یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 ماهر و آماده استفاده از آن هنگام نزدیک شدن به مهارت عمومی برنامه نویسی  یک حرفه در برنامه نویسی است.

 

9 مهارت نرم مورد نیاز برنامه نویسان

مهارت‌های نرم با مهارت‌های فنی (سخت) متفاوت هستند زیرا ترکیبی از ویژگی‌های شخصی و مهارت‌های بین فردی هستند که متخصصان را قادر می‌سازد تا به طور مؤثرتر و هماهنگ‌تر با دیگران کار کنند.

 

در اینجا چند مورد از با ارزش ترین مهارت های نرم افزار  مهارت عمومی برنامه نویسی برنامه نویس آورده شده است:

 

1. ارتباط: توانایی توضیح ایده‌ها یا روش‌های کار به وضوح، پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات سازنده در یک محیط گروهی و کمک به کاهش تعارض از طریق گفتگوی محترمانه برای موفقیت در کدنویسی مهم است.

 

2. کار تیمی و حل تعارض: به اشتراک گذاری سازنده ایده ها و  مهارت عمومی برنامه نویسی حمایت از ایده های دیگران به نوبه خود، عنصر کلیدی در موفقیت تیم است. اما آیا شما را شگفت زده خواهد کرد که بدانید توافق مداوم همیشه سودمند نیست؟ در واقع، این در واقع پس‌زمینه‌ها و ایده‌های متفاوتی است که هر یک از اعضای تیم روی میز آورده است که به یک تیم کمک می‌کند تا نتایج بهتری نسبت به نتایج فردی داشته باشد. به طور خاص، این است که چگونه ایده های مختلف مورد بحث، آزمایش و اعمال (به عنوان یک گروه) برای رسیدن به یک هدف مشترک است که باعث همکاری عالی  مهارت عمومی برنامه نویسی و نتایج برجسته می شود.

 

3. حل مسئله: مهارت های حل مسئله برای برنامه نویسان به اندازه توانایی فنی مهم است. همانطور که Dominique Simoneau-Ritchie، مدیر مهندسی Lever، برای HackerNoon نوشت: «هر چه ارشدتر باشید، بیشتر از شما انتظار می رود که مشکلات پیچیده و بد تعریف شده، اغلب با زمینه بسیار کمی را بپذیرید. راز واقعی افزایش تأثیر شما این است که یاد بگیرید چگونه با یک مشکل در هر اندازه ای مقابله کنید و آن را به قطعات قابل کنترلی تقسیم کنید  مهارت عمومی برنامه نویسی که می توانید با موفقیت آن را حل کنید.

 

4. همدلی: توانایی درک واقعی افکار، احساسات و تجربیات دیگران، بدون قضاوت، یک مهارت حیاتی برای برنامه نویسان است. همدلی با کاربران نهایی برنامه منجر به نرم افزاری با سطح رضایت بالاتر و پذیرش بهتر کاربر می شود. و همدلی با اعضای تیم نه تنها ارتباطات تیم را تقویت می کند، بلکه فرهنگ اعتماد و کمک متقابل را نی مهارت عمومی برنامه نویسی ز تقویت می کند. جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت ها همدلی را به عنوان پنج مهارت نرم برتر رتبه بندی می کنند.

 

5. صبر: این یک فضیلت است - اما نه به دلیلی که ممکن است فکر کنید. افراد صبور معمولاً هنگام برخورد با موانع استرس کمتری دارند. مطالعات نشان داده‌اند که کورتیزول (هورمون استرس) بر عملکرد شناختی، ادراک و مهارت‌های سازمانی تأثیر منفی می‌گذارد که برای کدنویسی موفق بسیار مهم هستند. در نتیجه،  مهارت عمومی برنامه نویسی صبر (یا فقدان آن) می تواند به طور قابل توجهی بر نتایج پروژه و کیفیت کدگذاری تأثیر بگذارد.

 

6. کنجکاوی: تیگران اسلویان، مدیر عامل CodeFights برای Tech Beacon می نویسد: «بهترین توسعه دهندگان معمولاً افرادی کنجکاو هستند که عاشق یادگیری هستند. این مهارت احتمالاً همان چیزی است که کاوش مداوم، آزمایش مکرر ایده‌های مختلف و جستجوی فعال راه‌های جدید برای بهبود را که محرک‌های کلیدی در رشد و موفقیت مهارت عمومی برنامه نویسی  برنامه‌نویس هستند، هدایت می‌کند.

 

7. سازگاری: اگر یک چیز در برنامه نویسی ثابت باشد، این است که همه چیز تغییر می کند. فناوری تکامل می‌یابد، نسخه‌های جدید انتشار نرم‌افزار، نیازها تغییر می‌کند و نیازهای مشتریان چند برابر می‌شود. به همین دلیل، ضروری است که برنامه نویسان در مواجهه با تغییرات و شکست های گاه به گاه سازگار و انعطاف پذیر باشند. داشتن توانایی ارزیابی آرام آنچه باید انجام شود و سازگاری، کلید موفقیت در این زمینه است.

 

8. پاسخگویی: بسیاری به اشتباه مسئولیت پذیری را با "سرزنش" مرتبط  مهارت عمومی برنامه نویسی می دانند، اما زمانی که به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد، در واقع چیزی کاملاً متفاوت است. مسئولیت‌پذیری قبل از تعیین تکلیف یا نوشتن یک خط کد آغاز می‌شود - به سادگی ایجاد اعتماد بین هم تیمی‌ها از طریق بحث عمومی در مورد جهت، طراحی و  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان جدول زمانی است. به طور خاص، این اعتماد به این معنی است که هر یک از هم تیمی‌ها متعهد می‌شوند تا بهترین کار خود را انجام دهند، به سرعت به تیم اطلاع می‌دهند که آیا مانعی پیش‌بینی نشده وجود دارد، و بدانند که هم تیمی‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا مانع را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. با کار شفاف و تعیین اهداف جمعی و جدول زمانی، مسئولیت پذیری یک پشتیبان است – نه یک شمشیر. حرفه ای ها می توانند این مهارت را با حمایت واقعی از هم تیمی های خود به شکلی متقابل برای رسیدن به اهداف کلی خود نشان دهند. در واقع، محبوبیت مهارت عمومی برنامه نویسی  متدولوژی چابک از طریق مدیریت پروژه اسکرام، نمونه ای عالی از کاربرد صحیح پاسخگویی است.

 

9. مدیریت زمان: برنامه نویسان باید بتوانند زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند. این شامل همه چیز می شود، از تخمین زمان تا تکمیل یک کار، کمک به تیم برای توافق بر سر جدول زمانی قابل تحویل، یا تکمیل وظایف فردی به موقع. همچنین شامل دانستن اینکه چه زمانی پشت سر می دوید و از یکی از اعضای تیم کمک بخواهید. اولویت قرار دادن مدیریت زمان نه تنها شما را به عنوان فردی سازنده تر می کند، بلکه شما را به عضوی بهتر و  General programming skills قابل اعتمادتر تبدیل می کند. در نتیجه، به همین دلیل است که کارفرمایان این مهارت نرم را بسیار مهم می دانند.

 

برنامه نویس شدن

چشم انداز شغلی برای برنامه نویسان به نظر می رسد

  • ۰۳/۰۲/۱۰
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی