یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

1. پایتون

Python یک زبان برنامه نویسی است که مانند گفتار عادی خوانده می شود. به ندرت می توان نظراتی را به کد اضافه کرد زیرا کد پایتون که به اندازه کافی خوب نوشته شده است ، به گونه ای خوانده می شود که گویا نظرات از قبل در کد گنجانده شده است. اگر بچه ها یا دانش آموزان شما قصد دارند چیزی مانند کدنویسی را یاد بگیرند ، پس شما می خواهید که آنها درک اساسی در مورد چگونگی فکر کردن مانند یک برنامه نویس داشته باشند. با استفاده از پایتون ، دانش آموزان در مورد یادگیری نحوه برنامه نویسی موانع بسیار کمی دارند. آنها می توانند بیاموزند که چگونه ایده های برنامه نویسی را در ذهن خود بسازند و سپس بر انتقال این ایده ها به دستورالعمل هایی که ماشین می تواند آنها را تفسیر کند تمرکز می کنند. پایتون همچنین دارای یک فلسفه "شامل باتری" است ، که به مقدار عظیمی اشاره دارد که می توان فقط با تحقیق و استفاده از کتابخانه های اصلی پایتون انجام داد. بسیاری از ویژگی های مشترک مورد نیاز برنامه نویسان از قبل در زبان برنامه نویسی وجود دارد که این زبان را به زبان خوبی برای یادگیری بچه ها تبدیل می کند.

 

2. یاقوت

روبی بیشترین نحو خواندن را برای برنامه نویسان مبتدی دارد. به جای اینکه وقت زیادی را برای توضیح کدی که دانش آموزان در ماشین تایپ می کنند بگذرانند ، بسیاری از آنها برای خودشان توضیح داده خواهد شد. این یک عامل واقعا مهم برای کودکانی است که هنوز مفاهیم برنامه نویسی را یاد می گیرند. در پایان روز ، کودکان برای نوشتن متن های خوب نیاز به یادگیری مفاهیم دارند. روبی یک زبان بسیار قوی است و در اصل برای ایجاد توییتر استفاده شده است ، بنابراین می توانید بلافاصله به دانش آموزان نشان دهید که این برنامه ابزاری است که در سیستم عامل های محبوب مورد استفاده قرار می گیرد.

دانش آموزان کدنویسی با CoderZ را یاد می گیرند

3. جاوا

بدون شک یادگیری جاوا از Ruby یا Python کمی دشوارتر است ، اما انتخاب جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی برای اولین بار یادگیری هر زبان بعدی را برای دانشجویان کمی آسان می کند. بسیاری از دانشجویان قبلاً در مورد ایجاد برنامه ها یا وب سایت های خود فکر کرده اند اما به سادگی نمی دانند از کجا شروع کنند. جاوا دو دهه است که وجود دارد و منابع آنلاین ، جعبه ابزارها و آموزشهای زیادی وجود دارد که تقریباً با استفاده از جاوا می توان همه چیز را از ابتدا ایجاد کرد. برای غلبه بر چند مانع اولیه وجود دارد ، مانند نصب JDK و درک نحوه کار نحوها ، اما راه اندازی شی گرایانه زبان برنامه نویسی پیشرفت دانشجویان را آسان می کند. جاوا شبیه C و C ++ است ، اما قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد ، در نتیجه دانش آموزان را قادر می سازد تا برنامه های قوی تری ایجاد کنند.

4. C ++

بسیاری از کارشناسان و توسعه دهندگان علوم کامپیوتر نظرات مختلفی در مورد اینکه آیا دانش آموز باید با C ++ شروع کند یا خیر ، نظرات مختلفی دارند. این زبان برنامه نویسی می تواند کمی شبیه ریاضیات باشد و ممکن است دانش آموزان ایده یادگیری کدگذاری را کنار بگذارد. با فهم اصول اساسی برنامه نویسی ، C ++ می تواند درهای زیادی را به دنیای برنامه نویسی باز کند. بسیاری از موفق ترین برنامه نویسان امروز یادگیری کدگذاری با C یا C ++ را شروع کردند.

 

5. scratch

اگر کلاس بچه ای دارید که علاقه مند به ایجاد انیمیشن ، داستان های تعاملی ، هنری یا موسیقی هستند ، پس Scratch یک زبان برنامه نویسی است که می تواند به صورت آنلاین و بصورت آنلاین یاد بگیرد. در حالی که این زبان برای کودکان به اندازه کافی ساده است ، امکانات و گزینه های کافی وجود دارد که حتی برنامه نویسان باتجربه از این زبان استفاده می کنند.

Scratch همچنین دارای یک انجمن آنلاین بسیار تعاملی است که در آن افراد آثار هنری و بازی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند ، که می تواند دانش آموزان شما را بیشتر درگیر کند.

برنامه نویسی برای هر کسی مهارت مفیدی است. این به شما می آموزد که درباره نحوه کار یک فرآیند فکر کنید. این به شما می آموزد که درباره مراحلی که برای ایجاد یک فرآیند لازم است و چگونگی حل مشکلات فکر کنید.

به عنوان یک معلم یا مربی که در حال بررسی گزینه های مختلف است ، مهم است که بدانید هر زبان مزایا و معایب خود را دارد. نکته مهم این است که دانش آموزان شما مفاهیم پشت برنامه نویسی را یاد بگیرند ، مانند منطق نوشتن کد ، نحوه استفاده از ساختارها و ترفندهای تجاری. CoderZ یک محیط یادگیری آنلاین است که برای آموزش بچه ها از 10 تا 18 سال برای یادگیری نحوه کدگذاری روبات های مجازی و واقعی طراحی شده است. درباره CoderZ توسط Intelitek بیشتر بدانید.

با سایر معلمان ، متخصصان STEM و دوستداران STEM صحبت کنید. افکار خود را به اشتراک بگذارید و بخشی از گفتگو باشید. برای حرفه ای های STEM ، برنامه نویسی و رباتیک به این انجمن آنلاین بپیوندید.

  • ۰۰/۰۱/۱۷
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی