یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

. ساختار دوره

این دوره آنلاین در مجموع 8 هفته طول  آموزش برنامه نویسی اسکرچ می کشد. هر هفته مضامین جدید و مفاهیم برنامه نویسی پوشش داده می شود. گاهی اوقات، ما برخی از مطالب قبلی را تکرار می کنیم، اما همانطور که ممکن است بدانید: تمرین باعث عالی می شود!

 

قبل از اینکه ما با کدنویسی واقعی شروع کنیم (در پلتفرم edX، به این هفته 1 گفته می شود) کمی بیشتر در مورد edX - پلتفرمی که سخنرانی های ویدئویی در آن پست می شود -، نحوه کارکرد آن توضیح می دهیم و اطلاعاتی را برای شما ارائه خواهیم کرد. والدین یا معلم شما

 

در زیر می توانید یک نمای کلی از آنچه که هر  آموزش برنامه نویسی اسکرچ هفته پوشش خواهیم داد پیدا کنید:

هفته 1: اولین پروژه شما

البته برای نوشتن به محیطی نیاز داریدبرنامه های شما ایرانیان سایبر را وارد کنید. ما این کار را در اسکرچ انجام خواهیم داد! Scratch یک زبان برنامه نویسی است که توسط MIT یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های فنی ایالات متحده آمریکا توسعه یافته است.

Scratch وب سایت خود را دارد که می توانید در آن یک حساب شخصی ایجاد کنید. در اینجا، می توانید پروژه های از پیش ساخته شده را پیدا کنید. ما این موارد را با شما از طریق پیوندهایی که در ادامه  آموزش برنامه نویسی اسکرچ این مطلب دروس قرار دارد به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین، شما اولین بلوک های برنامه نویسی خود را یاد خواهید گرفت، مانند "if-then" و یک حلقه.

هفته 2: حرکات و سیگنال ها

 

این هفته انیمیشن‌های خود را – که به آن «جن» نیز می‌گویند – حرکت خواهید کرد. همچنین خواهید آموخت که در محیط اسکرچ چه سیگنال هایی وجود دارد. علاوه بر این، ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه اسپرایت های خود را تغییر دهید و چگونه این نگاه ها را در حالت "خنثی" خود برگردانید. همچنین در نیمه های این هفته به یکی از مهم ترین  آموزش برنامه نویسی اسکرچ عناصر برنامه نویسی یعنی متغیرها پرداخته خواهد شد.

هفته سوم: متغیرها

در این هفته یکی از مهمترین مفاهیم برنامه نویسی یعنی متغیر آموزش برنامه نویسی اسکرچ را توضیح می دهید. همچنین، ما به جزئیات کمی بیشتر از مفاهیم قبلاً پوشش داده شده، یعنی تکرار برنامه نویسی اسکرچ  خواهیم پرداخت. شما دو نوع تکرار دارید و ما همه چیز را به شما خواهیم گفت.

 

  • ۰۰/۱۰/۰۲
  • javad salehi

آموزش برنامه نویسی اسکرچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی