یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

oding for Kids: Scratch

اگر فرزند شما به برنامه نویسی علاقه دارد، به احتمال زیاد شما با مسابقات اسکرچ  بسیاری از برنامه های مختلف آشنا هستید و شاید حتی تعدادی را امتحان کرده باشید. برنامه های آنلاین زیادی برای برنامه نویسی برای بچه ها وجود دارد که هدف آنها آموزش اصول اولیه و همچنین برنامه های مجازی آموزش داده شده توسط مربیان زنده است، مانند برنامه هایی که در MakerKids ارائه می شود.

 

هر برنامه در آنچه به کودکان آموزش می دهد و جنبه های کدنویسی که آنها به اشتراک می گذارند متفاوت است. Scratch یکی از برنامه هایی است که هدف آن به اشتراک گذاری برنامه مسابقات اسکرچ   نویسی با کودکان است. ما قصد داریم به آنچه که Scratch آموزش می دهد و اینکه آیا Scratch به عنوان کدنویسی در نظر گرفته می شود، نگاه دقیق تری بیندازیم.

 

کودک در کامپیوتر

 

اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی است که در آن بچه ها می توانند برنامه نویسی و اشتراک گذاری رسانه های تعاملی مانند انیمیشن، داستان و بازی را یاد بگیرند. اسکرچ همچنین به کودکان می آموزد که چگونه خلاق باشند، با هم کار کنند و به طور سیستماتیک استدلال کنند. آزمایشگاه مادام العمر مهدکودک در آزمایشگاه  مسابقات اسکرچ  رسانه MIT این برنامه را طراحی و نگهداری می کند.

 

Scratch به طور خاص برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی می توانند با Scratch ایجاد کنند. همچنین Scratch Jr برای کودکان 5-7 ساله وجود دارد.

 

اسکرچ از چه زبان کدنویسی استفاده می کند؟

برخلاف زبان‌های کدنویسی سنتی که افراد ر آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ا ملزم به نوشتن کد می‌کنند، Scratch از یک رابط کشیدن و رها کردن با بلوک‌های رنگارنگ استفاده می‌کند. برخلاف سایر برنامه‌های برنامه‌نویسی برای کودکان، Scratch به بچه‌ها یاد می‌دهد که چگونه با اتصال بلوک‌های کد، بازی‌ها و برنامه‌های تعاملی بسازن مسابقات اسکرچ  د. Scratch برای کسانی که حداقل تجربه کامپیوتری دارند کاربر پسند است.

 

از آنجایی که کدنویسی سنتی را آموزش نمی‌دهد، اگر می‌خواهید فرزندتان روش واقعی انجام کارها را بیاموزد، ممکن است بخواهید او را با زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر متن آشنا کنید. Scratch راهی برای بچه ها برای آزمایش آب است، اما این زبان برنامه نویسی نیست که در مشاغل علوم کامپیوتر استفاده می شو مسابقات اسکرچ  د. اگر فرزند شما علاقه واقعی به برنامه نویسی دارد، باید برنامه نویسی مبتنی بر متن را یاد بگیرد تا در یک زمین بازی یکنواخت با دیگران باشد.

 

آیا اسکرچ کد نویسی محسوب می شود؟

کودکان در کامپیوتر

 

اگرچه اسکرچ با سایر زبان های برنامه نویسی متفاوت به نظر می رسد، اما همچنان یک زبان برنامه نویسی واقعی است. در سال 2020، این زبان به عنوان نوزدهمین زبان برنامه نویسی کامپیوتری محبوب در جهان رتبه بندی شد.

 

با برنامه نویسی مبتنی بر متن، کاربر باید خطوط مختلفی مسابقات اسکرچ   از کد را که باید نوشته شود، در کنار هم قرار دهد. مانند هر زبان دیگری، دستور زبان و واژگان منحصر به فرد وجود دارد. زبان های کدنویسی مبتنی بر متن راه های خاصی برای نوشتن دستورات مختلف و همچنین نحو خاص خود دارند. یادگیری در ابتدا ممکن است دشوار باشد، مانند یادگیری یک زبان خارجی. اما، هنگامی که بچه ها و بزرگسالان این کار را انجام دهند، از کارهایی که می توانند انجام دهند شگفت زده می شوند!

 

دستورات Scratch از بلوک های رنگارنگ استفاده می کنند. کاربران با چیدن بلوک ها به یکدیگر برنامه ها را ایجاد می کنند. بسیاری از مردم آن را با لگوهای مجازی مقایسه می کنند! یک مسابقات اسکرچ   دکمه پرچم در رابط Scratch وجود دارد که برای اجرای آنها استفاده می شود.

 

انجمن اسکرچ

پس از اتمام پروژه های کاربران، می توانند آنها را در انجمن Scratch به اشتراک بگذارند. با کلیک یک دکمه، پروژه های آنها در پلتفرم در دسترس دیگران قرار می گیرد. این نه تنها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن ایده هاست، بلکه می تواند منبع الهام برای دیگران نیز باشد.

 

آیا خراش برای فرزند من مناسب است؟

این بستگی به نوع زبان کدنویسی دارد که می خواهید مسابقات اسکرچ   آنها یاد بگیرند. اگر علاقه مند به یادگیری کدنویسی مبتنی بر متن هستید، این ممکن است برای آنها مناسب نباشد. اگر می‌خواهید آن‌ها کاوش کنند و اهمیتی ندارید که از کدام زبان استفاده می‌کنند، این می‌تواند ارزش امتحان کردن را داشته باشد. به یاد داشته باشید که Scratch در برنامه نویسی روزانه کامپیوتر استفاده نمی شود. اگر فرزند شما امیدوار است این کار را در زمان بزرگ شدن انجام دهد، باید کدنویسی مبتنی بر متن را یاد بگیرد.

 

اگر فرزند شما به برنامه نویسی برای بچه ها علاقه دارد، MakerKids کلاس های مجازی را برای بچه های کلاس 3-8 ارائه می دهد. آنها اصول اولیه کدنویسی را در محیطی متناسب با سن می آموزند. حتی یک کلاس Mini Makers برای بچه های کلاس 1 و 2 وجود دارد. این کلاس آنها را با اصول اولیه آشنا می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کدنویسی ما برای کلاس های کودکان، با ما با شماره 1-844-MAKERKIDS تماس بگیرید Scratch competitions  یا مسابقات اسکرچ   به صورت آنلاین ما را بررسی کنید.

 

  • ۰۳/۰۴/۱۸
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی