یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

دروس برنامه نویسی مقدماتی در آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر مورد زبان هایی مانند HTML، JavaScript، SQL، C، C++ و Python وجود دارد. روش دیگر، دوره های برنامه نویسی موضوعی خاص، مانند ساخت وب سایت، توسعه اپلیکیشن موبایل، ساختار داده یا مهندسی نرم افزار را انتخاب کنید.

جدای از فیلم‌ها، دوره‌ها معمولاً شامل مطالب خواندنی، تمرین‌ها و تالارهای گفتگو هستند تا تجربه یادگیری را تعاملی‌تر کنند. دانش آموزانی که در مسیر رایگان ثبت نام می کنند تا تاریخ انقضای مشخص شده به این مواد دسترسی خواهند داشت.

5. آکادمی خان

صفحه اصلی آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر آکادمی خان.

یک شرکت غیرانتفاعی دیگر، آکادمی خان، منابع عالی برای مبتدیان را برای یادگیری رایگان کدنویسی ارائه می دهد.

موضوعات عمدتاً اصول اولیه برنامه نویسی کامپیوتر، HTML، CSS، جاوا اسکریپت، jQuery و SQL هستند. در حالی که این مجموعه به اندازه سایر سیستم عامل ها گسترده نیست، برای توسعه دهندگان وب تازه کار کافی است.

غیر از این، Khan Academy یک برنامه کوتاه و تعاملی به نام Hour of Code نیز دارد. در آنجا، دانش آموزان می توانند کدنویسی برای انیمیشن، ساخت وب سایت یا مدیریت داده ها را تمرین کنند.

رسانه های آموزشی اولیه شامل فیلم ها، فلش آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر کارت ها و تمرین ها با استفاده از ویرایشگر کد می باشد. وقتی مربی توضیحش را تمام کرد، شرکت‌کننده می‌تواند دانش جدید خود را با تکمیل چالش‌های بخش تمرین کند.

6. Code.org

صفحه اصلی Code.org

Code.org یک شرکت غیرانتفاعی است که قصد دارد ایرانیان سایبر برنامه نویسی را به بخشی از برنامه درسی اصلی آموزش تبدیل کند.

در حالی که کاتالوگ دوره در درجه اول برای دانش آموزان مدرسه K-12 است، ما آنها را برای مبتدیان در هر سنی مناسب می دانیم. روش تدریس عمدتاً از یک سیستم بلوکی استفاده می‌کند که در آن آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر کاربران می‌توانند کد را به رابط ویرایش بکشند و رها کنند، که می‌تواند برای تازه‌واردان سخت‌تر باشد.

ما توصیه می کنیم که با کلاس 6-12 شروع کنید زیرا آنها با درس های برنامه نویسی مقدماتی همراه هستند.

مانند آکادمی خان، Code.org همچنین دارای یک ساعت کد است – آموزش کدنویسی سریع برای ساختن وب سایت ها، برنامه ها و بازی ها.

7. Codewars

صفحه اصلی Codewars.

Codewars یکی از محبوب ترین وب سایت های کدنویسی در بین توسعه دهندگان است. این پلتفرم که توسط یک شرکت ارزیابی فناوری اداره می شود، چالش های کدی به نام کاتا را برای تقویت مهارت آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر های برنامه نویسی شما ارائه می دهد.

چیزی که Codewars را منحصر به فرد می کند، مشارکت اجتماعی آن است. شرکت‌کنندگان می‌توانند ببینند که چگونه نسبت به سایر اعضا رتبه‌بندی می‌شوند، بررسی کنند که پاسخ‌های همتایانشان چگونه است، و کاتای خود را برای امتحان کردن دیگران ایجاد کنند.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان می‌توانند برای تعامل زنده به بحث‌ها در پلتفرم‌های GitHub یا Discord بپیوندند.

برای شروع، کاربران باید زبانی را انتخاب کنند. سپس Codewars برای اثبات مهارت های خود و تعیین سطح دشواری اولین چالش خود، چالشی را به آنها ارائه می دهد. با پیشرفت در هر کاتا، تکالیف سخت تر می شوند.

برخی از زبان های برنامه نویسی که آموزش برنامه نویسی از صفر می توانید یاد بگیرید عبارتند از JavaScript، PHP، Java، C#، Python، Ruby و SQL.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی