یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

این منبع اصول کدگذاری آموزش برنامه نویسی کودکان اساسی را آموزش می دهد در حالی که کودکان در حال تسلط بر سایر مهارت های زبانی و فضایی هستند.

تفکر محاسباتی در هسته خود، تفکر محاسباتی در مورد ارتباطات است. رایانه ها در پاسخ به دستورالعمل ها عمل می کنند. اگر فکر می‌کنید انتقال دستورالعمل‌های واضح ساده است، «چالش دستورالعمل‌های دقیق» را با یوتیوبر جاش دارنیت و فرزندانش تماشا کنید. آنها سعی می کنند با پیروی از دستورالعمل های ظاهراً مستقیم و با دقت یک ساندویچ کره بادام زمینی درست کنند.

«چالش دقیق دستورالعمل» یوتیوبر جاش دارنیت.

برای یادگیری تفکر محاسباتی، کودکان باید بیاموزند که مسائل انتزاعی، دانش، فرآیندها و راه حل های خود را به اندازه کافی واضح و منظم بسازند تا در دسترس سایر دانش آموزان، باز برای بحث و مناظره آموزش برنامه نویسی کودکان باشند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه فرآیندهای تفکر بازتابی را از طریق کلمات و نمودارهای گفتاری و نوشتاری بیان و به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی از کدنویسی موجود

در کانادا، ما خوش شانس بوده ایم که یک ایرانیان سایبر برنامه ملی داریم که آموزش کدنویسی را تامین می کند.

این برنامه پروژه هایی مانند CanCodeToLearn، Hackergal و Black Boys Code را تامین مالی کرده است. اینها فرصت‌هایی را برای دانش‌آموزان و معلمان کلاس دوازدهم در مهدکودک فراهم می‌کنند تا مهارت‌های دیجیتالی از جمله کدنویسی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و توسعه محتوای دیجیتال را بیاموزند. اینها مکمل و مکمل برنامه درسی استانی هستند.

برنامه‌هایی مانند اینها از روبات‌های قابل برنامه‌ریزی و زبان‌های رایانه‌ای رایگان و کاربرپسند مانند Scratch و Lynx استفاده می‌کنند تا کدنویسی را به خانه‌ها و کلاس‌های درس وارد کنند.

ویدئوی آزمایشگاه آموزش برنامه نویسی کودکان رسانه MIT در مورد اسکرچ.

چنین برنامه‌هایی این امکان را برای کوچک‌ترین بچه‌ها هم فراهم می‌کند که با پیروی از یک سری دستورالعمل‌ها، به رایانه دستور دهند که به روشی خاص (تعریف برنامه‌نویسی رایانه‌ای) عمل کند.

درس هایی از LOGO

بیش از چهار دهه پیش، دانشمندان کامپیوتر در MIT زبان برنامه نویسی LOGO را برای آموزش اصول برنامه نویسی کامپیوتر به کودکان توسعه دادند. کودکان می توانند از طریق رسم اشکال هندسی، حل مسائل ریاضی و ایجاد بازی، نحوه عملکرد دستورات را کشف کنند. LOGO به مدارس سراسر جهان معرفی شد.

اما همانطور که محقق آموزش و یادگیری پی. گیبونز در مقاله "یادگیری لوگو: آنچه یادگیرندگان می گویند" در مجموعه آموزش در ریزجهان های لوگو اشاره می کند، مقاومت قابل توجهی از سوی مربیان و والدین وجود داشت که فکر می کردند یادگیری LOGO هیچ سود پایداری ندارد زیرا برنامه نویسان به اصطلاح "واقعی" از LOGO استفاده نمی کردند و فقط برای بچه ها بود.

امروزه، آندریاس شلیچر، مدیر آموزش و مهارت آموزش برنامه نویسی کودکان های OECD، پیشنهاد کرده است که آموزش برنامه نویسی به کودکان اتلاف وقت است زیرا کدنویسی "تکنیک زمان ما" است که به سرعت منسوخ می شود.

چیزی که این انتقادها از آموزش LOGO و کدنویسی نادیده گرفته می شود این است که مزیت یادگیری در مدرسه در درجه اول در مورد آموزش فنی اولیه نیروی کار نیست. بلکه در مورد یادگیری تفکر و حل مسئله توسط کودکان است که قابل انتقال خواهد بود.

سینتیا سولومون، دانشمند کامپیوتر، یکی از خالقان LOGO، تاریخچه، توسعه و کاربردهای آن را توضیح می دهد.

یادگیری کدنویسی مانند یادگیری خواندن است: شناخت آموزش برنامه نویسی کودکان حروف و نمادها،صدا کردن کلمات و ساختن جملات اما قدرت واقعی یادگیری خواندن زمانی به فعلیت می رسد که دانش آموزان بتوانند بخوانند تا یاد بگیرند. به طور مشابه، قدرت واقعی یادگیری کدنویسی زمانی است که کودکان از تفکر و حل مسئله ای که از طریق کدنویسی آموزش برنامه نویسی کودکان یاد می گیرند استفاده می کنند، چیزی که می توان آن را کدنویسی برای یادگیری نامید.یادگیری لمسی، بازی های تجسم یافته

  • ۰۰/۱۱/۱۷
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی