یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

طبق آخرین فهرست انجمن برنامه نویسی TIOBE ، پایتون یکی از 10 زبان برنامه نویسی محبوب سال 2017 است. پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی و کاربردی است. می توانید از پایتون برای توسعه برنامه های GUI دسک تاپ ، وب سایت ها و برنامه های وب استفاده کنید. همچنین ، پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا ، به شما امکان می دهد تا با مراقبت از وظایف معمول برنامه نویسی ، روی عملکرد اصلی برنامه تمرکز کنید. قوانین ساده نحوی زبان برنامه نویسی باعث می شود که شما بتوانید پایه کد را بخوانید و برنامه را نیز حفظ کنید. همچنین چندین دلیل وجود دارد که شما باید پایتون را به زبانهای برنامه نویسی دیگر ترجیح دهید.

6دلیل که چرا باید نوشتن برنامه های نرم افزاری را در پایتون در نظر بگیرید

1) کد قابل خواندن و نگهداری

هنگام نوشتن یک برنامه نرم افزاری ، باید بر روی کد منبع آن تمرکز کنید تا تعمیر و نگهداری و به روزرسانی ساده شود. قوانین نحوی پایتون به شما امکان بیان مفاهیم را بدون نوشتن کد اضافی می دهد. در همان زمان ، پایتون ، برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی ، بر خوانایی کد تأکید دارد و به شما امکان می دهد از کلمات کلیدی انگلیسی به جای علائم نگارشی استفاده کنید. از این رو ، می توانید از پایتون برای ساخت برنامه های سفارشی بدون نوشتن کد اضافی استفاده کنید. پایگاه کد خواندنی و تمیز به شما کمک می کند تا نرم افزار را بدون صرف وقت و وقت اضافی حفظ و به روز کنید.

2) چند پارادایم برنامه نویسی

مانند سایر زبانهای برنامه نویسی مدرن ، پایتون نیز از چندین الگوی برنامه نویسی پشتیبانی می کند. از برنامه نویسی شی گرا و ساختاریافته به طور کامل پشتیبانی می کند. همچنین ، ویژگی های زبان آن از مفاهیم مختلفی در برنامه نویسی کاربردی و جنبه گرا پشتیبانی می کند. در عین حال ، پایتون از یک سیستم نوع پویا و مدیریت خودکار حافظه نیز بهره می برد. پارادایم های برنامه نویسی و ویژگی های زبان به شما کمک می کنند تا از پایتون برای توسعه برنامه های نرم افزاری بزرگ و پیچیده استفاده کنید.

3) سازگار با سیستم عامل ها و سیستم های عمده

در حال حاضر ، پایتون از بسیاری از سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. حتی می توانید از مفسران پایتون برای اجرای کد در سیستم عامل ها و ابزارهای خاص استفاده کنید. همچنین ، پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است. به شما این امکان را می دهد که کد مشابه را در چندین سیستم عامل بدون ترکیب مجدد اجرا کنید. بنابراین ، پس از ایجاد هرگونه تغییر ، نیازی به کامپایل مجدد کد نیست. می توانید کد برنامه اصلاح شده را بدون دوباره کامپایل کردن اجرا کرده و بلافاصله تأثیر تغییرات ایجاد شده در کد را بررسی کنید. این ویژگی ایجاد تغییرات در کد را بدون افزایش زمان توسعه برای شما آسان می کند.

4) کتابخانه استاندارد قوی

کتابخانه استاندارد بزرگ و قوی آن باعث می شود Python نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی امتیاز کسب کند. کتابخانه استاندارد به شما امکان انتخاب طیف گسترده ای از ماژول ها را با توجه به نیاز دقیق خود می دهد. در ادامه هر ماژول شما را قادر می سازد بدون نوشتن کد اضافی ، به برنامه Python قابلیت اضافه کنید. به عنوان مثال ، هنگام نوشتن یک برنامه وب در پایتون ، می توانید از ماژول های خاصی برای پیاده سازی خدمات وب ، انجام عملیات رشته ای ، مدیریت رابط سیستم عامل یا کار با پروتکل های اینترنتی استفاده کنید. حتی می توانید با مرور اسناد کتابخانه استاندارد پایتون ، اطلاعات مربوط به ماژول های مختلف را جمع آوری کنید.

5) بسیاری از چارچوب ها و ابزارهای متن باز

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی منبع باز به شما کمک می کند تا هزینه توسعه نرم افزار را به میزان قابل توجهی محدود کنید. حتی می توانید از چندین چارچوب منبع باز پایتون ، کتابخانه ها و ابزارهای توسعه برای کاهش زمان توسعه بدون افزایش هزینه توسعه استفاده کنید. شما حتی می توانید متناسب با نیازهای دقیق خود از طیف گسترده ای از چارچوب های منبع باز و ابزار توسعه پایتون انتخاب کنید. به عنوان مثال ، می توانید توسعه برنامه های وب را با استفاده از چارچوب های قوی پایتون مانند Django ، Flask ، Pyramid ، Bottle و Cherrypy ساده و سریع کنید. به همین ترتیب ، می توانید با استفاده از چارچوب ها و جعبه های ابزار Python GUI مانند PyQT ، PyJs ، PyGUI ، Kivy ، PyGTK و WxPython ، توسعه برنامه GUI دسک تاپ را تسریع کنید.

6) توسعه نرم افزار پیچیده را ساده کنید

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است. از این رو ، می توانید از زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه های دسک تاپ و وب استفاده کنید. همچنین ، می توانید از پایتون برای توسعه کاربردهای پیچیده علمی و عددی استفاده کنید. پایتون با ویژگی هایی طراحی شده است تا تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها را تسهیل کند. بدون ایجاد وقت و تلاش اضافی ، می توانید از ویژگی های تجزیه و تحلیل داده های پایتون برای ایجاد راه حل های بزرگ داده بزرگ استفاده کنید. در عین حال ، کتابخانه های تجسم داده و API های ارائه شده توسط پایتون به شما کمک می کنند تا داده ها را به روشی جذاب و م moreثرتر تجسم و ارائه کنید. بسیاری از توسعه دهندگان پایتون حتی از پایتون برای انجام کارهای هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی استفاده می کنند.

 

https://medium.com/@mindfiresolutions.usa/python-7-important-reasons-why-you-should-use-python-5801a98a0d0b

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی