یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

معرفی اسکرچ

 این یک پلتفرم رایگان معرفی اسکرچ است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در MIT در آزمایشگاه رسانه ایجاد شده است. این برنامه در اکشن اسکریپت و جاوا اسکریپت توسعه یافته و با هر سیستم عاملی سازگار است. به بیش از 70 زبان ترجمه شده و در اکثر نقاط جهان استفاده شده است.

موارد استفاده از Scratch: Scratch برای یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی با سرگرمی ساخته شده است. این ابزاری برای ایجاد بازی های جالب، داستان ها و برنامه نویسی های بیشتر مبتنی بر بلوک است. این ویرایشگر رنگ و سازنده صدا خود را دارد. هر کسی می‌تواند برنامه‌نویسی را از ابتدا شروع کند، حتی اگر دانش قبلی در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی و مفاهیم برنامه‌نویسی نداشته باشد.

عناصر خراش

چهار عنصر اصلی اسکرچ وجود دارد که عبارتند از:پالت برنامه نویسیمنطقه صحنه جن اسکریپت پالت برنامه نویسی

این شامل تمام ابزارهای ضروری است که برای برنامه ریزی یک sprite برای انجام یا گفتن چیزی لازم است. هر عنصر یک برنامه، مانند یک حلقه، شرایط موجود در پالت معرفی اسکرچ برنامه نویسی.

بلوک ها

این شامل اشکال پازل است که برای ایجاد کد در Scratch استفاده می شود. این بلوک ها مانند قطعات پازل به صورت عمودی به یکدیگر متصل می شوند. هر بلوک شکل خاص خود را دارد که از خطاهای نحوی جلوگیری می کند. هنگامی که این بلوک ها به هم متصل می شوند، اسکریپت نامیده می شوند. اینها شش شکل مختلف زیر هستند که در اسکرچ موجود هستند: کلاه، پشته، بولی، گزارشگر، سی و کلاه.

منطقه صحنه

این مکانی است که همه چیز در آن اتفاق می افتد، مانند انیمیشن ها، ایرانیان سایبر گرافیک لاک پشت ها در اندازه کوچک یا معمولی، با گزینه تمام صفحه نیز موجود است. از مختصات X و Y برای نظارت بر عملکرد با 0 و 0 مرکز صحنه استفاده می کند. تمام اکشن های یک اسپرایت در اینجا انجام می شود.

جن

اینها شخصیت های اصلی برنامه هستند. این یک  معرفی اسکرچ عنصر گرافیکی است که با استفاده از یک پالت برنامه نویسی برنامه ریزی می شود. تمام اعمال بر روی اسپرایت ها انجام می شود. به طور پیش فرض، با نمایش آواتار گربه در پانل اسپرایت، کاربران می توانند جن خود را نیز ترسیم کنند.

اسکریپت

در اسکریپت، همه چیز مشخص می کند که چه نوع عملیاتی باید توسط اسپرایت ها انجام شود. به شخصیت ها می گوید که چه کاری انجام دهند یا بگویند. هر اسپرایت با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.

چگونه Scratch را در سیستم خود دانلود کنیم؟برای دانلود Scratch در سیستم خود مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: این پیوند  را در مرورگر خود باز معرفی اسکرچ کنید و سیستم عامل خود را انتخاب کنید. در این مثال، Scratch را در ویندوز 10 دانلود می کنیم.توجه: برنامه Offline Scratch در Windows، macOS، Android و Chrome OS موجود است.

مرحله 2: پس از انتخاب سیستم عامل به پایین اسکرول کرده و گزینه دانلود را انتخاب کنید. در فروشگاه مایکروسافت نیز موجود است. دانلود مستقیم را انتخاب کنید و دانلود شروع می شود.

مرحله 3: پس از دانلود معرفی اسکرچ انجام شد، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، روی فایل اجرایی دانلود شده (.exe) دوبار کلیک کنید، دوبار کلیک کنید.

پس از اتمام مراحل نصب، ابتدا ابتدا در لیست برنامه خود جستجو معرفی اسکرچ کنید و آن را باز کنید.چگونه یک برنامه در ابتدا ایجاد کنیم؟مرحله 1: ویرایشگر اسکرچ را باز کنید.

  • ۰۱/۰۲/۰۶
  • javad salehi

معرفی اسکرچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی