یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

بلوغ چیست؟

بلوغ زمانی است که بچه ها از نظر جسمی و عاطفی به مردان و زنان جوان تبدیل می شوند. خطرات بلوغ زودرس در دختران و پسران معمولاً در نوجوانی این اتفاق می افتد:

در دختران، میانگین سنی 10 سال است.

در پسران، میانگین سنی 11 سال است.

بلوغ زودرس چیست؟

بلوغ زودرس زمانی است که علائم بلوغ شروع می شود:

قبل از 7 یا 8 سالگی در دختران

قبل از 9 سالگی در پسران

ممکن است برای برخی از بچه ها سخت باشد و گاهی اوقات نشانه یک مشکل سلامتی است.

علائم و نشانه های بلوغ زودرس چیست؟

در دختران، علائم بلوغ زودرس (prih-KOE-shiss) عبارتند از:

رشد سینه قبل از 7 یا 8 سالگی

شروع قاعدگی (قاعدگی او) قبل از 10 سالگی

رشد سریع قد (یک جهش رشد) قبل از 7 یا 8 سالگی

در پسران، علائم بلوغ زودرس قبل از 9 سالگی عبارتند از:

بزرگ شدن بیضه یا آلت تناسلی

رشد سریع قد (یک جهش رشد)

در دختران و پسران، برخی از این موارد می توانند خطرات بلوغ زودرس در دختران و پسران  نشانه های بلوغ زودرس احتمالی باشند، اما گاهی اوقات طبیعی هستند:

رشد موهای ناحیه تناسلی، زیر بغل یا صورت

تعمیق صدا

آکنه

بوی بدن "بالغ".

بلوغ زودرس چه تاثیری بر کودکان دارد؟

وقتی بلوغ به پایان می رسد، رشد قد متوقف می شود. از آنجایی که اسکلت‌های ایرانیان سایبر  آن‌ها بالغ می‌شود و رشد استخوان‌ها در سنین پایین‌تر از حد طبیعی متوقف می‌شود، بچه‌های مبتلا به بلوغ زودرس که درمان نمی‌شوند معمولاً به پتانسیل کامل قد بزرگسالان خود نمی‌رسند. جهش رشد اولیه آنها ممکن است در مقایسه با همسالان خود در ابتدا آنها را قد بلند کند. اما ممکن است رشد آنها خیلی زود متوقف شود و در نهایت در ارتفاع کوتاه تری نسبت به حالت قبلی قرار گیرند.

بلوغ زودرس نیز می تواند از نظر عاطفی و اجتماعی برای کودکان سخت باشد. برای مثال، خطرات بلوغ زودرس در دختران و پسران دخترانی که دچار  بلوغ زودرس هستند، ممکن است از پریود شدن یا بزرگ شدن سینه‌های خود قبل از هر یک از همسالان خود گیج یا خجالت بکشند. ممکن است به دلیل اینکه مسن تر به نظر می رسند با آنها متفاوت رفتار شود.

حتی ممکن است احساسات و رفتار در کودکان با بلوغ زودرس تغییر کند. دختران می توانند بدخلق و تحریک پذیر شوند. پسرها می توانند تهاجمی تر شوند و همچنین میل جنسی نامناسب برای سن خود ایجاد می کنند.

چه چیزی باعث بلوغ زودرس می شود؟

شروع بلوغ معمولاً توسط هیپوتالاموس آغاز می شود. این ناحیه از مغز به غده هیپوفیز (غده ای به اندازه نخود در نزدیکی قاعده مغز) سیگنال می دهد تا هورمون هایی ترشح کند که تخمدان ها (در دختران) یا بیضه ها (در پسران) را برای تولید هورمون های جنسی تحریک می کنند.

به طور معمول، به خصوص در دختران، بلوغ زودرس به این دلیل است که مغز سیگنال‌ها را زودتر از آنچه باید ارسال می‌کند. هیچ مشکل پزشکی یا محرک دیگری وجود ندارد. این نیز اغلب می تواند در خانواده ها اجرا شود.

در موارد کمتر، بلوغ زودرس خطرات بلوغ زودرس در دختران و پسران  ناشی از یک مشکل جدی تر، مانند تومور یا ضربه است. مشکلات تیروئید یا تخمدان نیز می تواند باعث بلوغ زودرس شود. در این موارد، علائم دیگری معمولا رخ می دهد که به مشکل جدی تری اشاره می کند.

بلوغ زودرس در پسران کمتر شایع است و بیشتر به مشکل پزشکی دیگری مربوط می شود. برای حدود 5 درصد از پسران، این بیماری ارثی است.

برخی از دختران بسیار جوان (معمولاً از 6 ماه تا 3 سال) ممکن است رشد سینه را نشان دهند که بعداً ناپدید می شود یا ممکن است بدون سایر تغییرات فیزیکی بلوغ ادامه یابد. به این حالت تلارش زودرس (thee-LAR-kee) می گویند و معمولاً مشکلات پایداری ایجاد نمی کند.

به طور مشابه، برخی بلوغ زودرس  از دختران و پسران ممکن است رشد اولیه موهای ناحیه تناسلی و/یا زیر بغل یا بوی بدن داشته باشند که به سایر تغییرات در رشد جنسی مرتبط نیست. این آدرنارک زودرس (ah-druh-NAR-kee) نامیده می شود.

این کودکان ممکن است برای رد کردن بلوغ زودرس "واقعی" به پزشک خود مراجعه کنند. خطرات بلوغ زودرس در دختران و پسران اما اکثر آنها نیازی به درمان ندارند و سایر علائم مورد انتظار بلوغ را در سن معمول نشان می دهند.

  • ۰۰/۰۸/۱۷
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی