یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

مهمتر از آن، بچه ها هنگام یادگیری کدنویسی، مهارت های نرم مهمی  مسابقات اسکرچ  را تمرین می کنند. پلتفرم Scratch خود تفکر محاسباتی و مهارت های حل مسئله را ارتقا می دهد. آموزش و یادگیری خلاق؛ ابراز وجود و همکاری؛ و عدالت در محاسبات

 

کودکان با یادگیری و حل مشکلات اعتماد به نفس ایجاد می کنند. آنها همچنین این شانس را خواهند داشت که خلاقیت خود را از طریق پروژه های خود بیان کنند. علاوه بر این، آنها درک بهتری مسابقات اسکرچ   از دنیای اطراف خود دارند و اینکه چگونه می توانند تفاوت ایجاد کنند.

 

مزایای یادگیری کدنویسی در اسکرچ

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود که کد نویسی Scratch مکان خوبی برای شروع باشد؟ بسیاری از این مفاهیم کدنویسی بر روی پلتفرم های مختلف آموزش داده می شوند. بخشی از جذابیت این است که عملکردی مشابه بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی دارد، اما Scratch این مزیت را دارد که ساده، در دسترس است مسابقات اسکرچ    و یادگیری مفیدی را ارائه می‌دهد.

 

ساده برای استفاده

شروع کدنویسی در Scratch بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت بروید و عضو شوید.

 

چیزی برای دانلود یا تنظیم برای بچه ها وجود ندارد. هنگامی که حساب خود را ایجاد می کنید، پلت فرم Scratch در مرورگر شما کار می کند.

 

استفاده از بلوک‌های کشیدن و رها کردن نیز آسان است. اکثر بچه ها امسابقات اسکرچ  ز قبل با استفاده از ماوس آشنا هستند، حتی اگر هنوز نتوانند تایپ کنند. تنها کاری که آنها برای ساختن برنامه های کامل باید انجام دهند این است که کلیک کنند و بکشند. حتی بچه های مدرسه ابتدایی هم می توانند از Scratch استفاده کنند.

 

به راحتی قابل دسترسی است

بخش بزرگی از آن مربوط به میزان دسترسی Scratch است. برای اجرا به هیچ برنامه تخصصی نیاز ندارد، فقط یک مرورگر وب و یک حساب کاربری. و از آنجایی که Scratch از کدنویسی مبتنی بر بلوک استفاده می کند، به اندازه زبان های مبتنی بر متن نیازی به توجه به جزئیات ندارد. یک بلوک کد نابجا همچنان می‌تواند باعث ایجاد اشکال شود، اما یافتن آن بسیار ساده‌تر از یک دوره نادرست است!

 

کدگذاری را به قطعاتی تقسیم می‌کند که راحت‌تر درک می‌شوند تا بچه‌ها بتوانند درک خود را همزمان با ساختن فعال کد واقعی ایجاد کنند.

 

یادگیری مولد

Scratch ساخت یک پروژه منسجم را نسبت به زبان های کدنویسی مبتنی بر متن سنتی بسیار آسان تر می کند. این در واقع بسیار مهمتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید!

 

توانایی انجام پروژه‌ای که به آن افتخار می‌کنند می‌تواند یک مسابقات اسکرچ   عامل انگیزشی بزرگ برای بچه‌ها باشد، و Scratch این امکان را زودتر از بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌دهد. تا ح آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان د زیادی، این به دلیل ماهیت بصری آن است.

 

بخشی از آنچه در پلتفرم Scratch گنجانده شده است، دسترسی به کتابخانه جن و پس زمینه آنها است. این بخشی از چیزی است که به بچه‌ها اجازه می‌دهد به سرعت در آن شیرجه بزنند و یک پروژه تمام‌شده واقعی انجام دهند، و این ویژگی است که سایر زبان‌های کدنویسی اغلب فاقد آن هستند.

 

دانلود رایگان آموزش کدگذاری اسکرچ قابل چاپ PDF

بازی Rocketship Landing و Flying Space Cat Scratch را با ف مسابقات اسکرچ  رمت قابل چاپ دریافت کنید.

 

آماده یادگیری کد نویسی اسکرچ هستید؟

البته، در حالی که Scratch یادگیری را از طریق آزمایش آسان می‌کند، اما اگر کسی را داشته باشید که شما را در بخش‌های پیچیده راهنمایی کند، یادگیری آن همیشه آسان‌تر است مسابقات اسکرچ.  CodeWizardsHQ برخی از بهترین کلاس‌های کدنویسی Scratch را برای بچه‌ها دارد تا به فرآیند یادگیری هم سرگرم‌کننده و هم موثر کمک کند.

 

برنامه‌نویسی برای دانش‌آموزان دبستانی با استفاده از Scratch شروع می‌شود و Scratch competitions  با ارتقای توانایی‌های برنامه‌نویسی فرزندتان همراه با او رشد می‌کند. لیست کامل کلاس های کدنویسی ما را اینجا ببینید!

 

  • ۰۳/۰۴/۱۶
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی