یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

مزیت شماره 3 کدنویسی به "عشق" ریاضی برنامه نویسی کودکان کمک می کندمزیت شماره 4 و مهارت های نرم در همه اینهاچگونه کودکان می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

منابع آنلاین: Scratch / Microsoft MakeCode / Small Basic / CodeCombat / Tynkerبازی های "فیزیکی" / روبات ها: Cubetto / Osmo / Robomaster S1 / LittleBits Droid Kit

مانند بسیاری از کشورها مانند استرالیا، فنلاند یا انگلستان، فرانسه نیز 5 سال پیش شروع به "کدگذاری" را در مدارس ابتدایی و کالج ادغام کرد. این آموزش که «الگوریتمیک»، «مبانی دیجیتال»، یا حتی «کد» یا «علم رایانه» نامیده می‌شود، هدفش این نیست که «همه کودکان را به دانشمندان رایانه آینده تبدیل کند (...). همانطور که در مورد ریاضیات برنامه نویسی کودکان فرانسه یا زبان ها، که در آن مهارت ها در بسیاری از حرفه ها مقطعی و ضروری هستند، مشخص شده است که فناوری دیجیتال نیز در همه بخش ها وجود دارد.

ما مدت هاست که می دانیم که یادگیری زودهنگام یک زبان خارجی آسان تر است. این منطق در مورد کدهای کامپیوتری صدق می کند. باید گفت که آشنایی کودکان با برنامه نویسی مزایای بسیاری برای آنها به همراه دارد.

مزیت شماره 1 کدنویسی فقط یک زبان دیگر است

یادگیری زبان جدید به کودک این امکان را می دهد که مهارت های کلامی و نوشتاری خود را تقویت کند. قرار دادن آنها در معرض زبان های مختلف از سنین پایین به آنها کمک برنامه نویسی کودکان می کند تا دنیای اطراف خود را بهتر درک کنند. کدنویسی زبان مخصوص به خود را دارد. آموزش اصول برنامه نویسی از سنین پایین به آنها این فرصت را می دهد تا نحوه عملکرد فناوری های جدید را بهتر درک کنند.

مزیت شماره 2 کدنویسی خلاقیت را ارتقا می دهد

برنامه نویسی کامپیوتری کودکان را دعوت می کند تا آزمایش کنند، آزمایش کنند، اشتباه کنند، از نو شروع کنند و بنابراین خلاق باشند. تصور کنید کودک 12 ساله خود در مقابل یک بازی شبیه سازی جزر و مد زمین است. در مقابل این بازی، او چندین ده دقیقه را صرف تلاش برای متحرک سازی یک ماه در مدار زمین با استفاده از یک سری دستور می کند. با هر تکرار و تعدیل، تا زمانی که به هدفش برسد، به هدفش نزدیکتر می شود. این تست های مختلف به او کمک می کند تا روحیه خلاق خود را پرورش دهد.

مزیت شماره 3 کدنویسی به " برنامه نویسی کودکان عشق" ریاضی کمک می کند

با کدنویسی، کودکان بدون اینکه متوجه شوند، مهارت های ریاضی خود را توسعه می دهند. همه اینها در حین تفریح آنها با عملیات جمع، تفریق و سپس ضرب آشنا می شوند. آنها یاد می گیرند که اشکال هندسی مختلف را تشخیص دهند. و از طریق تمرینات سرگرم کننده با منطق آشنا شوید.

مزیت شماره 4 و مهارت های نرم در همه اینها

وقتی یک کودک خیلی زود این کد را یاد می گیرد، به او کمک می کند تا مهارت های نرمی را توسعه دهد که در طول زندگی برای او مفید خواهد بود: یادگیری حل مشکلات، تفکر در یک تیم، پرورش روحیه انتقادی خود.

چگونه کودکان می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

منابع زیادی به صورت برنامه نویسی کودکان آنلاین یا به شکل "بازی های فیزیکی" برای شروع کودکان شما وجود دارد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

منابع آنلاین

خراش

Scratch بهترین راه برای یادگیری اصول و منطق کدنویسی اولیه بدون هیچ گونه نحو پیچیده یا ابزار توسعه است. این یک زبان برنامه نویسی کاملا بصری و مبتنی بر بلوک است. کاربر کد را از جعبه ابزار و بلوک برنامه نویسی کودکان های دستورالعمل تولید می کند. Scratch با هر مرورگری کار می کند. نیازی به نصب آن بر روی کامپیوتر شما نیست. و دارای یک برنامه ScratchJr iOS و Android است.

  • ۰۱/۰۲/۱۲
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی