یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

متغیر چیست؟

متغیرها ستون فقرات هر برنامه و بنابراین ستون فقرات مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست هر زبان برنامه نویسی کامپیوتری هستند. من دوست دارم با تعریف چیزی که می خواهیم یاد بگیریم شروع کنم، بنابراین، ویکی پدیا یک متغیر را به صورت زیر تعریف می کند:

در برنامه نویسی کامپیوتری، متغیر یک مکان ذخیره سازی و یک نام نمادین مرتبط است که حاوی مقداری یا اطلاعات شناخته شده یا ناشناخته، یک مقدار است.

خوب، خوب، این یک جور مرموز است. برای من، یک متغیر صرفاً راهی برای ذخیره نوعی اطلاعات برای استفاده بعدی است و ما می‌توانیم این اطلاعات را با مراجعه به کلمه‌ای که این اطلاعات را توصیف می‌کند، بازیابی کنیم.

به عنوان مثال، فرض کنید به وب‌سایت من www.coderscampus.com می‌آیید و اولین کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که از شما بپرسم نام شما چیست (تا دفعه بعد که به وب‌سایت من سر می‌زنید به مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست خوبی به شما سلام کنم) . من یک جعبه متن کوچک روی صفحه قرار می دهم که از شما می پرسد نام شما چیست

 آن جعبه متن یک متغیر را نشان می دهد! فرض کنید من آن جعبه متن را «YourName» نامیدم، این نام نمادین (یا «کلمه») متغیر شما خواهد بود (همانطور که در تعریف ویکی ما در بالا توضیح داده شد).

بنابراین اکنون، زمانی که نام خود را در کادر متنی تایپ می‌کنید، این اطلاعات در متغیری به نام «YourName» ذخیره می‌شود. سپس می‌توانم برگردم و بگویم «متغیر «نام شما» شامل چه مقداری است؟» و برنامه مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست هر آنچه را که در آن کادر متنی تایپ کرده‌اید به من می‌گوید.

این مفهوم در کدنویسی فوق العاده قدرتمند است و دائماً مورد استفاده قرار ایرانیان سایبر می گیرد. این چیزی است که باعث می شود فیس بوک و توییتر کار کنند، این چیزی است که باعث می شود پرداخت صورت حساب های شما از طریق بانک آنلاین شما کارساز باشد، این چیزی است که به شما امکان می دهد در eBay پیشنهاد بدهید. متغیرها دنیای برنامه نویسی را دور می اندازند.

حالا اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم، وقتی صحبت از زبان برنامه نویسی جاوا می شود، متغیرها انواع مختلفی دارند. خود را در اینجا آماده کنید، زیرا من سعی می کنم با توضیح یک مفهوم مهم در سه جمله شما را گیج کنم. اگر بخواهم نام شما را در یک متغیر ذخیره کنم، آن نوع یک رشته خواهد بود.

 یا، فرض کنید من همچنین می‌خواستم سن شما را ذخیره کنم، مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست آن نوع به عنوان یک عدد صحیح ذخیره می‌شود. یا فرض کنید می خواستم مقدار پولی که در یک سال به دست می آورید را ذخیره کنم، آن نوع به عنوان Double ذخیره می شود.

رشته، عدد صحیح و دوتایی چیست؟

سوال عالی! در جاوا اصلی، زبان برنامه نویسی می خواهد بداند که چه نوع اطلاعاتی را در یک متغیر ذخیره می کنید. این به این دلیل است که جاوا یک زبان قوی تایپ شده است. من می‌توانم به شما در مورد تفاوت بین یک زبان با تایپ قوی و یک زبان با تایپ ضعیف به شما یاد بدهم، اما احتمالاً در حال حاضر شما را خسته می‌کند، بنابراین اجازه دهید فقط به اینکه یک نوع در جاوا چیست و چرا مهم است تمرکز کنیم.

تایپ کردن در جاوا به زبان برنامه نویسی این امکان را می دهد که با اطمینان کامل بداند که اطلاعات ذخیره شده در یک متغیر "روش خاصی" خواهد بود. بنابراین همانطور که گفتم، اگر سن خود را ذخیره می کنید مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست ، از نوع Integer استفاده می کنید... خوب این به این دلیل است که در جاوا، یک عدد صحیح به این معنی است که شما یک عدد دارید که هیچ رقم اعشاری در آن وجود ندارد.

این یک عدد کامل خواهد بود، مانند 5، یا 20، یا 60، یا -60، یا 4000، یا -16000. همه این اعداد در جاوا یک عدد صحیح در نظر گرفته می شوند.

بنابراین، اگر بخواهید چیزی را که عدد صحیح نیست، در یک متغیر Integer ذخیره کنید، مثلاً مقدار "35.38$" را چه اتفاقی می‌افتد؟ خوب، به سادگی، شما یک خطا در برنامه دریافت می کنید و خواهید داشتبرای تعمیر آن! «35.38 دلار» دارای علامت دلار ($) و همچنین رقم اعشار با دو رقم دقت است.

 در جاوای اصلی، وقتی مشخص می‌کنید که یک مبنای برنامه نویسی رایانه ای متغیر از نوع Integer باشد، به سادگی مجاز به ذخیره چیزی جز یک عدد کامل نیستید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی