یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی اسکرچ جونیور است که به کودکان خردسال (۵ سال به بالا) امکان می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند. بچه‌ها بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی را به هم می‌چسبند تا شخصیت‌ها را وادار به حرکت، پرش، رقص و آواز کنند. کودکان می توانند کاراکترها را در ویرایشگر رنگ تغییر دهند، صداها و صداهای خود را اضافه کنند، حتی عکس های خود را وارد کنند -- سپس از بلوک های برنامه نویسی برای زنده کردن شخصیت های خود استفاده کنند.

ScratchJr از زبان برنامه نویسی محبوب اسکرچ الهام گرفته شده است که توسط میلیون ها جوان (8 سال به بالا) در سراسر جهان استفاده می شود. در ایجاد ScratchJr، رابط کاربری و زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور را مجدداً طراحی کردیم تا آنها را از نظر رشد برای کودکان کوچکتر مناسب کنیم، و با دقت ویژگی هایی را برای مطابقت با رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان خردسال طراحی کردیم.

ما کدنویسی (یا برنامه نویسی کامپیوتری) را به عنوان نوع جدیدی از سواد می بینیم. همانطور که نوشتن به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید و ایده های خود را بیان کنید، همین امر در مورد کدنویسی نیز صادق است. در گذشته، کدنویسی برای اکثر مردم بسیار دشوار تلقی می شد. اما ما فکر می کنیم که کدنویسی باید برای همه باشد، درست مانند نوشتن.

همانطور که کودکان خردسال با ScratchJr کدنویسی می‌کنند، یاد می‌گیرند که چگونه با رایانه خلق کنند و خود را بیان کنند، نه فقط با رایانه. در این فرآیند، کودکان حل مسائل و طراحی پروژه‌ها را یاد می‌گیرند و مهارت‌های ترتیب‌دهی را توسعه می‌دهند که برای موفقیت تحصیلی بعدی اساسی است. آن‌ها همچنین از ریاضی و زبان در زمینه‌ای معنادار اسکرچ جونیور و انگیزشی استفاده می‌کنند و از رشد حساب و سواد در دوران کودکی حمایت می‌کنند. با ScratchJr، کودکان نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه برای یادگیری برنامه نویسی می کنند.

ScratchJr همکاری بین گروه فناوری های توسعه در دانشگاه تافتس، ایرانیان سایبر گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT و شرکت اختراع بازیگوش است. دو سیگما اجرای نسخه اندروید ScratchJr را رهبری کرد. گرافیک و تصاویر ScratchJr توسط شرکت HvingtQuatre و سارا تامسون ساخته شده است.

اگر از استفاده از این برنامه رایگان لذت می برید، لطفاً کمک مالی به بنیاد اسکرچ  یک سازمان غیرانتفاعی که پشتیبانی مداوم از ScratchJr را ارائه می دهد، در نظر بگیرید. ما از کمک های مالی در اندازه های بزرگ و کوچک قدردانی می کنیم.

این نسخه از ScratchJr فقط بر روی تبلت هایی با سایز 7 اینچی یا بزرگتر و دارای اندروید 4.2 (Jelly Bean) یا بالاتر کار می کند. برنامه نویسی تقریباً شبیه هر زبان دیگری است. گفتنی است، درک این نکته آسان است که فرزندان شما هر چه زودتر شروع به مطالعه کنند، زودتر و سریعتر آن را درک خواهند کرد. ScratchJr را در رایانه شخصی با BlueStacks بازی کنید و شروع به ایجاد داستان ها و بازی های تعاملی خود کنید. کدنویسی نوع جدیدی از سواد است و هیچ چیز مهمتر از خواندن برای توسعه اسکرچ جونیور بسیاری از مهارت ها و انواع مختلف دانش نیست. خلاقیت و توانایی ابراز وجود برای زندگی ضروری است. مطمئن شوید که فرزندانتان این مهارت‌ها و بسیاری دیگر از مهارت‌های ارزشمند را به روشی امن و جالب یاد می‌گیرند. ScratchJr را بر روی رایانه شخصی با BlueStacks دانلود کنید و مطمئن شوید که بچه‌های شما (و همچنین شما، چرا که نه؟) اولین قدم‌های خود را در دنیای شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز برنامه‌نویسی انجام می‌دهند، زیرا از آزادی نهایی و تجربه بسیار کامل‌تری لذت می‌برند.

این کتابی است که آرزو می‌کردم زمانی که برای اولین بار کاوش زبان Go را شروع کردم وجود داشت، که بر اساس نمونه‌های کدی ساخته شده بود که می‌توانستم با سرعت خودم با آنها بازی کنم.

همچنین مانند کتابی است که آرزو می‌کردم وقتی برای اولین بار برنامه‌نویسی را شروع کردم وجود داشت - ترکیبی از مقالات مجله که به من کدنویسی و خرد (یا نه) اعطا شده توسط سی و چند سال انجام این کار را اسکرچ جونیور آموخت. امیدوارم برای نوجوان علاقه‌مندی که اولین قدم‌های خود را برای هک کردن برداشته است، به همان اندازه که فارغ‌التحصیلان دانشگاه مجهز به نظریه‌های فراوان هستند، اما به دنبال بینش عملی هستند، خواندنی باشد.

همچنین به طور کلی یک کتاب در مورد خواندن و نوشتن کد، و اسکرچ جونیور در مورد بسیاری از زمینه های محاسباتی است که من را مجذوب خود می کند. شاید آنها شما را نیز مجذوب خود کنند!

  • ۰۰/۱۰/۱۳
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی