یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

چگونه یک پروژه در Scratch Jr ایجاد می کنید؟

ScratchJr به طور خاص تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور برای ذهن های جوان طراحی شده است. بنابراین رابط کاربری و دستورالعمل ها بسیار ساده هستند. امروز، شما را از طریق برنامه SratchJr راهنمایی می کنیم. فقط برنامه ScratchJr را در دستگاه خود دانلود کنید. برنامه را راه اندازی کنید. و روی آیکون Home کلیک کنید تا پروژه جدیدی شروع شود.

 

ایده های پروژه ScratchJr برای بچه ها این شما را به صفحه پروژه های من می برد. برای شروع یک پروژه جدید، روی نماد کوچک " + " کلیک کنید. در اینجا نحوه ساخت بازی در ScratchJr آمده اس هنگامی که یک پروژه را شروع می کنید، ScratchJr sprite پیش فرض ظاهر می شود. اگر می‌خواهید این sprite پیش‌فرض را تغییر دهید، فقط روی اسپرایت کلیک کرده و فشار دهید تا x ظاهر شود. روی آن "x" کلیک کنید تا اسپرایت از مرحله حذف شود.

 

1. اسپرایت خود را انتخاب کنید. تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور با فشار دادن نماد «+» در سمت چپ، یک اسپرایت جدید انتخاب کنید تا گالری کاراکترها باز شود.

2. پس زمینه را تغییر دهید هنگامی که جن انتخابی خود را روی صفحه نمایش گذاشتید، پس زمینه را با کلیک بر روی نماد "عکس منظره" در بالای صفحه تغییر دهید. با این کار گالری پس زمینه ظاهر می شود.

 

پروژه های کودکان خردسال هر پس زمینه ای را که می خواهید انتخاب کنید. و روی نماد چک در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید تا پس زمینه را تنظیم کنید.

 

3. شخصیت خود را به صحنه اضافه کنید. شخصیت مورد نظر خود را با ضربه زدن بر روی صحنه انتخاب کنید. تصویر را در گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد - برای اینکه دوباره بررسی کنید که جن سمت راست را انتخاب کرده اید. 4. کد را اجرا کنید.

بلوک زرد (بلوک آغازگر) را زده و نماد پر ایرانیان سایبر چم را که دکمه شروع کد است، انتخاب کنید. اکنون می توانید بلوک های رنگی دیگر را برای ایجاد اسکریپت خود کاوش کنید. این بلوک های برنامه نویسی به دسته های تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور زیر تقسیم می شوند:

 

Triggering (بلوک زرد): کد را شروع می کند و پیام هایی را به اسکریپت های دیگر ارسال می کند. حرکت (بلوک آبی): محل حرکت اسپرایت، مدت زمان حرکت اسپرایت و تغییر زاویه. ظاهر (بلوک بنفش): نمایان بودن، ظاهر و خروجی متن را کنترل می کند. صدا (بلوک سبز): یک صدای "پاپ" از پیش تعریف شده یا یک صدای ضبط شده را پخش می کند.

کنترل (بلوک نارنجی): قسمت خاصی از اسکریپت را با تعداد مشخصی تکرار تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور می کند. پایان ها (بلوک قرمز): زمان و نحوه پایان اسکریپت را کنترل می کند.

ایده های پروژه ScratchJr برای بچه ها پروژه های سرگرم کننده ScratchJr را کاوش کنید و راهی سریع برای یادگیری نحوه انجام کارهای جدید کشف کنید!

 

. اندازه بالا و پایین: پروژه Scratch برای بچه ها

در این پروژه ScratchJr، کاراکتر خود را با کلیک کردن بر روی آن تغییر اندازه دهید. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، اندازه یک کاراکتر باید افزایش یابد و یک کاراکتر باید اندازه آن کاهش یابد. همچنین، با کلیک بر روی پرچم سبز، کاراکتر به اندازه اصلی خود باز خواهد گشت.

 

چالش: کاراکتر خود را با کلیک کردن بر روی آن تغییر تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور اندازه دهید. و همچنین با کلیک بر روی پرچم سبز کاراکتر خود را به اندازه اصلی خود برگردانید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی