یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

Blockly برنامه تمام شده را از طریق بررسی برنامه نویسی برای کودکان (مشابه اجرای کد متنی از طریق فرآیند اشکال زدایی) اجرا می کند. اگر راه حل درست نیست یا برنامه آنطور که باید اجرا نمی شود، Blockly دوباره کد را تجزیه و تحلیل می کند تا زمانی که خطا را پیدا کند، و سپس خطا را برای کاربر برای یافتن و تصحیح آن برجسته می کند.

این روش بسیار بصری و تمیز کدنویسی این امکان را برای هر کسی فراهم می کند تا یک برنامه اندرویدی واقعی را توسعه دهد. درست است؛ می توانید با Blockly برنامه های واقعی بسازید. بنابراین حتی اگر Blockly در درجه اول به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای کودکان در نظر گرفته شده بود، قابلیت های خود زبان آن را بسیار بیشتر از یک ابزار آموزشی ساده برای کودکان می کند.

رمزگذاری بلاک: هر آنچه برنامه نویسی برای کودکان که باید در سال 2021 بدانید

III. آلیس

Alice یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک رایگان برای کودکان است که توسط دانشگاه کارنگی ملون توسعه یافته است. این یک محیط کدنویسی خلاقانه است که برنامه‌نویسی انیمیشن‌ها، روایت‌های تعاملی و بازی‌های آسان را به صورت سه بعدی نسبتاً ساده می‌کند

آلیس برای آموزش مفاهیم زبان برنامه نویسی شی گرا (مانند ++C) از طریق اکتشاف خلاقانه طراحی شده است - با تمرکز جانبی بر مهارت های تفکر منطقی و محاسباتی، اصول برنامه نویسی اساسی و درک اساسی از برنامه نویسی به طور کلی.

Alice از همان سیستم کشیدن و رها کردن بلوک‌های ساختمانی استفاده می‌کند که Scratch، Blockly، و سایر برنامه‌های کدنویسی بصری استفاده می‌کنند. و درست مانند آن پلتفرم‌ها، این درهم‌تنیدگی ناشی از کدنویسی ایرانیان سایبر مبتنی بر متن را از بین می‌برد و به کاربران اجازه می‌دهد تا روی توسعه اسکریپت‌ها و نوشتن راه‌حل‌ها تمرکز کنند.

چیزی که Alice را از Scratch و Blockly بیشتر متمایز برنامه نویسی برای کودکان می کند این است که به کاربران اجازه می دهد با زوایای دوربین پویا و مدل های سه بعدی کار کنند.

برنامه هایی که با استفاده از پلتفرم Alice ایجاد می شوند را می توان به یک محیط توسعه یکپارچه برای برنامه نویسی در جاوا تبدیل کرد – همچنین به عنوان Java IDE شناخته می شود. این اساساً اسکریپت های نوشته شده در بلوک های کدنویسی Alice را به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن واقعی مانند جاوا اسکریپت یا پایتون ترجمه می کند.

 این بدان معناست که بچه ها می توانند از استفاده از برنامه نویسی بصری به برنامه نویسی استاندارد در حین کار بر روی همان فیلمنامه یا پروژه تغییر کنند

تنها چیزی که باید به این ویژگی توجه کرد این است که ممکن است مخاطبان جوان‌تر را مجبور کند تا برنامه‌های واقعی و مبتنی بر متن را خیلی سریع یا خیلی زود امتحان کنند (حتی با توصیه بیش از 10). اما برای بچه‌هایی برنامه نویسی برای کودکان که علاقه واقعی به کدنویسی دارند – و به چالش‌هایی که با آن پیش می‌آیند اهمیتی نمی‌دهند – این نباید مشکل بزرگی باشد.

IV. LUA (Roblox)

برای بچه‌هایی که می‌خواهند با زبان‌های کدنویسی متنی برای بچه‌ها شروع کنند (یا سرمایه‌گذاری کنند)، Lua یک گزینه عالی است. این یک زبان برنامه نویسی رایگان، قابل حمل و مبتدی است که ضمن بهینه سازی برنامه نویسی برای کودکان خوانایی و کارایی، مفاهیم ساده را معرفی می کند.

این به هیچ وجه عملکرد آن را به عنوان یک برنامه یا پلتفرم به خطر نمی اندازد. با وجود رابط کاربری ساده و حداقل امکانات فنی، Lua همچنان یکی از قدرتمندترین زبان های رایگان موجود است

این زبان برنامه‌نویسی اغلب به پایتون تشبیه شده است زیرا هر دو اسکریپت‌های مبتنی بر متن ساده‌سازی شده‌اند که می‌خواهند مشکلات نحوی بالقوه‌ای را که می‌تواند برنامه‌نویسی برای بچه‌ها را خسته‌کننده کند، حذف کنند. برنامه نویسی برای کودکان برای مثال، نیازی به نوشتن نقطه ویرگول در انتهای هر خط کد نیست.

  • ۰۰/۱۲/۱۵
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی