یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

آموزش زبان برنامه نویسی C

برنامه نویسی سی

آموزش زبان C با رویکرد برنامه نویسی برای مبتدیان و آموزش خودآموز برنامه نویسی حرفه ای ها به شما کمک می کند تا آموزش زبان C را به راحتی درک کنید. آموزش C ما هر موضوع را با برنامه ها توضیح می دهد. زبان C توسط دنیس ریچی برای ایجاد برنامه‌های کاربردی سیستمی که مستقیماً با دستگاه‌های سخت‌افزاری مانند درایورها، هسته‌ها و غیره تعامل دارند، توسعه داده شده است.

 

برنامه نویسی C به عنوان پایه سایر زبان های برنامه نویسی محسوب می شود به همین دلیل به زبان مادری معروف است. می توان آن را به روش های زیر تعریف کرد:

زبان مادری زبان برنامه نویسی سیستم زبان برنامه نویسی رویه گرا زبان برنامه نویسی ساخت یافته زبان برنامه نویسی سطح متوسط

1) C به عنوان زبان مادری

زبان C به عنوان زبان مادر تمام زبان های برنامه نویسی مدرن در نظر گرفته می شود زیرا اکثر کامپایلرها، JVM ها، Kernel ها و غیره به زبان C نوشته می شوند و بیشتر زبان های برنامه نویسی از سینتکس C پیروی می کنند، به عنوان آموزش خودآموز برنامه نویسی  مثال C++، Java، C#. ، و غیره.

 

مفاهیم اصلی مانند آرایه، رشته ها، توابع، مدیریت فایل ها و غیره را که ایرانیان سایبر در بسیاری از زبان ها مانند C++، Java، C# و غیره استفاده می شود، ارائه می کند.

 

2) C به عنوان یک زبان برنامه نویسی سیستم

یک زبان برنامه نویسی سیستم برای ایجاد نرم افزار سیستم استفاده می شود. زبان C یک زبان برنامه نویسی سیستمی است زیرا می توان از آن برای انجام برنامه نویسی سطح پایین (به عنوان مثال درایور و هسته) استفاده کرد. عموما برای ایجاد دستگاه های سخت افزاری، سیستم عامل، درایورها، کرنل ها و غیره استفاده می شود به عنوان مثال هسته لینوکس با زبان C نوشته شده است.

 

نمی توان از آن برای برنامه نویسی اینترنتی مانند جاوا، دات نت، پی اچ پی و آموزش خودآموز برنامه نویسی غیره استفاده کرد.

 

3) C به عنوان یک زبان رویه ای

یک رویه به عنوان تابع، متد، روال، زیر روال و غیره شناخته می شود. زبان رویه ای مجموعه ای از مراحل را برای برنامه مشخص می کند تا مشکل را حل کند.

یک زبان رویه ای برنامه را به توابع، ساختارهای داده و غیره تقسیم می کند. C یک زبان رویه ای است. در C، متغیرها و نمونه های اولیه تابع باید قبل از استفاده اعلام شوند.

 

4) C به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساخت یافته

زبان برنامه نویسی ساختاریافته زیرمجموعه ای از زبان رویه ای است. آموزش خودآموز ساختار به معنای تقسیم یک برنامه به بخش ها یا آموزش خودآموز برنامه نویسی بلوک ها است تا درک آن آسان باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی