یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۳۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

برنامه نویسی چیست؟

 

آیا می خواهید به فرزندان خود کدنویسی  آموزش برنامه نویسی برای کودکان را آموزش دهید؟ در اینجا سه برنامه وجود دارد که می تواند کمک کند.

تصویر قهرمان مقاله

من هم مانند بسیاری از شما یک کدنویس با بچه های خانه هستم. چه زمانی بهتر برای آشنا کردن فرزندانمان با شغلی که همه فکر می کنیم شگفت انگیز است! فکر می کنید برنامه نویسی شگفت انگیز است، درست است؟ 😀 خب، حتی اگر این کار را نکنید، کدنویسی اصول منطق را به بچه ها می آموزد و آنها آموزش برنامه نویسی برای کودکان  را تشویق می کند که انتزاعی فکر کنند. بیایید با آن روبرو شویم، فناوری تنها با گذشت زمان فراگیرتر می شود، بنابراین حتی اگر فرزندان شما لوله کش، پزشک یا معلم شوند، احتمالاً مجبور خواهند شد در حرفه انتخابی خود با فناوری ارتباط برقرار کنند.

 

قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شوید که انتظارات خود را در مورد آنچه فرزندتان از این برنامه‌ها به دست می‌آورد تعدیل کنید. هیچ یک از این برنامه‌ها به کودکان شما کدنویسی را  آموزش برنامه نویسی برای کودکان آموزش نمی‌دهند، بلکه اولین گام در سفر به سمت درک منطق، تحلیل و طراحی اولیه هستند. اینها بلوک های سازنده کدگذاری و درک پیچیده تر از سیستم های اطلاعاتی و پردازش هستند. مهمتر از همه هدف نهایی لذت بردن است!

 

برای اینکه ببینم چه چیزی برای بچه ها در دسترس است، من (و دخترم) سه برنامه برنامه نویسی را بررسی کردیم - Scratch Jr.، Codespark و Kodable - اگرچه بسیاری از برنامه های دیگر برای انتخاب وجود دارد. دختر من شش ساله است و تازه کلاس اول را شروع کرده است. برای هر یک از این برنامه ها، ابتدا خودم آنها را دانلود کردم و روی تعدادی از چالش ها کار کردم. سپس آنها را به شکلی غیر تهدیدآمیز به دخترم ارائه کردم. مانند آموزش برنامه نویسی برای کودکان  «هی، این برنامه جدیدی را که پیدا کردم را بررسی کن» و در حالی که او تماشا می‌کرد، روی یک چالش کار می‌کردم. اگر بچه‌هایی دارید، می‌دانید که فقط ده ثانیه طول می‌کشد تا آن‌ها این کار را ببینند، قبل از اینکه بگویند «بگذار امتحان کنم!» سپس به او اجازه دادم «بازی» کند و فقط زمانی که از او کمک خواست یا به‌طور آشکاری از یک سطح یا وظیفه ناامید شد، وارد آن شدم. بعد از این مرحله، من بیشتر می‌نشستم و یادداشت می‌کردم که آیا او به تنهایی به برنامه برمی‌گردد یا نه.

آموزش برنامه‌نویسی مناسب کودکان

 

در حین آموزش در خانه، من و شریکم تصمیم گرفتیم در ساعات کاری تلویزیون یا بازی نداشته باشیم، بنابراین اگر روی یک کار یادگیری خاص کار نمی‌کردیم، به دخترم می‌گفتم: «می‌توانی از صفحه نمایش استفاده کنی، اما باید آموزشی باشد». علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه های آموزشی دیگر، او همچنین گزین آموزش برنامه نویسی برای کودکان ه ای برای بازی در برنامه های برنامه نویسی دارد. بیشترین استفاده در خانواده ما روی iPad بود. چند تست روی Fire HD 10 با Scratch Jr. و Codespark انجام دادم. Kodable برنامه ای برای Fire ندارد، اگرچه می توان از آن در مرورگر Amazon Fire استفاده کرد.

 

اسکرچ جونیور

Scratch Jr توسط دانشگاه Tufts، PBS Kids و MIT Media Lab توسعه داده شد و شاخه ای از برنامه محبوب Scratch است. در حالی که Scratch برای کودکان هشت سال به بالا در نظر گرفته شده است، Scratch Jr برای کودکان کوچکتر از سنین پنج تا هفت ساخته شده است. اسکرچ جونیور ظاهر/احساس مشابهی با اسکرچ آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دارد و بر اساس همان ایده خلق داستان های تعاملی است.

منابع آموزشی برنامه‌نویسی برای کودکان به صورت حرفه‌ای

 

اسکرچ جونیور به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا تابلوهای هنری و داستان‌هایی با شخصیت‌هایی بسازند که می‌توانند صحبت کنند و در اطراف تخته هنری حرکت کنند. اسکرچ جونیور بچه ها را در معرض هیچ کد واقعی قرار نمی دهد. در عوض، مفاهیم کدنویسی را از طریق استفاده از قطعات پازل (برنامه نویسی کشیدن و رها کردن) تقویت می کند که به بچه ها اجازه می دهد شخصیت خود را کنترل کنند. هر قطعه پازل یک عمل یا حرکت متفاوت را مشخص می کند. بچه ها نه تنها می توانند ترتیب حرکات شخصیت خود را انتخاب کنند، بلکه می توانند از حلقه ها و توابع برای تکرار اعمال استفاده کنند.

 

بچه‌ها می‌توانند تقریباً تمام جنبه‌های قابل تصور برای این داستان‌ها را تغییر دهند، از لباس‌ها و رنگ‌های شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا ضبط‌های صوتی و زیرنویس‌های متنی را برای افزودن به داستان‌ها. Scratch Jr. احساس خلاقانه تری دارد و به اندازه دو برنامه دیگر احساس «علم رایانه» ندارد، و این چیز بدی نیست. این واقعاً به اهداف شما به عنوان والدین و آنچه فرزندتان از آن لذت می برد بستگی دارد. اگر کار یا چالش ها بیش از حد طاقت فرسا شود، فرزند شما به سرعت کنار می رود، بنابراین عامل سرگرم کننده ضروری است. همانطور که در تصویر زیر می بینید،  آموزش برنامه نویسی برای کودکان تابلوی هنری می تواند کمی شلوغ باشد مخصوصا برای بچه های کوچکتر. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که معرفی این برنامه ها به فرزندان شما واقعاً باید یک تلاش مشترک بین شما و فرزندتان باشد. در ابتدا، ممکن است لازم باشد که شناور را نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در حین کاوش کردن.

 

Kodable در سال 2012 تاسیس شد و همراه با CodeHS، یک مسیر K-12 برای کودکان برای یادگیری کدنویسی ایجاد کرد. کدبل به بچه ها توانایی ایجاد و سفارشی کردن کاراکترها را علاوه بر برنامه نویسی سبک کشیدن و رها کردن که در همه برنامه های مورد بحث در این مقاله مشترک است، ارائه می دهد. با این آموزش برنامه نویسی برای کودکان  حال، Kodable با به چالش کشیدن کودک شما برای استفاده از برنامه‌نویسی کشیدن و رها کردن، چرخش خود را به کار می‌گیرد.

 

حلقه ها و توابع برای حرکت شخصیت خود را از طریق پیچ و خم های مختلف. این چالش‌ها بهترین پیاده‌سازی بودند که در همه برنامه‌هایی که برای بهبود منطق و حل مسئله Teaching programming for children  آزمایش کردم دیدم.

 

 

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

آموزش برنامه‌نویسی مناسب کودکان

آیا می خواهید به فرزندان خود کدنویسی  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان را آموزش دهید؟ در اینجا سه برنامه وجود دارد که می تواند کمک کند.

تصویر قهرمان مقاله

من هم مانند بسیاری از شما یک کدنویس با بچه های خانه هستم. چه زمانی بهتر برای آشنا کردن فرزندانمان با شغلی که همه فکر می کنیم شگفت انگیز است! فکر می کنید برنامه نویسی شگفت انگیز است، درست است؟ 😀 خب، حتی اگر این کار را نکنید، کدنویسی اصول منطق را به بچه ها می آموزد و آنها را تشویق می کند که انتزاعی فکر کنند. بیایید با آن روبرو شویم، فناوری تنها با گذشت زمان فراگیرتر می شود، بنابراین حتی اگر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  فرزندان شما لوله کش، پزشک یا معلم شوند، احتمالاً مجبور خواهند شد در حرفه انتخابی خود با فناوری ارتباط برقرار کنند.

 منابع آموزشی برنامه‌نویسی برای کودکان به صورت حرفه‌ای

قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شوید که انتظارات خود را در مورد آنچه فرزندتان از این برنامه‌ها به دست می‌آورد تعدیل کنید. هیچ یک از این برنامه‌ها به کودکان شما کدنویسی را آموزش نمی‌دهند، بلکه اولین گام در سفر به سمت درک منطق، تحلیل و طراحی اولیه هستند. اینها بلوک های سازنده کدگذاری و درک پیچیده سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  تر از سیستم های اطلاعاتی و پردازش هستند. مهمتر از همه هدف نهایی لذت بردن است!

 

برای اینکه ببینم چه چیزی برای بچه ها در دسترس است، من (و دخترم) سه برنامه برنامه نویسی را بررسی کردیم - Scratch Jr.، Codespark و Kodable - اگرچه بسیاری از برنامه های دیگر برای انتخاب وجود دارد. دختر من شش ساله است و تازه کلاس اول را شروع کرده است. برای هر یک از این برنامه ها، ابتدا خودم آنها را دانلود کردم و روی تعدادی از چالش ها کار کردم. سپس آنها را به شکلی غیر تهدیدآمیز به دخترم ارائه کردم. مانند «هی، این برنامه جدیدی را که پیدا کردم را بررسی کن» و در حالی که او تماشا می‌کرد، روی یک چالش کار می‌کردم. اگر بچه‌هایی دارید، می‌دانید که فقط ده ثانیه طول می‌کشد تا آن‌ها این کار را ببینند، قبل از اینکه بگویند «بگذار امتحان کنم!» سپس به او اجازه دادم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  «بازی» کند و فقط زمانی که از او کمک خواست یا به‌طور آشکاری از یک سطح یا وظیفه ناامید شد، وارد آن شدم. بعد از این مرحله، من بیشتر می‌نشستم و یادداشت می‌کردم که آیا او به تنهایی به برنامه برمی‌گردد یا نه.

 

در حین آموزش در خانه، من و شریکم تصمیم گرفتیم در ساعات کاری تلویزیون یا بازی نداشته باشیم، بنابراین اگر روی یک کار یادگیری خاص کار نمی‌کردیم، به دخترم می‌گفتم: «می‌توانی از صفحه نمایش استفاده کنی، اما باید آموزشی باشد». علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه های آموزشی دیگر، او همچنین گزینه ای برای بازی در برنامه های برنامه نویسی دارد. بیشترین استفاده در خانواده ما روی iPad بود. چند تست روی Fire HD 10 با Scratch Jr. و Codespark انجام دادم. Kodable برنامه ای برای Fire ندارد، اگرچه می توان از آن در مرورگر Amazon Fire استفاده کرد.

پلتفرم‌های آموزش برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور

Scratch Jr توسط دانشگاه Tufts، PBS Kids و MIT Media Lab توسعه داده شد سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  و شاخه ای از برنامه محبوب Scratch است. در حالی که Scratch برای کودکان هشت سال به بالا در نظر گرفته شده است، Scratch Jr برای کودکان کوچکتر از سنین پنج تا هفت ساخته شده است. اسکرچ جونیور ظاهر/احساس مشابهی با اسکرچ دارد و بر اساس همان ایده خلق داستان های تعاملی است.

 

اسکرچ جونیور به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا تابلوهای هنری و داستان‌هایی با شخصیت‌هایی بسازند که می‌توانند صحبت کنند و در اطراف تخته هنری حرکت کنند. اسکرچ جونیور بچه ها را در معرض هیچ کد واقعی قرار نمی دهد. در عوض، مفاهیم کدنویسی را از طریق استفاده از قطعات پازل (برنامه نویسی کشیدن و رها کردن) تقویت می کند که به بچه ها اجازه می دهد شخصیت خود را کنترل کنند. هر قطعه پازل یک عمل یا حرکت متفاوت را مشخص می کند. بچه ها نه تنها می توانند ترتیب حرکات شخصیت خود را انتخاب کنند، بلکه می توانند از حلقه ها و توابع برای تکرار اعمال استفاده کنند.

سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی مناسب کودکان با رویکرد حرفه‌ای

بچه‌ها می‌توانند تقریباً تمام جنبه‌های قابل تصور برای این داستان‌ها را تغییر دهند، از لباس‌ها و رنگ‌های شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا ضبط‌های صوتی و زیرنویس‌های متنی را برای افزودن به داستان‌ها. Scratch Jr. احساس خلاقانه تری دارد و به اندازه دو برنامه دیگر احساس «علم رایانه» ندارد، و این چیز بدی نیست. این واقعاً به اهداف شما به عنوان والدین و آنچه فرزندتان از آن لذت می برد بستگی دارد. اگر کار یا چالش ها بیش از حد طاقت فرسا شود، فرزند شما به سرعت کنار می رود، بنابراین عامل سرگرم کننده ضروری است. همانطور که در تصویر زیر می سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  بینید، تابلوی هنری می تواند کمی شلوغ باشد مخصوصا برای بچه های کوچکتر. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که معرفی این برنامه ها به فرزندان شما واقعاً باید یک تلاش مشترک بین شما و فرزندتان باشد. در ابتدا، ممکن است لازم باشد که شناور را نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در حین کاوش کردن.

 

 

Kodable در سال 2012 تاسیس شد و همراه با CodeHS، یک مسیر K-12 برای کودکان برای یادگیری کدنویسی ایجاد کرد. کدبل به بچه ها توانایی ایجاد و سفارشی کردن کاراکترها را علاوه بر برنامه نویسی سبک کشیدن و رها کردن که در همه برنامه های مورد بحث در این مقاله مشترک است، ارائه می دهد. با این حال، Kodable با به چالش کشیدن  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان کودک شما برای استفاده از برنامه‌نویسی کشیدن و رها کردن، چرخش خود را به کار می‌گیرد.

 

حلقه ها و توابع برای حرکت شخصیت خود را از طریق پیچ و خم های مختلف. این چالش‌ها بهترین پیاده‌سازی بودند که در همه برنامه‌هایی که برای بهبود منطق و حل Programming teaching sites for children  مسئله آزمایش کردم دیدم.

 

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

 

کدنویسی برای بچه ها مهم تر از همیشه است. فناوری  آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. در نتیجه، کدنویسی به یک زبان دوم حیاتی برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شده است.

برنامه نویسی چیست؟

با این حال، اگر والدین خودشان تجربه ای نداشته باشند، آموزش دادن به کودکان ممکن است دشوار باشد. خوشبختانه، منابع زیادی برای کمک به والدین برای پر کردن این شکاف و ارائه یک تجربه یادگیری عالی برای فرزندانشان وجود دارد.

 

بسیاری از برنامه های آنلاین وجود دارند که برنامه نویسی  آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان را برای کودکان آموزش می دهند و ساختار مورد نیاز برای یادگیری کودکان را فراهم می کنند و در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا خواسته های خانواده مدرن را برآورده کنند. نه تنها گزینه های زیادی برای کلاس ها وجود دارد، بلکه هزاران بازی رایگان دیگر، وب سایت ها، برنامه ها و منابع دیگر نیز وجود دارد که به کودکان کمک می کند مهارت های کدنویسی را بیاموزند.

 

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه آموزش کدنویسی و آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان  منابع رایگانی که می تواند به شما در این راه کمک کند، ادامه دهید.

 

سن: 4+

 

CodeSpark Academy با بیش از 1000 فعالیت سرگرم کننده، آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان  رایگان و یک رابط کاربری ساده، برنامه عالی برای آشنا کردن کودکان 5 تا 9 ساله با برنامه نویسی است.

 

نرم افزار برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

با برنامه نویسی مناسب برای کودکان، بازی، هنر، داستان آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان  و موارد دیگر ایجاد کنید. کودکان 4 تا 11 ساله می‌توانند بازی‌ها و برنامه‌های منحصربه‌فرد را در انجمن کاملاً تعدیل‌شده Hopscotch برنامه‌ریزی کرده و منتشر کنند، جایی که دیگران می‌توانند بازی کنند و از خلاقیت‌های آنها بیاموزند.

 

scratchjr، برنامه نویسی رایگان برای بچه ها

اسکرچ جونیور

سن: 5-7 سال

فرمت: iOS/Android/Kindle Fire/ChromeBook

 

با ScratchJr. برنامه، کودکان 5-7 ساله می توانند آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان  داستان ها و بازی های تعاملی را برای حل مشکلات، طراحی پروژه ها و بیان خلاقانه خود در رایانه برنامه ریزی کنند. آنها همچنین می توانند بازی های ساخته شده توسط بچه ها را درست مانند آنها بازی کنند.

 

لاک پشت را حرکت دهید

لاک پشت را حرکت دهید

سن: 6-12

فرمت: iOS

 

با استفاده از گرافیک های جذاب بصری، بچه های 6 ساله می توانند مفاهیم برنامه نویسی مختلف را برای هدایت یک لاک پشت مجازی و انجام کارهای منحصر به فرد پیاده سازی کنند. این برنامه در هر دو فرمت iPhone و iPad ارائه می شود.

 

زمین های بازی کدگذاری سوئیفت

زمین های بازی سوئیفت

سن: 8-12

فرمت: iOS

 

Swift یک زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان  ها و برنامه های Apple iOS است. به خصوص برای برنامه نویسان مبتدی (حتی آنهایی که تجربه Swift ندارند) مفید است. Swift Playgrounds به بچه ها اجازه می دهد تا با سرعت خود با چالش های بصری جذاب و آموزشی کار کنند.

 

میمو

میمو

سن: 15+

فرمت: iOS

 

Mimo قدرت یادگیری را در دستان فرزند شما قرار می دهد! با بیش از 23 دوره رایگان برای انتخاب و درس های جامع، Mimo به بچه ها در هر سنی این امکان را می دهد که شروع به کدنویسی و پیشرفت مهارت های خود کنند.

 

ویرایشگر کدا

کدا

سن: 13+

فرمت: iOS

 

یک ویرایشگر کد کاملاً قابل تنظیم، Codea به کاربران آموزش کلاس برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان  این امکان را می دهد تا تمام رنگ ها و کمک های بصری را که ممکن است بخواهند برای کمک به تلاش های کدنویسی خود معرفی کنند. این یک برنامه رایگان برای کودکان است که به کودک شما اجازه می دهد افکار را به خلاقیت های تعاملی تبدیل کند.

 

سافاری کدنویسی، سن 2 سال به بالا

کدنویسی سافاری

سن: 2+

فرمت: iOS

 

یک برنامه رایگان با تمرکز بر مهارت های پیش کدگذاری مانند حل مسئله، تجزیه و تفکر محاسباتی. کدنویسی سافاری برای کودکان دو ساله جذاب و آموزشی است!

 

شهر الگوریتم

شهر الگوریتم

سن: 8+

فرمت: اندروید

 

شهر الگوریتم یک بازی به سبک سه بعدی است که در آن بچه ها می توانند مفاهیم اولیه برنامه نویسی، مانند توالی دستورات، توابع و حلقه ها و غیره را بیاموزند. بازی و کدنویسی کنید تا با جمع آوری طلا و حل سطوح، کاراکتر پیشرفت کند.

 

برنامه لگو بوست آیفون اندروید

LEGO Boost

سن: 7-12 سال

فرمت: iOS/Android

 

Lego Boost اپلیکیشنی است که به بچه ها اجازه می دهد مدل های مختلف لگو بسازند و آنها را با کد برنامه ریزی کنند. کودکان می توانند مدل های خود را طوری برنامه ریزی کنند که با استفاده از کشیدن و رها کردن کد صدا ایجاد کنند و حرکت کنند.

 

دیزی دایناسور

دیزی دایناسور

سن: 5-7 سال

فرمت: iOS

 

این برنامه مفاهیم اولیه کد مانند توالی و شرطی ها را در قالب چالش های کوچک سرگرم کننده آموزش می دهد. وقتی بچه‌ها آزمایش می‌کنند و یاد می‌گیرند، دایزی را با فرمان‌های کشیدن و رها کردن، حرکت، پریدن و رقصیدن در دایناسور ایجاد کنید.

 

ربات باری

ربات بار

سن: 4+

فرمت: iOS/Android

 

دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب اقدامات از پیش Teaching programming class for children and teenagers  تعیین‌شده خود، ترتیب‌دهی با این برنامه را بیاموزند

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

یبیبیسی

آزمایشی

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

 

هوش مصنوعی چیست

 

و، کودکان می‌توانند «قدردانی سالمی از توانایی‌ها و هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  محدودیت‌های [هوش مصنوعی] خود کسب کنند و رابطه مناسبی با آن ایجاد کنند» (ویلیامز و همکاران، 2019، ص 9730). شواهد پژوهشی همچنین نشان می‌دهد که کودکان چهار ساله می‌توانند از مفاهیم انتزاعی مانند نظم منطقی و رابطه علت و معلولی استفاده کنند که به طور گسترده در تحقیقات فناوری به عنوان بخشی از سواد دیجیتال استفاده می‌شود (مانند کازاکوف و همکاران، 2013؛ کوالرامانی و همکاران،

 

یادگیری هوش مصنوعی در سال‌های اولیه نیازمند تلاش‌هایی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان برای دنبال کردن توسعه پایدار است که می‌تواند به کاهش شکاف دیجیتال در ECE و دستیابی به گنجاندن دیجیتال و برابری دیجیتال در بلندمدت کمک کند (برسون و همکاران، 2021). دستور کار ارتقای هوش مصنوعی در ECE همچنین به ایجاد یک اکوسیستم گنجاندن دیجیتالی کمک می کند که برنامه ها و سیاست ها را برای برآوردن نیازهای متنوع جامعه در دسترسی و استفاده دیجیتال ترکیب می کند. با این حال، تحقیقات کمی در مورد ادغام هوش مصنوعی در ECE وجود دارد، اگرچه ما در دنیای دیجیتالی به سرعت در حال تغییر زندگی می کنیم که در آن هوش مصنوعی در حال حاضر حضور ثابتی در زندگی روزمره ما دارد. به دلیل فقدان آموزش و تجربه عملی در این زمینه، معلمان ECE فاقد مهارت برای ترویج یادگیری فناوری هوش مصنوعی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  توسط کودکان هستند. نحوه ادغام سواد هوش مصنوعی در برنامه درسی دوران کودکی هنوز به ندرت شناخته شده است.

اهمیت هوش مصنوعی برای کودکان

 

3. چه باید یاد گرفت: سواد هوش مصنوعی برای کودکان خردسال

آموزش هوش مصنوعی به یادگیرندگان کمک می کند تا بفهمند رایانه ها چگونه حس می کنند، درک می کنند، یاد می گیرند، تصمیم می گیرند، خلق می کنند و عمل می کنند (ویلیامز، پارک، و بریزیل، 2019). به عنوان زیرگروهی از سواد دیجیتال، سواد هوش مصنوعی به عنوان مجموعه جدیدی از مهارت ها در پاسخ به نقش فزاینده ای که هوش مصنوعی در زندگی روزمره انسان ها ایفا می کند، پدیدار شده است که می تواند دانش مردم را از فناوری هوش مصنوعی و تفکر انتقادی افزایش دهد و به آنها کمک کند تصمیمات سنجیده سواد هوش مصنوعی را می توان به عنوان دانستن و هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  درک عملکردهای اساسی هوش مصنوعی و نحوه استفاده از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در زندگی روزمره از نظر اخلاقی تعریف کرد (Druga et al., 2019; Rodríguez-García et al., 2020). این شامل سه جنبه کلیدی است (Kandlhofer et al., 2016): (1) دانستن اینکه هوش مصنوعی برای بهبود زندگی روزمره انسان استفاده شده است. (2) کامپیوترها می توانند از طریق طبقه بندی، پیش بینی و تولید از داده ها یاد بگیرند. و (3) درک اینکه هوش مصنوعی باید به صورت اخلاقی برای جلوگیری از سوگیری استفاده شود. بر اساس بررسی اخیر Ng و همکاران (2021) از تحقیقات، سواد هوش مصنوعی را می توان به چهار جنبه طبقه بندی کرد: دانستن و درک هوش مصنوعی، استفاده و به کارگیری هوش مصنوعی، ارزیابی و ایجاد هوش مصنوعی، و اخلاق هوش مصنوعی (ص 4).

 

اهداف هوش مصنوعی

ویلیامز، پارک و بریزیل (2019) یک ربات با رابط هوش مصنوعی برای کودکان خردسال طراحی کردند تا به آنها کمک کند "قدردانی سالمی از توانایی ها و محدودیت های آن به دست آورند و رابطه مناسبی با آن ایجاد کنند" (ص. 9730). آنها از این ربات برای آموزش سه مفهوم هوش مصنوعی، از جمله سیستم های مبتنی بر دانش، یادگیری ماشینی نظارت شده و هوش مصنوعی مولد استفاده کردند (جدول 1 را ببینید). با این حال، مشخص نیست که چرا هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  این سه مفهوم هوش مصنوعی به کودکان خردسال آموزش داده می شود.

 

آموزش هوش مصنوعی به کودکان

جدول 1. سه مفهوم هوش مصنوعی برای کودکان خردسال.

 

مفاهیم هوش مصنوعی شرح فعالیت ها

سیستم های مبتنی بر دانش چگونه روبات های هوش مصنوعی می توانند یاد بگیرند. چگونه از ربات های هوش مصنوعی برای پیش بینی استفاده کنیم کودکان سه قانون بازی Rock-Paper-Scissors را در رابط برنامه نویسی تبلت به ربات هوش مصنوعی آموزش می دهند. کودکان می توانند قوانین صحیح و نادرست را به ربات آموزش دهند. پس از آن، آنها می توانند بازی را در برابر ربات انجام دهند. ربات می تواند برای حرکت حدس بزند.

یادگیری ماشینی تحت نظارت چگونه ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگوها را بر اساس مجموعه آموزشی بیاموزند کودکان به ربات هوش مصنوعی می‌آموزند که غذاهای سالم و ناسالم را بر اساس چندین ویژگی مانند رنگ طبقه‌بندی کند. آنها همچنین می توانند ربات را برنامه ریزی کنند که چگونه به غذاها واکنش نشان دهد. پس از آن، ربات گروه یک غذا را حدس می زند.

ربات‌های هوش مصنوعی مولد همیشه از قوانین پیروی نمی‌کنند  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان کودکان با استفاده از رابط برنامه‌نویسی احساسات موسیقیایی را به ربات هوش مصنوعی آموزش می‌دهند. سپس، کودکان برای ربات موسیقی پخش می کنند و ربات یک ریمیکس را پخش می کند.

منبع ویلیامز، پارک و بریزیل (2019).

 

همانطور که با مفهوم سازی تفکر محاسباتی (Brennan & Resnick، 2012)، یک چارچوب جامع تر پیشنهاد شده در بررسی سواد هوش مصنوعی نگ و همکاران (2021) می تواند برای شناسایی زیرمجموعه مفاهیم، شیوه ها و دیدگاه های کلیدی هوش مصنوعی مفید باشد. . جدول 2 عناصر خاصی را نشان می دهد که می تواند تمرکز آموزش هوش مصنوعی برای کودکان خردسال باشد.

 

جدول 2. چارچوبی از عناصر تشریح شده سواد هوش مصنوعی برای هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان   کودکان خردسال.

 

عناصر توضیحات مثالها

مفاهیم هوش مصنوعی درک فنی و مفهومی از عملکردهای اساسی AI طبقه بندی، پیش بینی و تولید

شیوه‌های هوش مصنوعی تکنیک‌ها و استراتژی‌های مورد استفاده در  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هنگام استفاده از آموزش، اعتبارسنجی و آزمایش هوش مصنوعیهوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

دیدگاه‌های هوش مصنوعی نگرش‌ها و گرایش‌های اتخاذ شده در حین حل مشکلات، همکاری برای حل مشکلات، درک فناوری به‌عنوان ابزار حل مسئله

توجه داشته باشید. این چارچوب توسط Ng و همکاران ارائه شده است. (2021).

 

 

علاوه بر این، سواد هوش مصنوعی را می توان در  Artificial intelligence in plain language for children روبات های با  طراحی خوب یا سایر عوامل هوشمند تعبیه کرد. شکل 1 نقش عوامل هوشمند یا هوش مصنوعی آموزشی را نشان می دهد

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

 جاوا برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاربردها و مزایای اصلی جاوا، شرکت هایی که ا جاوا چیست و چه کاربردی دارد ز آن استفاده می کنند و نحوه یادگیری سریع آن را بیابید.

 

جاوا استفاده می کند

جیمز گاسلینگ جاوا را به عنوان پروژه ای به نام Oak در ژوئن 1991 ایجاد کرد. هدف گاسلینگ ایجاد یک زبان و ماشین مجازی با نماد C مانند اما ساده تر از C. Java 1.0، اولین پیاده سازی جاوا چیست و چه کاربردی دارد  عمومی، در سال 1995 منتشر شد. هدف جاوا ایجاد زبانی بود که بتوان «یک بار بنویسد، هر جا اجرا شود».

 

در این مقاله به برخی از کاربردهای جاوا و اینکه چرا یک زبان برنامه نویسی محبوب و همه کاره است، می پردازیم. ما همچنین برخی از بهترین دوره های آموزشی جاوا و همچنین ایده های جاوا چیست و چه کاربردی دارد  اولیه پروژه جاوا را گردآوری کرده ایم.

 

 

جاوا - اصول اولیه

قبل از اینکه به جزئیات جاوا بپردازیم، بیایید به اصول اولیه بپردازیم. اگر به دنبال یادگیری یک زبان برنامه نویسی هستید، این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا جاوا بهترین زبان برای شروع است یا خیر.

 

جاوا چیست؟

Sun Microsystems اولین بار در سال 1995 جاوا را به  جاوا چیست و چه کاربردی دارد عنوان یک زبان برنامه نویسی و پلت فرم محاسباتی منتشر کرد. از مبدأ فروتنی رشد کرده و با ارائه یک پلتفرم امن که بسیاری از خدمات و برنامه‌های کاربردی بر روی آن ساخته شده‌اند، به قدرت بسیاری از دنیای دیجیتال امروزی رسیده است. کالاها و خدمات دیجیتال جدید و نوآورانه همچنان از جاوا به عنوان یک پلتفرم استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد تطبیق پذیری آن و چقدر آینده‌نگر است.

 

جاوا سریع، امن و قابل اعتماد است. توسعه دهندگان از جاوا برای ساخت برنامه های کاربردی در لپ تاپ ها، مراکز داده، کنسول های بازی، ابررایانه های علمی، تلفن های همراه و سایر دستگاه  جاوا چیست و چه کاربردی دارد ها استفاده می کنند.

 

چرا جاوا اینقدر محبوب است؟ ویژگی های جاوا

 

بر اساس شاخص TIOBE که محبوبیت زبان برنامه نویسی را ارزیابی می کند، جاوا سومین زبان برنامه نویسی محبوب جهان پس از پایتون و C است. ما می توانیم استفاده گسترده از زبان را به چندین ویژگی قابل توجه جاوا نسبت دهیم:

 

تطبیق پذیری. جاوا مدتهاست که زبان برنامه نویسی واقعی برای ایجاد برنامه های وب، برنامه های اندروید و ابزارهای توسعه نرم افزار مانند Eclipse، IntelliJ IDEA و NetBeans IDE بوده است.

ابزار توسعه محیط توسعه یکپارچه (IDE) یکی از جذاب ترین  جاوا چیست و چه کاربردی دارد ویژگی های جاوا است. Java IDE مجموعه ای از ابزارهای اتوماسیون، ویرایشگرها و دیباگرها است.

کاربر پسند بودن. جاوا دارای یک دستور زبان انگلیسی است که آن را برای تازه کارها ایده آل می کند. شما می توانید جاوا را در دو مرحله یاد بگیرید: ابتدا جاوای اصلی و سپس جاوای پیشرفته.

مستندات خوب از آنجایی که جاوا یک زبان برنامه نویسی متن باز است، کاملا رایگان است. جاوا به خوبی مستند شده است که یکی از ویژگی های مهم زبان است. این شامل یک راهنمای کامل است که هر مشکلی را که ممکن است هنگام کدنویسی در جاوا با آن روبرو شوید را توضیح می دهد.

یک API قوی اگرچه جاوا فقط حدود پنجاه کلمه کلیدی  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دارد، رابط برنامه نویسی کاربردی آن (API) گسترده و جامع است، با روش های مختلفی که ممکن است به طور مستقیم در هر کدی مورد استفاده قرار گیرد.

یک جامعه بزرگ پشتیبانی جامعه از جاوا یکی از محرک های محبوبیت آن است جاوا چیست و چه کاربردی دارد . این تمایز دومین جامعه بزرگ Stack Overflow است.

جاوا در مقابل جاوا اسکریپت - چه تفاوتی دارد؟

جاوا و جاوا اسکریپت علیرغم وجود "جاوا" در نام خود، دو زبان مجزا هستند. در حالی که جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. جاوا عمدتا برای توسعه سمت سرور استفاده می شود، در حالی که جاوا اسکریپت بیشتر بر روی اسکریپت های سمت سرویس گیرنده تمرکز دارد.

 

می توانید در پست کامل وبلاگ ما در مورد اینکه جاوا اسکریپت برای چه مواردی استفاده می شود بیشتر بخوانید. اگر به یادگیری نحوه استفاده از جاوا اسکریپت علاقه دارید، دوره ما از دانشگاه میشیگان می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

 

چرا جاوا یاد بگیریم؟

بنابراین، اکنون که می دانیم چرا جاوا تا این حد محبوب است، چرا باید نحوه جاوا چیست و چه کاربردی دارد  استفاده از آن را یاد بگیرید؟ جدای از سادگی استفاده و تطبیق پذیری، چندین دلیل برای یادگیری جاوا وجود دارد:

 

برنامه نویسان جاوا درآمد زیادی دارند

پیش‌بینی می‌شود طی دهه آینده، مشاغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار تا 22 درصد افزایش یابد و توسعه‌دهندگان باطن به دلیل مجموعه مهارت‌های تخصصی‌شان، تقاضای زیادی داشته باشند. علاوه بر این، متوسط دستمزد پایه برای توسعه دهندگان باطن در ایالات متحده 80000 دلار است که 54 درصد بیشتر از درآمد متوسط ملی است.

 

این ارقام برای توسعه دهندگان جاوا که جزو پردرآمدترین برنامه نویسان در صنعت هستند، دلگرم کننده است. توسعه دهندگان جاوا در حال حاضر به طور متوسط 91465 دلار در سال درآمد دارند که قابل مقایسه با توسعه دهندگان زبان اصلی دیگر است.

 

یادگیری جاوا آسان است

این زبان برنامه نویسی با در نظر گرفتن توسعه دهندگان جدید ایجاد شد و محیط امنی را برای آنها فراهم کرد تا بتوانند با زبان آزمایش کنند و اشتباه کنند. جاوا یک زبان گسترده و سطح بالا است که به جای جزئیات پیچیده، بر برنامه نویسی تمرکز دارد.

 

جاوا نقطه شروع عالی برای سایر زبان های برنامه نویسی است

پس از یادگیری جاوا، یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر مانند C، C#، C++، Python و غیره نسبتا آسان است. جاوا به کدنویسان تازه کار می آموزد که چگونه مانند یک برنامه نویس فکر کنند، فرآیندهایی را با استفاده از منطق طی کنند و ایده ها را آزمایش کنند.

 

جاوا یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد و محبوب است

تقریباً هر سیستم عاملی از جاوا از وب گرفته تا موبایل و What is Java and what is it used for?  دسکتاپ استفاده می کند. زبان برنامه نویسی جاوا که به طور گسترده با co

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

عکس ماینکرافت خفن

 

 

یک دشمن رئیس به نام اژدهای اندر از بزرگترین عکس ماینکرافت خفن جزیره مرکزی محافظت می کند.[42] کشتن اژدها دسترسی به پورتال خروجی را باز می‌کند، که با ورود به آن، تیتراژ پایانی بازی و شعر پایانی، اثری تقریباً 1500 کلمه‌ای نوشته شده توسط رمان‌نویس ایرلندی، جولیان گوف، [43] که حدود 9 دقیقه طول می‌کشد را نشان می‌دهد. 44] و تنها متن روایی بازی است[45] و تنها متنی با طول قابل توجهی است که به بازیکن خطاب می‌شود. بازی به طور نامحدود.[47]

 

حالت های بازی

حالت بقا

بازیکنی که سعی می کند با قرار دادن مواد مورد نیاز در شبکه کار عکس ماینکرافت خفن دستی یک تبر سنگی بسازد، یک بلوک 3x3 از فضاهای اقلام که روی موجودی استاندارد قرار دارد، که با موارد دیگر پر شده است.

منوی کاردستی در Minecraft که دستور ساخت تبر سنگی و همچنین برخی بلوک‌ها و آیتم‌های موجود در موجودی بازیکن را نشان می‌دهد.

در حالت بقا، بازیکنان باید منابع طبیعی مانند چوب و سنگ موجود در محیط را جمع‌آوری کنند تا بلوک‌ها و آیتم‌های خاصی را بسازند.[26] بسته به سختی، هیولاها در نواحی تاریکتر خارج از شعاع مشخصی از کاراکتر تولید می‌شوند و بازیکنان را ملزم می‌کند تا در شب پناهگاهی بسازند.[26] این حالت همچنین دارای عکس ماینکرافت خفن  نوار سلامتی است که در اثر حملات اوباش، سقوط، غرق شدن، افتادن در گدازه، خفگی، گرسنگی و رویدادهای دیگر از بین می‌رود. بازیکنان همچنین یک نوار گرسنگی دارند که باید به طور دوره‌ای با خوردن غذا در بازی پر شود (به جز در شرایط مسالمت آمیز).[48] اگر نوار گرسنگی تخلیه شود، بهبودی خودکار متوقف می شود و در نهایت سلامتی کاهش می یابد. وقتی بازیکنان یک نوار گرسنگی تقریباً کامل داشته باشند یا به طور مداوم در سختی صلح آمیز باشند، سلامت دوباره پر می شود.[48]

 

بازیکنان می‌توانند انواع مختلفی از آیتم‌ها را در Minecraft بسازند. اقلام قابل ساخت شامل زره است که آسیب ناشی از حملات را کاهش می دهد. سلاح هایی (مانند شمشیر یا تبر)، که به هیولاها و حیوانات اجازه می دهد تا راحت تر کشته شوند. و ابزارهایی (مانند کلنگ یا کلنگ) که انواع خاصی از بلوک ها را سریعتر می شکنند. برخی از اقلام بسته به موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود دارای چندین لایه هستند که اقلام سطح بالاتر موثرتر و بادوام تر هستند. بازیکنان می‌توانند کوره‌هایی بسازند که می‌توانند غذا بپزند، سنگ معدن را پردازش کنند و مواد را به مواد دیگر تبدیل کنند.[49] بازیکنان همچنین ممکن است از طریق یک سیستم معاملاتی، که شامل تجارت زمرد برای کالاهای مختلف و عکس ماینکرافت خفن  بالعکس است، کالاها را با یک روستایی (NPC) مبادله کنند.[50][33]

 

این بازی دارای یک سیستم موجودی است که به بازیکنان امکان می‌دهد تعداد محدودی آیتم را حمل کنند.[51] به محض مرگ، آیتم‌های موجودی بازیکنان حذف می‌شوند، مگر اینکه بازی به گونه‌ای تنظیم شود که این کار را انجام ندهد. سپس بازیکنان در نقطه تخم ریزی خود مجدداً تخم ریزی می کنند، که به طور پیش فرض جایی است که بازیکنان برای اولین بار در بازی تخم ریزی می کنند و می توان با خوابیدن در یک تخت (در جهان دیگر)[52] یا با استفاده از یک لنگر respawn (در پایین) بازنشانی کرد. 53] اگر بازیکنان بتوانند قبل از ناپدید شدن یا پس از 5 دقیقه از بین بروند، آیتم های افتاده را بازیابی کنید. بازیکنان ممکن است با کشتن اوباش و سایر بازیکنان، استخراج معادن، ذوب سنگ معدن، پرورش حیوانات  عکس ماینکرافت خفن و پختن غذا، امتیاز تجربه کسب کنند. سپس می‌توان تجربه را صرف ابزارهای مسحورکننده، زره و سلاح‌ها کرد.

 

حالت خلاقانه

در حالت خلاق، بازیکنان تقریباً به تمام منابع و آیتم‌های بازی از طریق فهرست موجودی دسترسی دارند و می‌توانند آن‌ها را فوراً قرار داده یا حذف کنند.[55] بازیکنان می توانند توانایی پرواز آزادانه در سراسر جهان بازی را به دلخواه تغییر دهند و شخصیت های آنها هیچ آسیبی نمی بینند و تحت تأثیر گرسنگی قرار نمی گیرند.[56][57] حالت بازی به بازیکنان کمک می‌کند تا روی ساختن و ایجاد پروژه‌هایی با هر اندازه‌ای بدون مزاحمت تمرکز کنند.[55]

 

سایر حالت های بازی

Minecraft شامل حالت‌های بازی دیگری مانند حالت تماشاگر ا عکس ماینکرافت خفن ست که به بازیکنان اجازه می‌دهد از میان بلوک‌ها پرواز کنند. حالت هاردکور یک نوع حالت بقا است که در آن، پس از مرگ، بازیکن فقط می‌تواند جهان را در حالت تماشاگر ببیند یا به منوی بازی بازگردد.[58] حالت ماجراجویی یک نوع حالت بقا با محدودیت‌های احتمالی است که توسط سازنده یک نقشه اضافه شده است.[59][60][61]

 

چند نفره

همچنین ببینید: سرور Minecraft

چند نفره در Minecraft چندین بازیکن را قادر می سازد تا در یک دنیای واحد با یکدیگر تعامل داشته باشند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این برنامه از طریق چند نفره مستقیم بازی به بازی، پخش LAN، صفحه تقسیم محلی (فقط برای کنسول)، و سرورها (میزبان شده توسط بازیکن و میزبانی تجاری) در دسترس است.[62] بازیکنان عکس ماینکرافت خفن  می توانند سرورهای خود را اجرا کنند، از یک ارائه دهنده میزبانی استفاده کنند یا مستقیماً از طریق Xbox Live به  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بازی بازیکن دیگری متصل شوند. جهان‌های تک‌نفره پشتیبانی از شبکه‌های محلی دارند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا بدون راه‌اندازی سرور، به دنیایی در رایانه‌های متصل به هم محلی بپیوندند.[63] سرورهای چند نفره Minecraft توسط اپراتورهای سرور هدایت می شوند که به دستورات سرور مانند تنظیم زمان روز و انتقال از راه دور بازیکنان دسترسی دارند. اپراتورها همچنین می‌توانند محدودیت‌هایی در مورد اینکه نام کاربری یا آدرس‌های IP مجاز یا غیرمجاز برای و Photo of Minecraft Khafn  رود به سرور هستند ایجاد کنند.[62] سرورهای چندنفره دارای طیف وسیعی از فعالیت ها هستند که برخی از آنها نیز وجود دارد

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

 

بازیکنی که سعی می کند با قرار دادن مواد مورد نیاز در شبکه اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت  کاردستی یک تبر سنگی بسازد، یک بلوک 3x3 از فضاهای اقلام که روی موجودی استاندارد قرار دارد، که با موارد دیگر پر شده است.

منوی کاردستی در Minecraft که دستور ساخت تبر سنگی و همچنین برخی بلوک‌ها و آیتم‌های موجود در موجودی بازیکن را نشان می‌دهد.

در حالت بقا، بازیکنان باید منابع طبیعی مانند چوب و سنگ موجود اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت  در محیط را جمع‌آوری کنند تا بلوک‌ها و آیتم‌های خاصی را بسازند.[26] بسته به سختی، هیولاها در نواحی تاریکتر خارج از شعاع مشخصی از کاراکتر تولید می‌شوند و بازیکنان را ملزم می‌کند تا در شب پناهگاهی بسازند.[26] این حالت همچنین دارای نوار سلامتی است که در اثر حملات اوباش، سقوط، غرق شدن، افتادن در گدازه، خفگی، گرسنگی و رویدادهای دیگر از بین می‌رود. بازیکنان همچنین یک نوار گرسنگی دارند که باید به طور دوره‌ای با خوردن غذا در بازی پر شود اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت  (به جز در شرایط مسالمت آمیز).[48] اگر نوار گرسنگی تخلیه شود، بهبودی خودکار متوقف می شود و در نهایت سلامتی کاهش می یابد. وقتی بازیکنان یک نوار گرسنگی تقریباً کامل داشته باشند یا به طور مداوم در سختی صلح آمیز باشند، سلامت دوباره پر می شود.[48]

 

بازیکنان می‌توانند انواع مختلفی از آیتم‌ها را در Minecraft بسازند. اقلام  اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت قابل ساخت شامل زره است که آسیب ناشی از حملات را کاهش می دهد. سلاح هایی (مانند شمشیر یا تبر)، که به هیولاها و حیوانات اجازه می دهد تا راحت تر کشته شوند. و ابزارهایی (مانند کلنگ یا کلنگ) که انواع خاصی از بلوک ها را سریعتر می شکنند. برخی از اقلام بسته به موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود دارای چندین لایه هستند که اقلا اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت م سطح بالاتر موثرتر و بادوام تر هستند. بازیکنان می‌توانند کوره‌هایی بسازند که می‌توانند غذا بپزند، سنگ معدن را پردازش کنند و مواد را به مواد دیگر تبدیل کنند.[49] بازیکنان همچنین ممکن است از طریق یک سیستم معاملاتی، که شامل تجارت زمرد برای کالاهای مختلف و بالعکس است، کالاها را با یک روستایی (NPC) مبادله کنند.[50][33]

 

این بازی دارای یک سیستم موجودی است که به بازیکنان امکان می‌دهد تعداد محدودی آیتم را حمل کنند.[51] به محض مرگ، آیتم‌های موجودی بازیکنان حذف می‌شوند، مگر اینکه بازی به گونه‌ای اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت  تنظیم شود که این کار را انجام ندهد. سپس بازیکنان در نقطه تخم ریزی خود مجدداً تخم ریزی می کنند، که به طور پیش فرض جایی است که بازیکنان برای اولین بار در بازی تخم ریزی می کنند و می توان با خوابیدن در یک تخت (در جهان دیگر)[52] یا با استفاده از یک لنگر respawn (در پایین) بازنشانی کرد. 53] اگر بازیکنان بتوانند قبل از ناپدید شدن یا پس از 5 دقیقه از بین بروند، آیتم های افتاده را بازیابی کنید. بازیکنان ممکن است با کشتن اوباش و سایر بازیکنان، استخراج معادن، ذوب سنگ معدن، پرورش حیوانات و پختن غذا، امتیاز تجربه کسب کنند. سپس می‌توان تجربه را صرف ابزارهای مسحورکننده، زره و سلاح‌ها کرد.

 

حالت خلاقانه

در حالت خلاق، بازیکنان تقریباً به تمام منابع و آیتم‌های بازی از طریق فهرست  اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت موجودی دسترسی دارند و می‌توانند آن‌ها را فوراً قرار داده یا حذف کنند.[55] بازیکنان می توانند توانایی پرواز آزادانه در سراسر جهان بازی را به دلخواه تغییر دهند و شخصیت های آنها هیچ آسیبی نمی بینند و تحت تأثیر گرسنگی قرار نمی گیرند.[56][57] حالت بازی به بازیکنان کمک می‌کند تا روی ساختن و ایجاد پروژه‌هایی با هر اندازه‌ای بدون مزاحمت تمرکز کنند.[55]

 

سایر حالت های بازی

Minecraft شامل حالت‌های بازی دیگری مانند حالت تماشاگر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان است که به بازیکنان اجازه می‌دهد از میان بلوک‌ها پرواز کنند. حالت هاردکور یک نوع حالت بقا است که در آن، پس از مرگ، بازیکن فقط می‌تواند جهان را در حالت تماشاگر ببیند یا به منوی بازی بازگردد.[58] حالت ماجراجویی یک نوع حالت بقا با محدودیت‌های احتمالی است که توسط سازنده یک نقشه اضافه شده است.[59][60][61]

 

چند نفره

همچنین ببینید: سرور Minecraft

بازی چند نفره در Minecraft به چندین بازیکن امکان می دهد تا در  اموزش بالا بردن کیفیت ماینکرافت یک دنیای واحد با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند. این برنامه از طریق چند نفره مستقیم بازی به بازی، پخش LAN، صفحه تقسیم محلی (فقط برای کنسول)، و سرورها (میزبان شده توسط بازیکن و میزبانی تجاری) در دسترس است.[62] بازیکنان می توانند سرورهای خود را اجرا کنند، از یک ارائه دهنده میزبانی استفاده کنند یا مستقیماً از طریق Xbox Live به بازی بازیکن دیگری متصل شوند. جهان‌های تک‌نفره پشتیبانی از شبکه‌های محلی دارند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا بدون راه‌اندازی سرور، به دنیایی در رایانه‌های متصل به هم محلی بپیوندند.[63] سرورهای چند نفره Minecraft توسط اپراتورهای سرور هدایت می شوند که به دستورات سرور مانند تنظیم زمان روز و انتقال از راه دور بازیکنان دسترسی دارند. اپراتورها همچنین می‌توانند محدودیت‌هایی در مورد اینکه نام کاربری یا آدرس‌های IP مجاز یا غیرمجاز برای ورود به سرور هستند ایجاد کنند.[62] سرورهای چند نفره طیف گسترده ای از فعالیت ها را دارند، به طوری که برخی از سرورها قوانین و آداب و رسوم منحصر به فرد خود را دارند. بزرگترین و محبوب ترین سرور Hypixel است که توسط بیش از 14 میلیون بازیکن منحصر به فرد بازدید شده است.[64][65] مبارزه بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) را می توان فعال کرد تا امکان مبارزه بین بازیکنان را فراهم کند.[66] بسیاری از سرورها دارای پلاگین Training to improve the quality of Minecraft  های سفارشی هستند که به اعمالی اجازه می دهند که معمولاً امکان پذیر نیست.

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

به طور کلی، رایانه هر وسیله ای است که می تواند محاسبات تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  عددی را انجام دهد - حتی یک ماشین اضافه کردن، یک چرتکه یا یک قانون اسلاید. با این حال، در حال حاضر، این اصطلاح معمولاً به یک دستگاه الکترونیکی اطلاق می‌شود که می‌تواند به طور خودکار مجموعه‌ای از وظایف را طبق مجموعه‌ای دقیق از دستورالعمل‌ها انجام دهد. مجموعه دستورالعمل ها برنامه نامیده می شود و وظایف ممکن است شامل انجام محاسبات حسابی، ذخیره، بازیابی و پردازش داده ها، کنترل یک دستگاه دیگر، یا تعامل با یک فرد برای انجام یک کار تجاری یا انجام یک بازی باشد.

 

رایانه های امروزی شگفتی های کوچک سازی هستند. محاسباتی  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان که زمانی به ماشین‌هایی با وزن 30 تن نیاز داشتند و اتاق‌هایی به اندازه انبار را اشغال می‌کردند، اکنون می‌توانند توسط رایانه‌هایی با وزن کمتر از پنج اونس (140 گرم) و در جیب کت و شلوار یا کیف پول انجام شوند. "مغز" رایانه های امروزی مدارهای مجتمع (IC) هستند که گاهی اوقات ریزتراشه یا به سادگی تراشه نامیده می شوند. این ویفرهای سیلیکونی کوچک می توانند هر کدام حاوی بیش از یک میلیارد قطعه الکترونیکی میکروسکوپی باشند و برای بسیاری از عملیات خاص طراحی شده اند. برخی از تراشه ها واحد پردازش مرکزی کامپیوتر (CPU) را تشکیل می دهند که عملکرد کلی کامپیوتر را کنترل می کند. برخی از آنها پردازنده های مشترک ریاضی هستند که می توانند میلیون ها عملیات ریاضی را در ثانیه انجام دهند.  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و بقیه تراشه های حافظه هستند که هر کدام می توانند میلیاردها کاراکتر اطلاعات را در یک زمان ذخیره کنند.

 

در سال 1953 تنها حدود 100 کامپیوتر در سراسر جهان در حال استفاده بود. امروزه میلیاردها کامپیوتر هسته محصولات الکترونیکی را تشکیل می‌دهند و کامپیوترهای قابل برنامه‌ریزی در خانه‌ها، تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  مدارس، مشاغل، ادارات دولتی و دانشگاه‌ها تقریباً برای هر هدف قابل تصوری استفاده می‌شوند.

 

Aff A0n N Pu Claaaa El F Tk Su Qm Cc

© likoper/stock.adobe.com

© likoper/stock.adobe.com

کامپیوترها در اندازه ها و اشکال مختلفی وجود دارند. کامپیوترهای با هدف خاص یا اختصاصی برای انجام وظایف خاص طراحی شده اند. عملیات آنها محدود به برنامه هایی است که در ریزتراشه های آنها تعبیه شده است. این کامپیوترها اساس ماشین‌حساب‌های الکترونیکی هستند و در هزاران محصول الکترونیکی دیگر از جمله تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  ساعت‌های دیجیتال (کنترل زمان، آلارم‌ها و نمایشگرها)، دوربین‌ها (نظارت بر سرعت شاتر و تنظیمات دیافراگم)، و خودروها (کنترل تزریق سوخت، گرمایش) یافت می‌شوند. و تهویه مطبوع و نظارت بر صدها سنسور الکترونیکی).

 

رایانه های همه منظوره، مانند رایانه های شخصی و رایانه های  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان تجاری، بسیار متنوع تر هستند زیرا می توانند برنامه های جدید را بپذیرند. هر برنامه جدید همان رایانه را قادر می سازد تا مجموعه متفاوتی از وظایف را انجام دهد. به عنوان مثال، یک برنامه به رایانه دستور می دهد که یک واژه پرداز باشد، برنامه دیگر به آن دستور می دهد تا موجودی ها را مدیریت کند، و برنامه دیگری آن را به یک بازی ویدیویی تبدیل می کند.

 

انواع کامپیوترهای قابل حمل سبک وزن، از جمله لپ تاپ و نوت بوک،  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان توسعه یافته اند. اگرچه برخی از رایانه های همه منظوره به اندازه رادیوهای جیبی کوچک هستند، کوچکترین رایانه هایی که عموماً شناخته می شوند، ساب نوت بوک نامیده می شوند. اینها معمولاً شامل یک CPU، حافظه و حافظه الکترومکانیکی یا حالت جامد، یک صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) و یک صفحه کلید قابل توجه هستند که همه در یک واحد به اندازه حجم یک دایره المعارف قرار دارند. رایانه های لوحی رایانه هایی با صفحه لمسی تک صفحه ای هستند که صفحه کلید ندارند.

 

رایانه های شخصی رومیزی مدرن (PC) چندین برابر قدرتمندتر از تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  رایانه های تجاری عظیم میلیون دلاری دهه 1960 و 1970 هستند. رایانه های شخصی امروزی می توانند چندین میلیارد عملیات در ثانیه انجام دهند. این رایانه‌ها نه تنها برای مدیریت خانه و سرگرمی‌های شخصی، بلکه برای بسیاری از کارهای خودکار مورد نیاز کسب‌وکارهای کوچک، از جمله پردازش متن، تولید فهرست‌های پستی، ردیابی موجودی، و محاسبه اطلاعات حسابداری استفاده می‌شوند. سریع‌ترین رایانه‌های رومیزی ایستگاه‌های کاری نامیده می‌شوند و عموماً برای کاربردهای علمی، مهندسی یا تجاری پیشرفته استفاده می‌شوند.

 

سرورها کامپیوترهای سریعی هستند که نسبت به اکثر رایانه‌های شخصی و ایستگاه‌های کاری از قابلیت‌های پردازش داده بیشتری برخوردارند و می‌توانند به طور همزمان توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرند. اغلب چندین رایانه شخصی و ایستگاه های کاری از طریق یک شبکه محلی (LAN) به یک سرور متصل می شوند. سرور منابعی را کنترل می کند که توسط افرادی که در رایانه های شخصی و ایستگاه های کاری کار می کنند به اشتراک گذاشته می شوند. نمونه ای از یک منبع مشترک، مجموعه بزرگی از اطلاعات است که پایگاه داده نامیده می شود.

 

مین‌فریم‌ها رایانه‌های بزرگ، بسیار سریع و چند کاربره‌ای هستند که اغلب دارای آرایه‌های پیچیده‌ای از پردازنده‌ها هستند که هر کدام برای انجام عملکرد خاصی طراحی شده‌اند. از آنجایی که آنها می توانند پایگاه های داده عظیمی را اداره کنند، به طور همزمان تعداد زیادی کاربر را در خود جای دهند و عملیات پیچیده ریاضی را انجام دهند، پایه اصلی مراکز محاسباتی صنعتی، تحقیقاتی و دانشگاهی بوده اند.

 

سرعت و قدرت ابررایانه‌ها، سریع‌ترین کلاس کامپیوترها، تقریباً فراتر از درک انسان است و قابلیت‌های آن‌ها مدام در حال بهبود است. سریع‌ترین این ماشین‌ها می‌توانند تریلیون‌ها عملیات را در ثانیه بر روی برخی از انواع محاسبات انجام دهند و می‌توانند کار هزاران رایانه شخصی را انجام دهند. ابر رایانه ها به Definition of computer in simple language for children  این سرعت ها دست می یابند

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

لرزش ناگهانی زمین که هنگام تغییر موقعیت توده سنگ تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  در زیر سطح زمین رخ می دهد، زلزله نامیده می شود. توده‌های متحرک امواج ضربه‌ای را می‌فرستند که ممکن است به اندازه کافی قدرتمند باشد که سطح را تغییر دهد، صخره‌ها را به سمت بالا رانده و شکاف‌های بزرگی را در زمین باز کند.

 

زمین لرزه هایی که دانشمندان آن را لرزه می نامند، تقریباً پیوسته رخ می دهند تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان . خوشبختانه اکثر آنها را می توان تنها با ابزار حساسی به نام لرزه نگار شناسایی کرد. برخی دیگر به صورت لرزش های کوچک احساس می شوند. با این حال، برخی از بقیه باعث فجایع بزرگ می شوند. آنها اثرات غم انگیز و دراماتیکی مانند شهرهای ویران شده، سدهای شکسته، رانش زمین، امواج دریایی غول پیکر به نام سونامی و فوران های آتشفشانی را ایجاد می کنند. یک زلزله بسیار بزرگ معمولا حداقل سالی یک بار در برخی از نقاط جهان رخ می دهد. بر اساس داده های بلندمدت سازمان زمین شناسی ایالات متحده، به طور متوسط سالانه حدود 10000 نفر در اثر زلزله جان خود را از دست می دهند. تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  بشر از دیرباز نگران خطرات زلزله بوده است. قدیمی ترین وقایع نگاری مربوط به چینی ها در اوایل سلسله شانگ بیش از 3000 سال پیش است.

 

علل

بسیاری از بدترین زمین لرزه ها با تغییراتی در شکل بیرونی ترین پوسته زمین، به ویژه پوسته، مرتبط هستند. این به اصطلاح زمین‌لرزه‌های تکتونیکی توسط آزاد شدن سریع انرژی کرنشی که در سنگ‌های پوسته ذخیره می‌شود، ایجاد می‌شوند، که در قاره‌ها ضخامتی در حدود ۲۲ مایل (۳۵ کیلومتر) دارد. بخش کوچکی از زمین لرزه ها  تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  با فعالیت های انسانی مرتبط است. به عنوان مثال، انفجارهای اتمی یا دینامیتی، گاهی اوقات می‌توانند باعث زمین‌لرزه‌های خفیف شوند. تزریق مواد زائد مایع به عمق زمین و فشارهای ناشی از نگهداری مقادیر زیادی آب در مخازن پشت سدهای بزرگ نیز می تواند باعث ایجاد زلزله های جزئی شود.

 

قوی ترین و مخرب ترین زمین لرزه ها با گسیختگی های پوسته همراه تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  است که به گسل ها معروف هستند. اگرچه گسل ها در بیشتر مناطق جهان وجود دارند، اما زلزله با همه آنها مرتبط نیست. فشارهای داخل زمین صفحات تکتونیکی تشکیل دهنده پوسته را تحت فشار قرار می دهد. کرنش تا زمانی ایجاد می شود که ناگهان صفحات در امتداد گسل ها حرکت می کنند و در نتیجه انرژی آزاد می شود. صفحات در امتداد این شکستگی در سنگ می لغزند و در جهت مخالف می لغزند و زمین بالا را تکان می دهند. توده ها ممکن است به سمت بالا و پایین، به طرفین یا عمودی و افقی حرکت کنند. در سطح زمین، جابجایی زمین ممکن است از چند اینچ تا چند فوت (یا چند سانتی متر تا چند متر) متفاوت باشد. برخی از خطوط گسل روی سطح ظاهر می شوند.

 

امواج شوک

زلزله: امواج لرزه ای دانشنامه بریتانیکا، شرکت

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

جابجایی سنگ در زلزله باعث می‌شود که امواج ضربه‌ای – که امواج لرزه‌ای نامیده می‌شوند – در میان سنگ در همه جهات پخش شوند. در یک زلزله بزرگ، ممکن است مردم هزاران مایل یا کیلومتر دورتر از مرکز، تکانه ها را احساس کنند. دستگاه های تشخیص و ثبت به نام لرزه نگار می توانند امواج را در آن سوی جهان تشخیص دهند.

 

دو دسته وسیع از امواج لرزه ای وجود دارد: امواج بدن  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  و امواج سطحی. امواج بدن در داخل بدن زمین حرکت می کنند. آنها شامل P یا امواج اولیه و تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  امواج S یا ثانویه هستند. امواج P از نقطه گسیختگی در پوسته پخش می شوند که به آن کانون زلزله می گویند. به نقطه ای از سطح زمین که بلافاصله بالای کانون آن قرار دارد، کانون زلزله می گویند. امواج P به طور متناوب سنگی را که از آن عبور می کنند فشرده و منبسط می کنند و در همان جهتی که امواج در آن حرکت می کنند ارتعاش می کنند. امواج S در زوایای قائم نسبت به جهت حرکت موج مرتعش می شوند. این امواج ثانویه امواج "تکان" هستند که ذرات را به سمت بالا و پایین یا از سمتی به سمت دیگر حرکت می دهند. سرعت امواج S همیشه کمتر از امواج P است. با مقایسه زمان رسیدن امواج P و امواج S در رصدخانه های لرزه نگاری، دانشمندان می توانند محل وقوع زلزله را در هزاران مایل دورتر تعیین کنند.

 

پس از اینکه هر دو موج P و S در بدنه زمین حرکت کردند، د تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  و نوع موج سطحی به دنبال آنها می آیند که در امتداد سطح زمین حرکت می کنند. آنها به نام امواج عشق و ریلی به نام دانشمندانی که آنها را شناسایی کردند، نامگذاری شده اند. امواج سطحی به دلیل دامنه بزرگترشان، مسئول بسیاری از لرزش های مخربی هستند که دور از کانون زمین لرزه رخ می دهد. امواج سطحی که آهسته تر از امواج بدن حرکت می کنند، قوی ترین امواج ضربه ای هستند.

 

اثرات

زمین لرزه ها اغلب باعث تغییرات چشمگیر در سطح زمین می شوند. علاوه بر حرکات زمین، سایر اثرات سطحی شامل تغییر در جریان آب های زیرزمینی، رانش زمین و جریان گل و لای است. زمین لرزه می تواند صدمات قابل توجهی به ساختمان ها، پل ها، خطوط لوله، راه آهن، خاکریزها، سدها و سایر سازه ها وارد کند.

 

سونامی

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

زمین لرزه های زیر آب می توانند امواج غول پیکری به نام سونامی ایجاد کنند. تکان های شدید بستر دریا امواجی را تولید می کند که در دایره های گسترده تر روی سطح اقیانوس پخش می شوند. سونامی در آبهای عمیق می تواند با سرعت 500 مایل (800 کیلومتر) در ساعت حرکت کند. زمانی که سونامی به ساحل می Definition of earthquake in simple language for children   رسد، اندازه و قدرت فوق العاده ای به دست آورده و به ارتفاعات می رسد.

  • javad salehi