یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اولین باری را که توسعه اپلیکیشن اندروید را امتحان کردم به  برنامه کد نویسی اندروید یاد دارم. من اندروید استودیو را بارگیری کردم و بلافاصله از چیزی که دیدم گیج شدم. فقط تعداد زیادی فایل مختلف، چندین نوع کد، پوشه و موارد دیگر وجود دارد! این با فایل خالی تکی که من عادت داشتم در پایتون یا حتی QBasic با آن کار کنم فاصله زیادی داشت (کسی کیو بیسیک را به خاطر می آورد؟)

این می تواند نسبتاً دلهره آور باشد، اما در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فایل جاوا جدید

فایلی که باز است MainActivity.java یا MainActivity.kt است. این فایل منطقی اصلی برای فعالیتی است که قرار است نحوه عملکرد برنامه شما را مشخص کند. به سمت چپ نگاه کنید، خواهید دید که این فایل در مسیر زیر پیدا می شود: MyApplication > app > src > main > java > com > companyname > myapplication.

پوشه های مورد استفاده برای توسعه برنامه اندروید مهم برنامه کد نویسی اندروید هستند، زیرا به Android Studio و Gradle کمک می کنند تا همه چیز را پیدا کنند و آن را به درستی بسازند (در یک لحظه بیشتر در Gradle). کافی است که بگوییم، شما نمی‌توانید آن‌ها را هر طور که می‌خواهید تغییر نام دهید!

متوجه خواهید شد که قبلاً کدی در صفحه اصلی وجود دارد. این همان چیزی است که ما آن را "کد دیگ بخار" می نامیم، به این معنی که کدی است که در پروژه های برنامه های مختلف تقریباً یکسان است و برای کارکردن عملکردهای اساسی مورد نیاز است. کد دیگ بخار همان چیزی است که بارها و بارها در حال تایپ کردن آن خواهید بود!

یکی از مزایای Kotlin این است که به دیگ بخار کمتری نیاز دارد، به این معنی که اگر همان چیزی باشد که شما انتخاب کرده اید، کد کمتری روی صفحه نمایش خود خواهید داشت.

معرفی فایل های برنامه کد نویسی اندروید طرح بندی

نقش این کد این است که به اندروید بگوید فایل طرح بندی مرتبط کجاست. یک فایل layout کمی با فایل Kotlin/Java متفاوت است. این نحوه ظاهر یک فعالیت را مشخص می کند و به شما امکان می دهد مواردی مانند دکمه ها، متن و پنجره های مرورگر را اضافه کنید.

این فایل را در مسیر ایرانیان سایبر زیر پیدا خواهید کرد: MyApplication > app > src > res > layout.

به آن activity_main.xml می گویند. توجه داشته باشید که فایل های ذخیره شده در پوشه منابع نمی توانند از حروف بزرگ استفاده کنند. آنها باید از علامت زیر خط برای تشخیص کلمات مختلف استفاده کنند. روی این فایل دابل کلیک کنید و در پنجره اصلی که کد خود را ویرایش می کنید باز می شود. توجه داشته باشید که می‌توانید بین فایل‌های باز با استفاده از زبانه‌های بالا جابه‌جا شوید.

نمای طراحی

می‌توانید این فایل را از طریق نمای «کد»، نمای «طراحی» برنامه کد نویسی اندروید یا یک نمای تقسیم‌شده که این پنجره‌ها را در کنار هم نشان می‌دهد، مشاهده کنید. دکمه هایی برای تغییر حالت در بالا سمت راست وجود دارد.

در نمای طراحی، در واقع می توانید ویجت های مختلف را روی صفحه بکشید و رها کنید. نمای کد باری از اسکریپت XML را به شما نشان می دهد. هنگامی که ویجت های جدیدی را از طریق نمای طراحی اضافه می کنید، این اسکریپت به روز می شود. به همین ترتیب، می‌توانید ویژگی‌های ویجت‌ها (که «نماها» نامیده می‌شوند) را در اینجا تغییر دهید و آن‌ها را در زمان واقعی از طریق نمای Code مشاهده کنید.

در اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌ها، هر بار که می‌خواهید فعالیت جدیدی داشته باشید، باید یک فایل Java/Kotlin جدید و یک فایل XML مربوطه ایجاد کنید. و برای کسانی که متعجب بودند: بله، این بدان معناست برنامه کد نویسی اندروید که شما باید کاتلین یا جاوا و XML را یاد بگیرید. این کمی سردرد است، اما در واقع این روند را در دراز مدت ساده می کند.

برای عادت کردن به XML، مقدمه XML ما را برای توسعه دهندگان کد نویسی اندروید جدید اندروید بخوانید. یا برای اطلاعات بیشتر در مورد نماهای مختلف و کارهایی که هر کدام انجام می دهند، این راهنما را بخوانید.

سایر فایل ها و پوشه ها

  • ۰۰/۱۱/۲۵
  • javad salehi

برنامه کد نویسی اندروید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی