تأثیر آموزش رباتیک و کدگذاری بر مهارت های تفکر خلاق دانش آموزان پایه چهارم دبستان
آینده افراد به کودکان خلاق و محتوای آموزشی اصلی بستگی دارد که خلاقیت کودکان را امکان پذیر می کند. آثار اصلی و برتر کلاس رباتیک کودکان متعلق به جوامع ، آثاری است که توسط افرادی با تفکر خلاق خلق شده است.
مهمترین مشکل آموزشی برای هر جامعه شناسایی زودهنگام کودکان با ویژگیهای خلاقانه و ایجاد و رشد تفکر خلاق در افراد است. در حالی کلاس رباتیک کودکان که برخی از کاربردها برای این در عصر ما وجود دارد ، تحقیقات در مورد این موضوع هنوز ادامه دارد.
آموزش کدگذاری یکی از آنهاست. دانش آموزان برای اینکه یک مهندس یا دانشمند باشند نباید کدنویسی را یاد بگیرند ، آنها باید ضرورت کدگذاری را درک کنند و با همگامی با عصر تکنولوژی که در آن هستند ، تولید کنند. در این مطالعه ایرانیان سایبر ، تأثیرات رباتیک و آموزش کدگذاری بر مهارت های تفکر خلاق دانش آموزان کلاس 4 دبستان کلاس رباتیک کودکان بررسی شد.
در این مطالعه از فرم های تفکر خلاق A و B مقیاس آزمون های تفکر خلاق Torrance استفاده شده است که دارای یک طرح نیمه آزمایشی با گروه کنترل پیش آزمون-پس آزمون است. فرم های A و B از نظر فرم خلاقیت کل کلامی ، نمرات خلاقیت کلاس رباتیک کودکان کل شکل و ابعاد فرعی این نمرات خلاقیت ارزیابی شدند. در گروههای آزمایشی و کنترل 15 دانشجو وجود داشت.
در نتیجه تجزیه و تحلیل داده ها ، مشاهده شد که گروه آزمایش به طور کلی در گروه خلاقیت فرم شکل ، نمرات بالاتری نسبت به گروه شاهد کسب می کنند و بین نمرات آنها تفاوت معنی داری وجود دارد. مشخص شد که از نظر نمرات کل گروههای آزمایش و کنترل اختلاف معناداری در کل نمرات خلاقیت کلامی وجود ندارد ، اما آموزش رباتیک کودکان در کلاس رباتیک کودکان برخی از ابعاد فرعی تفاوت معنی داری وجود دارد.
- ۰۰/۰۳/۲۶