یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

نمونه ای از کدهای مبتنی بر متن

همانطور که زبان‌های انسانی هر کدام گرامر و واژگان برنامه نویسی اسکرچ چیست منحصر به فرد خود را دارند، زبان‌های کدنویسی مبتنی بر متن نیز راه‌های خاصی برای نوشتن دستورات مختلف دارند (دستورالعمل‌هایی که به رایانه می‌گوید چه کاری انجام دهد)، و همچنین نحو پیچیده خود را دارند. این منحنی یادگیری اغلب می تواند برای برنامه نویسان جوان جدید دلسرد کننده باشد.

در مقابل، Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است. برخلاف دستورات مکتوب سنتی که با استفاده از علائم روی صفحه کلید تایپ می‌شوند، دستورات Scratch به شکل بلوک‌های رنگارنگ هستند. کاربران می‌توانند با چیدن بلوک‌ها به هم، برنامه‌هایی درست کنند، مانند لگو مجازی! سپس می توانند روی دکمه سبز رنگ در رابط Scratch کلیک کنند تا آنها را اجرا کنند.

بیایید آن را تجسم کنیم

برای نشان دادن زیبایی Scratch، در اینجا دو برنامه نویسی اسکرچ چیست برنامه کامپیوتری ساده وجود دارد که هر دو پیام را چاپ می کنند: "سلام! امروز چطوری؟" یکی در جاوا ساخته شده است، در حالی که دیگری در اسکرچ ساخته شده است.

هر دو دقیقاً یک کار را انجام می دهند، اما برنامه Scratch به طور قابل توجهی ساده تر است. همانطور که در بالا نشان داده شد، کد Scratch برای ایجاد و خواندن آسان تر است و به شما امکان می دهد تا به سرعت اصول علوم کامپیوتر را یاد بگیرید و به کار ببرید. با حذف دشواری نحو، Scratch به کدنویسان جدید و بچه های جوان کمک می کند تا مستقیماً به ساخت پروژه های سرگرم کننده و تعاملی بپردازند.

داستان های تعاملی

Scratch همچنین به شما امکان می دهد داستان های تعاملی خود را ایجاد کنید و پلتفرم را خلاقانه و شخصی سازی کنید. داستان‌های تعاملی اسکرچ با روایت‌های سنتی کتاب داستان که معمولاً به برنامه نویسی اسکرچ چیست آن فکر می‌کنیم متفاوت است. در حالی که داستان‌هایی مانند «کلاه قرمزی» داستان شخص دیگری را روایت می‌کنند، داستان‌های تعاملی در اسکرچ به هر کسی که بازی را انجام می‌دهد این امکان را می‌دهد که شخصیت اصلی باشد!

غار گنج یک داستان تعاملی در اسکرچ است. ایرانیان سایبر خودتان آن را با cli پخش کنیدزدن پرچم سبز!

به عنوان مثال، این داستان تعاملی با عنوان غار گنج به بازیکن کنترل یک جن مبتکر را می دهد. جن امیدوار است با کاوش در غار گنج، گنج را کشف کند، اما هر بار که گنج را پیدا می کند باید به یک سوال پاسخ دهد. اگر سوالات زیادی اشتباه بگیرند، همه چیز را از دست می دهند!

استفاده از Scratch برای گفتن داستان، آن را به روشی جذاب برای بچه ها تبدیل می کند تا داستان سرایی را تمرین کنند و در عین حال کد یاد بگیرند. همه داستان ها نباید پیچیده باشند - گاهی اوقات حتی پروژه های ساده می توانند سرگرم کننده و جذاب باشند! این امکان وجود دارد که داستان‌های سنتی و غیر تعاملی خود را در اسکرچ نیز بسازید، مانند ساخت فیلم کوچک خود.

Funky Town یک داستان غیر تعاملی ساده وبرنامه نویسی اسکرچ چیست  سرگرم کننده در Scratch در مورد یک دایناسور در حال رقص است. برای شروع کلیپ متحرک روی پرچم سبز کلیک کنید!

انجمن اسکرچ

برای مثال‌های عالی‌تر از کارهایی که می‌توانید در Scratch انجام دهید، انجمن Scratch پر از پروژه‌های شگفت‌انگیز است. این انجمن آنلاین به Scratchers (کاربران Scratch) اجازه می دهد تا پروژه های Scratch خود را با کلیک یک دکمه با دیگران به اشتراک بگذارند. این می تواند منبع الهام خوبی برای کسانی باشد که می خواهند پروژه های خود برنامه نویسی اسکرچ چیست را بسازند، اما مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند. می‌توانید کد هر پروژه‌ای را مشاهده کنید، و با «ریمیکس کردن» یا ویرایش کپی خود، روی آن‌هایی که دوست دارید تغییراتی ایجاد کنید.

جامعه اسکرچ برای کودکان ایمن است و تیم اسکرچ - بخشی از گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT - این را تضمین می کند. آنها دستورالعمل‌های سختگیرانه جامعه را اجرا می‌کنند تا فضایی را تضمین کنند که هر کسی بتواند با خیال راحت در آن مشارکت کند. همچنین یک ویکی Scratch برای همه Scratchers وجود دارد تا در مورد آخرین برنامه نویسی اسکرچ به روز رسانی ها و نکات مربوط به ویژگی ها و کدهای مختلف در Scratch مطالعه کنند!

  • ۰۰/۱۰/۱۵
  • javad salehi

برنامه نویسی اسکرچ چیست

نظرات (۱)

ممنونم خیلی مفید بود🌸

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی