یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

و شمارش) و همچنین نمایش اعداد فضایی آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی و حقایق ساده حسابی را آموزش می‌دهند. نتایج ارزیابی این آموزش هنوز منتشر نشده است.

مطالعات قبلی اثربخشی مداخله مبتنی بر رایانه را در پردازش اعداد نشان می‌دهد. اما برنامه های ارائه شده بیشتر بر مهارت های خاص (مانند آموزش فادانش ct) و فقط سازگاری محدودی را ارائه می دهند.

مطالعه حاضر

هدف مطالعه حاضر (1) توسعه یک برنامه آموزشی مبتنی بر رایانه بر اساس مفاهیم فعلی توسعه عددی و (2) ارزیابی آزمایشی اولیه از کارایی و عملی بودن آن است. مداخله از عناصر اصلی "Rescue Calcularis" استفاده می کند (کوسیان و همکاران، 2011). در مقایسه با مطالعات قبلی، ما آموزش کامل‌تری از مهارت‌های ریاضی ارائه می‌کنیم و از یک مدل کاربر استفاده می‌کنیم که امکان سازگاری انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند [براساس مدل دانش‌آموز و الگوریتم کنترل ارائه‌شده در Käser و همکاران. (2012)]. برنامه ما آموزش شناخت عددی پایه را با آموزش توانایی های حسابی ترکیب می کند. چندین مطالعه گذشته (زیگلر و بوث، 2004؛ بوث و سیگلر، 2006، 2008؛ هالبردا و همکاران، 2008) همبستگی قابل توجهی را بین پیشرفت ریاضی و یادگیری ریاضی و کیفیت نمایش بزرگی آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی عددی گزارش کرده اند. علاوه بر این، برنامه‌های مداخله‌ای که مهارت‌های عددی پایه و دانش حسابی را به طور موازی آموزش می‌دهند، موفق بوده‌اند (داوکر، 2001، 2003؛ کوسیان و همکاران، 2011). بر اساس این حقایق، ما انتظار داریم اثرات آموزشی قابل توجهی در مورد نمایش اعداد فضایی و همچنین عملکرد حسابی داشته باشیم. علاوه بر این، ما با ارائه یک محیط یادگیری مبتنی بر کامپیوتر جذاب و با تطبیق سطح دشواری با تک تک کودک، انتظار افزایش انگیزه داریم.

برنامه آموزشی آموزش شناخت عددی پایه را با آموزش نمایش اعداد مختلف و روابط متقابل آنها و توانایی های حسابی ترکیب می کند. مداخله ما بر سه اصل طراحی متکی است:

طراحی محرک‌های عددی: طرح عددی ویژه‌ای که نمایش‌های اعداد ایرانیان سایبر مختلف را تقویت می‌کند به طور مداوم در سراسر برنامه آموزشی استفاده می‌شود. علاوه بر این، سه روش شماره مختلف به طور همزمان در پایان هر آزمایش نشان داده شده است.

انطباق پذیری و داربست: روند یادگیری کودکان متفاوت است، یعنی از سطوح اولیه متفاوت شروع می شود، با سرعت متفاوتی پیشرفت می کند و مشکلات خاص متفاوتی را نشان می دهد. برنامه مداخله ما آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی فرآیند یادگیری را با ارائه یک محیط یادگیری با ساختار سلسله مراتبی که ابتدا دانش بنیادی را آموزش می دهد (داربست) بهینه می کند. علاوه بر این، برای سفارشی کردن تجربه یادگیری کودک کاملاً سازگار است. دشواری کار با کودک تطبیق داده می شود و مشکلات خاص کودک شناسایی و مورد توجه قرار می گیرد.

انواع مختلف دانش: هدف برنامه مداخله ایجاد تعادل بین کسب دانش مفهومی با آموزش اتوماسیون است. قبل از رفتن به آموزش اتوماسیون، دانش مفهومی به کودکان آموزش داده می شود. برای مثال یک عملیات حسابی ابتدا معرفی و توضیح داده می شود. سپس عملیات حسابی و حل آن با استفاده از محرک ها مدل سازی شده و در نهایت، محاسبات ذهنی آموزش داده می شود.

طراحی برای محرک آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی های عددی

طراحی ویژه برای محرک های عددی به منظور تقویت روش های مختلف اعداد و تقویت پیوندهای بین آنها در نظر گرفته شده است. ویژگی های اعداد با نشانه های بصری مانند رنگ، فرم و توپولوژی کدگذاری می شوند. ارقام یک عدد به شاخه‌های یک نمودار متصل می‌شوند و با توجه به موقعیت‌هایشان در سیستم ارزش مکانی با رنگ‌های مختلف نشان داده می‌شوند: واحدها به رنگ سبز، ده‌ها به رنگ آبی و صدها به رنگ قرمز هستند (شکل 11 سمت چپ). ما فرض می کنیم که این نمایش به دست آوردن نماد عربی و آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی همچنین ترجمه بین نماد کلامی و عربی را تسهیل می کند. بزرگی اصلی عدد با نمایش عدد به عنوان مجموعه ای از بلوک های یک، ده و صد تاکید می شود. این نمایش این واقعیت را نشان می دهد. که اعداد از اعداد دیگری تشکیل شده اند. بلوک ها به صورت خطی از چپ به راست چیده شده اند (شکل ​(شکل 11 وسط) یا مستقیماً در خط اعداد یکپارچه شده اند (شکل 11 سمت راست).

محرک های عددی برای عدد 35. نمودار عددی (چپ)، بلوک آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی رنگی (وسط) و نمایش خط عددی با بلوک های یکپارچه (راست).

  • ۰۰/۱۱/۲۱
  • javad salehi

آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی