یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

شتاب تغییر سرعت است: آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها به bird.vy اضافه می شود

سرعت تغییر در موقعیت است: bird.vy به bird.y اضافه می شود

توجه داشته باشید که پرنده به صورت افقی حرکت نمی کند! موقعیت x آن در کل بازی در 75 باقی می ماند. ما با حرکت دادن لوله ها به سمت آن ، حرکت را شبیه سازی می کنیم. به نظر می رسد این یک دوربین  آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها متحرک است که به دنبال پرنده است. بنابراین نیازی به متغیر vx در این بازی نیست.

 

بخش بعدی پرنده را بال می زند:

این بررسی می کند که آیا پرنده به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. اگر تصویر bird2 به سرعت به سمت بالا حرکت کند و تصویر bird1 در غیر این صورت نشان می دهیم. (-3 با آزمون و ایرانیان سایبر آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها خطا انتخاب شد تا این امر قانع کننده به نظر برسد).

 

بخش بعدی بررسی می کند که آیا پرنده با دیوار برخورد کرده است:

و قسمت آخر بررسی می کند که آیا پرنده از پایین (یا از بالای صفحه) بازی افتاده است. در این صورت پرنده را مجدداً تنظیم می کند:

reset_pipes () آنجا چه کاری انجام می دهد؟ از آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها آنجا که کد لوله های خود را مرتب سازی کرده ام تا عملکردی جداگانه باشد ، هر وقت بخواهم دیوارهای خود را تنظیم کنم می توانم آن را صدا کنم. در این حالت این بازی را به بازی بهتری تبدیل می کند زیرا به بازیکن این فرصت را می دهد تا هنگام بازگشت پرنده به موقعیت اولیه آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها خود واکنش نشان دهد.

 

باز هم ، این باید هر فریم باشد ، بنابراین ما آن را برای به روز رسانی اضافه می کنیم ():

قسمت آخر منطق پرنده این است که باید آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها به کنترل بازیکن پاسخ دهد. وقتی یک کلید را فشار می دهیم ، پرنده به سمت بالا فلپ می زند. در صورت فشار دادن کلید ، Pygame Zero با یک تابع on_key_down () تماس برقرار می کند -

در اینجا ، اگر پرنده مرده نباشد ، مقدار وی را روی یک عدد منفی آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها قرار می دهیم: در Pygame Zero این بدان معناست که شروع به حرکت به سمت بالا می کند

بزرگترین تفاوت بین Scratch و Pygame Zero این موارد است:

 

نمی توانید برای همیشه در Pygame Zero حلقه آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها کنید - فقط برای یک فریم به روز کنید و دوباره برگردید.

مختصات متفاوت است. در Pygame Zero ، سمت راست بالای صفحه x = 0 ، y = 0 است. جهت x مانند قبل از چپ به راست می رود ، اما y پایین صفحه می رود! به همین دلیل است که GRAVITY یک آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها عدد مثبت و FLAP_VELOCITY یک عدد منفی در پایتون است.

bird.dead یک جوش است ، بنابراین می توانم کدی بنویسم اگر نه bird.dead به جای dead = 0 همانند Scratch. در برخی موارد ، کد در پایتون ساده تر است زیرا می تواند به گونه ای سازماندهی شود که هنگام آموزش آنلاین اسکرچ بچه ها خواندن آن به معنی آن کمک کند.

  • ۰۰/۰۴/۰۲
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی