یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

سرگرمی Scr را کاوش کنیدپروژه های atchJr، و یک ساخت بازی با اسکرچ جونیور راه سریع برای یادگیری نحوه انجام کارهای جدید کشف کنید!

1. مسابقه: ایده پروژه ScratchJrبرای حرکت در صفحه از چپ به راست از 2 کاراکتر / جن استفاده کنید.چالش: کاراکترها را وادار کنید تا با سرعت های مختلف روی صفحه حرکت کنند.

سوالات راهنما:چرا از پرچم سبز استفاده می کنیم؟چگونه می توانیم شخصیت ها را به حرکت در آوریم؟چگونه بلوک ها را به هم وصل کنیم؟

اعداد زیر بلوک ها به چه معناست؟بلوک پایانی چه کاری انجام می دهد؟چگونه می توان از سرعت های مختلف برای شخصیت های مختلف استفاده کرد؟

نکات:برنامه خود را با یک بلوک پرچم زرد رنگ شروع کنید.از بلوک سرعت برای تنظیم سرعت هر کاراکتر استفاده کنید.هر دو کاراکتر را مطابق با شبکه تقریبا 16 عدد از چپ به راست به جلو  ساخت بازی با اسکرچ جونیور حرکت دهید.

از بلوک ناپدید شدن برای مخفی کردن کاراکتر خود پس از رسیدن به انتهای دیگر استفاده کنید.از بلوک انتهایی رنگ قرمز برای تکمیل کد خود استفاده کنید.

راه حل:

2. اندازه بالا و پایین: پروژه Scratch برای بچه ها

در این پروژه ScratchJr، کاراکتر خود را با کلیک کردن بر روی آن تغییر اندازه دهید. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، اندازه یک کاراکتر باید افزایش یابد و یک کاراکتر باید اندازه آن کاهش یابد. همچنین، با کلیک بر روی پرچم سبز، کاراکتر به اندازه اصلی خود باز خواهد گشت.

چالش: کاراکتر خود را با کلیک کردن بر روی آن تغییر اندازه دهید. و همچنین با کلیک بر روی پرچم سبز کاراکتر خود را به اندازه اصلی خود برگردانید.

سوالات راهنما:چگونه می توانید کاری کنید که شخصیت خود ایرانیان سایبر اندازه خود را تغییر دهد؟چگونه می توان با کلیک بر روی شخصیت یک پروژه را شروع کرد؟چگونه می توانید شخصیت من ساخت بازی با اسکرچ جونیور را به اندازه اصلی خود بازگردانید؟

نکات:

برنامه خود را با START زرد رنگ در بلوک ضربه ای شروع کنیدبا اضافه کردن بلوک کوچک یا رشد از دسته ظاهر، کاراکتر خود را افزایش یا کاهش دهید.

از بلوک پرچم زرد رنگ دیگری استفاده کنید.با قرار دادن بلوک اندازه تنظیم مجدد از بلوک های بنفش، اندازه را بازنشانی کنید.

راه حل:3. چالش پرش: پروژه ScratchJr برای بچه ها

در این پروژه ScratchJr، خواهید فهمید که چگونه کاراکتر خود را از جایی به مکان دیگر بپرید. به علاوه، به یک موقعیت خاص برسید!

چالش: کاراکتر خود را وادار به  ساخت بازی با اسکرچ جونیور پرش کنید و سپس به یک موقعیت خاص برسید.

سوالات راهنما:چگونه می توانید شخصیت خود را به جهش وادار کنید؟چگونه دو کار را با هم انجام دهیم؟منظور از اعدادی که زیر حرکت و بلوک های پرش نوشته شده چیست؟

نکات:برنامه خود را با دو بلوک پرچم زرد رنگ شروع کنید.کاراکتر خود را با استفاده از بلوک آبی رنگ پرش کنید.با تغییر عدد نوشته شده در زیر بلوک پرش می توانید ساخت بازی با اسکرچ جونیور ارتفاع پرش را تغییر دهید.

کاری کنید که شخصیت شما همزمان به جلو و بالا برود.از ساخت بازی با اسکرچ جونیور بلوک انتهایی رنگ قرمز برای تکمیل کد خود استفاده کنید.

راه حل-

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی