یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سایت اسکرچ

علاوه بر این، سیستم پرداخت شما باید مبتنی بر پرداخت های سایت اسکرچ  سریع، بدون درز و ایمن باشد که حس روانی و اعتماد را القا می کند. این عملکرد می تواند به نرخ پرش سایت شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که محصولات یا خدمات بیشتری برای خرید در نظر گرفته می شوند.

همچنین می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند پیمایش سرصفحه چسبنده، نوعی هدر که در حین پیمایش کاربران ثابت می‌ماند، استفاده کنید و به آنها دسترسی دائمی به گزینه‌های جستجو و خرید می‌دهد. یک تجربه کاربری مثبت و راحت می‌تواند کمک زیادی به وفاداری و اعتماد مشتری کند، و موثرترین ویترین‌های دیجیتالی کوچکی از این مفهوم هستند.

8. سایت خود را تست و تنظیم دقیق کنید

اکنون که بخش‌های کلیدی سایت شما آماده شده‌اند، باید زمان مناسبی را به آزمایش و تنظیم دقیق محصول نهایی خود اختصاص دهید. از آنجایی که قابلیت استفاده یکی از بزرگترین شاخص های موفقیت سایت در سال 2021 باقی می ماند، ملاحظات اصلی شما باید رابط کاربری سایت (UI) و انتقال تجربه کاربر (UX) باشد.

 این عناصر را می توان از طریق تست قابلیت سایت اسکرچ  استفاده و ممیزی فنی قسمت های جلویی و پشتی سایت ارزیابی کرد. برای آزمایش قابلیت استفاده، کاربرانی را که در حال گشت و گذار در سایت شما هستند مشاهده کنید و نقاط ضعف، سردرگمی و سایر کاستی های مشاهده شده در این مسیر را یادداشت کنید.

 سؤالات مفصل بپرسید تا بازخوردهای عمیق را دریافت کنید، که می تواند به راه حل های قوی تر و تجربه کلی بهتر کاربر منجر شود. در مورد ممیزی فنی، معیارهای عملکرد سایت (مانند سرعت صفحه و پخش چند رسانه ای)، عوامل مختلف سئو (مانند بهینه سازی محتوا، ذکر کلمات کلیدی ارگانیک و بک لینک های کاربردی) و موارد مربوط به کد اصلی سایت را بررسی کنید.

9. سایت خود ایرانیان سایبر را تبلیغ کنید

پس از اینکه سایت شما فعال شد، زمان آن فرا رسیده است که آن را در  سایت اسکرچ معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. خوشبختانه، راه‌های مؤثر متعددی برای بازاریابی دیجیتالی یک وب‌سایت وجود دارد. حساب های رسانه های اجتماعی ابزاری فوق العاده برای ایجاد آگاهی از سایت هستند.

 بسیاری از این رسانه ها به کاربران این امکان را می دهند که مستقیماً URL های سایت را پیوند دهند، محتوای سایت را سندیکایی کنند و دنبال کنندگان را به طور یکپارچه به صفحات مختلف سایت راهنمایی کنند. بسیاری از قالب‌های سایت دارای فرصت‌هایی برای جاسازی مستقیم پیوندهای اجتماعی هستند که می‌تواند برای همه نهادهای مرتبط از نقطه‌نظر سئو مفید باشد، زیرا پیوند ارگانیک می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی داشته باشد.

گزینه‌های دیگر عبارتند از ویژگی‌های تبلیغاتی و تجاری Google، که می‌تواند به صاحبان سایت کمک کند تا دارایی‌های خود را از طریق تبلیغات هدفمند بازاریابی کنند و در صورت امکان، مکان‌های  سایت اسکرچ مرتبط با آجر و ملات را در Google Maps (با پیوندهای وب‌سایت مربوطه خود) دریافت کنند.

وب مسترها همچنین ممکن است از چندرسانه‌ای سایت به طور خلاقانه استفاده کننددسترسی وب سایت آنها به سایر بازارهای اجتماعی. به عنوان مثال، یک ویدیوی مبتنی بر سایت می‌تواند با پیوندی به محتوای اصلی به رسانه‌های اجتماعی ارسال شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های سریع و مقرون به صرفه برای بازاریابی وب سایت، این لیست Ahrefs از راه های رایگان برای تبلیغ وب سایت خود را در نظر بگیرید.

10. سایت خود را به روز نگه دارید

حتی پس از اینکه سایت شما ساخته شد و یک فالوور ایجاد کرد، حتما آن را به روز نگه دارید. همانطور که سایت شما به صورت آنلاین تصدی خود را ایجاد می کند، کاربران شما ممکن است در نهایت با محتوای قدیمی، قدیمی و عوامل کاربری سایت که مدیریت ضعیفی دارند (لینک های شکسته، چند رسانه ای ناکارآمد و غیره) بی تاب شوند یا درگیر شوند. بنابراین، مهم  سایت اسکرچ است که سایت خود را فعال نگه دارید، و این فراتر از ارسال و وبلاگ نویسی به تنهایی است.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

اسکرچ چیست

در Scratch، بلوک‌ها به ساختارهایی اشاره می‌کنند  اسکرچ چیست که برای ساخت کد استفاده می‌شوند. بلوک‌ها مانند قطعات پازل به‌صورت عمودی به هم متصل می‌شوند، با هر دسته بلوک (کلاه، پشته، گزارشگر، بولی) شکل و شکاف منحصربه‌فرد خود را دارند و در نتیجه از مشکلات نحوی جلوگیری می‌کنند. اسکریپت ها مجموعه ای از بلوک های مرتبط هستند.

عملکرد بلوک‌ها معمولاً ساده‌تر از برنامه‌نویسی مبتنی بر متن است، زیرا مانند دستورالعمل‌های نوشته شده به حفظ نیاز ندارند و نمی‌توانند منجر به مشکلات نحوی شوند. کدنویسی مبتنی بر متن از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک تطبیق‌پذیرتر است زیرا ممکن است متن بدون کشیدن بلوک‌های اضافی به ویرایشگر تغییر یابد.

ده نوع بلوک شامل حرکت، ظاهر، صداها، رویدادها، کنترل‌ها، حسگرها، عملگرها، متغیرها، فهرست‌ها و بلوک‌های من است. برخی از انواع بلوک های کلیدی در زیر مورد بحث قرار می گیرند:

رویدادها: این آجرهای زرد رنگی منحصر به فرد دارند و در قسمت بالایی  اسکرچ چیست آن برآمدگی دارند. این بلوک ها "بلاک های شروع" هستند، به این معنی که باید در ابتدای هر بخش کد جدید قرار گیرند. آنها نشان می دهند که اسکریپت چه زمانی اجرا می شود.

حرکت: این آجرهای آبی حرکت اسپرایت، چرخش و سر خوردن را با تعداد درجه یا گام خاصی امکان پذیر می کنند.

ظاهر: این قطعات بنفش ظاهر بصری جن شما را تغییر می دهند. این شامل رنگ، اندازه، حباب های فکری و سایر جلوه های جالب است.

حلقه ها: این بلوک های نارنجی رنگ در بخش "کنترل" قرار دارند. مشابه بلوک‌های رویدادها، این بلوک‌ها شکل منحصر به فردی دارند. حلقه ها امکان تکرار مداوم یک اثر را فراهم می کنند.

صداها: این قسمت به شما امکان می دهد  اسکرچ چیست صدا را در برنامه خود قرار دهید. در تب "صداها"، می توانید صداهای خود را به هر جن اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را به غر زدن وادار کنید ایرانیان سایبر یا صداهایی را ضبط کنید تا "صحبت کند".

Scratch blocks یک ابتکار توسعه بزرگ برای دوره‌های آینده بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی است که بر اساس مشارکت Google و تیم Scratch MIT ساخته شده است - تقویت فناوری Blockly Google و ترکیب تخصص تیم Scratch در ایجاد وسایل کمک آموزشی تخیلی برای کودکان. بلوک های اسکرچ چارچوبی برای ایجاد واحدهای برنامه نویسی عمودی (مبتنی بر متن) یا افقی (مبتنی بر آیکون) ارائه می دهند.

پسوندها را خراش دهید

بسیاری از پسوندهای Scratch وجود دارند که ممکن است به ناحیه بلوک متصل شوند. برای انتخاب پسوند، می‌توان نماد آبی را در سمت راست بخش‌های بلوک معمولی انتخاب کرد. پسوندهای رایج کدنویسی Scratch عبارتند از:

موسیقی: این افزونه به کاربران امکان می دهد نت های MIDI را بر روی سازهای  اسکرچ چیست مختلف پخش کنند.سنجش ویدیو: پروژه ها می توانند با استفاده از این افزونه با دوربین ارتباط برقرار کنند.

ترجمه: با استفاده از افزونه Translate، ممکن است متن به زبان های مختلف ترجمه شود.قلم: افزونه Pen به کاربران امکان می دهد با استفاده از قلم روی صحنه طراحی کنند.متن به گفتار: این امکان را می دهد که متن با صدای بلند خوانده شود.

پسوند LEGO MINDSTORM EV3: به پروژه های Scratch اجازه می دهد تا با دستگاه های LEGO MINDSTORM EV3 متصل شوند.پسوند Micro:bit: پروژه های Scratch را قادر می سازد تا با پروژه های micro:bit ارتباط برقرار کنند.بیشتر ببینید: Pivotiاز کدنویس تا معمار راه حل: چهار مهارت و گواهینامه برای پیشرفت

مزایای کدنویسی اسکرچ

هدف اصلی اسکرچ کمک به یادگیرندگان جوان است که مفاهیم اولیه اسکرچ کدنویسی را بدون وارد شدن به پیچیدگی های برنامه نویسی شی گرا یا کدنویسی متنی یاد بگیرند. در اینجا برخی از مزایای کدنویسی با Scratch آورده شده است.

1. مهارت های تحلیلی و حل مسئله را بهبود می بخشد

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

با استفاده از Google Analytics می‌توانید جزئیاتی  نصب اسکرچ برای موبایل درباره افرادی که از خدمات شما استفاده می‌کنند بیابید. استفاده از تحلیل رسانه های اجتماعی نیز کمک می کند. شرکت ها می توانند ببینند چه کسانی پست های آنها را در پلتفرم های مختلف دوست دارند و ببینند چه کسانی به محصول آنها علاقه مند هستند. هرچه در مورد مخاطبان هدف خود واضح تر باشید، بازاریابی درست برنامه برای شما آسان تر خواهد بود.

قیمت / درآمدزایی

یکی از مواردی که باید قبل از ایجاد یک اپلیکیشن در نظر بگیرید، نحوه کسب درآمد از آن است. این بستگی به بودجه و مدل درآمد شما دارد. اگر برنامه شما راه دیگری برای بازاریابی محصول یا فروش خدماتی است که ارائه می دهید، ممکن است نیازی به قیمت جداگانه برای خود برنامه نداشته باشید. با این حال، اگر می‌خواهید برای استفاده از برنامه هزینه‌ای از کاربران خود دریافت کنید، باید تصمیم بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید.

یک برنامه می تواند یک بار هزینه اولیه یا پرداخت ماهانه یا سالانه داشته باشد. همچنین می توانید دو طرح را به کاربران خود پیشنهاد دهید، یکی پولی و دیگری رایگان. به این ترتیب نصب اسکرچ برای موبایل ، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید و در عین حال انگیزه ها و ویژگی های بیشتری را برای کاربران پولی خود فراهم کنید. بسیاری از برندهای معروف مانند Spotify و YouTube چنین مدلی را اتخاذ می کنند.

قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه کسب درآمد، باید در مورد آنچه کاربران شما ممکن است بخواهند تحقیق کنید. بسیاری از مردم ترجیح می دهند مبلغی را برای اجتناب از تبلیغات بپردازند، در حالی که برخی دیگر در صورت پرداخت هزینه برای یک برنامه، خدمات پیشرفته تری را می خواهند. اگر به دنبال یک پلتفرم تبلیغاتی هستید، می‌توانید از مکان‌هایی که تبلیغ می‌کنید نیز پول دریافت کنید.

بودجه ی تو

کیفیت هنگام ایجاد یک برنامه می تواند به بودجه ای که به آن اختصاص می دهید بستگی داشته باشد. چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد مقدار پولی که به برنامه خود اختصاص می دهید در نظر بگیرید. این مقدار همچنین می تواند با توسعه برنامه شما تغییر کند. ممکن است فقط بعداً متوجه شوید که برخی مناطق به پول بیشتری از آنچه در ابتدا برآورد کرده بودید  نصب اسکرچ برای موبایل نیاز دارند، به عنوان مثال، در طول تعمیر و نگهداری و استقرار.

مقدار پولی که برنامه شما نیاز دارد به مواردی مانند پلتفرم موبایلی ایرانیان سایبر که استفاده می کنید بستگی دارد. می‌توانید از یک پلتفرم برنامه بومی، وب یا ترکیبی استفاده کنید و هر کدام از اینها می‌توانند با توجه به توسعه‌دهنده شما نرخ‌های متفاوتی داشته باشند. با افزایش عملکرد برنامه شما، پیچیدگی آن نیز افزایش می یابد. برای برنامه های پیچیده تر می توانید انتظار نرخ بالاتری داشته باشید.

این که آیا شما به سمت یک رویکرد توسعه اپلیکیشن موبایل داخلی یا رویکرد برون سپاری می روید یا نه، می تواند تفاوت ایجاد کند. قبل از اتخاذ چنین تصمیمی باید ویژگی ها و پیچیدگی برنامه خود را در نظر بگیرید. به غیر از این، بعداً باید هزینه های مورد نیاز برای استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن را نیز در نظر بگیرید.

ناشر اپلیکیشن

می‌توانید با بررسی افرادی که برنامه‌هایشان نصب اسکرچ برای موبایل  را منتشر کرده‌اند، درباره برنامه‌سازان رقیب خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر شرکت های بزرگ صاحب اپلیکیشن های موبایل باشندشما در حال رقابت با آنها هستید، آنها منابع و پول بیشتری خواهند داشت. در چنین حالتی، باید سعی کنید برنامه ای با ویژگی های منحصر به فردتر ایجاد کنید تا یک برنامه متمایز شود. شرکت‌های بزرگ‌تر قدرت پولی بیشتری خواهند داشت، بنابراین اگر با یک برنامه مشابه مخالفت می‌کنید، کمپین‌های بازاریابی آن‌ها ممکن است موفق‌تر باشند.

از سوی دیگر، اگر رقبای شما افراد دیگر یا سازمان‌های کوچک‌تر هستند، ممکن است شما هم در قایق آن‌ها باشید. داشتن یک نقطه فروش منحصر به فرد در اینجا نیز کمک می کند، اما می توانید با بهبود راه حل های موجود، یک برنامه را موفق کنید. می‌توانید با مراجعه به صفحه مخاطب یا صفحه درباره مالک برنامه، اطلاعات بیشتری در مورد مالکیت آن کسب کنید. همچنین می‌توانید شرکت توسعه اپلیکیشن و نام برند را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید تا حضور اسکرچ برای موبایل  آنلاین آن‌ها را ببینید.

اخرین به روز رسانی

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 از نظر فنی، از محیط برنامه‌نویسی مبتنی برنامه اسکرچ جونیور اصلی  بر بلوک‌های Scratch استفاده می‌کند. از نظر آموزشی، مقدار قابل توجهی از طراحی آموزشی در آن انجام شده است (Flannery، و همکاران، 2013). با دیدن آنچه که Scratch می تواند انجام دهد، در استفاده از برنامه Scratch Junior با ویژگی های کمتر مردد بودم، زیرا کمی شک داشتم.

در مورد اینکه آیا می‌تواند حداقل سن هدف را برای جذب بچه‌ها به برنامه‌نویسی تا این حد کاهش دهد، همه اینها بدون قربانی کردن بسیاری از مفاهیم کدنویسی مشهود در Scratch اصلی. با این حال، با تماشای اینکه کودک 8 ساله ام (با حداقل راهنمایی از من) خیلی سریع وارد ScratchJr می شود، به زودی این شک و تردید را کنار گذاشتم.

 توجه: در حالی که او مدت زیادی از iPad استفاده می کرد، نه در مدرسه و نه در خانه با برنامه نویسی آشنا نشده است. احتمالاً نزدیک‌ترین چیزی که او قبل از ScratchJr انجام داده بود، استفاده از بلوک‌های رداستون در MineCraft برای باز کردن درها از طریق پدهای فشار و مواردی از این دست بود. قبلاً، من از معرفی او به Scratch با ویژگی‌های کامل متعجب بودم، زیرا به خوبی می‌دانم که در معرفی یک کودک به برنامه نویسی، بسیار آسان است که کمی بیش از حد پیش بروید، و آنها را برای مدتی به برنامه اسکرچ جونیور اصلی  طور کامل کنار بگذارید.

 به این فکر کردم که به یک محیط برنامه نویسی نیاز دارم که در آن بتوانم خیلی کم بگویم و انجام دهم، و به زبان آموز اجازه بدهم فقط جلو برود و کار خودش را انجام دهد، در حالی که من می توانم گهگاهی شناور ایرانیان سایبر شوم یا از کنار آن رد شوم تا در مورد «ویژگی» بعدی کمکی ارائه کنم. که می خواست به خلقت در حال تکامل خودش بیافزاید. وارد کردن بچه ها به برنامه نویسی برای یادگیری کاربرمحور منطقه اصلی است، و مربی واقعاً باید تا آنجا که ممکن است از راه دور بماند. سه ویژگی بسیار مفید ScratchJr وجود دارد که در بالا به آنها اشاره می کنم:

1 . این برنامه ای است که به صورت مستقل روی تبلت ها اجرا می شود، بدون نیاز به باز کردن مرورگر وب و متصل به اینترنت (همانطور که در مورد محیط پیچیده تر Scratch وجود دارد). والدین و/یا معلمان کودکان بسیار خردسال - گروه هدف ScratchJr (مبتدیان 5 تا 7 ساله برای برنامه نویسی) - اغلب نمی خواهند آنها به اینترنت  برنامه اسکرچ جونیور اصلی متصل شوند و مطمئناً برای مدت زمان طولانی نمی خواهند.

مجله بین المللی برنامه نویسی مردم گرا، 4(1)، 50-55، ژانویه-ژوئن 2015 512. ScratchJr برای تبلت های iPad و Android وجود دارد ، به آن دسترسی گسترده ای به مبتدیان جوان برنامه نویسی می دهد. تعداد زیادی از این گروه از زبان آموزان به یک iPad یا یک تبلت اندرویدی در خانه دسترسی دارند.

 اغلب خواهر و برادرهای جوان در کدام یک از دو پلتفرم که دارند متفاوت هستند - مانند دو کوچکترین من: کوچکترین آنها یک iPad mini را انتخاب کرد، در حالی که دیگری یک تبلت Android. این به آن‌ها تا حدودی استقلال از یکدیگر می‌دهد، اما آنها همچنین دوست دارند هر از گاهی دور هم جمع شوند تا زمان و دانش خود را در یک برنامه یا بازی به اشتراک بگذارند و مقایسه کنند.

 نسخه‌های ScratchJr در هر دو آی‌پد و اندروید، از نظر ویژگی‌ها و رابط کاربری قابل تشخیص نیستند. به این ترتیب آنها می توانند دانش خود را به اشتراک بگذارند و همچنین محتوایی را که هر یک از آنها از طریق یک ویژگی ایمیل داخلی ایجاد می کند به اشتراک بگذارند (یعنی یک قالب فایل پروژه وجود دارد که می تواند برای صادرات و وارد کردن پروژه ها از داخل ScratchJr استفاده شود).

راهنماهای فراوان و بسیار قابل استفاده ای در خود برنامه تعبیه شده است، به برنامه اسکرچ جونیور اصلی  ویژه: یک راهنمای رابط (به شکل 1 مراجعه کنید) که رابط کاربری تک صفحه را با استفاده از تماس های شماره دار توصیف می کند. راهنمای بلوک‌ها که تمام بلوک‌های کدنویسی موجود را که بر اساس عملکرد مشابه یا مرتبط با هم گروه‌بندی می‌شوند را شرح می‌دهد (دسته‌های بلوک). و یک راهنمای ویرایشگر رنگ برای ویرایشگر داخلی که برای ایجاد دارایی های تصویر جدید یا اصلاح مجموعه تصاویر به خوبی ارائه شده استفاده می شود.

همچنین، معرفی کمی متحرک برای رابط کاربری و نحوه استفاده از آن. به زودی او چهار صحنه (صفحه) را تنظیم کرد و از چند طریق به هم متصل شد و یک داستان تعاملی ایجاد کرد. چهار تصویر پایین  اسکرچ جونیور اصلی سمت راست، تصاویر کوچک این چهار صحنه هستند که هر کدام در ویرایشگر رنگ داخلی، پس از انتخاب یک تصویر شروع از حدود 20 تصویر ارائه شده در شکل 1 ویرایش شده اند. پایین صفحه نمایش

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

Scratch را به صورت  دانلود اسکرچ برای اندروید با لینک مستقیم رایگان دانلود کنید

اکنون که Scratch را دانلود کرده اید، می توانید آن را به هر کجا ببرید! در طول ماشین سواری، در جنگل، یا هر جا که از دسترس اینترنت خارج هستید کد کنید. پس از بازگشت به اتصال اینترنتی، آن پروژه را صادر کنید و آن را در حساب Scratch آنلاین خود آپلود کنید تا با جهان به اشتراک بگذارید. البته، قبل از ورود به کدنویسی، یادگیری اصول اولیه ساخت یک بازی اسکرچ بسیار مهم است. این مقاله را بررسی کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک بازی پونگ مانند بسازید و در عین حال برخی از مفاهیم اسکرچ مبتدی را یاد بگیرید. اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی خلاقانه است که توسط میلیون ها جوان در سراسر جهان استفاده می شود. همانطور که آنها پروژه هایی را با Scratch ایجاد می کنند و به اشتراک می گذارند، جوانان یاد می گیرند خلاقانه فکر کنند، به طور سیستماتیک استدلال کنند، و به طور مشترک دانلود اسکرچ برای اندروید با لینک مستقیم  کار کنند - مهارت های ضروری برای جامعه امروز. Scratch به صورت رایگان در دسترس است.

چه کسی از Scratch استفاده می کندطراحی شده برای سنین 8 تا 16 سال (برای کودکان کوچکتر، ScratchJr را ببینید)ترجمه شده به بیش از 60 زبان، از جمله isiZulu، isiXhosa، Sepedi، Setswana، و آفریکانس

مورد استفاده در بسیاری از تنظیمات مختلف، از جمله مدارس، خانه ها، برنامه های بعد از مدرسه، کتابخانه ها و مراکز اجتماعی

کودکان و نوجوانان با خراش چه چیزی می توانند بسازند؟داستان های تعاملی، انیمیشن ها، بازی ها، شبیه سازی ها و موارد دیگر را طراحی کنیدپروژه هایی را در زمینه های موضوعی مانند زبان، علوم، ریاضیات، تاریخ، هنر، موسیقی و فناوری انجام دهیدراه اندازی Scratchبرنامه Scratch روی انواع رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها کار می‌کند که در زیر فهرست شده‌اند.

پنجره ها

ویندوز 10 توصیه می شود. برنامه Scratch همچنین ایرانیان سایبر می تواند در برخی از نسخه های قدیمی ویندوز اجرا شود.برنامه Scratch را برای ویندوز نصب کنیدفایل Scratch Setup.exe را دانلود کنیدفایل exe را دانلود اسکرچ برای اندروید با لینک مستقیم  اجرا کنیدمک MacOS 10.13 یا بالاتر توصیه می شود.برنامه Scratch را برای MacOS نصب کنیدفایل Scratch.dmg را دانلود کنیدفایل dmg را باز کنید. Scratch 3 را به برنامه ها منتقل کنید.تبلت اندروید

Android 8 یا بالاتر توصیه می شود. برنامه اسکرچ را می توان بر روی تبلت های اندرویدی دارای اندروید 6 یا بالاتر نیز نصب کرد. Scratch برای تبلت هایی با صفحه نمایش 8 اینچی یا بزرگتر طراحی شده است. صفحه نمایش های کوچکتر پشتیبانی نمی شوند.برنامه اسکرچ را برای اندروید نصب کنید

فایل Scratch.apk را در دستگاه اندرویدی خود دانلود کنیدفایل APK را با استفاده از هر فایل منیجر باز کنیدتوجه: در اندروید 8 و بالاتر از شما خواسته می‌شود که اجازه نصب برنامه‌ها را از این منبع بدهید، روی بله کلیک کنید. در اندروید 6 یا 7، باید «منابع ناشناخته» را در تنظیمات خود پیدا کنید و قبل از باز کردن APK، نصب از منابع ناشناس را فعال کنید.

اندازه برنامه های Scratch

هر برنامه تا حدود 150 مگابایت نصب می شود، بنابراین فقط مقدار کمی از فضای ذخیره سازی را اشغال می کند. همانطور که زبان آموزان فایل های پروژه را ایجاد  دانلود اسکرچ برای اندروید با لینک مستقیم می کنند، اندازه آنها متفاوت است، بنابراین ممکن است بخواهید برای فضای ذخیره سازی اضافی 500 مگابایت درایو برنامه ریزی کنید. (توجه: این به درایو ذخیره سازی اشاره دارد، نه RAM.)

داده های استفاده را خراش دهید

در حالی که درک نحوه استفاده از برنامه‌ها در سراسر جهان برای تیم Scratch مفید است، توصیه می‌کنیم که داده‌های استفاده خود را با Scratch به اشتراک نگذارید زیرا در صورت در دسترس بودن از اتصال داده استفاده می‌کند.

منابع یادگیری را خراش دهید زبان برای تغییر زبان در Scratch، روی منوی 🌐 globe در منوی بالا کلیک کنید.آموزش ها

آموزش ها در اسکرچ گنجانده شده است. در حال  دانلود اسکرچ برای اندروید حاضر اکثر آنها به زبان انگلیسی هستند.کارت های کدگذاری را خراش دهید کارت‌های اسکرچ راه آسان دیگری برای یادگیری کدنویسی داستان‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌ها، موسیقی و سایر پروژه‌ها با اسکرچ ارائه می‌کنند.

  • javad salehi