یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

سی شارپ یا پایتون

، Swift یا Java را یاد بگیرید. سی شارپ یا پایتون تفاوت‌های کلیدی بین C++ و Python که از دیدگاه زبان‌های برنامه‌نویسی مهم هستند، در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند.

شماره 1) تالیف

C++ یک زبان کامپایل شده است. کامپایلر C++ یک کد شی از کد منبع C++ تولید می کند و سپس برای تولید خروجی اجرا می شود.پایتون یک زبان تفسیری است. کد پایتون با پسوند py نیازی به کامپایل نیست. می‌توانیم آن را مستقیماً به مفسر پایتون ارسال کنیم و خروجی را تولید کنیم.

شماره 2) استفاده

C++ دارای ویژگی های زیادی است و همچنین دارای یک نحو نسبتاً دشوار است. نوشتن کد ++C به این سادگی نیست.پایتون به راحتی نوشته می شود و سینتکس واضحی دارد. از این رو سی شارپ یا پایتون نوشتن برنامه های پایتون در مقایسه با C++ بسیار ساده تر است.

شماره 3) ماهیت زبان

C++ یک زبان تایپ ایستا است، یعنی اعلان یک متغیر، نوع داده متغیرها و غیره در زمان کامپایل تأیید می شود. این کد منبع را در زمان اجرا بدون خطا نگه می دارد.

از طرف دیگر پایتون به صورت ایستا تایپ نمی شود. هیچ بررسی نوع در زمان کامپایل انجام نمی شود. از این رو، کد مستعد خطا است.

4) قابل حمل بودن

C++ قابل حمل نیست، یعنی ما باید کد را در هر پلتفرم مختلف ایرانیان سایبر دوباره کامپایل کنیم. C++ عمدتاً «یک بار بنویس، هرجا کامپایل» است.پایتون قابل حمل است. همچنین کراس پلتفرم است سی شارپ یا پایتون و ما می توانیم برنامه ها را بر روی هر پلتفرمی اجرا کنیم.

5) جمع آوری زباله/مدیریت حافظه

در ++C مدیریت حافظه به صورت دستی است. C++ از جمع آوری خودکار زباله از منابع پشتیبانی نمی کند.از طرف دیگر پایتون دارای ویژگی جمع آوری خودکار زباله است. مدیریت حافظه آن توسط سیستم کنترل می شود.

شماره 6) نمونه سازی سریع ما نمی توانیم نمونه سازی سریع با استفاده از C++ انجام دهیم.

با استفاده از پایتون، می‌توانیم نمونه‌سازی سریع کد را انجام دهیم تا بعداً بتوان از آن برای ساخت برنامه‌های کاربردی با استفاده از زبان‌های سطح بالاتر استفاده کرد.

شماره 7) محدوده سی شارپ یا پایتون متغیرها

C++ دارای کدهایی است که توسط بلوک‌ها با استفاده از پرانتزهای مجعد ({}) و حلقه‌ها مشخص شده‌اند. دامنه متغیرها محدود به این بلوک ها و حلقه های مشخص شده با {} است.

دامنه متغیرهای مورد استفاده در پایتون به بلوک ها یا حلقه ها محدود نمی شود. متغیرها حتی در خارج از بریس های فرفری نیز قابل دسترسی هستند.

شماره 8) سی شارپ یا پایتون نصب

++C به راحتی روی ویندوز نصب می شود. با این حال، پایتون برای نصب دشوار است.

9) انواع

در C++ انواع داده ها به نام ها متصل می شوند و در زمان کامپایل سی شارپ یا پایتون بررسی می شوند. این امر احتمال بروز هرگونه خطا در زمان اجرا را کاهش می دهد.

  • ۰۱/۰۱/۱۸
  • javad salehi

سی شارپ یا پایتون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی