یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

خطاها و هشدارهای کامپایلر

کامپایلر برنامه ای است که با توجه به مجموعه اشتباهات رایج برنامه نویسی  ای از فایل های کد ، آنها را ترجمه کرده و یک فایل آماده اجرا ایجاد می کند. اما برای امکان ترجمه ، برنامه باید الزامات تحمیل شده توسط زبان برنامه نویسی را برآورده کند. نوع بررسیهایی که در این ترجمه انجام می شود هم به زبان برنامه نویسی و هم به خود کامپایلر بستگی دارد. وقتی چیزی در برنامه تشخیص داده شود که طبق استانداردهای زبان مجاز نیست ، کامپایلر پیامی را نشان می دهد و ترجمه متوقف می شود.

 

این پیامها به طور دقیق علت ایجاد آن را توضیح نمی دهند  اشتباهات رایج برنامه نویسی ، بلکه ناهنجاری خاصی را که کامپایلر تشخیص داده است توضیح نمی دهند. به همین دلیل ، تشخیص دلیل واقعی خطای نمایش داده شده توسط کامپایلر دشوار است.

 

12.1 خطاها و هشدارها

زبان برنامه نویسی C به گونه ای تعریف شده است که تصمیمات متعددی وجود دارد که کامپایلر در غیاب اطلاعات به طور خودکار می گیرد. به عبارت دیگر ، کامپایلر در مورد نحوه ترجمه کدی که برنامه نویس در کد ننوشته است تصمیم می گیرد. این ، در شرایط خاص ، راحت است ، زیرا باعث می شود برنامه ها سریعتر نوشته شوند ، اما فقط برنامه نویسان با تجربه تمایل دارند از این ویژگی استفاده کنند. بهترین عمل این است که از گزینه ای در کامپایلر استفاده کنید تا مواردی را که در آن تصمیمات ضمنی می گیرید به شما اشتباهات رایج برنامه نویسی اطلاع دهد. در کامپایلر gcc این گزینه -Wall است.

 

کامپایلر دو نوع ناهنجاری را نشان می دهد: خطاها و هشدارها. خطا شرایطی است که مانع از دستیابی به برنامه نهایی می شود. تا زمانی که همه خطاها برطرف نشوند ، کامپایلر نمی تواند کار خود را به پایان برساند. ایرانیان سایبر  اولین خطاهایی که نشان داده می شود معتبرترین آنهاست زیرا سعی می شود کل برنامه تا انتها ترجمه شود ، که با آن ممکن اشتباهات رایج برنامه نویسی  است خطاهایی ناشی از اشتباه قبلی وجود داشته باشد. بنابراین ، اگر اولین خطاها برطرف شد ، توصیه می شود دوباره کامپایل کنید تا ببینید آیا سایر خطاهای بعدی در نتیجه ناپدید شده اند.

 

هشدارها پیامهایی هستند که کامپایلر در مورد موقعیتهای "ویژه" که ناهنجاری در آنها تشخیص داده شده است نشان می دهد اما با فرض شرایط خاص ، ترجمه برنامه ادامه می یابد. بنابراین ، تدوین یک برنامه تا زمانی که دارای خطا باشد به پایان نمی رسد ، اما شما همچنان می توانید یک برنامه ترجمه شده دریافت کنید حتی اگر کامپایلر هشدارهایی را نشان دهد. هنگام شروع برنامه نویسی به زبان C و تا زمانی که سطح بالایی از تجربه در برنامه نویسی برنامه های پیچیده (فایل های کد متعدد) را ندارید ، توصیه می شود:

 

همیشه با گزینه -Wall کامپایل شوید و تا زمانی که همه هشدارها حذف نشده اند اشتباهات رایج برنامه نویسی  برنامه صحیح را در نظر نگیرید.

 

12.2 رایج ترین پیامهای کامپایلر

در زیر متداول ترین پیامهایی است که کامپایلر نمایش می دهد. نمونه های کد برای نشان دادن علل خطا ارائه شده است ، اما باید توجه داشت که هر برنامه ساختار متفاوتی دارد و بنابراین ممکن است خطا از دلایل مختلف سطح بالا ظاهر شود.

 

"متغیر" اعلام نشده (اولین استفاده در این تابع)

 

این یکی از رایج ترین و در عین حال آسان تر برای اشتباهات رایج برنامه نویسی  تشخیص است. نمادی که در ابتدای پیام نشان داده می شود استفاده می شود اما اعلام نشده است. فقط اولین مورد ظاهر می شود.

 

  • ۰۰/۰۶/۲۱
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی