یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اصول کدنویسی

. خشک (خود را تکرار نکنید)

اولین اصل طراحی شی گرا ما DRY است ، اصول کدنویسی همانطور که از نام DRY (خود را تکرار نکنید) نشان می دهد که کد تکراری ننویسید ، در عوض از Abstraction برای انتزاع چیزهای رایج در یک مکان استفاده کنید.

 

اگر یک بلوک کد در بیش از دو مکان دارید ، آن را یک روش جداگانه در نظر بگیرید ، یا اگر بیش از یک بار از یک مقدار سخت کد استفاده می کنید ، آنها را ثابت نهایی عمومی کنید. مزیت این اصل طراحی شی گرا در نگهداری است.

 

مهم است که از آن سوء استفاده نکنید ، تکراری برای کد نیست ، بلکه برای عملکرد است.

این بدان معناست که اگر از کد متداول برای تأیید اعتبار OrderId و SSN استفاده کرده اید به این معنی نیست که آنها یکسان هستند یا در آینده یکسان خواهند بود.

 

با استفاده از کد مشترک برای دو عملکرد متفاوت یا چیزی که آنها را برای همیشه به اصول کدنویسی هم متصل می کنید و وقتی OrderId شما قالب خود را تغییر می دهد ، کد اعتبارسنجی SSN شما خراب می شود.

 

بنابراین مراقب چنین اتصال هایی باشید و فقط چیزی را که از کد مشابه استفاده می کند اما مرتبط نیستند ترکیب نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن کد خوب و بهترین شیوه هایی که هنگام طراحی یک سیستم باید رعایت کنید ، می توانید دوره های ایرانیان سایبر اولیه معماری نرم افزار و الگوهای طراحی در جاوا را در Udemy بررسی کنید.

 

2. محتوی آنچه تغییر می کند

تنها یک چیز در زمینه نرم افزار ثابت است و آن "تغییر" است ، بنابراین ، کدی را که انتظار دارید یا مشکوک به تغییر در آینده است تغییر دهید.

 

مزیت این اصل طراحی OOP این است که به راحتی می توان کد محصور شده را تست و نگهداری کرد.

اگر در جاوا برنامه نویسی می کنید ، از اصل خصوصی سازی متغیرها و روش ها به طور پیش فرض و افزایش دسترسی گام به گام مانند خصوصی به محافظت شده و غیر عمومی پیروی کنید.

 

چندین الگوی طراحی در جاوا از Encapsulation استفاده می کنند ، اصول کدنویسی الگوی طراحی Factory یکی از نمونه های Encapsulation است که کد ایجاد شی را در بر می گیرد و انعطاف پذیری را برای معرفی محصول جدید بعداً بدون تأثیر بر کد موجود فراهم می کند.

 

Btw، اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد الگوهای طراحی در جاوا و برنامه نویسی شی گرا هستید ، باید این دوره کتابخانه الگوی طراحی Pluralsight را بررسی کنید. این یکی از بهترین مجموعه الگوهای طراحی و مشاوره در مورد نحوه استفاده از آنها در دنیای واقعی است.

 

3. باز کردن اصل طراحی بسته

طبق این اصل طراحی OOP ، "کلاسها ، روشها یا توابع باید برای توسعه (قابلیت جدید) باز و برای اصلاح بسته شوند".

 

این یکی دیگر از اصول طراحی SOLID زیبا است که توسط عمو باب در کتاب کلاسیک Clean Code او ابداع شده است ، که مانع از تغییر کد مورد آزمایش و آزمایش شده می شود.

 

مزیت اصلی این اصل طراحی این است که کد مورد آزمایش و آزمایش شده لمس نمی شود ، اصول کدنویسی به این معنی که آنها خراب نمی شوند.

در اینجا یک مثال کد جاوا وجود دارد که اصل برنامه نویسی باز بسته را نقض می کند:

 

کد GraphicEditor با Shape پیوند خورده است ، اگر به Shape جدید نیاز دارید ، باید کد قبلاً آزمایش شده درون thedrawShape (Shape s) را اصلاح کنید ، که هم مستعد خطا است قواعد کدنویسی و اصول کدنویسی هم مطلوب نیست.

  • ۰۰/۰۷/۳۰
  • javad salehi

اصول کدنویسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی