یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

خالقان بیسیک توماس کورتز (سمت چپ) و جان کمنی در اواسط دهه 1980، بیسیک واقعی خود آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان را نشان دادند که روی مک و کالج دارتموث پی سی آی بی ام اجرا می شود.

سازندگان BASIC فقط از اتفاقی که برای این زبان افتاده بود شکایت نکردند. آنها همچنین شرکتی با نام معنادار - True BASIC - تأسیس کردند که نسخه‌ای را تولید کرد که ویژگی‌های جدیدی را با حفظ دیدگاه اصلی Dartmouth BASIC اضافه کرد. برخلاف مایکروسافت بیسیک، True BASIC نیز به همان زبان طراحی شده است، صرف نظر از اینکه آن را روی چه رایانه ای اجرا می کنید.

 

کورتز می‌گوید: «در سال 1983 یا بیشتر، نسخه‌های میکروکامپیوتری بیسیک همگی متفاوت بودند. ما فکر کردیم که می‌توانیم با پیاده‌سازی یک زبان (به معنای واقعی کلمه) روی رایانه‌های مختلف، کارهای خوبی انجام دهیم. ما اشتباه کردیم کامپیوترهای مختلف به قدری ضخیم و سریع ظاهر شدند که ما، یک شرکت کوچک، نمی‌توانستیم آن را ادامه دهیم.»

 

همه ما نتیجه را می دانیم: کتاب هایی با عناوینی مانند BASIC برای رایانه XYZ. تهوع آگهی.”

 

به‌عنوان فردی که در خیابان بیسیک بزرگ شده‌ام، به همان اندازه خوشحالم که وقتی منتشر شد آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان درباره بازگشت به بیسیک اطلاعاتی نداشتم. اگرچه بیشتر گوشت‌های Kemeny و Kurtz امروز برای من کاملاً منطقی هستند، آنها می‌توانستند از ایرانیان سایبر برنامه‌های BASIC که در آن زمان می‌نوشتم به‌عنوان مطالعات موردی استفاده کنند و همه چیزهایی را که باعث نارضایتی آنها از آنچه برای زبانشان شده بود را نشان می‌دادند.

 

برنامه های بیسیک که برای TRS-80 نوشتم فقط روی TRS-80 کار می کند. بعدها، وقتی آتاری 400 گرفتم، برنامه هایی نوشتم که فقط روی آتاری اجرا می شدند. مانند بسیاری از برنامه های مایکروسافت بیسیک، برنامه من کارهای عجیب و غریب و غیرمستندی برای رفع محدودیت های زبان انجام داد – بیشتر از همه کندی آن، واقعیت دیگری که Kemeny و Kurtz از آن راضی نبودند.

 

برنامه های من ظریف نبود. اغلب اوقات، آنها حتی برای کسی غیر از من و TRS-80 قابل درک نبودند. آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان اما آنها مال من بودند و به من اجازه دادند که به رایانه بگویم دقیقاً همان کاری را که من می خواهم انجام دهد.

 

 

دیوید پلاتکین Munchkin Attack، یک بازی آتاری که در سال 1982 در مجله SoftSide منتشر شد، ممکن است شما را به یاد یک بازی آرکید مشهورتر بیاندازد. با قرار گرفتن در BASIC، به سختی می تواند دو شخصیت روی صفحه را همزمان جابجا کند

بیسیک به قدری قابل دسترس بود که می‌توانستید برنامه‌های بداهه کوچک را با هیچ تلاشی کنار بگذارید. من احتمالاً صدها مورد از آنها را در آزمایشگاه کامپیوتر دبیرستانم نوشتم - بازی‌ها، ابزارهای کاربردی، جوک‌های عملی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برای بازی با همکلاسی‌هایم. قرار بود بیشتر آنها یکبار مصرف باشند، و مگر اینکه هیچ یک از آنها روی فلاپی دیسک های فراموش شده در خانه والدینم ظاهر شوند، تقریباً همه آنها مدت هاست که از بین رفته اند.

 

 

SLOT/BAS، بازی TRS-80 که حدوداً در سال 1980 هری مک کراکن / TIME نوشتم

اما من به اندازه کافی از یکی راضی بودم - شبیه سازی ماشین اسلات که من نوشتم علیرغم اینکه هرگز از ماشین اسلات استفاده نکرده ام - تا آن را در یک سیستم تابلوی اعلانات آنلاین محلی آپلود کنم. تقریباً 34 سال بعد، متوجه شدم که این یکی آموزش برنامه نویسی  از برنامه‌های مجموعه عظیم Ira Goldklang است که وب‌سایت آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان آن یک اسمیتسونی واقعی از همه چیز TRS-80 است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی