یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

در این لیست ندارد و به ایجاد و ساختاربندی پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی متن در یک سایت محدود می شود. بخش ها، سرفصل ها، پیوندها و پاراگراف ها همه بخشی از دامنه HTML هستند.

از سال 2020، HTML جایگاه شماره 2 خود را در لیست پرکاربردترین زبان‌های جهان در Stack Overflow با CSS به اشتراک می‌گذارد.

4. CSS

CSS یا شیوه نامه های آبشاری معمولاً همراه با HTML اعمال می شود و ظاهر سایت را کنترل می کند. در حالی که HTML متن سایت را به چند تکه سازماندهی می کند، CSS مسئول تعیین اندازه، رنگ و موقعیت پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی همه عناصر صفحه است.

CSS نیز راحت است. قسمت آبشاری نام به این معنی است که یک سبک اعمال شده از عناصر والد به تمام عناصر فرزند در سراسر سایت کاهش می یابد. این ویژگی به این معنی است که هنگامی که کاربران پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی زیبایی شناسی را برای والدین اصلی تعیین می کنند، مجبور نخواهند شد کد خود را به صورت دستی در یک وب سایت تکرار کنند. علاوه بر این، واگذاری سازماندهی سایت به HTML و زیبایی شناسی به CSS به این معنی است که کاربران مجبور نیستند یک صفحه وب را فقط برای تغییر رنگ بازنویسی کنند.

 

CSS یک زبان قابل دسترسی است که به برنامه نویسان مبتدی اجازه می دهد تا انگشتان پای خود را در مخزن کدگذاری استعاری فرو ببرند. اگر در زمینه کدنویسی تازه کار هستید، دلیلی وجود ندارد که CSS را قبل از پرداختن به زبان های پیچیده تر یاد نگیرید!

5. جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی عمومی و شی گرا است. در برنامه نویسی شی گرا، توسعه دهندگان اشیایی را ایجاد می کنند که توابع و داده ها را در بر می گیرد و سپس می توان از آنها برای ارائه ساختار برنامه ها و برنامه ها استفاده کرد.

جاوا در حال حاضر سومین زبان برنامه نویسی پرطرفدار برای استخدام ایرانیان سایبر مدیران در سطح جهان است (PDF، 2.4 مگابایت) و رتبه پنجم را در لیست پرکاربردترین زبان های Stack Overflow برای دو سال دارد.

 

محبوبیت جاوا دلیل خوبی دارد. یادگیری و استفاده از این زبان پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی نسبتاً آسان است، از امنیت باورنکردنی برخوردار است و می تواند حجم عظیمی از داده را مدیریت کند. این ویژگی ها جاوا را به یک زبان ایده آل برای بخش مالی آنلاین تبدیل می کند و اغلب در صنایعی مانند بانکداری، صورتحساب و بازار سهام استفاده می شود.

با این حال، تطبیق پذیری زبان چیزی است که زبان آموزان واقعاً جذاب می دانند. جاوا که به عنوان یک زبان "یک بار نوشتن، اجرا در هر کجا" تبلیغ می شود، می تواند به طور موثر بر روی هر سیستم عاملی اجرا شود، صرف نظر از اینکه کدام سیستم عامل برای نوشتن کد اصلی استفاده شده است. بنابراین برای نوشتن برنامه‌ها نه تنها برای تلفن‌های همراه و رایانه، بلکه برای پردازنده‌های راه دور، حسگرها و انواع دیگر محصولات مصرفی ایده‌آل است.

6. SQL

SQL یا زبان پرس و جوی ساختاریافته، زبانی است که به برنامه پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی نویسان امکان پرس و جو و دستکاری پایگاه داده ها را می دهد. به عنوان یک زبان خاص دامنه، عمدتاً برای مدیریت داده ها در یک RDBMS (سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای) طراحی شده است. به زبان ساده، SQL می‌تواند داده‌ها را از پایگاه داده بیابد و بازیابی کند، و همچنین رکوردها را به‌روزرسانی، اضافه یا حذف کند.

در حالی که SQL بسیار کاربردی است، تمایل دارد با پایگاه داده زبان های برنلمه نویسی کاربردی های کوچک بهتر کار کند و همیشه خود را به مدیریت پایگاه های گسترده نمی رساند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی