یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

این زبان‌های برنامه‌نویسی بصری، زبان برنامه نویسی بلوکی رابط‌های کشیدن و رها کردن را ارائه می‌کنند که در آن دانش‌آموز شما می‌تواند برنامه خود را با استفاده از بلوک‌های ساختمانی به جای متن، شبیه به لگوها، جمع‌آوری کند. اغلب، این رابط ها حتی درست در مرورگر وب شما کار می کنند!

Scratch، Snap و Blockly همگی نمونه هایی از زبان های کدنویسی مبتنی بر بلوک هستند. در حالی که Blockly برای بزرگسالان و به عنوان یک ابزار پروژه کدنویسی در دنیای واقعی عالی است، ما Scratch و Snap را برای یادگیری بصری تر و جذاب تر به بچه ها توصیه می کنیم.

1. خراش

Scratch یک راه عالی برای کودکان 8 تا 11 ساله برای شروع کدنویسی است. در سال 2003 به عنوان یک پروژه منبع باز در MIT توسعه یافت. 17 سال بعد، Scratch هنوز یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک است و جامعه آنلاین آن همچنان در حال رشد است - هر مشکلی را که با آن مواجه می‌شوید به راحتی زبان برنامه نویسی بلوکی با آموزش‌های Scratch آنلاین یا یک جستجوی ساده در گوگل پاسخگو می‌شود.

پروژه زبان کدنویسی اسکرچ با کدگذاری بلوکی

یک بازی سرگرم کننده کد شده با بلوک ها و شخصیت های Scratch!

محبوبیت کدنویسی اسکرچ تا حد زیادی به این دلیل است که چگونه به بچه ها اجازه می دهد تا بازی های ویدیویی تعاملی، انیمیشن ها و داستان های خلاقانه با طیف گسترده ای از تصاویر پس زمینه و شخصیت ها ایجاد کنند. بچه‌ها می‌توانند مستقیماً به ایجاد پروژه‌های برنامه‌نویسی سرگرم‌کننده و جذاب بپردازند، در حالی که مهارت‌های زندگی مانند خلاقیت، داستان‌گویی و تفکر منطقی را نیز ایجاد می‌کنند! به همین دلیل است که دو دوره برنامه نویسی Scratch ما برای کودکان بر ساخت بازی در Scratch تمرکز می کنند تا به بچه ها کمک کند همزمان با یادگیری کدنویسی اولیه سرگرم شوند.

یکی دیگر از مزایای Scratch این است که به راحتی در ایرانیان سایبر دسترس است. می توانید از آن در مرورگر وب خود استفاده کنید یا می توانید آن را در چندین دستگاه بارگیری کنید. این شامل Android (فقط تبلت)، macOS، Microsoft Windows و ChromeOS می‌شود. تنها محدودیت ها این است که به عنوان یک برنامه برای iPad یا Apple iOS یا Android گوشی های هوشمند در دسترس نیست.

آن را امتحان کنید: نحوه ساخت یک بازی در زبان برنامه نویسی بلوکی ابتدا: گام به گام برای مبتدیان 8+

2. ضربه بزنید

اسنپ ​​یک نوع Scratch است که توسط UC Berkeley توسعه یافته است. این برنامه به گونه‌ای ساخته شده است که مفاهیم برنامه‌نویسی پیشرفته‌تری را در بر بگیرد، و بنابراین اگر Scratch خیلی ساده باشد، به عنوان زبان برنامه نویسی بلوکی یک مرحله میانی عالی عمل می‌کند، اما دانش‌آموز شما هنوز آماده پیشرفت فراتر از کدنویسی مبتنی بر بلوک نیست. علاوه بر این، برنامه‌های اسنپ را می‌توان به جاوا اسکریپت، پایتون و سایر زبان‌های کدنویسی مبتنی بر متن تبدیل کرد که انتقال به این زبان‌ها را ساده‌تر می‌کند.

از آنجایی که اسنپ جدیدتر و کمتر از اسکرچ استفاده می شود، از نظر در دسترس بودن منابع آنلاین، یک نقطه ضعف قابل توجه وجود دارد. هنوز هم می‌توانید با اسنپ کمک بیابید، اما ممکن است تلاش بیشتری نسبت به Scratch داشته باشید.

زبان های برنامه نویسی زبان برنامه نویسی بلوکی کامپیوتری مبتنی بر متن

کودکانی که در محدوده سنی 11+ هستند، احتمالاً آماده هستند تا با زبان کدنویسی مبتنی بر متن شروع کنند. در مقایسه با کدنویسی مبتنی بر بلوک، زبان‌های مبتنی بر متن نیاز دارند که بچه‌ها با صفحه‌کلید راحت‌تر باشند و درک بهتری از تفکر منطقی و مفاهیم حسابی سطح بالا داشته باشند.

برای بچه هایی که برای آنها آماده هستند، زبان های مبتنی بر متن توانایی مقابله با طیف وسیع تری از پروژه ها و به دست آوردن درک عمیق تری از مفاهیم علوم کامپیوتر را ارائه می دهند. زبان‌های کدنویسی مبتنی بر برنامه نویسی بلوکی متن نیز گام بعدی طبیعی برای دانش‌آموزانی است که قبلاً در کدنویسی مبتنی بر بلوک مهارت دارند.

  • ۰۰/۱۱/۱۶
  • javad salehi

زبان برنامه نویسی بلوکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی