یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

به عنوان مثال، این داستان تعاملی با عنوان غار گنج به بازیکن کنترل مسابقات اسکرچ  یک جن مبتکر را می دهد. جن امیدوار است با کاوش در غار گنج، گنج را کشف کند، اما هر بار که گنج را پیدا می کند باید به یک سوال پاسخ دهد. اگر سوالات زیادی اشتباه بگیرند، همه چیز را از دست می دهند!

 

استفاده از Scratch برای گفتن داستان، آن را به روشی جذاب برای بچه ها تبدیل می کند تا داستان سرایی را تمرین کنند و در عین حال کد یاد بگیرند. همه داستان ها نباید پیچیده باشند - گاهی اوقات مسابقات اسکرچ   حتی پروژه های ساده می توانند سرگرم کننده و جذاب باشند! می‌توانید داستان‌های سنتی و غیرتعاملی خود را در اسکرچ نیز بسازید، مانند ساخت فیلم کوچک خود.

 

 

Funky Town یک داستان غیر تعاملی ساده آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  و سرگرم کننده در Scratch در مورد یک دایناسور در حال رقص است. برای شروع کلیپ متحرک روی پرچم سبز کلیک کنید!

انجمن اسکرچ

برای مثال‌های عالی‌تر از کارهایی که می‌توانید در Scratch انجام دهید مسابقات اسکرچ  ، انجمن Scratch پر از پروژه‌های شگفت‌انگیز است. این انجمن آنلاین به Scratchers (کاربران Scratch) اجازه می دهد تا پروژه های Scratch خود را با کلیک یک دکمه با دیگران به اشتراک بگذارند. این می تواند منبع الهام خوبی برای کسانی باشد که می خواهند پروژه های خود را بسازند، اما مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند. می‌توانید کد هر پروژه‌ای را مشاهده کنید، مسابقات اسکرچ   و با «ریمیکس کردن» یا ویرایش نسخه‌ای از آن‌ها، روی آن‌هایی که دوست دارید تغییراتی ایجاد کنید.

 

جامعه اسکرچ برای کودکان ایمن است و تیم اسکرچ - بخشی از گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT - این را تضمین می کند. آنها دستورالعمل های سختگیرانه جامعه را اجرا می کنند تا فضایی را تضمین کنند که هر کسی بتواند با خیال راحت در آن مشارکت کند. همچنین یک ویکی Scratch برای همه Scratchers وجود دارد مسابقات اسکرچ   تا در مورد آخرین به روز رسانی ها و نکات مربوط به ویژگی ها و کدهای مختلف در Scratch مطالعه کنند!

 

سایر مزایای کدنویسی در اسکرچ

یادگیری کدنویسی در اسکرچ علاوه بر اینکه یک نقطه  مسابقات اسکرچ  ورود عالی برای هر کسی است تا به دنیای کدنویسی بپرد، به بچه ها کمک می کند تا انواع مهارت های مهم زندگی را تقویت کنند. در حین بررسی امکانات بی‌نهایت برای پروژه‌ها در اسکرچ، مهارت‌های زیر به طور مکرر تمرین و تقویت می‌شوند.

 

طراحی هنری و خلاقیت

برای یک بازی منسجم، کودک شما باید مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را بسازد - به نام "جن" - که سوژه‌های بازی خواهند بود. Scratch دارای یک کتابخانه بزرگ از Sprites و پس زمینه های از مسابقات اسکرچ   پیش تعیین شده است، اما همچنین به شما امکان می دهد طرح های خود را بکشید.

 

این بدان معناست که با تمرین کافی، فرزند شما قادر خواهد بود با هر شخصیتی که فکرش را بکند داستان های تعاملی بسازد! سفارشی‌سازی اسپرایت‌ها و ساختن روایت‌ها، مهارت‌های هنری آن‌ها را بهبود می‌بخشد و آنها را در طراحی، داستان‌گویی و ثبات موضوعی بهتر می‌کند.

 

سفارشی کردن لباس ها و لباس های Scratch

سفارشی کردن جن و لباس در اسکرچ.

مهارت های برنامه ریزی

برای برنامه ریزی مکانیک بازی یا داستان خود، کودک شما باید بفهمد که چگونه بخش های مختلف کد یا طرح او با هم کار می کنند. تمرین طوفان فکری در اسکرچ به بچه‌ها کمک می‌کن مسابقات اسکرچ  د تا مهارت‌های برنامه‌ریزی و سازمانی قوی‌ای را توسعه دهند که قابل انتقال در حوزه‌های مختلف زندگی است.

 

آن را امتحان کنید: یاد بگیرید چگونه یک بازی در ابتدا بسازید (گام به گام)

 

یک بازی پاکسازی اقیانوس در ابتدا

یک بازی اسکرچ که شامل برنامه ریزی نحوه رفتار چند جن با هم است!

تفکر منطقی و حل مسئله

ایجاد پروژه‌ها در اسکرچ، فرزند شما را به برنامه‌نویس بهتری تبدیل می‌کند و او را با نحوه کار علوم کامپیوتر آشنا می‌کند. با تمرین تفکر منطقی پایه و مفاهیم کدنویسی حل مسئله، کودک شما آماده می شود تا با علوم کامپیوتر سطح بالاتر مقابله کند یا حتی یادگیری خود را در موضوعات دیگر مانند ریاضی یا علوم تسریع بخشد.

 

یک if سپس در Scratch بلاک کنید

Blocks in Scratch (مانند تصویر بالا) به بچه ها کمک می  مسابقات اسکرچ  کند تا با استفاده از تفکر منطقی برای حل مشکلات تمرین کنند، مانند تمرین شرطی «اگر… آنگاه».

برای شروع یادگیری اسکرچ آماده اید؟

به دلایل بالا و بیشتر، Scratch یک پلت فرم و زبان برنامه نویسی نوآورانه است که خلاقیت و یادگیری آسان را برای کدنویسان جدید در تمام سنین به ارمغان می آورد. برای شروع، فرزند شما می تواند یک حساب کاربری رایگان در وب سایت Scratch، scratch.mit.edu ایجاد کند. آنها می توانند یک پروژه خالی ایجاد کنند و با بلوک های مختلف بازی کنند تا ببینند چه چیزی می توانند ایجاد کنند! برای الهام گرفتن، آنها همچنین می توانند به پروژه مسابقات اسکرچ   های ساخته شده توسط Scratchers دیگر در انجمن Scratch اشاره کنند.

 

کلاس های اسکرچ برای کودکان

یک مربی Juni در حال آموزش اسکرچ

یک مربی Juni Scratch را به یک دانش آموز آموزش می دهد.

برای یادگیری ساختار یافته Scratch، Juni Learning دو دوره پروژه محور، سطح 1 و سطح 2 را برای دانش آموزان 8 تا 11 ارائه می دهد تا با کدنویسی شروع کنند. برنامه درسی اسکرچ ما دانش آموزان را با تسلط کامل بر محیط اسکرچ آماده می کند و آنها را برای پیشرفت در کدنویسی در زبان های پیشرفته تر و مبتنی بر متن مانند پایتون آماده می کند.

 

بازی Superstar (سطح 1): اصول علوم کامپیوتر را معرفی می کند و به دانش آموزان می آموزد که چگونه بازی های اسکرچ خود را بسازند و طراحی کنند.

Game Master (Scratch Level 2): ​​مفاهیم پی Scratch competitions چیده تری مانند حلقه های تو در تو، شرطی های پیچیده، شبیه سازی و موارد دیگر را در آمادگی برای یادگیری زبان کدنویسی پیشرفته تر پوشش می دهد.

  • ۰۳/۰۳/۲۶
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی