یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

با پیشرفت سریع در دنیای فناوری، آموزش برنامه نویسی به  مسابقات اسکرچ  یک نیاز حیاتی تبدیل شد. به همین دلیل است که بسیاری از مؤسسات آموزشی، شرکت‌های نرم‌افزاری و همچنین دولت‌ها برای تهیه برنامه‌های درسی و برنامه‌های آموزشی برای آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی به کودکان که اکنون به عنوان «زبان آینده» شناخته می‌شود، تلاش کرده‌اند و این به دلیل اهمیت آن در حمایت از انقلاب فناوری است.

 

از جمله مهمترین برنامه های آموزشی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان، نرم افزار اسکرچ است که برتری خود را به عنوان ابزاری که تمامی قابلیت ها را برای توسعه تفکر محاسباتی در اختیار مسابقات اسکرچ   معلمان و دانش آموزان قرار می دهد، اثبات می کند.

 

خراش، کدنویسی، کد، کودکان LearningMole

 

توسط تیم اسکرچ تحت مجوز CC BY-NC-SA 2.0 است

اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) توسعه یافته و به صورت رایگان در دسترس است. این برای کمک به کودکان و نوجوانان برای نزدیک مسابقات اسکرچ   شدن به برنامه نویسی به دلیل روش بلوک ساده و بصری آن ایجاد شده است.

 

این یک محیط برنامه نویسی بسیار بصری است که مبتنی بر یک رویکرد کاملا گرافیکی است.

 

بنابراین، نیازی به دانستن هیچ زبان برنامه نویسی و نوشتن کد نیست، بلکه فقط برای اعمال قوانین تفکر محاسباتی، با استفاده از ابزارهای رنگارنگ سبک "کارتون" معمولی رابط کاربری آن ضروری است.

 

هدف از این برنامه آموزش اصول کدنویسی به کودکان با آزادسازی خلاقیت و مسابقات اسکرچ   تخیل آنها در ساخت بازی های کوچک است. بنابراین، یکی از جنبه های اصلی برنامه، سهولت استفاده از توابع مختلف است. عناصری که برنامه از آنها تشکیل شده است با یک نمایش گرافیکی بسیار بصری مشخص می شود و درک عملکردهای مختلف را تسهیل می کند.

 

Scratch در بیش از 150 کشور استفاده می شود و به بیش از 40 زبان مختلف موجود است. زبان ها با کمک کاربرانی درج می شوند که می توانند زبان جدیدی را وارد کنند یا ترجمه را بهبود بخشند.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، Scratch، حداقل در حال حاضر، به  مسابقات اسکرچ  صورت رایگان منتشر شده است و همچنین امکان استفاده از آن به طور مستقیم از مرورگر وجود دارد. اگرچه همه چیز برای کودکان 8 و 16 ساله طراحی شده بود، Scratch اکنون توسط بسیاری از بزرگسالان نیز استفاده می شود. این برای کاوش در دنیای مربوط به تفکر محاسباتی و حل مسئله مفید است، به همه افرادی که دوست دارند ذهن خود را آموزش ببینند و می خواهند چیز متفاوت، جدید و حل مشکلات یاد بگیرند، کمک می کند.

 

کمی تاریخ

ایده توسعه اسکرچ در سال 2003 در گروه مهدکودک مادام العمر به رهبری مسابقات اسکرچ   میچل رسنیک، استاد تحقیقات یادگیری در آزمایشگاه رسانه MIT و یکی از کارشناسان برجسته در زمینه فناوری های آموزشی متولد شد.

 

آزمایشگاه رسانه MIT یک آزمایشگاه تحقیقاتی است که در موسسه فناوری ماساچوست، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در زمینه تحقیقات فن‌آوری راه‌اندازی شده است.

 

Scratch اخیراً پس از 15 سال توسعه توسط MIT از MIT خارج مسابقات اسکرچ   شده و به بنیاد Scratch تبدیل شده است، این به دلیل گسترش گسترده جامعه اسکرچ بود.

 

با توجه به نام، "Scratch" از تمرینی گرفته شده است که توسط دی جی ها برای جابجایی دیسک ها برای میکس موسیقی و ساخت ریمیکس انجام می شود. در واقع، ایده پشت این نرم افزار این است  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان که محتویات چند رسانه ای مختلف مانند تصاویر، صداها، انیمیشن ها و متون را برای ایجاد برنامه های کامپیوتری و استفاده مجدد از آن در صورت نیاز جمع آوری و ترکیب کند. ایده "ریمیکس" عنصر کلیدی Scratch است مسابقات اسکرچ   زیرا کاربران می توانند هر یک از پروژه های در دسترس عموم را که توسط توسعه دهندگان دیگر ساخته شده اند را دانلود و تغییر دهند تا ویژگی های جدید اضافه کنند یا عملکرد پروژه را بهبود بخشند.

 

Scratching یک تکنیک DJ یا turntablist است که برای تولید صداهای متمایز با حرکت یک صفحه وینیل به جلو و عقب روی صفحه گردان در حالی که به صورت اختیاری crossfader روی یک میکسر DJ دستکاری می شود، استفاده می شود.

 

- ویکیپدیا

 

ما نام "Scratch" را از روشی که سوارکاران دیسک مسابقات اسکرچ   هیپ هاپ با موسیقی خراش می دهند گرفته ایم. آنها قطعات موسیقی را می گیرند و سپس آنها را به روش های غیرمنتظره و خلاقانه با هم ترکیب می کنند.

 

میچل رسنیک، گروه مهدکودک مادام العمر در MIT

 

نمایش بلوک های خراش

Scratch and Block Programming

آیا کدنویسی برای بچه ها پیچیده است؟

نمی توان انکار کرد که کدنویسی کاملاً پیچیده است، این ب مسابقات اسکرچ  ه دلیل نیاز به درک نحو و معنای یک زبان برنامه نویسی، الگوریتم های مختلف و ساختارهای داده است، به جز مفاهیم پیچیده نظری و فنی، که نیاز به مطالعه کامل دارند. کل چرخه عمر نرم افزار را طی کنید.

 

بنابراین اگر بزرگسالان تلاش می کنند تا ذهن خود را در مورد اکثر مسابقات اسکرچ   مفاهیم کدنویسی بپیچند، در مورد بچه ها چقدر بیشتر؟

 

چنین مبارزه ای در نوشتن کدهای پیچیده همان چیزی است که موسسات آموزشی مانند دانشگاه ویرجینیا و مخترع اپلیکیشن MIT را تشویق به ایجاد کدگذاری بلوکی برای تسهیل درک کرد، و این یک اختراع انقلابی برای آموزش و یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر - هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان – در Scratch competitions  نظر گرفته شده است.

 

  • ۰۳/۰۴/۱۷
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی