یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

بسته به زبانی که انتخاب می کنید، می گوییم که یادگیری برنامه نویسی از صفر کد شما یا کامپایل می شود یا به کد ماشینی تفسیر می شود که می تواند توسط CPU شما اجرا شود. اکثر زبان های برنامه نویسی شامل برنامه ای به نام کامپایلر یا مترجم هستند که این مرحله ترجمه را انجام می دهد.

فقط برای ارائه چند مثال - جاوا اسکریپت و پایتون زبان های تفسیری هستند در حالی که جاوا یک زبان کامپایل شده است. اینکه یک زبان کامپایل یا تفسیر شود (یا ترکیبی از این دو) پیامدهایی برای راحتی توسعه‌دهنده، مدیریت خطا، عملکرد و سایر زمینه‌ها دارد، اما ما در اینجا به جزئیات آن نمی‌پردازیم.

3) نحوه عملکرد اینترنت را بدانید

هر نوع برنامه نویسی را که می خواهید انجام دهید، یادگیری برنامه نویسی از صفر با موقعیت هایی مواجه خواهید شد که به شما کمک می کند تا بدانید کامپیوترها چگونه با یکدیگر تعامل دارند. این معمولاً از طریق اینترنت رخ می دهد.

اینترنت چیزی نیست جز مجموعه ای جهانی از کامپیوترهای متصل. به عبارت دیگر یک شبکه جهانی است. هر رایانه در شبکه بر روی مجموعه ای از قوانین توافق دارد که آنها را قادر می سازد با یکدیگر صحبت کنند. برای کامپیوتر، "صحبت کردن" به معنای انتقال داده است.

همانطور که در بخش قبل بحث کردیم، همه انواع داده ها – صفحات وب، تصاویر، ویدئوها، ایمیل ها و غیره – می توانند به صورت یک و صفر نمایش داده شوند.

بنابراین، می‌توانید اینترنت را مجموعه‌ای بسیار بزرگ از رایانه‌ها در نظر بگیرید که می‌توانند یک‌ها و صفرها را بین خود انتقال دهند، به گونه‌ای که معنای آن داده‌ها را حفظ کند. اینترنت چیزی نیست جز یک رسانه مکالمه دیجیتال.

اگر اینترنت فقط یک عرصه گفتگوی بزرگ است، بیایید شرکت کنندگان مکالمه را تعریف کنیم.

اول، یک قیاس: بیشتر مکالمات انسانی حداقل به دو شرکت کننده نیاز دارد. ایرانیان سایبر در بیشتر موارد، یک نفر مکالمه را آغاز می کند و فرد دیگر با فرض اینکه هم حاضر هستند و هم در دسترس هستند، پاسخ می دهد

در صحبت های اینترنتی، کامپیوتری که مکالمه را یادگیری برنامه نویسی از صفر آغاز می کند، کلاینت نامیده می شود. رایانه ای که پاسخ می دهد یا پاسخ می دهد سرور نامیده می شود.

برای مثال، فرض کنید یک مرورگر وب را باز کرده و به بروید. در این سناریو، مرورگر وب شما مشتری است. با گسترش، می‌توانید رایانه‌ای را که روی آن کار می‌کنید نیز به عنوان مشتری در نظر بگیرید.

به معنای انتزاعی تر، شما مشتری هستید زیرا شما شروع کننده گفتگو هستید. با تایپ در نوار جستجو و کلیک کردن روی <ENTER>، مرورگر شما درخواست می‌کند تا مکالمه را با یکی از رایانه‌های Google شروع کند.

کامپیوتر گوگل سرور نامیده می شود. با ارسال داده های مورد نیاز برای نمایش صفحه وب Google در مرورگر شما پاسخ می دهد. و voilà! صفحه وب گوگل در مقابل چشمان شما ظاهر می شود. تمام انتقال داده های اینترنتی از این نوع رابطه مشتری/سرور استفاده می کنند.

4) برخی از اصول خط یادگیری برنامه نویسی از صفر فرمان را تمرین کنید

خط فرمان می تواند در نگاه اول ترسناک باشد. اغلب در فیلم‌ها به‌عنوان یک صفحه سیاه مرموز با متن، اعداد و نمادهای نامفهوم در حال حرکت نمایش داده می‌شود. معمولاً با یک هکر شرور یا همکار نابغه فنی مرتبط است.

حقیقت این است که برای استفاده یا درک خط فرمان نیازی به یک نابغه نیست. در واقع، به ما این امکان را می دهد که بسیاری از کارهای مشابهی را انجام دهیم که از طریق یک ماوس نقطه و کلیک راحت انجام می دهیم.

تفاوت اصلی این است که در درجه اول ورودی را یادگیری برنامه نویسی از صفر از طریق صفحه کلید می پذیرد، که می تواند به محض دستیابی به آن سرعت ورودی ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

می‌توانید از خط فرمان برای مرور پوشه‌ها، فهرست کردن محتویات یادگیری برنامه نویسی یک پوشه، ایجاد پوشه‌های جدید، کپی و انتقال فایل‌ها، حذف فایل‌ها استفاده کنید. اجرای برنامه ها و خیلی بیشتر. پنجره ای که در آن می توانید دستورات را در خط فرمان تایپ کنید ترمینال نامیده می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی