یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

و شما محدود به استفاده از جاوا نیستید. AIDE از Android NDK (کیت توسعه بومی) برای نوشتن کد  کد نویسی در گوشی عمدتاً به زبان C++ پشتیبانی می‌کند، البته با قلاب‌های جاوای لازم.

 

دانلود: AIDE

 

موبایل C (اندروید، iOS)

و اکنون به زبان‌های هاردکورتر می‌رسیم که بزرگ‌ترین زبان‌ها در نظر گرفته می‌شوند: C و C++. در حالی که تعداد زیادی ابزار C/C++ در iOS و به خصوص اندروید وجود دارد، Mobile C با یک ویژگی مهم از بقیه متمایز است: ادغام با SDL2 و OpenGL، حتی در دستگاه های تلفن همراه. این دو کتابخانه اساساً به شما امکان دسترسی به عملکرد گرافیکی را می دهند که به شما امکان می دهد تصاویر کد نویسی در گوشی دو بعدی و سه بعدی بکشید.

 

با کمی کار، حتی می توانید بازی نیز بسازید! مطمئناً نمی‌توانید از آن یک برنامه یا بازی قابل توزیع بسازید، مخصوصاً در iOS، اما اگر کد آن را بنویسید، می‌توانید برنامه خود را روی موبایل C بنویسید، آن را تست کنید و سپس برنامه را روی آن بسازید. یک دسکتاپ زمانی که به خانه یا دفتر می رسید.

 

mobilec

دانلود: موبایل C (اندروید)، (iOS)

 

C4Droid (اندروید)

C4Droid یکی دیگر از C/C++ IDE (محیط توسعه یکپارچه) است که ایرانیان سایبر همانطورکد نویسی در گوشی  که از نامش پیداست، فقط در اندروید موجود است. و در حالی که اکثر ویژگی‌ها را با Mobile C به اشتراک می‌گذارد، ویژگی‌هایی دارد که در هیچ برنامه اندروید دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

 

C4Droid از چارچوب برنامه Qt C++، یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های کراس پلتفرم (در ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS کار می‌کند) برای ایجاد برنامه‌ها و حتی بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید با استفاده از Qt برنامه‌های گرافیکی کامل را روی اندروید بنویسید، چیزی که با موبایل C به راحتی امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه برنامه‌های خود را از ابتدا بنویسید. اخطارهایی مانند نسخه‌های Qt و کد نویسی در گوشی کتابخانه‌های مفقود وجود دارد، اما بیشتر اصول اولیه و همچنین برخی موارد اضافی وجود دارد. مجدداً، اگر برنامه خود را به درستی کدنویسی کنید، می توانید همان کد منبع را در هر کجا کار کنید.

 

c4droid

و از آنجایی که این در اندروید است، C4Droid در واقع می‌تواند فایل‌های APK ایجاد کند که می‌توانید آنها را توزیع کنید. کد نویسی در گوشی توجه داشته باشید که چنین APK هایی بهینه نمی شوند، چیزی که برای نسخه نهایی برنامه باید در نظر داشت.

  • ۰۰/۰۹/۲۰
  • javad salehi

کد نویسی در گوشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی