یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

API مخفف Application Programming Interface است. د برنامه نویسی اپلیکیشن چیست ر زمینه APIها، کلمه Application به هر نرم افزاری با عملکرد مشخص اشاره دارد. رابط را می توان به عنوان یک قرارداد خدمات بین دو برنامه در نظر گرفت. این قرارداد نحوه ارتباط این دو با یکدیگر را با استفاده از درخواست ها و پاسخ ها تعریف می کند. اسناد API آنها حاوی اطلاعاتی در مورد چگونگی ساختاربندی این درخواست ها و پاسخ ها توسط توسعه دهندگان است.

 

API ها چگونه کار می کنند؟

معماری API معمولاً بر حسب کلاینت و سرور توضیح داده می شود. برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  برنامه ای که درخواست را ارسال می کند کلاینت و برنامه ای که پاسخ را ارسال می کند سرور نامیده می شود. بنابراین در مثال آب و هوا، پایگاه داده آب و هوای اداره سرور است و برنامه تلفن همراه مشتری است.

 

چهار روش مختلف وجود دارد که APIها بسته به زمان و دلیل ایجاد آنها می توانند کار کنند.

 

API های SOAP

این APIها از پروتکل دسترسی به اشیا ساده استفاده می کنند. مشتری و  برنامه نویسی اپلیکیشن چیست سرور با استفاده از XML پیام ها را مبادله می کنند. این یک API کمتر انعطاف پذیر است که در گذشته محبوبیت بیشتری داشت.

 

API های RPC

این APIها را Remote Procedure Calls می نامند. کلاینت یک تابع (یا رویه) را در سرور تکمیل می کند و سرور خروجی را برای مشتری ارسال می کند.

 

API های Websocket

Websocket API یکی دیگر از توسعه‌دهندگان web API مدرن است که از برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  اشیاء JSON برای ارسال داده استفاده می‌کند. یک WebSocket API از ارتباط دو طرفه بین برنامه های مشتری و سرور پشتیبانی می کند. سرور می‌تواند پیام‌های برگشت به تماس را به مشتریان متصل ارسال کند که کارآمدتر از REST API است.

 

REST APIها

اینها محبوب ترین و منعطف ترین API هایی هستند که امروزه در وب یافت می شوند. مشتری درخواست ها را به عنوان داده به سرور ارسال می کند. سرور از این ورودی مشتری برای شروع عملکردهای داخلی استفاده می کند و داده های خروجی را به مشتری برمی گرداند. بیایید API های REST را با جزئیات بیشتری در زیر بررسی کنیم.

 

REST API چیست؟

REST مخفف Representational State Transfer است. REST  برنامه نویسی اپلیکیشن چیست مجموعه ای از توابع مانند GET، PUT، DELETE و غیره را تعریف می کند که کلاینت ها می توانند از آنها برای دسترسی به داده های سرور استفاده کنند. مشتریان و سرورها با استفاده از HTTP داده ها را مبادله می کنند.

 

ویژگی اصلی REST API بدون تابعیت است. بدون تابعیت به این معنی است که سرورها داده های مشتری را بین درخواست ها ذخیره نمی کنند. درخواست های مشتری به سرور مشابه URL هایی است که در برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  مرورگر خود برای بازدید از یک وب سایت تایپ می کنید. پاسخ سرور داده های ساده است، بدون رندر گرافیکی معمولی یک صفحه وب.

 

وب API چیست؟

Web API یا Web Service API یک رابط پردازش برنامه بین یک وب سرور و مرورگر وب است. همه وب سرویس ها API هستند اما همه API ها وب سرویس نیستند. REST API نوع خاصی از Web API است که از سبک معماری استاندارد توضیح داده شده در بالا استفاده می کند.

 

اصطلاحات مختلف پیرامون APIها، مانند Java API یا سرویس APIها، وجود دارند زیرا از نظر تاریخی، APIها قبل از شبکه جهانی وب ایجاد شده اند. APIهای وب مدرن، APIهای REST هستند و اصطلاحات را می توان به جای هم استفاده کرد.

 

ادغام های API چیست؟

ادغام های API اجزای نرم افزاری هستند که به طور خودکار آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  داده ها را بین کلاینت ها و سرورها به روز می کنند. برخی از نمونه‌های یکپارچه‌سازی API زمانی است که داده‌ها به صورت خودکار از گالری تصاویر تلفن شما با ابر همگام می‌شوند، یا زمانی که به منطقه زمانی دیگری سفر می‌کنید، زمان و تاریخ به‌طور خودکار روی لپ‌تاپ شما همگام‌سازی می‌شود. شرکت ها همچنین می توانند از آنها برای  برنامه نویسی اپلیکیشن چیست خودکارسازی کارآمد بسیاری از عملکردهای سیستم استفاده کنند.

 

مزایای REST API چیست؟

API های REST چهار مزیت اصلی را ارائه می دهند:

 

1. یکپارچه سازی

API ها برای ادغام برنامه های کاربردی جدید با سیستم های نرم افزاری برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  موجود استفاده می شوند. این سرعت توسعه را افزایش می دهد زیرا لازم نیست هر عملکرد از ابتدا نوشته شود. می توانید از API ها برای استفاده از کدهای موجود استفاده کنید.

 

2. نوآوری

کل صنایع می توانند با ورود یک برنامه جدید تغییر کنند. کسب و کارها باید به سرعت پاسخ دهند و از استقرار سریع خدمات نوآورانه حمایت کنند. آنها می توانند این کار را با ایجاد تغییرات در سطح API بدون نیاز به بازنویسی کل کد انجام دهند.

 

3. گسترش

API ها فرصتی منحصر به فرد برای کسب و کارها فراهم می کند تا نیازهای مشتریان خود را در پلتفرم های مختلف برآورده کنند. برای مثال، Maps API امکان یکپارچه‌سازی اطلاعات نقشه را از طریق وب‌سایت‌ها، اندروید، iOS و غیره فراهم می‌کند. هر کسب‌وکاری می‌تواند با استفاده از APIهای رایگان یا پولی، برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  دسترسی مشابهی به پایگاه‌های داده داخلی خود بدهد.

 

4. سهولت نگهداری

API به عنوان یک دروازه بین دو سیستم عمل می کند. هر سیستم موظف است تغییرات داخلی ایجاد کند تا API تحت تأثیر قرار نگیرد. به این ترتیب، هرگونه تغییر کد در آینده توسط یک طرف تأثیری بر طرف دیگر ندارد.

 

انواع مختلف API چیست؟

API ها هم بر اساس معماری و هم بر اساس دامنه استفاده طبقه بندی می شوند. ما قبلاً انواع اصلی معماری های API را بررسی کرده ایم، بنابراین اجازه دهید نگاهی به دامنه استفاده بیاندازیم.

 

API های خصوصی

اینها برای یک شرکت داخلی هستند و فقط برای اتصال سیستم‌ها و داده‌ها در کسب‌وکار استفاده می‌شوند.

 

API های عمومی

این برای عموم آزاد است و ممکن است توسط هر کسی استفاده شود. ممکن است برخی مجوزها و هزینه های مرتبط با این نوع API ها وجود داشته باشد یا خیر.

 

API های شریک

اینها فقط توسط توسعه دهندگان خارجی مجاز What is application programming?  برای کمک به مشارکت های تجاری به کسب و کار قابل دسترسی هستند.

 

API های ترکیبی

اینها دو یا چند API مختلف را برای رسیدگی به سیستم پیچیده ترکیب می کنند

  • ۰۳/۰۲/۰۹
  • javad salehi

برنامه نویسی کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی