یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

. پایتون

در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی، پایتون یک برنامه نویسی کودکان زبان برنامه نویسی پیچیده برای کودکان نیست. کار کردن با آن به جای سایر زبان های کدنویسی مبتنی بر متن، تمیز، ساده و شگفت انگیز است.

اگرچه پایتون مبتنی بر بلوک نیست، اما با تمرکز بر روی اصول، همه چیز را ساده‌تر نگه می‌دارد. همچنین بسیار کاربرپسند است، بنابراین کودکان زیر هشت سال می توانند این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند.

برای بهینه‌سازی کارایی، پایتون از طرح‌بندی‌های کدنویسی خوبی استفاده می‌کند. همچنین دارای پشتیبانی آنلاین و کتابخانه گسترده است. همانطور که بچه‌های شما از پایتون استفاده می‌کنند، اصول کدنویسی پیچیده‌تر و در عین حال حیاتی‌تر را به روشی ساده‌تر یاد می‌گیرند، از جمله توابع، ساختارهای داده بنیادی مانند فهرست‌ها و نقشه‌ها، حلقه‌ها، برنامه نویسی کودکان عبارات، متغیرها و موارد دیگر.

پایتون یک زبان برنامه نویسی عالی برای شروع است، زیرا بچه های شما بعداً پروژه های کدنویسی پیشرفته تری را انجام می دهند. استفاده از متن با روش ساده و بازسازی‌شده برای کدنویسی، آن را به نقطه شروع ایده‌آلی برای یادگیری زبان‌های دیگر و ابزاری قوی برای توسعه برنامه‌ها و بازی‌ها تبدیل می‌کند.

7. برو (Golang)

همراه با بهترین زبان های برنامه نویسی کودکان در لیست ما، Go یکی برنامه نویسی کودکان از جدیدترین زبان های برنامه نویسی است، اما مزایای متعددی را برای کسانی که می خواهند نحوه کدنویسی را یاد بگیرند، ارائه می دهد.

این زبان برنامه نویسی و زبان برنامه نویسی منبع باز که در سال 2009 توسعه و راه اندازی شد، به عنوان "کامپایل" و "تایپ استاتیک" شناخته می شود و آن را با اسکریپت های دیگری مانند C++ و Haskell دسته بندی می کند. علیرغم معرفی اخیر، Go در حال حاضر بر جامعه تأثیر می گذارد.

گفته می شود که Go توسط بسیاری از شرکت ها و شرکت های Fortune 500 در مورد برنامه های آنها استفاده می شود. اینها عبارتند از American Express، Netflix، Uber، و برنامه نویسی کودکان موارد دیگر.

در حالی که Go اغلب از نظر سادگی نحو با پایتون مقایسه می شود، از نظر ساختاری، این زبان برنامه نویسی تا حدودی شبیه به C است. C نیز یک زبان کامپایل شده است که از بسیاری از طرح بندی ها، سیستم های نحوی و تکنیک های Go استفاده می کند. تفاوت با Go در همزمانی سبک CSP، جمع آوری زباله، امنیت حافظه و تایپ ساختاری آن است.

این بدان معناست که کسانی که به کدنویسی در C عادت دارند، همچنان باید Go را از همان ابتدا یاد بگیرند. با این حال، انتقال بین زبان ها یکپارچه خواهد بود.یک جلسه مزه دار رایگان رزرو کنید

8. ریسمان

از سوی دیگر، Twine یک زبان برنامه نویسی است که به ابزاری رایگان و منبع باز برای ایجاد داستان های تعاملی و غیر خطی مربوط می شود. این بر جنبه ایجاد کدنویسی تمرکز دارد و شرایط فنی را حذف می کند.

Twine با آموزش ساخت و ارائه بازی ها برنامه نویسی کودکان و داستان های تعاملی به کاربران کدنویسی را آموزش می دهد. این ویژگی Twine آن را برای کودکانی که خلق را به جنبه های فنی برنامه نویسی ترجیح می دهند عالی می کند.

علاوه بر این، کودکان وقتی Twine دارند نیازی به یادگیری نحوه کدنویسی یا نوشتن کد ندارند. آنها همچنین می توانند داستان های خود را با منطق شرطی، CSS، جاوا اسکریپت، متغیرها و موارد مشابه بسازند. داستان‌های ایجاد شده با استفاده از Twine شامل تصاویر و صفحات مبتنی بر متن مانند وب‌سایت‌هایی است که از طریق یک رابط طراحی به هم متصل شده‌اند. این صفحات را می توان با لینک ها، متن ها و تصاویر تغییر داد.این زبان برنامه نویسی همچنین مستقیماً در HTML منتشر می شود تا بچه ها بتوانند کار خود را عملاً در هر کجا منتشر کنند.

9. جاوا اسکریپت

راه دیگری برای افزایش تجربه کدنویسی کودکان از طریق زبان کدنویسی برنامه نویسی کودکان جاوا اسکریپت است. این سینتکس تمیز، کمتر و نامرتب دارد و می تواند با مرورگرهای وب مختلف مانند Google Chrome، Internet Explorer و Mozilla Firefox استفاده شود.

  • ۰۱/۰۲/۱۰
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی