یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

خود تجربه می کنند (273). بخش‌های کوتاه گفتگوی تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر دانش‌آموزان، «رشته‌های یادگیری» در یک سطح خرد تحلیل شد که دو مرحله از پیشرفت یادگیری را نشان می‌دهد: (1) تشخیص تنوع، و (2) تشکیل معنا از تجربه تنوع (273).

اینگرمن، لیندر، و مارشال (2009) و لیدار، لوندکویست، و اوستمن (2006) و همچنین سایر تحقیقات اخیر (Wickman and Östman 2002a, 2002b؛ Wickman 2004; Lindwall and Lymer 2008؛ Bernhard 50, Carhard 201). فرآیند یادگیری دانش آموزان در آزمایشگاه، همانطور که انجام می شود. این با رویکرد پیشنهادی ما مطابقت دارد. در مطالعه حاضر، موقعیت‌های مشابه «شکاف‌ها» را که توسط لیدار، لوندکویست و اوستمن (2006) توصیف می‌شود، شناسایی می‌کنیم، و با جاه‌طلبی مشابهی: «به دست آوردن شرح مفصلی از کارهایی که شخص یا افراد انجام می‌دهند و انجام نمی‌دهند. سعی کن چیزی را بیاموزی یا به انجام برسانی» تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر (151). رویکرد ما شباهت های زیادی با اینگرمن، لیندر و مارشال (2009) دارد، زیرا ریشه در سنت پدیدارشناختی دارد و شامل انجام تجزیه و تحلیل خرد بر روی بخش هایی از داده ها، رشته های یادگیری است. هدف مطالعه ما این است که به طور خاص یادگیری را از نظر جابه‌جایی بین کنش‌های تئوری‌محور و عمل‌محور دنبال کند و بنابراین نقش این تعامل را در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان بررسی کند.

2.2. دیدگاه پدیدارشناختی تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر در مورد یادگیری

بر اساس نظریه پدیدارشناسی و تنوع، یادگیری چیزی در مورد یک موضوع یادگیری، تشخیص جنبه جدیدی از این شی یا رابطه جدیدی بین جنبه هاست، به این معنا که این جنبه یا رابطه به آگاهی کانونی یادگیرنده می رسد و به عنوان یک موجود تجربه می شود. قابل توجه (مارتون و بوث 1997). به عبارت دیگر، یادگیرنده این جنبه یا رابطه را برای درک موضوع یادگیری مهم یا «بحرانی» می بیند (مارتون و همکاران 2004).

در تئوری تنوع گفته می شود که هر جنبه از یک پدیده با بعد تنوع ایرانیان سایبر مرتبط است (مارتون و همکاران 2004). این بدان معناست که این جنبه می‌تواند برای نمونه‌های مختلف پدیده «ارزش‌های» متفاوتی داشته باشد. یک مثال بسیار ملموس، جنبه «قطر» پدیده «دایره» است. دایره های مختلف می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند، بنابراین از این نظر، یک بعد "قطر" وجود دارد که در امتداد آن دایره ها متفاوت هستند. در مورد قطر، اندازه قطر یک مقدار عددی است. در موارد انتزاعی تر، «مقدار» می تواند غیر عددی باشد. به عنوان مثال "منطقه کاربردی" جنبه ای از پدیده "برنامه کامپیوتری" است. برنامه های کامپیوتری مختلف برای استفاده در زمینه های تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر کاربردی مختلف در نظر گرفته شده اند. بنابراین برنامه‌های رایانه‌ای را می‌توان در امتداد یک بعد «منطقه کاربردی» با «ارزش‌هایی» مانند «بانکداری»، «پیش‌بینی آب‌وهوا»، «بازی» و غیره در نظر گرفت.

یک فرض کلیدی در نظریه تنوع این است که برای اینکه یادگیرنده بتواند بعد جدید یا رابطه جدیدی بین ابعاد را ببیند، لازم است که یادگیرنده در امتداد آن ابعاد در معرض تغییرات و تغییر ناپذیری قرار گیرد (مارتون و همکاران 2004). منطق این فرض ساده است: اگر همه نمونه‌های دایره‌ها قطر یکسانی داشته باشند، بعید است که «قطر» به عنوان یک جنبه مهم از دایره‌ها مطرح شود.

تنها زمانی که در معرض دایره‌هایی با قطرهای مختلف قرار می‌گیرد، یادگیرنده می‌تواند «قطر» را به عنوان جنبه مهم «دایره» تشخیص دهد. تغییر ناپذیری نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال: هنگامی که در معرض دایره هایی با قطرهای مختلف قرار می گیرد، یادگیرنده ممکن است مشاهده کند که شکل جسم بین این مثال ها ثابت است و بنابراین این شکل خاص را به عنوان یک جنبه مشخص از "دایره" می بیند.

اینگرمن، لیندر و مارشال (2009) در تجزیه و تحلیل تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر خود از رشته های یادگیری، همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، به دنبال قسمت هایی در مطالب داده های خود بودند که در آن دانش آموزان می توانستند تفاوت هایی را با توجه به برخی از جنبه ها از یک موضوع تشخیص دهند.

یادگیری، و در نتیجه "باز کردن" یک بعد متناظر از تنوع. جست‌وجوی چنین اپیزودهایی یک جزء کلیدی در تحلیل ما نیز هست. این تمرکز بر تعامل بین تئوری و عمل است که باعث می‌شود تحلیل خرد ما از یک قسمت با تحلیل اینگرمن و همکاران متفاوت باشد.

2.3. درباره تئوری و عمل

تحقیقات در مورد یادگیری اغلب با مفاهیم "نظریه" و "عمل" مرتبط برنامه نویسی کامپیوتر بوده است. موضوع تئوری و عمل در آموزش به ویژه در رابطه با آموزش برای حرفه ها آشکار است (به عنوان مثال، دیویی 1904؛ کورلت و همکاران 2003؛ گالاگر 2004؛ مورگان 2006؛ شولمن 1998 را ببینید).

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی