یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

چند نمونه از "رویدادها" که باعث  دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است ایجاد کنش در دنیای واقعی می شوند چیست؟ (به عنوان مثال، زنگ مدرسه، چراغ راهنمایی، علامت کمربند ایمنی در هواپیما)

چند راه برای استفاده از رویدادها در Scratch Jr وجود دارد؟ (به عنوان مثال، زمان بندی یک مکالمه، شروع یک صحنه، ساختن یکشخصیت عملی مانند حرکت، صحبت کردن، ناپدید شدن و غیره را انجام می دهد.)

CS Unplugged - راهنمای فعالیت رویدادها (Scratch Jr)معرفی رویدادها در Scratch Jr.

با نحوه استفاده از کد رویداد «هنگامی که کاراکتر لمس می‌شود» و «پاکت‌ها» در Scratch Jr. برای وادار کردن یک کاراکتر به انجام اقدامات خاص آشنا شوید.

موادی که نیاز خواهید دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است داشت:Scratch Jr روی تبلت ها نصب شده است

دانش آموزان را با فعالیت آشنا کنید. به دانش‌آموزان بگویید که می‌خواهند کاری را که در فعالیت بدون برق در Scratch Jr انجام داده‌اند، بازسازی کنند.

یا نمایش نحوه مدیریت رویدادها در Scratch Jr.

به دانش‌آموزان بگویید که 4 کاراکتر و 1 پس‌زمینه را برای صحنه‌ای در Scratch Jr انتخاب کنند. آنها باید سعی کنند فعالیت بدون پلاگ را با ارسال 3 کاراکتر هر پاکت رنگی متفاوت و شخصیت چهارم باز کردن هر پاکت برای انجام یک عمل خاص، دوباره ایجاد کنند. ممکن است لازم باشد دستورالعمل‌های دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است موجود در پاکت‌های قسمت 1 را برای کل کلاس قابل مشاهده کنید.

فعالیت های چالش برانگیز

اگر دانش آموزی زودتر تمام شد، کد او را بررسی کنید یا از همتای خود بخواهید که آن را بررسی کند. اگر آماده هستند، یک یا چند مورد از چالش های زیر را به آنها بدهید:

به یک همکلاسی که در یک اشکال گیر کرده است کمک کنید. کمک‌کننده‌ها ایرانیان سایبر دستگاه‌های افراد دیگر را لمس نمی‌کنند، اما در عوض پیشنهادهایی برای نحوه رفع اشکال ارائه می‌دهند.

از یک رویداد پاکت برای ایجاد تغییر صحنه استفاده کنید

در یک صحنه جدید،  دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است کاراکترهای کلید پیکانی بسازید که باعث حرکت شخصیت دیگری شود

در یک صحنه جدید، آیا می توانید بفهمید که چگونه یک کاراکتر را وادار به صحبت و حرکت همزمان کنیدشناسه‌هایی که هنوز خواندن را یاد نگرفته‌اند می‌توانند از این برنامه برای ساختن داستان‌ها و بازی‌های تعاملی خود استفاده کنند و به سادگی بلوک‌های گرافیکی رنگارنگ، مانند آجرهای لگو یا قطعات پازل، بدون هیچ‌یک از نشانه‌گذاری‌ها و نحو مبهم زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی را کنار هم بچینند. ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان برای تبلت های iPad و Android در دسترس است.

دادن ابزارهایی که به کودکان برای ایجاد و تبدیل شدن به متفکران خلاق نیاز دارند

میچل رسنیک، پروفسور LEGO Papert of Learning Lab در آزمایشگاه رسانه MIT می گوید: مردم به برنامه نویسی به عنوان یک فعالیت فنی محدود نگاه می کنند، یک دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است مهارت شغلی ارزشمند که تنها برای زیرمجموعه کوچکی از جمعیت مفید است، اما هدف Scratch این است که کدنویسی را برای همه قابل دسترس و جذاب کند. و مدیر تیم اسکرچ.

زبان برنامه نویسی اصلی Scratch قبلاً توسط میلیون ها کودک بزرگتر استفاده می شود، اما برای بچه های کوچکتر بسیار پیچیده بود. بنابراین، تیم Scratch رابط کاربری را دوباره طراحی کرد و آن را ساده کرد تا آن را برای بچه های کوچکتر در دسترس قرار دهد و ScratchJr راه اندازی شد. پلتفرم محصول همکاری بین گروه تحقیقاتی DevTech در دانشگاه تافتس، گروه برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است  مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT و شرکت اختراع Playful است.

ScratchJr چگونه کار می کند؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی