هنگام برنامه نویسی با اسکرچ ، بلوک ها به طور منطقی با هم زنجیر می شوند ، همانطور که در این تصویر مشاهده می شود: وقتی اتفاقی می افتد ، اعمال خاصی انجام می شود.
Scratch به گونه ای طراحی شده است که کودکان بدون دانش برنامه نویسی می توانند به سرعت با Scratch به موفقیت برسند. بنابراین ، از یک رابط کاربری گرافیکی استفاده شده است ، به عنوان مثال "ماژول" های جداگانه را می توان کنار هم قرار داد و هیچ کد منبع نباید نوشت - مطابق با شعار "بدون تایپ ، بدون خطاهای نحوی".
اسکرچ: با بلوک های ساختمانی توسعه دهید
برای توسعه از بلوک های اسکرچ استفاده کنید
این رویکرد اکتشافی با طراحی و نامگذاری پشتیبانی می شود: کودکان باید به کشف و تلاش تشویق شوند. به عنوان مثال در Scratch ، "مرحله" ای وجود دارد که برنامه در آن اجرا می شود ، یا لباس های مختلف به عنوان طرح وجود دارد. غالباً نیازی به اندیشیدن درباره عملکردهای فردی نیست ، اما می توان از آنها بصری و صحیح استفاده کرد.
برای برنامه نویسی واقعی ، ماژول های برنامه نویسی مختلفی موجود است که در رنگ های مختلف دسته بندی می شوند. به عنوان مثال سنگ های آبی برای اعمال حرکتی هستند ، سنگ های صورتی برای صدا و بلوک های قرمز نارنجی می توانند داده ها را پردازش کنند.
برنامه نویسی یک ربات با Scratch
ترکیبی از محصولات خراشیده و فیزیکی نیز بسیار عالی است ، زیرا برنامه نویسی را می توان در اینجا تجربه و تجربه کرد. بنابراین ربات LEGO Boost (در اینجا در اینجا بررسی می شود) (از حدود 110 یورو) وجود دارد که می تواند با Scratch برنامه ریزی شود. یک برنامه اسکرچ برای این وجود دارد که می تواند برای Mac ، Windows و Android بارگیری شود - و سپس بلوک های منطقی کوچکی برای ربات وجود دارد: برای مثال می توان از این برنامه برای کنترل موتور استفاده کرد.
کیت آزمایش برای شروع کار با Scratch
به عنوان یک گزینه جایگزین برای LEGO Boost ، کدگذاری آسان KOSMOS نیز وجود دارد (در اینجا در تست): با استفاده از این کیت ، دنیای سخت افزار به طرز سرگرم کننده ای با نرم افزار مرتبط می شود - و این قیمت حدود 60 یورو است. در اینجا مفهوم پیرامون Scratch بسیار عالی توضیح داده شده و مراحل اول ذره ذره توضیح داده شده است.
نام خراش از کجا آمده است؟
نام Scratch از "خراش" سوابق ناشی می شود ، مانند DJ ، و هدف آن تشویق "رمیکس کردن" است: با استفاده از Scratch ، برنامه ها و بازی های موجود نیز باید تغییر ، گسترش و ترکیب شوند تا چیز جدیدی ایجاد کنند. ماژول ها را می توان با استفاده از کشیدن و رها کردن جابجا کرد ، مرتب کرد و ترکیب کرد ، که امکان انعطاف پذیری عالی و تغییرات آسان را فراهم می کند.
اولین قدم ها با Scratch: فوراً شروع کنید!
اگر می خواهید با Scratch شروع کنید ، بهتر است مستقیماً به وب سایت Scratch - https://scratch.mit.edu/ - بروید و برنامه ای را انتخاب کنید. پروژه های مختلفی در صفحه شروع ارائه شده است که می توان آنها را بازی کرد و امتحان کرد.
نکته ما: ابتدا یک بازی را امتحان کنید ، زیرا سرگرمی اجتناب ناپذیر است. در اینجا می توانید به سادگی به پروژه های مختلف در وب سایت Scratch اشاره کنید. اگر یکی از این پروژه ها را به ویژه هیجان انگیز می دانید ، می توانید با استفاده از دکمه "نگاه به داخل" "کد منبع" را فراخوانی کرده و آن را درک کنید یا مستقیماً تغییر دهید.
تجربه نشان داده است که اگر بتوانید از پروژه های موجود درس بگیرید و چیزهایی را برای خود بیاموزید بسیار کمک می کند. با Scratch این تنها با 3 کلیک امکان پذیر است: شروع صفحه ، مشاهده پروژه ، "نگاهی به داخل".
- ۰۰/۰۱/۱۳