستقیم کلیک کنید. فایل دانلود شده را باز کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

 

مرحله 8 یک نام برای پروژه در نوار بالا تایپ کنید.

8

یک نام برای پروژه در نوار بالا تایپ کنید. در سمت راست نوار منو در بالا قرار دارد.

 

قسمت

2

ایجاد گرافیک

 

دانلود مقاله

مرحله 1 دو نوع گرافیک را درک کنید.

1

دو نوع گرافیک را درک کنید. در طراحی دانلود اسکرچ  بازی های ویدیویی از دو نوع تصویر گرافیکی اسپرایت و پس زمینه استفاده می شود. Scratch دارای انواع مختلفی از جن ها و پس زمینه های از پیش ساخته شده است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. شما همچنین می توانید گرافیک خود را در داخل Scratch یا با استفاده از یک ویرایشگر گرافیکی خارجی بسازید.

پس‌زمینه: پس‌زمینه صحنه‌ای را تنظیم می‌کند که بازی شما در آن اتفاق می‌افتد. آنها معمولاً تصاویر ثابتی هستند که کل صفحه یا منطقه بازی را اشغال می‌کنند. برای مشاهده لیستی از پس زمینه های از پیش ساخته شده، روی نمادی که شبیه عکس است در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. برای انتخاب یک تصویر پس زمینه کلیک کنید.

Sprites: Sprites اشیایی هستند که در بالای دانلود اسکرچ  پس زمینه قرار می گیرند. آن‌ها می‌توانند یک شخصیت قابل بازی، شخصیت‌های غیرقابل بازی، دشمنان و موانع، قدرت‌ها یا سایر اشیاء تعاملی باشند. برای انتخاب یک جن از پیش ساخته، روی نمادی که شبیه گربه است در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید تا لیستی از جن های از پیش ساخته شده را مشاهده کنید. سپس روی اسپرایتی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید. همه sprites در پروژه شما در زیر منطقه بازی در گوشه سمت چپ بالا فهرست شده اند. برای حذف یک اسپرایت، روی نماد کلیک کنید

مرحله 2 دو فرمت گرافیکی را درک کنید.

2

دو فرمت گرافیکی را درک کنید. Scratch به شما امکان می دهد بازی های دو بعدی بسازید. دو نوع گرافیک دوبعدی که می توانید ایجاد کنید، بیت مپ و تصاویر برداری هستند.

بیت مپ: تصاویر بیت مپ از پیکسل ها تشکیل شده اند. گرافیک بیت مپ اغلب استفاده نمی شود. نکته منفی این است که آنها تمایل به اندازه ثابت دارند. بزرگ کردن تصاویر شطرنجی می تواند آنها را پیکسلی یا مبهم جلوه دهد. فرمت های فایل بیت مپ پشتیبانی شده توسط Scratch شامل JPEG/JPG، GIF و PNG می باشد. می‌توانید با استفاده از Paint در ویندوز، ویرایشگر Scratch sprite یا Preview در Mac، گرافیک‌های شطرنجی ایجاد کنید. اگرچه ممکن است ویرایشگر تصویر Download scratch  قوی تری مانند فتوشاپ یا GIMP را ترجیح دهید که جایگزین رایگانی برای فتوشاپ است.

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

جامعه می‌تواند کد منبع کامل بازی اسکرچ  را برای مطالعه یا ترکیب مجدد در پروژه‌های جدید مشاهده و دانلود کند.[25][26] خراش دهنده ها همچنین می توانند پروژه های پروژه ، اظهار نظر ، مورد علاقه و "عشق" دیگران را ایجاد کنند ، سایر اعضای را دنبال کنند تا پروژه ها و فعالیت های خود را ببینند و ایده ها را به اشتراک بگذارند. پروژه ها از بازی ها و انیمیشن ها تا ابزارهای کاربردی را شامل می شود. علاوه بر این، برای تشویق ایجاد و به اشتراک گذاری در میان کاربران، وب سایت اغلب چالش های "استودیوی طراحی اسکرچ" را ایجاد می کند

 

تیم اسکرچ MIT تلاش می کند تا اطمینان  بازی اسکرچ حاصل کند که این جامعه محیطی دوستانه و محترمانه برای همه مردم حفظ می کند

 

مربیان جامعه آنلاین خود را به نام ScratchEd دارند که توسط دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد توسعه و پشتیبانی می شود. در این انجمن، مربیان Scratch داستان‌ها را به اشتراک می‌گذارند، منابع را مبادله می‌کنند و سؤال می‌پرسند.[30]

 

ویکی را خراش دهید

Scratch Wiki یک منبع پشتیبانی برای Scratch و اطلاعاتی در مورد وب سایت، تاریخچه، و پدیده های پیرامون آن است. اگرچه توسط تیم Scratch (توسعه دهندگان Scratch) پشتیبانی می شود ، اما در بازی اسکرچ  درجه اول توسط کاربران Scratch (خراشنده) نوشته شده است و به طور مستقل از وب سایت اصلی Scratch میزبان است. [31] ویکی‌های دیگری به زبان‌های غیر از انگلیسی در دامنه پایه Scratch Wiki موجود است.

 

نقش ها

 

لحن یا سبک این بخش ممکن است منعکس کننده لحن دایره المعارفی مورد استفاده در ویکی پدیا نباشد. راهنمای ویکی‌پدیا برای نوشتن مقالات بهتر برای پیشنهادات را ببینید. (نوامبر 2022) (با نحوه و زمان حذف این پیام الگو آشنا شوید)

هر حساب در وب سایت Scratch دارای بازی اسکرچ  یک نقش/وضعیت است که بر اساس میزان فعالیت کاربر با پلتفرم یا اینکه یک معلم حساب کاربری برای یک محیط کلاس را تنظیم کرده است ، متفاوت است. هنگامی که شخصی یک حساب کاربری ایجاد می کند ، وضعیت "خراشنده جدید" با محدودیت های تحمیل شده ، از جمله عدم توانایی در استفاده از داده های ابری و مجبور شدن بیشتر بین ارسال در انجمن یا اظهار نظر ، داده می شود. [32] پس از زمانی که یک خراشنده جدید با سایت و پروژه های به اشتراک گذاری در ارتباط است ، به آنها نقش "خراشنده" اعطا می شود ، که توانایی های یکسان را در دسترس بیشتر پایگاه کاربر فراهم می کند. [33]

 

مجریان رسمی و توسعه دهندگان Scratch به عنوان بخشی از "تیم خراش" شناخته می شوند و در انتهای نام  بازی اسکرچ کاربری خود در آموزش برنامه نویسی کودکان  بیشتر مواردی که نام کاربری بصری در محتوای سایت نشان داده می شود ، دارای ستاره هستند. [34] این سایت دارای انواع خاصی از حساب‌های کاربری برای دانش‌آموزان و مربیان است که به Scratch اجازه می‌دهد در کلاس‌های درس استفاده شود.[35]

 

سانسور

در آگوست 2020، GreatFire اعلام کرد که دولت چین دسترسی به وب سایت Scratch را مسدود کرده است. در آن زمان، تخمین زده می شد که بیش از سه میلیون نفر در چین از آن استفاده می کردند.

 

پایه کد

کد منبع برای ویرایشگر پروژه در بازی اسکرچ  هر سه نسخه اصلی، و همچنین اکثر وب سایت فعلی، به صورت عمومی در GitHub در مخازن مختلف میزبانی می شود. Scratch 3.0 مبتنی بر جاوا اسکریپت است، 2.0 در ActionScript برنامه ریزی شده است، [38] و نسخه های 1.X بر اساس Squeak هستند که خود بر اساس Smalltalk-80 است.[39]

 

2.0 دارای یک مفسر آزمایشی مبتنی بر جاوا اسکریپت بود که به موازات نسخه ActionScript در حال توسعه بود.[40]

 

در نسخه 3.0، بلوک‌های Scratch با استفاده از Blockly، یک کتابخانه جاوا اسکریپت که توسط Google برای ایجاد زبان‌های برنامه‌نویسی بصری مبتنی بر بلوک توسعه یافته است، پیاده‌سازی می‌شوند.[41][42]

 

در 13 مه 2014، یک سال پس از انتشار Scratch 2.0، توسط یک توسعه دهنده در انجمن Scratch اعلام شد که 2.0 به منبع باز تبدیل می شود.[43]

 

مناسبت ها

مربیان اسکرچ می توانند شخصاً در جلسات آموزشی اسکرچ جمع شوند. در این گردهمایی‌ها، مربیان Scratch از یکدیگر یاد می‌گیرند و ایده‌ها و استراتژی‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که از خلاقیت محاسباتی پشتیبانی می‌کند.[44]

 

یک "هفته خراش" که  بازی اسکرچ قبلا به عنوان "روز خراش" شناخته می شد، در ماه مه هر سال اعلام می شود. اعضای انجمن تشویق می‌شوند تا در این روز یا در حوالی این روز، رویدادی بزرگ یا کوچک را میزبانی کنند که Scratch را جشن می‌گیرد. این رویدادها در سراسر جهان برگزار می‌شوند و فهرست آن را می‌توانید در وب‌سایت Scratch Day پیدا کنید. Scratch Week مجموعه‌ای است که بر فعالیت‌های Scratch در وب‌سایت Scratch تمرکز دارد.[45]

 

هر روز اول آوریل، تیم اسکرچ با کاربران شوخی می‌کند و تخم‌مرغ‌های عید پاک را اضافه می‌کند، یک مثال تبدیل تمام بلوک‌های رویداد به نسخه‌های گربه‌ای از همان بلوک‌ها است.

 

تاریخ

در اوایل دهه 2000، گروه مادام العمر مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT (LLK) در حال توسعه زبان های برنامه نویسی بصری برای کودکان بود.[46] در سال 2003، میچل رسنیک، یاسمین کفایی و جان مائدا  بازی اسکرچ یک کمک مالی بنیاد ملی علوم برای توسعه یک محیط برنامه نویسی جدید برای کودکان برای بیان خود با کد دریافت کردند.[7] LLK، به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت تیم یاسمین کافی در دانشگاه UCLA، با باشگاه های کامپیوتری در بوستون و لس آنجلس برای توسعه Scratch همکاری نزدیک داشت و طراحی آن را در شیوه ها و پویایی های اجتماعی این Scratch game  مراکز جوانان بعد از مدرسه پایه گذاری کرد.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

کامپیوتر در آموزش و پرورش

 

کامپیوترها در آموزش برای ارائه یادگیری  آموزش کامپیوتر سمعی و بصری، تحقیق، یادگیری آنلاین، نگهداری سوابق، ساخت اسناد و یادگیری فناوری‌های در حال تکامل جدید استفاده می‌شوند.

 

آموزش سمعی و بصری در کامپیوتر

 

رایانه ها تکامل یافته و تعامل معلم و دانش آموز آموزش کامپیوتر  را افزایش داده اند. اکنون معلمان می توانند جنبه های عملی نظریه ها را با کمک ابزارهای مختلف در رایانه به دانش آموزان آموزش داده و نشان دهند. دانش‌آموزان اکنون می‌توانند به راحتی موضوعات مختلف دشوار را به روشی جالب درک کنند.

 

2. دسترسی آسان به اطلاعات

اینترنت روی کامپیوتر

در نظام آموزشی معاصر، آموزش کامپیوتربسیار مهم است. تحقیق اینترنتی برای دانش‌آموزان راحت‌تر از جستجوی اطلاعات در کتاب‌های بزرگ است. اطلاعات به طور قابل توجهی راحت تر در اینترنت قابل دسترسی و در دسترس هستند. رایانه‌ها ذخیره اطلاعات را ساده‌تر از یادداشت‌های دست‌نویس در هنگام بازیابی می‌کنند.

3. آموزش آنلاین

آموزش آنلاین در کامپیوتر

محیط آموزشی با یادگیری آنلاین متحول شده است. آموزش کامپیوتر  امروزه به دلیل فناوری رایانه، آموزش از راه دور امکان پذیر است. آموزش دیگر فقط مربوط به کلاس درس نیست. به لطف رایانه ها، به طور گسترده ای گسترش یافته است. بنابراین، حتی اگر در یک مکان نباشند، دانش‌آموزان و معلمان همچنان می‌توانند به طور مؤثر تعامل داشته باشند. آنها می توانند در راحتی خانه خود مطالعه کنند و برنامه خود را در صورت نیاز تغییر دهند.

 

4. پژوهش دانشجویی

تحقیق دانشجویی در مورد کامپیوتر

با کمک اینترنت می‌توانیم یک مطالعه آموزش کامپیوتر  پیشرفته روی کامپیوتر انجام دهیم. این شکل از تحقیق صرفاً مستلزم استفاده از رایانه برای دسترسی به کتابخانه های جهانی وب و انواع وب سایت هایی است که همگی به اینترنت متصل هستند.

5. فن آوری های جدید را یاد بگیرید

یادگیری تکنولوژی جدید در کامپیوتر

از آنجایی که فناوری‌ها دائماً در حال تکامل هستند، آموزش کامپیوتر  استفاده از رایانه در آموزش دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا ابزارها و دانش جدیدی را بیاموزند که آنها را برای تغییرات بالقوه فناوری در زمان آینده آماده می‌کند.

 

6. ثبت سوابق را ساده کنید

سوابق دانش آموز در کامپیوتر

کامپیوتر می تواند به عنوان ابزاری برای مدیریت داده ها در مدارس، ثبت نام، دوره ها، امتحانات، نتایج، زیرساخت ها، امور مالی، سوابق کتابخانه و غیره استفاده شود.

7. آسان برای ایجاد هر گونه اسناد

اسناد روی کامپیوتر

دانش آموزان نیازی به کپی کاغذی از هیچ مدرکی ندارند زیرا می توانند به سرعت آنها را روی رایانه تهیه کنند. یکی از بهترین برنامه هایی که دانش آموزان برای تولید انواع اسناد از جمله خلاصه، یادداشت و ارائه استفاده می کنند، Microsoft Office است.

8. کتابخانه آنلاین

کتابخانه روی کامپیوتر

 

در عصر کامپیوتر، شما مجبور نیستید از آموزش کامپیوتر کتابخانه بازدید کنید. این روزها تعداد زیادی کتابخانه آنلاین در دسترس هستند. شما می توانید به راحتی از کتابخانه آنلاین با کمک کامپیوتر کتاب بخوانید.

9. عملکرد دانش آموزان را پیگیری کنید

نظارت بر پیشرفت در رایانه

محاسبات نمرات که با کمک کامپیوتر فرموله می شود در وب سایت مدرسه آپلود می شود. والدین و معلم به راحتی می توانند عملکرد دانش آموزان را بررسی کنند.

10. آموزش مبتنی بر کامپیوتر (CBT)

آموزش کامپیوتر

با کمک مربیان آگاه و رسانه های سمعی و بصری، پروژه ها و برنامه های آموزشی متعددی برای CBT (آموزش مبتنی بر کامپیوتر) ایجاد یا راه اندازی می شود. این برنامه های آموزشی اغلب بر روی سی دی به آموزش کامپیوتر  صورت سخنرانی در مورد یک موضوع یا موضوع خاص ارائه می شود.  آموزش برنامه نویسی کودکان دانش آموزان هر زمان که در خانه انتخاب کنند آزادند که مطالعه کنند.

سوالات حل شده

1. مزایای استفاده از کامپیوتر در آموزش چیست؟

پاسخ: مزایای اصلی استفاده از کامپیوتر در آموزش عبارتند از:

ذخیره اطلاعات مربوط به سوابق دانش آموزان.

پردازش سریع داده های آزمون ها و امتحانات.

کمک سمعی و بصری در تدریس.

مدیریت بهتر اطلاعات

استفاده از اینترنت.

ارتباط سریع بین دانش آموزان، معلمان و والدین.

 

2. پنج کاربرد کامپیوتر در آموزش را بیان کنید؟

پاسخ: پنج کاربرد اصلی کامپیوتر در آموزش عبارتند از:

نگهداری سوابق حضور، نمرات و عملکرد دانش آموزان آسان است.

بدون هیچ زحمتی و با کمک کامپیوتر در عرض چند دقیقه به دنبال هر گونه اطلاعات مرتبط با موضوع باشید.

 

کامپیوتر آموزش از راه دور را فعال می کند.

 

آموزش آنلاین مبتنی بر کامپیوتر، این یک آموزش کامپیوتر  راه حل کم هزینه برای آموزش افراد است.

 

در روش آموزشی از تکنولوژی مدرن استفاده  آموزش کامپیوتر می شود تا دانش آموزان بدون مشکل هر موضوعی را بفهمند.

 

 

3. چگونه از کامپیوتر در ساخت PPT استفاده می شود؟

مرحله 1: پاورپوینت را از منوی شروع راه اندازی کنید.

مرحله 2: از پنجره سمت چپ گزینه New را انتخاب کنید.

مرحله 3: یک گزینه را انتخاب کنید:  computer education ارائه خالی را انتخاب کنید تا هنگام ارائه ارائه از ابتدا شروع کنید.

  • javad salehi